Gå til innhold

Håpefull, vordende singelmamma💕


Hjertespar

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Høres lurt ut med IVF. Jeg kjenner flere som har brukt laang tid på flere inseminasjoner, og så gått over på IVF og fått relativt raskt klaff der. Så dette blir spennende! :klemmer: 

Det er motiverende og inspirerende å høre! ☺️Ja, realistisk sett så gir det jo mening at jeg kanskje hadde måtte prøve med flere / mange inseminasjoner, sammenlignet med hvor lang tid andre på min alder bruker med å bli gravid på den «vanlige måten». Jeg kjente bare at jeg ikke er motivert for å bruke mer tid og penger på forsøk som har såpass liten sannsynlighet for å lykkes hver gang. Så da tar vi fram kanonene og satser skikkelig neste syklus 💪🏻😀🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Blir spennende å følge deg!! 😊

Takk for at du følger meg!☺️☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngestolen skrev (3 timer siden):

Lykke til på neste forsøk ❤️ 

Takk!☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en oppdatering fra meg for de som vil lese😊

Mensen kom i dag og nå starter prøveperiode to for min del. I dag har jeg hatt konsultasjon og vi har planlagt behandling med IVF. Jeg begynner med Gonal sprøyter fra i morgen kveld av. Ganske lav dose, da jeg har gode eggreserver. Håper jeg blir godt regulert så jeg ikke blir overstimulert, litt redd for det etter å ha hørt skrekkhistorier. 🙄Men det går mest sannsynlig bra 🤞🏻 Så skal jeg på kontroll om noen dager og så ta en sprøyte til daglig (eller var det både morgen og kveld?) for å sørge for at eggløsningen ikke skjer før egguttak. Så ny kontroll. Egguttak skjer vanligvis på dag 10-11 har jeg skjønt. Dette blir veldig spennende, og det føles riktig å gå kraftigere til verks nå. Inseminasjon uten å vite noe om hvordan eggkvaliteten og hvordan egget oppfører seg den måneden, føles litt som å skyte med kanon i blinde. Kruttet er jo av topp kvalitet, men man aner ikke om det treffer blink og i det hele tatt om blinken er god..Hvis det bildet ga mening😅

Jeg snakket lenge med min søster i dag og hun støttet også beslutningen. Hun og mannen ventet nok litt lenge før de begynte med IVF; noe de angra litt på etterpå. Men det lyktes etter noen forsøk, da.  Jeg er glad jeg har støtte fra venninner, foreldre og nær familie, men midt oppi det hele er man jo alene om det også. Det er veldig godt å kunne gi uttrykk for litt tanker og følelser her. Hører gjerne fra dere som har erfaring med dette fra før.

Kommer til å lese i flere prøverdagbøker også nå, kanskje spesielt fra de som har gjennomgått IVF. Jeg ble jo litt hormonelt påvirket forrige runde også, både på grunn av og Ovitrelle + Crinone, så jeg regner med at jeg kommer til å bli minst like påvirket nå og antakelig mer. Det blir sikkert en berg-og-dal-bane, haha🙈🙃Men nå får jeg jo mye mer informasjon om kvaliteten på eggene mine, og da blir det lettere å fortsette behandling også hvis jeg trenger flere forsøk. Det blir jo ganske interessant og lærerikt, jeg prøver å tenke det også. Ikke bare at det er en belastning og kommer til å bli slitsomt. Og forhåpentligvis blir belønningen verdt det🤞🏻🥰

Tusen takk til dere som følger meg og tenker på hvordan det går med meg. Veldig godt med dette lille fellesskapet av ukjente, vennlige mennesker her inne☺️❤️

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 2. I kveld skal jeg begynne med Gonal. Jeg er spent på hormonbehandlingen, håper både kropp og psyke takler det greit. Jeg var syk i jula og er fortsatt ikke helt i form, er sykemeldt ut denne uka. Ikke korona altså. Kjenner at det å ha så mye tid alene ikke er så bra for meg….og er det flere enn meg som reagerer på mørket for tida?? Akkurat som om vintermørket ble litt verre nå etter jul. 😳Blir litt bekymra for at jeg ikke føler meg så full av energi nå akkurat. Håper jeg tåler behandlingen jeg skal gjennom og at det ikke blir for tøft. Jeg må bare vente og se..trengte bare å få det ut et sted 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo litt mørkere når alle tar ned utelysene, da får man et helt annet inntrykk av å se ut, synes jeg. Været spiller jo også inn, når det er grått og aldri egentlig blir lyst får man en annen følelse. Bare at det letter og vi får se litt blå himmel hjelper på humøret synes jeg. 

Håper det går greit med både behandling og formen ellers ❤️ Du får begynne å strikke eller noe, for å få tiden til å gå 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngestolen skrev (2 timer siden):

Det blir jo litt mørkere når alle tar ned utelysene, da får man et helt annet inntrykk av å se ut, synes jeg. Været spiller jo også inn, når det er grått og aldri egentlig blir lyst får man en annen følelse. Bare at det letter og vi får se litt blå himmel hjelper på humøret synes jeg. 

Håper det går greit med både behandling og formen ellers ❤️ Du får begynne å strikke eller noe, for å få tiden til å gå 😛 

Ja det blir jo det. Og det er på en måte litt antiklimaks etter jul. 🙃 Men det blir jo bedre og bedre framover, og lysere for hver dag. Jeg får vurdere strikking ja, he he. Ikke så dreven på sånt. 
Har startet med første sprøyte idag; så dagene framover blir spennende 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 7 idag, og 6. dag på Gonal. Var på kontroll i dag og eggposene har utviklet seg bra og ganske raskt. Det var en god del ganske modne og store eggposer allerede. Slimhinnen så også fin ut i tykkelsen. Jeg tror og håper at det er et godt tegn at kroppen responderer bra på hormonene🤞🏻🙂Siden utviklingen gikk såpass fort, begynte jeg på Fyremadel i ettermiddag. Jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, og legen trodde at egguttaket blir på fredag, eventuelt senest mandag. Men jeg tror det blir på fredag, føler at dette går såpass fort for min kropp. 
 

Jeg er litt spent på egguttaket, men har hørt flere positive historier om at det har gått veldig fint. Og jeg vet at jeg får godt med smertestillende og beroligende. Jeg blir kjørt dit og hjem igjen av ei venninne, det er godt å vite at jeg har noen med meg. Jeg skal prøve å slappe av så godt jeg kan i stolen, og ikke være for redd for smerter. Mest sannsynlig blir ikke dette veldig vondt, og hvis det blir ubehagelig så går det over på få minutter. Og så blir det jo veldig spennende hvor mange egg som hentes ut. Håper det blir et fint lite embryo av minst et av de, kanskje flere hvis jeg er heldig 🤞🏻❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre at kroppen responderer bra på hormonene!! Det gjør jo prosessen mye lettere og du slipper mer hormoner enn nødvendig. Blir spennende å høre om din opplevelse av egguttak. Krysser fingrene for at det går fint! Jeg syntes du er modig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Så gøy å høre at kroppen responderer bra på hormonene!! Det gjør jo prosessen mye lettere og du slipper mer hormoner enn nødvendig. Blir spennende å høre om din opplevelse av egguttak. Krysser fingrene for at det går fint! Jeg syntes du er modig 🥰

Tusen takk!☺️❤️ 
Skal oppdatere her jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide med en liten ordentlig oppdatering her i dagboka mi.. jeg skriver jo litt i prøverør 2022-tråden, men har lyst til å samle noen tanker og erfaringer her idag. 

Etter sist jeg skrev hadde jeg en ny kontroll som planlagt, og legen var fornøyd med utviklingen etter stimulering og telte syv store eggposer som vi håpet å kunne hente ut egg fra. Da skulle jeg ta Ovitrelle igjen og komme for egguttak på fredag for litt over en uke siden. Det gjorde jeg, og var litt spent på forhånd. Men jeg fikk smertestillende og beroligende slik at jeg slappet relativt godt av. Jeg fikk lokalbedøvelse også, og det stikket merket jeg nesten ikke. Det var litt ubehagelig og vondt akkurat når de gikk inn med nål for å få ut eggene, men det gikk bedre enn fryktet! Og så gikk det veldig raskt, legen som utførte inngrepet gjorde det så effektivt og smidig. 🙏🏻☺️ Jeg var litt nummen i kroppen etterpå av medisinene, og selv om jeg hadde litt mensmurringer når jeg ble kjørt hjem, følte jeg at dette gikk bedre enn forventet. Hvilte med varmeflaske på magen når jeg kom hjem. 

Et par timer etter egguttaket derimot, fikk jeg ganske intense smerter, det føltes som «hogg» eller smertetak i magen i tillegg til konstante kramper. Jeg lå i fosterstilling hele ettermiddagen, klarte nesten ikke å få i meg mat og kastet opp flere ganger. Det kan hende det siste skyldtes Paralgin forte som jeg ikke er vant til å ta, eller så var det bare hele påkjenningen. Det tok halvannet døgn før smertene begynte å lette, men dette er visst mindre vanlig i følge sykepleier jeg snakket med på klinikken etterpå. Kjenner flere som har gått gjennom ivf og ikke har hatt så vondt, søsteren min skjønte heller ikke hvorfor det var så smertefullt for meg etterpå. Men det er jo individuelt selvsagt. Dette var det verste i prosessen til nå for min del. Men så gikk det mye bedre utover kvelden dagen etter, og jeg var mest øm og oppblåst dagene etterpå. Jeg gikk litt som en gammel dame, litt stiv i bekkenet kan man si😅 

Det var ikke egg i alle eggposene, totalt fire ble hentet ut. Dagen etter uttak fikk jeg beskjed om at tre av fire egg var befrukta. På mandag fikk jeg beskjed om at et av de var falt fra, men to utviklet seg som ønsket. Det ble til slutt 1 blastocyst klar til innsett, som var på onsdag denne uka. Det gikk veldig fint og var knapt merkbart. Det merkets akkurat nå kateteret går gjennom livmorhalsen, det er litt ubehagelig men bare i ett sekund. Det var ganske spesielt og veldig spennende å se med ultralyd at kateteret med væsken med blastocysten ble plassert midt i livmoren. Tenk om det utvikler seg til et liv!?❤️ 

Nå er det tre dager siden innsett og i går merket jeg at det stakk ganske kraftig til i magen noen ganger. Og det føles litt som at livmoren trekker seg sammen eller er mer spent eller noe, det er vanskelig å forklare. Det er litt annen type smerte enn tidligere. Jeg spent på om det kan ha betydd at den lille celleklumpen har festet seg til i livmorveggen. Jeg håper jo det, selv om jeg vet at sannsynligheten er stor for at jeg må gjøre dette igjen. Jeg må uansett være tålmodig I åtte dager til, da kan jeg ta graviditetstest. Blodprøve dagen etterpå, 31/1. 

Takk til dere som leser. Det er godt for meg å skrive ned tanker og erfaringer, og kanskje er det også nyttig for andre🤗

Endret av Hjertespar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende at det var et perfekt lite blastocyst der som nå er godt plassert. Lykke til i rugetiden! Håper på oppdatering rundt testetid 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

akkurat den følelsen at livmoren trakk seg sammeb hadde jeg 8dpo når jeg nå ble gravid! 

Etter det følte jeg meg også "hoven" helt fram til etter forventet mensuke. 

Krysser fingrene 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Åå så spennende at det var et perfekt lite blastocyst der som nå er godt plassert. Lykke til i rugetiden! Håper på oppdatering rundt testetid 🤞

Ja tusen takk🥰 Det er kjempespennende…🙊 Jeg skal nok oppdatere! Hvordan går det med deg? Tar jeg feil, eller har du snart termin? 😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (1 time siden):

akkurat den følelsen at livmoren trakk seg sammeb hadde jeg 8dpo når jeg nå ble gravid! 

Etter det følte jeg meg også "hoven" helt fram til etter forventet mensuke. 

Krysser fingrene 🤞 

Ååå. Så spennende å høre 🙊jeg satt Ovitrelle onsdag kveld forrige uke, så eggløsning var antagelig på fredagen. 8dpo er i så fall idag. Ja, det kan jo ha vært noe som skjedde i går... 🙃Nå er jeg bare veldig stinn og oppblåst, og liksom «spent» i magen. Det blir noen veldig spennende dager framover!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjertespar skrev (28 minutter siden):

Hvordan går det med deg? Tar jeg feil, eller har du snart termin? 😌 

Termin om 4 dager 🤯 Jeg og mannen forkjølet nå da, så kunne gått bedre... Besøk meg gjerne i dagboken min, det er koselig i denne ventetiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Termin om 4 dager 🤯 Jeg og mannen forkjølet nå da, så kunne gått bedre... Besøk meg gjerne i dagboken min, det er koselig i denne ventetiden 😊

Det skal jeg gjøre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag regner jeg med er 9DPO. Jeg har vært veldig trøtt i dag og litt ekstra følsom og hormonell. Kanskje en reaksjon på alt som skjer i kroppen, jeg vet ikke🥲 Magen er veldig stinn og spent!! Jeg føler meg vanvittig oppblåst, og selv om jeg ikke spiser spesielt store porsjoner mat, står liksom magen ut som en ballong etter måltider🙊🙃 så oppblåst og stinn følte jeg meg definitivt ikke etter inseminasjonen før jul. Dette er annerledes… Det føles som at noe har skjedd i kroppen, det håper jeg stemmer.🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...