Gå til innhold

Håpefull, vordende singelmamma💕


Hjertespar

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere laget en tråd som heter «En vordende singelmamma..håper jeg🙃» Og så oppdaget jeg at det finnes en egen kategori for dagbøker og prøverdagbøker. Så da fortsetter jeg her. For de som ikke har lest i tråden jeg først startet, er jeg singel, i 30-årene og har lenge hatt et ønske om å bli mamma. Dette har jeg tenkt mye på i flere år, jeg føler at det er en veloverveid avgjørelse. Jeg er i fast jobb, har egen bolig osv, og familie og venner i nærheten som er støttende ❤️

Nå er jeg i gang hos vært fertilitetsklinikk og gjorde første inseminasjon nå på fredag🙊🙃 Tok Ovitrelle i forkant for å styre eggløsningen, og gjorde inseminasjonen dagen etter. Tar nå Crinone vaginalgel (progresteron) daglig for å hjelpe livmoren til å kunne ta i mot et befruktet egg (som jeg håper det blir). 

Så nå telles dagene ned til jeg kan begynne å teste!! Det murrer og jeg har milde kramper i underlivet/livmor, og jeg kjenner at «noe» har skjedd der. Håper det blir en befruktning og at det lykkes, selv om jeg er forberedt på å prøve flere ganger. Hyggelig om noen vil følge meg her☺️

Endret av Hjertespar
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yrno skrev (1 minutt siden):

Spennende! Gleder meg til å følge deg 🤗

Takk!☺️
Har fått med meg at du er ganske ny-gravid?💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (25 minutter siden):

Takk!☺️
Har fått med meg at du er ganske ny-gravid?💕

Ja, stemmer 🤗 5+0 i dag 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yrno skrev (21 minutter siden):

Ja, stemmer 🤗 5+0 i dag 🥰

Det må føles fint!! Håper det går bra framover 🤞🏻Skal følge med på deg også☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her murrer det fortsatt ganske tydelig i livmoren... Stikkingen som jo er et typisk tegn på eggløsning har gitt seg. Så eggløsningen har nok skjedd, og det stemmer med Ovitrelle-sprøyta jeg tok på torsdag. Jeg er så spent på hva det betyr at det murrer/presser i underlivet. Kan det bety at det er et egg som er i ferd med å bli befrukta? Eller kan det føles slik uansett etter en inseminasjon, selv om sædcellene ikke treffer eller streifer egget? Er det noen som vet eller har erfaring med dette? 🧐

Huff, det er bare knapt tre dager siden enda. Litt tidlig å begynne å spekulere, men det er jo umulig å ikke gjøre det! 😅Det er en god uke igjen før jeg kan teste. Men jeg lurer sånn på hva det er som skjer inni meg nå🙈🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende periode du er inne i! Håper tiden går fort og at symptomene du merker er et tegn på at det er en liten spire 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (7 timer siden):

Spennende periode du er inne i! Håper tiden går fort og at symptomene du merker er et tegn på at det er en liten spire 🥰

Tusen takk, det håper jo jeg også - men rasjonelt sett er jeg veldig innstilt på at det blir flere runder 🤞🏻🙃

Den som bare hadde et kamera inn i livmoren og kunne følge med på det som skjer!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Ønsker deg all lykke til! Veldig spennende tid foran deg nå 😊

Takk skal du ha og for besøket!☺️🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 DPO

Jeg kjenner fortsatt en lett murring og «press» i livmoren hele tiden. Det føles fortsatt som at noe skjer i kroppen. I går hadde jeg et ganske tydelig «stikk» inn på venstre side nederst i magen, som kom brått og så ble borte igjen. Ellers har jeg ikke stikkinger i underlivet nå. Det kan sikkert ha vært mye forskjellig, Men jeg registrerte det i hvertfall. 🧐 Puppene mine er ømme fortsatt, de føles stramme på en måte. Jeg vet at dette kan være bivirkninger av Ovitrelle… selv om jeg selvfølgelig har et håp om at det betyr noe annet. Gleder meg til jeg vet at Ovitrelle’n er ute av kroppen slik at jeg kan teste. Da blir det også litt lettere å få noe mening ut av symptomene jeg kjenner🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med murringer. Håper det er et tegn på graviditet! Det er rart hvordan man plutselig blir bevisst på hvordan kroppen jobber når man er prøver. Gleder meg til du kan teste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver2021 skrev (5 timer siden):

Så spennende med murringer. Håper det er et tegn på graviditet! Det er rart hvordan man plutselig blir bevisst på hvordan kroppen jobber når man er prøver. Gleder meg til du kan teste! 

Takk for støtten☺️🙏🏻 Ja disse murringene er konstante og det er i hvert fall ikke noe jeg vanligvis har! Jeg føler veldig at livmoren prøver å jobbe. Det trenger jo ikke bety at et eventuelt befruktet egg faktisk fester seg, men det er jo det som blir så fryktelig spennende å finne ut av… I kveld ble jeg også plutselig kvalm og uvel, uten at jeg hadde spist verken mye eller noe jeg vanligvis blir kvalm av. Det er klart at jeg lurer på hva som skjer da🤪🙈


Hvordan var det med deg? Når skal du teste? Husker ikke fra IKM desember-tråden, men tror jeg så navnet ditt der🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (9 timer siden):

Takk for støtten☺️🙏🏻 Ja disse murringene er konstante og det er i hvert fall ikke noe jeg vanligvis har! Jeg føler veldig at livmoren prøver å jobbe. Det trenger jo ikke bety at et eventuelt befruktet egg faktisk fester seg, men det er jo det som blir så fryktelig spennende å finne ut av… I kveld ble jeg også plutselig kvalm og uvel, uten at jeg hadde spist verken mye eller noe jeg vanligvis blir kvalm av. Det er klart at jeg lurer på hva som skjer da🤪🙈


Hvordan var det med deg? Når skal du teste? Husker ikke fra IKM desember-tråden, men tror jeg så navnet ditt der🙂

Spennende! Vi er ca. like langt, men jeg merker ingenting enda 😊 Jeg kommer nok ikke til å teste før 29.12. IKM er 31.12. Sist jeg var gravid, fikk jeg utslag 10DPO, så regner med jeg burde få svar 12DPO. Grunnen til at jeg skal teste da er fordi vi skal på hyttetur før og etter sammen med andre, så vil unngå å teste da 😊 Når tenker du å teste? 
 

Du har sikkert sett meg i dagboken min «Håp om en liten baby». Må kanskje komme meg inn på IKM desember også. 
 

Lykke til med de neste dagene ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (5 timer siden):

Spennende! Vi er ca. like langt, men jeg merker ingenting enda 😊 Jeg kommer nok ikke til å teste før 29.12. IKM er 31.12. Sist jeg var gravid, fikk jeg utslag 10DPO, så regner med jeg burde få svar 12DPO. Grunnen til at jeg skal teste da er fordi vi skal på hyttetur før og etter sammen med andre, så vil unngå å teste da 😊 Når tenker du å teste? 
 

Du har sikkert sett meg i dagboken min «Håp om en liten baby». Må kanskje komme meg inn på IKM desember også. 
 

Lykke til med de neste dagene ❤️

 

Så spennende at vi er omtrent like langt! Da kan vi følge og støtte hverandre☺️ 
Jeg har nok lest i dagboken din ja, skal følge med deg der også! Håper på et positivt svar for oss begge to🙂❤️
 

Ja, bli med i IKM desember-tråden. For meg hjelper det hvertfall vite at det er mange som går og kjenne på den samme spenningen og lurer på hva disse forskjellige symptomene betyr☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...