Gå til innhold

Positiv respons på alkoholfritt bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1/15/2022 den 15.20):

Da kan man jo takke nei til invitasjon om man ikke klarer seg gjennom kvelden uten alkohol.

Anonymkode: b7681...db7

Kan man virkelig det når f.eks konas venninne som er avholds ber inn til bryllup?

Anonymkode: 9ceff...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LillEve skrev (På 12.1.2022 den 9.08):

 

Så avholds personer skal basically ikke få lov til å gifte seg? Hva om bruden er tørrlagt alkoholiker? Hva om de er religiøse? Hva om det er viktig for dem å ha med barna sine på den største dagen i livet? Utrolig tåpelig å ta på vei over manglende alkohol i et bryllup. 

Drakk ikke jesus vin?

Anonymkode: 33677...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med born er det ei sjølvfølge at det er alkoholfritt.

 

Hadde det vore eit "normalt" brullaup utan alkohol hadde eg takka nei.

Anonymkode: 64a6f...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 Kan man virkelig det når f.eks konas venninne som er avholds ber inn til bryllup?

 Anonymkode: 9ceff...b4c

jeg har faktisk vært i flere bryllup hvor det har vært avholds personer til stede. Eller en god del folk som skal ut og kjøre igjen rett etter bryllupet, og kan derfor ikke pælme innpå alkohol. 

men de som arrangerer burde jo selvfølgelig ha flere forskjellige alternativ som gjestene kan drikke, i steden for å utelukkende tilby alkohol til samtlige gjester.    

Anonymkode: 8067a...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

I bryllup går man for å feire brudeparet, ikke for et godt måltid. 

Anonymkode: bbb4a...8e5

God forpleining er måten hvorpå verten(e) takker gjestene for å ha kommet og gitt brudeparet oppmerksomhet og gave. Det er da helt utrolig som visse bridezillaer tror gjester i en bryllupsfest bare er et betalende publikum. 

Anonymkode: 84886...a90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på veldig mange her. Men utfra responsen virker det som det er en idé å opplyse om man kommer til å servere alkohol eller ikke. 

Men kan ikke flere prøve å sette seg inn i situasjonen til de som ikke er så vant med alkohol og ikke har helt samme syn på det? Ser noen skriver at de er introverte og at alkohol hjelper de gjennom dagen. Selv er jeg også veldig introvert og i tillegg sjenert, men jeg klarer meg jo fint uten alkohol likevel. Jeg skjønner at man kunne satt pris på litt vin til maten men det går jo fint uten også. Det er jo sånn ellers i livet at man gjør ikke absolutt alt med alkohol. 

Jeg har heller ikke det synet at man trenger alkohol for å ha det gøy. Det handler om innstilling også, og de gøyeste stundene jeg har hatt har definitivt ikke inkludert alkohol. Alkohol er jo faktisk et rusmiddel, jeg sier ikke at det er negativt å drikke litt altså, men det at alkohol er så vanlig har jo med vår kultur å gjøre. Brudeparet har kanskje et annet syn enn det som er mest vanlig i vår kultur og det er jo ikke feil det heller! Jeg skjønner bare ikke de som skriver det er såpass ille å ikke bli servert alkohol at det er respektløst. Kan man ikke prøve å tenke litt utenfor egne normer når man drar i et bryllup, og være åpen for å bli servert annen drikke enn det man er vant med om så skulle være tilfelle? 

Anonymkode: 69844...8bf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan man virkelig det når f.eks konas venninne som er avholds ber inn til bryllup?

Anonymkode: 9ceff...b4c

Kona kan dra alene siden det er hennes venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da jeg var i bryllup følte jeg meg på ingen måte dømt til å sitte og tørke med brus. Jeg hadde det faktisk helt supert og følte ikke at alkohol manglet litt en gang. Stemningen var veldig bra og jeg er nokså sikker på at de fleste likte bryllupet veldig godt. Det kan hende noen mislikte det, for alt jeg vet, men skal man ikke få lov til å feire slik man selv tror blir best da? Det er ikke alltid slik at flertallet føler seg dømt av å drikke brus, men kanskje bare noen få. Akkurat som noen få heller skulle sett at det var et alkoholfritt bryllup i de bryllupene med alkohol. Jeg tror de fleste er tolerante og åpne for de ønsker eller tradisjoner brudeparet har. Å dra på fest med alkohol, eller eventuelt å spise god mat med vin, kan man gjøre når som helst ellers, hvis man er opptatt av det. Synes ikke man trenger noen unnskyldninger for å ikke servere alkohol jeg, annet enn at man ikke ønsker å gjøre det sånn i bryllupet sitt.

Anonymkode: 69844...8bf

Men ingen blir tvunget til å drikke alkohol i et bryllup hvor det serveres alkohol om man ikke ønsker det. Det er en ganske stor forskjell på det og å bli nekter alkohol i et bryllup

Anonymkode: 9ceff...b4c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jeg har faktisk vært i flere bryllup hvor det har vært avholds personer til stede. Eller en god del folk som skal ut og kjøre igjen rett etter bryllupet, og kan derfor ikke pælme innpå alkohol. 

men de som arrangerer burde jo selvfølgelig ha flere forskjellige alternativ som gjestene kan drikke, i steden for å utelukkende tilby alkohol til samtlige gjester.    

Anonymkode: 8067a...78b

Her var det snakk om helt alkoholfritt bryllup pga at brudeparet var avholds. Så de som ville ha alkohol fikk ikke det.

Anonymkode: 9ceff...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan man virkelig det når f.eks konas venninne som er avholds ber inn til bryllup?

Anonymkode: 9ceff...b4c

Jeg hadde virkelig ikke giddet å bruke penger og tid på å dra i bryllup som +1 (altså min manns date, ikke min venn/slektning som gifter seg) om det var et barneselskap. Jeg hadde heller aldri reagert på om mannen til min venninne ikke ble med i bryllupet, så lenge hun kom.

 

O.G. skrev (32 minutter siden):

Kona kan dra alene siden det er hennes venninne.

helt enig. Enkelte på KG tror tydeligvis at par må gjøre ALT sammen, fra å dra i bryllup der kun den ene kjenner brudeparet særlig godt, til å besøke foreldre/svigerforeldre - kan ikke den som har lyst eller føler forpliktelse til det, dra i det kjipe bryllupet eller på søndagsmiddag hos familien eller barnebursdag til niesen på 3 år, uten å tvinge kjæresten/mannen/kona/samboeren til å bli med? Hva er greia med det?

Anonymkode: b3ee7...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men ingen blir tvunget til å drikke alkohol i et bryllup hvor det serveres alkohol om man ikke ønsker det. Det er en ganske stor forskjell på det og å bli nekter alkohol i et bryllup

Anonymkode: 9ceff...b4c

Er det egentlig å nekte? Det man gjør er jo å bare ikke servere alkohol, og ingen tvinges til å komme i bryllupet, eller være der til langt på natt heller hvis man ikke vil. Brudeparet følte bare ikke for å servere alkohol, eller å feire sin store dag med alkohol på menyen. De aller fleste overlever vel det ganske greit, for min del ville jeg i alle fall blitt glad for god mat og drikke heller enne å bli skuffet over det jeg ikke ikke fikk. 

Anonymkode: 69844...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde virkelig ikke giddet å bruke penger og tid på å dra i bryllup som +1 (altså min manns date, ikke min venn/slektning som gifter seg) om det var et barneselskap. Jeg hadde heller aldri reagert på om mannen til min venninne ikke ble med i bryllupet, så lenge hun kom.

 

helt enig. Enkelte på KG tror tydeligvis at par må gjøre ALT sammen, fra å dra i bryllup der kun den ene kjenner brudeparet særlig godt, til å besøke foreldre/svigerforeldre - kan ikke den som har lyst eller føler forpliktelse til det, dra i det kjipe bryllupet eller på søndagsmiddag hos familien eller barnebursdag til niesen på 3 år, uten å tvinge kjæresten/mannen/kona/samboeren til å bli med? Hva er greia med det?

Anonymkode: b3ee7...ce4

Da blir det jo spørsmål fra den som holder bryllupet/konfirmasjonen/bursdagsselskapet om hvor partner er. Og tror dere det virkelig da er ok å svare: "Nei, han gadd ikke å bli med, fordi han synes slike selskap er så kjedelige"?

Litt av greia med å være gift/samboer, er jo at man også må omgås den andres familie. Da kona mi ikke var med på besøk til faren min på 3 år, pga kommentarer han hadde kommet med, så ble det jo spørsmål om hvorfor.

Anonymkode: 9ceff...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (På 28.1.2022 den 21.41):

Dette med alkohol eller ikke kan man kverulere på til man blir både grønn og blå. Noen bruker seg selv som referanse, fordi de selv ikke ser behovet for alkohol i festlige lag så er det helt greit å droppe det. Og, er det snakk om 15 bryllupsgjester med flere barn blir det jo såklart helt innafor. Da er det jo kun foreldre, forlovere og kanskje et par søsken man har invitert, og da er det mer en sammenkomst enn en såkalt bryllupsfest. Da kan man spise hjortefilet med Pepsi og Farris til, ta en kopp kaffe og et kakestykke og så kalle det kvelden. Helt greit. 

Men ordner man seg på et skikkelig bryllup, leier lokale, har 100 gjester, toastmaster, gavekort, levende musikk, gjester fra fjern og nær, så synes jeg det er på grensen til respektløst å ha alkoholfritt. Da kjøper jeg ikke den at man mååå ha alkoholfritt fordi onkel Lars kan bli litt vel slitsom i fylla, og dermed dømme alle andre 99 gjester til å sitte og tørke med brus . For det første; er det et familiemedlem med alvorlige alkoholproblemer kan man la være å be vedkommende. Jeg tenker at det er en tynn unnskyldning for at man helst vil spare masse penger. Vi hadde vin og øl til maten, konjakk og baileys til kaffen og så åpen bar til festen, og kick ass nattmat. Hadde spart oss MANGE tusen på å droppa dette, men vi satte gjestene fremst, alt for at de skulle ha en god opplevelse. Mange bruker kanskje hele helga på å komme seg i bryllup og x antall tusen, det skulle da bare mangle at de trakteres. Og voksne normale folk setter pris på vin til god mat og konjakk til kaffen og kanskje en øl og et par GT iløpet av en lang kveld med kanskje ukjente folk. 

Det viktigste er gjestenes trivsel, ikke rare innfall fra brudefolket. 

Jeg er uenig i at gjestene er viktigere enn brudeparet. Det er brudeparets dag. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil faktisk gå så langt som i å si at jeg ikke hadde kommet i et alkoholfritt bryllup. Guri, så kjedelig!!!

Anonymkode: 33677...2ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil faktisk gå så langt som i å si at jeg ikke hadde kommet i et alkoholfritt bryllup. Guri, så kjedelig!!!

Anonymkode: 33677...2ec

Hvorfor kjeder du deg uten alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 15.33):

Her var det snakk om helt alkoholfritt bryllup pga at brudeparet var avholds. Så de som ville ha alkohol fikk ikke det.

Anonymkode: 9ceff...b4c

Forventer du kjøtt i bryllup til to veganere? Nøtter i bryllupet til nøtteallergikeren? Svinekjøtt i muslimsk bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg blir invitert i et alkoholfritt bryllup så er det helt greit og veldig hyggelig uansett. Hadde ikke reagert negativt på det. Alkohol er ikke viktigere enn relasjoner til mine nære venner eller familie. 

Anonymkode: 3a28c...fcf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil faktisk gå så langt som i å si at jeg ikke hadde kommet i et alkoholfritt bryllup. Guri, så kjedelig!!!

Anonymkode: 33677...2ec

Det sier mye om deg det. 

Anonymkode: 3a28c...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden):

Hvorfor kjeder du deg uten alkohol?

Jeg er en av dem som ikke synes det er skikkelig fest uten litt i glasset. Aldri i mitt liv vært på fest uten å drikke alkohol. Det er ikke fest for meg

Anonymkode: 33677...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det sier mye om deg det. 

Anonymkode: 3a28c...fcf

Ja mulig det🤣

Anonymkode: 33677...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...