Gå til innhold

Positiv respons på alkoholfritt bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har annonsert for familiene våre at bryllupet blir alkoholfritt, og kun møtt positiv respons. Det står i sterk motsetning til hva som er skrevet her inne. Og vi er kjempeglad for slik respons! Det blir et ganske lite bryllup, og barn er invitert. 

Anonymkode: b399a...bad

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg skulle ha hatt et lite familiebryllup, så ville det faktisk vært en selvfølge at det var alkoholfritt. Ingen ville tenkt over det engang.

Men et større bryllup, der man inviterer venner og litt fjernere slektninger, der kommer det gjerne negative reaksjoner på at det er alkoholfritt nettopp fra disse vennene og fjerne slektningene. Ikke at de sier noe negativt til BRUDEPARET da, men de klager seg imellom eller oppretter innlegg på KG om hvor gjerrig og kjedelig det er.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggdyret skrev (På 16.12.2021 den 12.12):

Hvis jeg skulle ha hatt et lite familiebryllup, så ville det faktisk vært en selvfølge at det var alkoholfritt. Ingen ville tenkt over det engang.

Men et større bryllup, der man inviterer venner og litt fjernere slektninger, der kommer det gjerne negative reaksjoner på at det er alkoholfritt nettopp fra disse vennene og fjerne slektningene. Ikke at de sier noe negativt til BRUDEPARET da, men de klager seg imellom eller oppretter innlegg på KG om hvor gjerrig og kjedelig det er.

Men slike folk trenger man jo i utgangspunktet ikke å ha i selskap heller. 

Ullvott skrev (På 16.12.2021 den 12.10):

Et lite selskap, og med barn til stede, blir jo nærmest som et litt utvidet familieselskap. Det er jo et helt annet konsept enn en stor voksenfest. I ditt tilfelle kan det passe helt fint at det er alkoholfritt. 

På den annen side: at dere kun har fått positiv respons er ikke spesielt merkelig. Det er vel kanskje ikke så vanlig å formidle kritikk og negative tilbakemeldinger direkte til brudeparet? Man kan sammenlikne det med de som selger brudekjolen sin på Finn og skriver at de bare fikk ros for den. Det handler om skikk og bruk og hva man sier og ikke sier til folk.

Tro meg, mannens familie er så frittalende at du får høre det hvis de ikke er fornøyd. Her sies alt uten å legge noe imellom. 

Anonymkode: b399a...bad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri sagt noe negativt til brudeparet, selv om jeg hadde syntes det var kjipt. 

Men det er ikke kjipt fordi jeg vil ha fyllefest. Det er kjipt fordi et glass vin hever et måltid mange hakk, og mat er viktig for meg. Hadde vært lykkelig over ett eneste glass vin til hovedretten. 

At det skal være prinsippielt alkoholfritt tyder på at folk har et litt annet forhold til alkohol enn oss? Jeg ville heller aldri lagt opp til fyllefest når det er barn til stede. Om folk ikke kan begrense seg er det mye bedre at alle er edru. 

Anonymkode: 3b7fe...bb8

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er som jeg alltid sier, har ikke noe problem med alkoholfritt bryllup. Men jeg vil ha infoen for da kan jeg planlegge deretter (kjøre selv, overnatting, etc.).

Har ikke problem med verken det ene eller andre sånn sett, det får brudeparet velge selv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo individuelt hva man liker. Selv hadde jeg syntes det var kjedelig å gå i/ha bryllup uten alkohol.

Anonymkode: 3aa71...f65

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det og eg spurte eigentlig ingen om kva dei meinte om det 🤣

Trur to stykker synest det var litt ræva, men det var og dei to som hadde drukket mest og skapt mest kvalm så for oss var det fint å slippe det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på grunnen til å ha alkoholfritt bryllup også. 

Er det folk som ikke drikker så er det forventet, men hvis det er to begersvingere som skal ha alkoholfritt pga det blir for kostbart for dem med åpen bar, da blir det kjip dag og kveld for gjestene. TS skal jo ikke holde bryllup, men familieselskap og da blir det noe helt annet siden ungene skal være der.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Ts.

Så mye for å dele en gledelig nyhet.

Du skal altså ikke ha bryllupsfest, men familieselskap. Og så klart serverer man ikke alkohol da! Uansett så ville ingen ha sagt noe negativt.

Haha, håper du tar responsen her med humor. Å dele ting på KG er et sjansespill.

🤣

Håper dere får en fin BRYLLUPSFEST uten alkohol 🙂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ullvott skrev (På 16.12.2021 den 12.10):

Et lite selskap, og med barn til stede, blir jo nærmest som et litt utvidet familieselskap. Det er jo et helt annet konsept enn en stor voksenfest. I ditt tilfelle kan det passe helt fint at det er alkoholfritt. 

På den annen side: at dere kun har fått positiv respons er ikke spesielt merkelig. Det er vel kanskje ikke så vanlig å formidle kritikk og negative tilbakemeldinger direkte til brudeparet? Man kan sammenlikne det med de som selger brudekjolen sin på Finn og skriver at de bare fikk ros for den. Det handler om skikk og bruk og hva man sier og ikke sier til folk.

Enig i dette. Har selv kommet med «positiv feddback» i flere sammenhenger der jeg overhodet ikke har ment det, men oppdragelse og skikk og bruk tilsier at slikt sier man ikke. 
 

Og som brukeren jeg siterer skriver er det forskjell på et lite bryllup med 10-20 stk inkl barn og en tradisjonell bryllupsfest med 100 gjester. De aller fleste er oppdratt til å være høflige, men selv om alle skryter av konseptet er det slett ikke sikkert at det er det de egentlig mener innerst inne.

Anonymkode: a0211...fe1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har dere bare fått positiv respons, folk har folkeskikk og er høflig! Selv de verste katastrofebryllupene jeg har vært i har brudeparet bare fått positiv respons, alle kritikken tas når de ikke er tilstede. Om det er alkoholfritt, utkledning/kostyme, ta med din egen mat, betalt for å være med og det er gaven osv, alt har vært baaaaare positivt iflg brudeparet, de skulle bare visst hvordan det egentlig snakkes :roll:

Anonymkode: ba541...869

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig har dere bare fått positiv respons, folk har folkeskikk og er høflig! Selv de verste katastrofebryllupene jeg har vært i har brudeparet bare fått positiv respons, alle kritikken tas når de ikke er tilstede. Om det er alkoholfritt, utkledning/kostyme, ta med din egen mat, betalt for å være med og det er gaven osv, alt har vært baaaaare positivt iflg brudeparet, de skulle bare visst hvordan det egentlig snakkes :roll:

Anonymkode: ba541...869

Ja, ikke sant. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en liten medbrakt luring på innerlomma for mange av gjestene 😉😉

Anonymkode: 7add2...ede

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har vært i et eneste bryllup med alkohol, så jeg ville ikke stusset i det hele tatt. Helt normalt i mine øyne.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært i to store alkoholfrie bryllup, har ingenting annet enn gode minner fra disse dagene. Så jævla viktig er det ikke med alkohol, et bryllup kan være like bra uten!

Anonymkode: 9f4ac...895

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv 100% vegansk bryllup for en tid siden og mottok masse gode tilbakemeldinger, ikke en sjel klaget på savnet av kjøtt. Vi hadde flott 4-retters og rikelig med alkohol så det ble en flott feiring synes vi. Men jeg regner selvfølgelig med at flere var litt misfornøyde innerst inne og sikkert tenkte at maten var ok men hadde vært mye bedre med kjøtt. Det er høfligheten som hindrer folk i å melde fra om ting de egentlig stusset ved eller ikke likte så godt. Men men..det var nå vår dag og det var slik vi ville gjøre det. Alle visste om det på forhånd og det er frivillig å møte opp. Så lenge gjestene er informert om at det skal være kostymer/alkoholfritt/kjøttfritt osv på forhånd så får de heller ta valget med å komme eller ei og om de kommer så får de respektere at bryllupet er slik brudeparet ønsker seg det. 

Anonymkode: 08b1b...4be

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott å sitte bak et tastatur på KG og være frekk ser jeg, drøyt selv for KG å være mye som blir sagt her! Tenk  å ha så lite antenner og være så frekk og si at det ikke går an å kalle det bryllupsfest men familieselskap! 

Selvsagt er det bryllupsfest når man har gifta seg. Og takler ikke folk å være sammen å feire uten alkohol så kan de være hjemme. 

Vi skal ha en alkoholfri fest når den tid kommer. Ingen av oss drikker alkohol og begge føler seg ukomfortable med alkoholpåvirka folk i nærheten. Og hvis ikke brudeparet får lov å ha en fest som de selv er komfortable i så blir det for dumt for min del. Dette skal være en fest man husker resten av livet, da skal man legge alt til rette så det blir perfekt. 

Anonymkode: 6c9bd...3d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være veldig veldig nær OG typen til det for å gi annet enn positiv respons til brudeparet. Det være seg alkoholfritt, mangel på fri bar, kaffegjester, vegetarmat, ventetid mellom vielse og middag, hvor bryllupet foregår osv. osv.

Men selv om man på et eller annet nivå skulle være mindre fornøyd med dette, og i alle fall ikke ville valgt det selv, så har jeg aldri opplevd i nærheten av slik negativitet til alkoholfrie bryllup som det man finner her på KG. 

Jeg har vært i flere alkoholfrie bryllup og de har vært helt fine og koselige. Det blir noe annet enn bryllupsfester med alkohol - altså det blir litt mer familiefest/selskap og mindre festfest. Men så lenge det er det brudeparet ønsker, så må det være en helt fin måte å gjøre det på... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...