Gå til innhold

Positiv respons på alkoholfritt bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.12.2021 den 11.05):

Vi har annonsert for familiene våre at bryllupet blir alkoholfritt, og kun møtt positiv respons. Det står i sterk motsetning til hva som er skrevet her inne. Og vi er kjempeglad for slik respons! Det blir et ganske lite bryllup, og barn er invitert. 

Anonymkode: b399a...bad

Ja, folk sier sikkert det de mener alltid...

SoWhat? skrev (På 20.12.2021 den 5.29):

Jaja Ts.

Så mye for å dele en gledelig nyhet.

Du skal altså ikke ha bryllupsfest, men familieselskap. Og så klart serverer man ikke alkohol da! Uansett så ville ingen ha sagt noe negativt.

Haha, håper du tar responsen her med humor. Å dele ting på KG er et sjansespill.

🤣

Håper dere får en fin BRYLLUPSFEST uten alkohol 🙂

Vi har alkohol i familieselskap. Er det en selvfølge for folk at man ikke har det? Kan finne på å drikke et glass rødvin til søndagsmiddagen også jeg altså. 

Anonymkode: 33677...2ec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg serverte i mange bryllup i mine yngre dager. ( Pappa drev selskapsgård i Asker) 

De hyggeligste bryllupene var de uten alkohol. Skulle gjerne gjort det selv, har et par alkohollikere i familien, men han ene drikker ikke offentlig, og han andre klarer begrense seg. 

Ønsker uansett en bartender som kan mikse drinker, ingen vits å helle oppi 50-100cl sprit så drinken er udrikkelig. Sett dette mange ganger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, både hyggelige og mindre hyggelige (disse er dessverre i flertall her, men det beviser bare dette: Pandemien har avdekket et kollektivt alkoholproblem. : norge (reddit.com)

Vi har allerede sendt ut invitasjonene, og alle takket ja. Vi gleder oss alle sammen. 

Anonymkode: b399a...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2021 den 13.46):

Tro meg, mannens familie er så frittalende at du får høre det hvis de ikke er fornøyd. Her sies alt uten å legge noe imellom. 

Anonymkode: b399a...bad

Jeg er også frittalende, men hadde holdt munn om søsteren min hadde annonsert alkoholfritt bryllup. Siden det er med barn og få inviterte, er det jo heller ikke skikkelig bryllupsfest. Mer som en familiesammenkomst.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Jeg er også frittalende, men hadde holdt munn om søsteren min hadde annonsert alkoholfritt bryllup. Siden det er med barn og få inviterte, er det jo heller ikke skikkelig bryllupsfest. Mer som en familiesammenkomst.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du beskriver blir jo mer et familieselskap enn bryllupsfest da 😅 Ikke at det er noe galt med det, men en sammenkomst med barn uten alkohol, er ikke noe jeg ville kalt fest.

Og jeg hadde syntes det hadde vært skikkelig trasig uten alkohol, men jeg hadde jo selvfølgelig ikke sagt det til brudeparet :)

Men viktigste er at dere er fornøyd!

Anonymkode: 8e048...ff6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2021 at 11:05 AM, AnonymBruker said:

Vi har annonsert for familiene våre at bryllupet blir alkoholfritt, og kun møtt positiv respons. Det står i sterk motsetning til hva som er skrevet her inne. Og vi er kjempeglad for slik respons! Det blir et ganske lite bryllup, og barn er invitert. 

Anonymkode: b399a...bad

Alkohol og bryllup er bare slitsomt. Mye hyggeligere uten :)

Anonymkode: b7681...db7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alkohol og bryllup er bare slitsomt. Mye hyggeligere uten :)

Anonymkode: b7681...db7

Sterkt uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 13.33):

Selvfølgelig har dere bare fått positiv respons, folk har folkeskikk og er høflig! Selv de verste katastrofebryllupene jeg har vært i har brudeparet bare fått positiv respons, alle kritikken tas når de ikke er tilstede. Om det er alkoholfritt, utkledning/kostyme, ta med din egen mat, betalt for å være med og det er gaven osv, alt har vært baaaaare positivt iflg brudeparet, de skulle bare visst hvordan det egentlig snakkes :roll:

Anonymkode: ba541...869


Er det egentlig noen som synes det er stas å gå i bryllup? Bortsett fra brudeparet? 

Anonymkode: 3c697...b5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

 


Er det egentlig noen som synes det er stas å gå i bryllup? Bortsett fra brudeparet? 

Anonymkode: 3c697...b5e

Jeg synes bryllup er kjempekoselig! God mat, drikke, kaker og dans 🤓

Anonymkode: 8e048...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 


Er det egentlig noen som synes det er stas å gå i bryllup? Bortsett fra brudeparet? 

Anonymkode: 3c697...b5e

 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg synes bryllup er kjempekoselig! God mat, drikke, kaker og dans 🤓

Anonymkode: 8e048...ff6

Og fri bar!!!

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 100 grunner til å ikke ha alkohol i et bryllup, og hvis noen er imot det får de bare la være å komme. Ikke hør på hva folk her sier, de er bare drittlei bryllup og ser ingen glede i å feire noen man er glad i sin store dag. Jeg kjenner avholds personer med barn som skal gifte seg etterhvert, og jeg ser på det som en selvfølge at de kommer til ha det alkoholfritt, da de er motstandere av å kombinere barn og alkohol. Jeg har også vært i alkoholfritt bryllup før der bruden var gravid og de bare ville få til en enkel og fin markering. Det var nydelig! De som ikke orker et bryllup uten alkohol kan bli hjemme, så kan vi som faktisk kommer for brudeparet slippe surmulinga deres.

Hilsen en som skal ha fri bar, fordi det er det som passer best for oss, selv om det ikke passer for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er spesielt med folk som sier at det dere har valgt ikke er et ordentlig bryllup, og når folk legger seg så veldig borti hvordan andre velger å feire. Selv om man liker et glass vin til maten, så er maten fortsatt god uten og man er jo der for å feire brudeparet. Man trenger ikke alkohol for å ha det gøy og få til et fint bryllup, så uavhengig av årsak synes jeg det bør aksepteres fullt ut at brudeparet velger alkoholfritt brryllup. 

Anonymkode: 69844...8bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 16.14):

Synes det er spesielt med folk som sier at det dere har valgt ikke er et ordentlig bryllup, og når folk legger seg så veldig borti hvordan andre velger å feire. Selv om man liker et glass vin til maten, så er maten fortsatt god uten og man er jo der for å feire brudeparet. Man trenger ikke alkohol for å ha det gøy og få til et fint bryllup, så uavhengig av årsak synes jeg det bør aksepteres fullt ut at brudeparet velger alkoholfritt brryllup. 

Anonymkode: 69844...8bf

Man trenger ikke løpesko for å løpe heller, men det gjør opplevelsen bedre 🤪

Anonymkode: 8e048...ff6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest med unger og uten alkohol blir som en konfirmasjon, det kan være koselig men fest blir det jo ikke.  Ingen kommer til å si noe negativt men noen tenker sitt. 

Anonymkode: 0f507...a73

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Man trenger ikke løpesko for å løpe heller, men det gjør opplevelsen bedre 🤪

Anonymkode: 8e048...ff6

 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fest med unger og uten alkohol blir som en konfirmasjon, det kan være koselig men fest blir det jo ikke.  Ingen kommer til å si noe negativt men noen tenker sitt. 

Anonymkode: 0f507...a73

Så avholds personer skal basically ikke få lov til å gifte seg? Hva om bruden er tørrlagt alkoholiker? Hva om de er religiøse? Hva om det er viktig for dem å ha med barna sine på den største dagen i livet? Utrolig tåpelig å ta på vei over manglende alkohol i et bryllup. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 16.14):

Synes det er spesielt med folk som sier at det dere har valgt ikke er et ordentlig bryllup, og når folk legger seg så veldig borti hvordan andre velger å feire. Selv om man liker et glass vin til maten, så er maten fortsatt god uten og man er jo der for å feire brudeparet. Man trenger ikke alkohol for å ha det gøy og få til et fint bryllup, så uavhengig av årsak synes jeg det bør aksepteres fullt ut at brudeparet velger alkoholfritt brryllup. 

Anonymkode: 69844...8bf

 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Man trenger ikke løpesko for å løpe heller, men det gjør opplevelsen bedre 🤪

Anonymkode: 8e048...ff6

Innertier. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillEve skrev (På 12.1.2022 den 9.08):

 

Så avholds personer skal basically ikke få lov til å gifte seg? Hva om bruden er tørrlagt alkoholiker? Hva om de er religiøse? Hva om det er viktig for dem å ha med barna sine på den største dagen i livet? Utrolig tåpelig å ta på vei over manglende alkohol i et bryllup. 

Det viser bare hvor mange som har alkoholproblem, som setter alkoholen over alt annet og latterliggjør alkoholfrie opplegg.

Anonymkode: b399a...bad

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, det er deres dag og dere må bestemme, de fleste oppegående mennesker klarer seg uten alkohol en kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...