Gå til innhold

Temin i juni 2006!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med å vite/ikke vite?

Vi ville ikke vite det sist gang. Men alt og alle sa at det var jente. Hver gang jeg drømte om babyen, var det en jente. Og jammen ver det ei lita gulljente som kom.

Denne gangen heller jeg (mer en sambo) mot å vite. Litt av praktiske årsaker, og litt av nyskjerrighet. Vi får se hva det blir til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 5+0! Det er så rart å tenke på at man har "liv i magen". Vi er så glade for dette! Når det gjelder litteratur, er jeg nok ekstremt glad i å lese om alt. Så jeg har bøkene "På vei" med Gro Nylander og "Unnfangelse, svangerskap og fødsel" med dr. Miriam Stoppard. I dag kjøpte jeg også "Et barn blir til" av Lennart Nilsson og Lars Hamberger. Utrolig bra bilder!!! I starten time for time, og så dag for dag, og så uke for uke. Så i dag bilde av hvordan embryoet ser ut i dag. Utolig morsomt!!

Ellers har jeg ømme bryster, noe antydning til blodårer, vært en del slapp og trøtt, men heldigvis ikke så mye kvalme ennå. Spiser fortsatt godt (egentlig kanskje for godt...). Når fikk dere kvalmen, dere som fikk den??

Ellers tror jeg det blir utrolig bra å kunne dele dette med dere!!! Gleder meg til fortsettelsen!!

NB: Dere som ble kvalme, hvordan gjorde dere det mht jobben?? Sa dere at dere var gravide, eller bare at dere var syke den dagen?? :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg også "Et barn blir til" av Lennart Nilsson og Lars Hamberger. Utrolig bra bilder!!! I starten time for time, og så dag for dag, og så uke for uke. Så i dag bilde av hvordan embryoet ser ut i dag. Utolig morsomt!!

Jeg har denne filmen. Helt utrolig facinerende! Anbefales på det sterkeste. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at spiren din har det bra Tiny! Du har ikke blødd noe mer eller? Har jo hørt at mange har små blødninger i svangerskapet uten at det har noe å si. Lover godt at du har symptomer! :)

Jeg var veldig kvalm i midten av forrige uke, var hjemme en dag fordi jeg spydde. Jeg sa på jobben at jeg bare var syk (for tidlig å si noe ennå synes jeg). Har greid å gå på jobb etter det, men tar det lit roligere om morgenen, spiser og drikker litt før jeg står opp og så går det seg til utover dagen.

Har gått opp en halv kilo, og tror jeg spiser mer enn før. Har begynt med kveldsmat, og er veldig glad i melk og bananer, samt Lakerol Giants. Helt avhengig! :ler:

Kviser er det flust av, og jeg er rar i magen, litt diare og sånt, ømme pupper og stikninger i magen og i sidene.

Ganske trøtt også... :Gjesp:

Ang. kjønn vil vi gjerne vite det. Jeg har en liten jentefølelse, men har ikke drømt noe om babyen ennå (sist drømte jeg flere ganger at det ble gutt, og det stemte).

Kinesisk fødselskart sa jente! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!  ;)

Du regner antall uker fra første dag i siste mens.

Med 36 dager vil det være 5 uker + 1 dag. Det skriver man gjerne 5+1.

Likevel er barnet omtrent to uker yngre enn dette, siden eggløsning vanligvis skjer ca to uker etter forrige mens. (Forutsatt at du har menssykluser på 4 uker.)

Takk for det! Nå har jeg registrert meg på babyverden også og fikk full oversikt over hvor langt jeg er på vei og hva som skjer til forskjellige tider. Jeg er idag 5+3. Ifølge den siden skal hjertet begynne å slå imorgen...det føles helt uvirkelig men utrolig spennende. er i lykkerus hele dagen lang.

Har så innmari lyst til å fortelle alle sammen. Den eneste som vet er bestevennen min. Liker ikke å holde tilbake fra mamma og pappa, men skal til legen på mandag, så etter det får vi se om jeg kanskje røper det. Tror ikke jeg klarer å holde på en så stor hemmelighet i 12 uker....

Føler meg egentlig ganske bra. Har utrolig ømme og litt harde pupper, samtidig som de har vokst en del. Ellers hadde jeg litt urolig mage forrige uke, men det ser ut til å være borte. litt menssmerter har jeg nå og da, men ikke noe å klage på. har enda ikke begynt å bli kvalm, men det kommer vel det også....

Hva skjer på første legetime? liker å være litt forberedt jeg... :)

Har forresten termin 26. juni 2006 og jeg bor i Oslo :)

Endret av heidi_pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello alle med-gravide:)

Er det ikke herlig å få ut alle tanker og gleder om graviditeten et sted? det kribler nemlig veldig inni meg, jeg viiiiil snart fortelle....men så er jeg så utrolig overtroisk, og tror det er "bad luck" hvis jeg sier det før det har gått 3 uker...

Ang. kjønn så føler jeg at det er en gutt. Vil definitivt vite det på UL, om de kan se det:)

Kvalmen er fremdeles mitt store problem, og svimmelhet...stress :sur:

Men det er verdt det:)

ha en fin, kvalme fri ettermiddag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Heisann. Nå blir jeg medlem. Tok test idag, og den var positiv. :) Deilig følelse.

Jeg vet ikke helt hvor langt jeg har kommet. 4- 5 uker ca. Siste mens var litt ustabil, siden det var første mens etter -pille slutt. Den 17. september kom det brun, slimete utflod, men selve blødningen startet ikke før 21. sept og varte i bare to dager. Hva skal jeg da regne som første dag i siste mens? jeg tror befruktnigen skjedde 30 september, og det stemmer jo med 17. sept. I tilfelle er jeg 5 uker og 3 dager på vei.

Formen er fin, men har vært litt småkvalm( ikke kastet opp). Brystene er også litt ømme.

Har mest lyst til å fortelle det til hele verden, men må vel vente litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Nå blir jeg medlem. Tok test idag, og den var positiv.  :) Deilig følelse.

Jeg vet ikke helt hvor langt jeg har kommet. 4- 5 uker ca. Siste mens var litt ustabil, siden det var første mens etter -pille slutt. Den 17. september kom det brun, slimete utflod, men selve blødningen startet ikke før 21. sept og varte i bare to dager. Hva skal jeg da regne som første dag i siste mens? jeg tror befruktnigen skjedde 30 september, og det stemmer jo med 17. sept. I tilfelle er jeg 5 uker og 3 dager på vei.

Formen er fin, men har vært litt småkvalm( ikke kastet opp). Brystene er også litt ømme.

Har mest lyst til å fortelle det til hele verden, men må vel vente litt.  :)

Grattis Primula!

Så spennende, er dette din første?

Kjenner igjen den følelsen av å ville fortelle det til hele verden. Jeg har bestemt meg for å vente til uke 12 eller evt. til jeg har vært på ultralyd og sett hjerteslag.

Hilsen Umulia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer lista vår med de nye medlemmene! :)

:velkommen: til heidi_pus og Primula!

-Rognebær - Oslo - termin 11. juni

-Huldra - Hedmark - termin 14. juni

-~umulia~ - Akershus - termin 15. juni

-Tiny - Stavanger - termin 17. juni

-snartmammatil6 - termin 17. juni

-twinky - Stavanger - termin 17. juni

-Cecilia - Trondheim - termin 18. juni

-Smilepia - Bergen - termin 19. juni

-Brudulja - Drammen - termin 20. juni

-Felicity - Akershus - termin 23. juni

-La Traviata - Drøbak - termin 25. juni

-Romantisk - Oslo - termin 26. juni

-heidi_pus - Oslo - termin 26. juni

-Primula - bosted? - termin 26. juni

-Fru Biscuit - Oslo - termin 30. juni

-Leanora - Nord-Norge - termin 30.juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for hyggelige hilsninger.

Dette er min andre. Har ei jente på fire fra før. Hun maser mye om å få en lillesøster eller lillebror, så hun blir nok glad. Jeg bor i nærheten av trondheim.

Kjempekoslig at vi er så mange her inne. Tror dette blir en fin tid. :)

Heidi_pus og romantisk: vi har termin på samme dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Jullan og Palmen også! :)

-Rognebær - Oslo - termin 11. juni

-Huldra - Hedmark - termin 14. juni

-~umulia~ - Akershus - termin 15. juni

-Tiny - Stavanger - termin 17. juni

-snartmammatil6 - termin 17. juni

-twinky - Stavanger - termin 17. juni

-Cecilia - Trondheim - termin 18. juni

-Smilepia - Bergen - termin 19. juni

-Brudulja - Drammen - termin 20. juni

-Felicity - Akershus - termin 23. juni

-La Traviata - Drøbak - termin 25. juni

-Romantisk - Oslo - termin 26. juni

-heidi_pus - Oslo - termin 26. juni

-Primula - Trondheim - termin 26. juni

-Fru Biscuit - Oslo - termin 30. juni

-Leanora - Nord-Norge - termin 30. juni

-Jullan - termin 30. juni

-Palmen - termin 1. juli

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello alle med-gravide:)

Er det ikke herlig å få ut alle tanker og gleder om graviditeten et sted? det kribler nemlig veldig inni meg, jeg viiiiil snart fortelle....men så er jeg så utrolig overtroisk, og tror det er "bad luck" hvis jeg sier det før det har gått 3 uker...

Helt enig, twinky. Kjempe fint å ha et sted hvor man kan dele alt man føler og få det ut. ihvertfall når man ikke har så mange å dele det med akkurat sånn i startfasen. skal prøve å holde det hemmelig en stund til. selv om det er utrolig vanskelig....

har lest veldig mye i det siste og fått med meg at folat er noe man burde ta den første tiden, så jeg løp til apoteket og kjøpte det. tar dere det også? er helt grønn på dette området, så jeg tar til meg alt jeg kommer over av råd og tips :) prøver også å tenke på hva jeg putter i munnen. er det noe dere unngår å spise og i så fall hvorfor? har lest at fisk skal både være bra og ikke så bra...vanskelig å vite hva man skal gå etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er ny her. Har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Termin er 30 juni.

Så herlig at vi er så mange med termin i juni!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble litt feil, skulle oppdatere terminlista men endret den som lå over her istedet!

Uansett, velkommen i klubben Jullan og Palmen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen, for en stor gjeng!!

Heidi pus: jeg tar folat og tran. Har en sønn fra før, og etter forrige svangerskap var jernlageret helt på bånn....så jeg kommer til å ta jern også denne gang. Det er mye uenighet blant leger, men en hematolog jeg var hos sa at han anbefalte alle gravide å ta jern. Uansett vil jo fastlegen sjekke blodprøver og jernlager ved første kontroll:)

Og så er det jo dette med å ikke ta for mye a vitamin, men to trankapsler per dag er visst helt greit....kanskje det iallefall kan forebygge forkjølelse og influensa under graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Gratulerer Jullan, Palmen og Primula. Morsom at Primula, Heidi_Pus og jeg har termin på samme dato!! Spesielt med Heidi_Pus da, siden vi begge bor i Oslo! Kanksje vi møtes på klinikken... :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig her assa :) moro at det er så mange av oss. har tenkt å kanskje skrive dagbok. har begynt så smått på pc'n, men tenkte jeg skulle starte en her også. har lest litt hva andre har skrevet og det er jo så koselig å lese om andres erfaringer :)

romantisk: moro hvis vi møtes på klinikken ;)

twinky: takk for svar :) skal til legen på mandag. da får jeg se hva hun sier ang jern, folat osv. blir spennende med første legetime da...er veldig spent egentlig, men det er vel normalt...!?! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...