Gå til innhold

Temin i juni 2006!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Når skal/har dere vært til første legetime?

Jeg er omtrent på uke 7 i dag (litt uvisst pga noe uregelmessige sykluser), og fikk time først om en måned. Samtidig har jeg hørt så mye om at det kjapt blir fullt på fødeavdelingene ( i alle fall her i Oslo), så man må være veldig om seg!

Risikerer jeg å måtte føde et helt annet sted enn der jeg hører hjemme hvis jeg ikke får meldt fra før i uke 11?  :overrasket:

Jeg skal ha min første legetime 7. november, i min 8. uke. Når jeg ringte fikk jeg vite at 1. kontroll helst skulle være før uke 10, men det er kanskje ulik praksis?

Det med fødeplass ordner seg sikkert, litt avhengig av hvor du vil kanskje, men uke 11 burde da være tidlig nok?

Hvor skal dere andre føde (hvis dere vil skrive det da)?

Jeg skal føde på Sykehuset Østfold Fredrikstad, der var jeg sist også og var kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La Traviata: hvor mange uker er du på vei? Er ikke du lengre enn meg? jeg er 5+2

og etter bebyverden sin karkulator har jeg termin før deg. 23 juni.

Jeg har fått lege time 14 nov, føler det er lenge til, men jeg er jo bare litt over 8 uker da :)

Jeg vil prøve å føde på Ullevåll i oslo, men om ikke så må jeg føde på ahus, noe jeg ikke har så særlig lyst på.....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+0 i dag, så jeg tror det stemmer! Men jeg har regnet termin utfra den ene gangen vi hadde ubeskyttet sex, hvis jeg regner utfra menstermin blir det 23. juni!

Kanskje jeg har telt feil med antall uker på 1. legetime :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg er så spent på hvordan det går på ultralyd på mandag! Så glade vi blir dersom dette har gått greit. Håper dere krysser fingrene for meg mandag kl 10:30. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg er så spent på hvordan det går på ultralyd på mandag! Så glade vi blir dersom dette har gått greit. Håper dere krysser fingrene for meg mandag kl 10:30. :sjenert:

Å ja gjett om!!!!! :klem:

Du må vel ha hatt noen uuuuendelig lange dager siden den blødningen. Husker jeg leste om det her, og syns så synd på deg da :troest: Hvor lenge siden er det?

Håper du får helga til å gå :)

Jeg sender iallefall masse håpe-håpe-tanker til deg og lykke lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så mange vi har blitt!!

Jeg er nå 5 uker og 6 dager på vei:) Har fått første legetime 3 november.

Er veeeldig kvalm, det kommer i bølger. i går klarte jeg ikke å gå på jobb!

Lykke til på mandag, Tiny:)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Så tidlig dere har fått første legetime. Jeg ringte legen i går og helsesekretæren sa at man ikke fikk time til første kontoll før mellom uke 12 -15.

Har fått legetime 28 november. Lenge til . . .

Fikk beskjed om å komme innom legekontoret for de hadde masse lesestoff jeg kunne få/låne. Så ventetiden ikke skulle virke så lenge. Det var hyggelig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, nå synes jeg også det er så lenge til min legetime. Buu... Men det er jo så lite de kan gjøre eller si nå likevel, så vi må vel bare være tolmodig? Hørte også at rundt uke 10 var vanlig, men da var legen min bortreist, så da ble timen min litt forskjøvet. (også tror jeg legesekeretæren regner meg en uke kortere enn det jeg gjør, pga hun bruker vanlig 28dagers syklus, mens min er litt kortere)

Tiny - håper alt er helt fint med spiren din. Ønsker masse lykke til med UL!!!! Skal tenke på deg i helgen!! :klem:

Ang fødested så antar jeg at jeg skal føde i Bergen, på sykehuset her. Vet de har 2 avdelinger (storken og KK?), men aner ikke hvem jeg skal/vil på. Kommer vel ann på om alt er normalt og sannt (jeg er jo fersk på dette må vite :)) Lurte litt på om jeg ville føde hjemme, på sykehuset i Harstad, men det tror jeg mannen vil motsette seg. Det blir vel for komplisert med å fly opp så og så lenge før og han ikke kan ta fri så mye og sannt. Så nei, det blir nok Bergen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å komme innom legekontoret for de hadde masse lesestoff jeg kunne få/låne. Så ventetiden ikke skulle virke så lenge. Det var hyggelig syns jeg.

Lesestoff ja.

Jeg har kjøpt boken "på vei" av Gro Nylander, som jeg smugleser på sengekanten om kvelden. Har allerede lest alt om før unfangelsen og første trimester, og prøver å spare neste del til det nermer seg for min del. :)

Noen andre som leser mye og kan anbefale litteratur?

Blir forresten mobbet fordi vi har "kreative barnerom" og "navnelekskon" i bokhylla, men tror sannelig de også kommer til å bli flittig lest/bladd i fremover :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

På legesenteret mitt sa de at det ikke var nødvendig med kontroll før i uke 10-12, fordi man ikke fikk noen brukbare svar på blodprøver før den tid. Jeg får smøre meg med tålmodighet!

Jeg leser også "På vei" og synes den er kjempefin. Men jeg er snart ferdig med hele boka, da. :ler:

Håper alt går bra på ultralyd, Tiny! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg er så spent på hvordan det går på ultralyd på mandag! Så glade vi blir dersom dette har gått greit. Håper dere krysser fingrene for meg mandag kl 10:30. :sjenert:

Kommer til å krysse alt jeg har for at ting er i orden med sspiren deres Tiny! :klem:

Sender over mange varme tanker :troest:

Det vil helst gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg vil også være med her. Skal ta test i morgen, men føler meg veldig gravid. Og blir enda mer gravid når jeg leser denne tråden.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med!!

Tror jeg er akkurat på grensen til å være med her. Dette er min første graviditet og er helt grønn på alt dette innebærer, men jeg håper at jeg kan lære masse av dere. Jeg vet for eksempel ikke hvordan man regner ut hvor langt man er på vei...det er 36 dager siden jeg fikk min siste mens, er det da jeg skal regne fra eller fra siste dagen?

Er ihvertfall super glad for at jeg har en liten spire som vokser inni meg, selv om det føles litt uvirkelig enda.

Gratulerer til alle da :)

Endret av heidi_pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Etter at jeg blei gravid så plupper de dumme kvisene frem. Er det bare meg eller er dere også plaget? Og å nappe hår i ansiktet f.eks. er grusomt vondt...

Har dere lagt på dere? Jeg har gått om par kg og det synes jeg er veldig tidlig... Ikke spiser jeg noe særlig mere enn jeg gjorde før.... Uff om det holder på sånn kommer jeg til å rulle for jeg er ganske kraftig fra før av.... :(

Ellers så kjenner jeg ubehag i underlivet enda, ømme pupper, kvalm og trøtt. Å en glede jeg har lyst å fortelle til alle.

Jeg er så glad for at jeg har noe voksenede inne i meg :)

Har dere en mening på hva dere får. Jeg er så sikker på at jeg får gutt. Grunnen er at vi hadde oss hver dag i en uke og de sier jo det at det kan bli gutt om man koser seg nærme EL.

Kinesiske kartet sier på barn i magen at det blir jente og på babyverden at det blir gutt. Jeg er så spent å se hva det blir jeg :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har vært på ny ul, men er likevel ikke helt klok på dette.

Det positive er at de fant noe. Et lite embryo. Det er helt passe størrelse etter hvor langt (kort) jeg har kommet, 2mm eller noe sånnt.

Det negative er at det var for tidlig til å se hjertet. Legen sa at siden det har vokst "mye" siden sist så er det stor sjans for at alt er ok (so far, vet at de ikke kan love noe egentlig), men hun kunne ikke si helt sikkert. Ergo skal jeg tilbake på enda en ul tirsdag i neste uke. Da skal vet være mulig å se hjertet. :Nikke:

Jeg føler meg litt gravid, så vi håper og tror at dette gikk greit.

Formiddagene er vrine. Jeg er ikke kvalm men klarer ikke å spise. Dermed blir jeg slapp, og det er ikke noen god kombinasjon med lavt blodtrykk.

Kvisene spretter frem.

Ellers er jeg i fin form (bortsett fra ett og annet følelsesutbrudd pga disse hormonene). Alt stemmer 100% med sist svangerskap.

Velger å ikke melde meg ut av juniklubben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra Tiny - vi vil fortsatt ha deg med i klubben. krysser fingre og tær for at de klarer å se hjertet neste uke!!

Kviser og dalende matlyst her også, og begynner å merke kvalmen mer. Prøver å være flink å spise mye frukt siden jeg ikke har lysst på mat. For ellers er det alt for fristende å ta litt chips eller sjokolade...

Ang kjønn, så har jeg allerede drømt at det er en jente. Men har sett gutt i et sannt kinesisk kart. Blir spennede å finne ut, men er veldig usikker på om jeg vil vite på UL eller ikke. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite det :)

xxx enda Tiny for at ting er i orden... Og positivt at den har blitt større og at du har symtomer enda :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, Tiny! Det høres ut som alt er i orden. Håper matlysten kommer tilbake snart.

Ang kjønn og ultralyd:

Mannen vil ikke vite kjønnet til barnet på ultralyd (lille julaften - håper alt er i orden, det blir en super julegave!), men jeg heller til at jeg vil vite det...

Noen som har erfaringer med å vite/ikke vite?

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
Tror jeg er akkurat på grensen til å være med her. Dette er min første graviditet og er helt grønn på alt dette innebærer, men jeg håper at jeg kan lære masse av dere. Jeg vet for eksempel ikke hvordan man regner ut hvor langt man er på vei...det er 36 dager siden jeg fikk min siste mens, er det da jeg skal regne fra eller fra siste dagen?

Velkommen! ;)

Du regner antall uker fra første dag i siste mens.

Med 36 dager vil det være 5 uker + 1 dag. Det skriver man gjerne 5+1.

Likevel er barnet omtrent to uker yngre enn dette, siden eggløsning vanligvis skjer ca to uker etter forrige mens. (Forutsatt at du har menssykluser på 4 uker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...