Gå til innhold

Temin i juni 2006!


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Hei sann!

de siste dagene har jeg vært kvalm, sliten og i dag har jeg hatt litt menssmerter. føler at det eneste jeg gjør fortiden er å spise, jobbe og sove. er så utrolig trøtt. jeg jobber 8-16 hver dag (ihvertfall denne uken) og det har vært ganske slitsomt. men nå gleder jeg meg til helgen da jeg bare kan slappe av og sove så mye jeg vil.

ble litt overrasket av å lese om at magen til la traviata har begynt å vokse alt...syns det så tidlig? kjenner faktisk at den ene buksa mi strammer litt mer enn vanlig...men ser egentlig ikke noen forskjell enda...

idag er jeg 7 uker på vei og har akkurat lest om hva som skjer med den lille denne uken på babyverden. det er jo helt utrolig...jeg har jo ingen erfaring eller kjenner noen som har vært gravid som jeg kan snakke med, og jeg blir helt overveldet av alt det som skjer inni magen min nå... :)

idag skulle jeg begynne å ta tran. har kjøpt med sitronsmak...men det var fortsatt utrolig vondt og det gjorde meg enda mer kvalm... :kvalm: men må jeg så må jeg...alt for den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv trankapsler heidi_pus, det er mye bedre!

Magen min vokser nok raskere nå fordi jeg skal ha nr. 2 (eller så er det to stk. der inne!)

Første gang begynte jeg ikke med gravidbukser før i uke 12-13.

Har vært skikkelig kvalm og dårlig i dag. Det å bære rundt på en 10,5 kilos ettåring gjør det ikke akkurat bedre... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil prøve å føde på Ullevåll i oslo, men om ikke så må jeg føde på ahus, noe jeg ikke har så særlig lyst på.....

"

Hei Felicity!

Jeg lurer fryktelig på hvorfor du ønsker Ullevål fremfor Ahus!! Sogner til Ahus selv, men har hørt litt forskjellig. Er Ullevål bedre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

I dag har jeg ikke vært kvalm, og jeg er så glad! Men har vært fryktelig trøtt og måtte sove da jeg kom hjem fra jobb. Var litt svimmel og tung i kroppen på jobb, men gikk greit. Men altså ikke kvalm! :sjarmor: Men desto mer sulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :)

Velkommen eli24!

-Dalwhinnie - Oslo - termin 7. juni

-eli24 - termin 9. juni

-Rognebær - Oslo - termin 11. juni

-*CHOUCHOU* - Genève - termin 13. juni

-Huldra - Hedmark - termin 14. juni

-~umulia~ - Akershus - termin 15. juni

-snartmammatil6 - termin 17. juni

-twinky - Stavanger - termin 17. juni

-Cecilia - Trondheim - termin 18. juni

-Smilepia - Bergen - termin 19. juni

-Brudulja - Drammen - termin 20. juni

-Felicity - Akershus - termin 23. juni

-La Traviata - Drøbak - termin 25. juni

-Romantisk - Oslo - termin 26. juni

-heidi_pus - Oslo - termin 26. juni

-Primula - Trondheim - termin 26. juni

-Fru Biscuit - Oslo - termin 30. juni

-Leanora - Nord-Norge - termin 30. juni

-Jullan - termin 30. juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

I dag (kveld) har jeg vært hos gynokologen min. Hun tok ultralyd, og vi så et bitte lite foster med et bittelite bankende hjerte. Kjempe spennende. Fikk til og med bilder av den lille :hjerte:

Gyn sa at siden alt så bra ut og at den var passe stor i forhold til alderen er det mindre enn 5% sjangse for abort, selv om jeg har PCOS og er blitt gravid ved hjelp av pergotime (hurra). Skal på ny kontroll om to uker, for sikkerhets skyld. Deilig å føle seg godt ivaretatt!!

Det er litt rart, for jeg ringte til gyn i dag, og fikk time på dagen fordi de mente at det var på høy tid men en kontroll (er 8+2). Fastlegen ville at jeg skulle vente til mellom uke 12 og 15. Stoler mest på gyn jeg. Det er tross alt hun som er ekspert på feltet.

Ellers er alt bra, nesten ingen graviditets symptomer. Litt god appetitt bare. Så det er deilig. Måtte bare fortelle det til noen.

Håper alt står bra til med dere alle.

Etter at mannen så det lille fosteret har han begynnt å klappe meg på magen og å lese svangerskaps bøker. Tror det ble litt mer virkelig for han nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ~umulia~!!

Et skikkelig dumt spørsmål fra meg: er det en privat gynokolog du ringte og fikk time hos??? Er imellom fastleger, og lurer litt på å gå til en gynokolg selv.... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata, sa nydelig mage du har allerede! :)

Ellers vil jeg bare dele med dere at sylteagurk er det beste som finnes i hele verden!!! Brödskiver med servelat og sylteagurk! Mmmm........

Hurra jeg er sa glad i dag :hoppe:

Ha en fin dag alle dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ~umulia~!!

Et skikkelig dumt spørsmål fra meg: er det en privat gynokolog du ringte og fikk time hos??? Er imellom fastleger, og lurer litt på å gå til en gynokolg selv.... :klø:

Hun jeg går til er privat ja. Det koster en del, men jeg har bestemt meg for alikevel å gå til henne. Føler meg godt ivaretatt. Har vært pasient hos henne noen år, mens fastlegen har jeg aldri vært hos. Føler meg mer komfertabel med å gå hos en jeg kjenner.

Skal selvfølgelig gå hos jordmor på helsestasjonen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå har kvalmen kommet til meg også. Og jeg er i praksis på sykehjem. Fælt.... Også får jeg nesten ikke spist fordi jeg bare brekker meg, ikke noe som smaker noe. Tink jeg har gledet meg til å spise blir bare forferdelig nå om dagen :( Håper jeg snart for matlyst igjen.

Jeg ønsker å føde på ullevål fordi da får man ligge på hotellet og slappet av, og jeg har jo lest litt om ahus i sommer at folk måtte føde i resepsjonen. Men det er jo fåtallet. :)

Men jeg har ikke så lyst å ligge på rom med så mange, og det er så mange som jeg kjenner som er fornøyd med ullevål. Men havener jeg på ahus så har jeg blitt fortalt at det har blitt en ny og fin avdeling så det skulle visst ikke være så ille :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Kan jeg være med og? Har termin 28. juni i denne omgang.

Mange som skal ha i juni ser jeg. Noen som skal føde i Fredrikstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me, me!

Bor i Frogn kommune, og hører til Fredrikstad sykehus! Fødte der sist også. Var kjempefornøyd!

Har du barn fra før Heffalompen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Jeg er også gravid og venter junibarn, nærmere bestemt termin 19 juni. Alt er veldig uvirkelig, og jeg føler meg egentlig ikke så glad som jeg trodde jeg skulle bli.....har vært en del kvalm og hatt smerter i magen, men i følge lege er alt i orden. Har også fått litt større bryster (yikes!), og er redd for at jeg kommer til å bli som Pamela Anderson......men jeg tror det er fordi jeg er redd for hvordan kroppen min kommer til å se ut, og det å måtte venne seg til at en ikke orket å trene så mye, eller at en ikke kan bruke de samme klærne. Tja, kanskje dette høres litt selfish ut??? :-)

Er forresten fra Oslo. Noen andre fra Oslo området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Katrine og gratulerer sa mye!

Ja, det föles ganske uvirkelig men jeg synes alle symptomer er verd det. Det er jo et under som skjer i kroppene vare na og noe ma vi nesten "ofre". Jeg er sikker pa at du kommer til a se fantastisk ut.

Spörsmal til alle:

Er det noen som vet om det er naturlig at ömme-bryster-symptomet kan gi seg litt etterhvert? Jeg har hatt ganske ömme bryster siden dag 1 men föler na at det har avtatt litt. De er fortsatt tyngre enn vanlig men ikke like ömme som för.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Chouchou!

Har det på samme måten! Puppene har vokst (VELDIG) men er ikke like ømme lenger! Har vært kjempeøm hele veien, men har roet seg litt. Og vi ligger ganske så likt i løypen du og jeg, så dette var litt vittig å lese! :)

9+1 i dag jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Hulderjenta.

Sa artig at vi ligger nesten helt likt an. Godt a höre at du ogsa har det sann. Jeg ble helt bekymret her en morgen da jeg ikke kjente noen symptomer, men de kom heldigvis tilbake pa kvelden.

Jeg er absolutt mest kvalm pa kvelden og ble rett og slett glad da jeg kjente det :forvirret:

Hvordan har du det ellers? Skal du pa UL snart? Vi skal 22.November og gleder meg sann!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Da har morgen kvalmen intatt for fult(hele dagen spør du meg) :kvalm::kvalm::kvalm: over doskola i dag... :(

Krysser for at det bare varer i 4 uker til. Måtte ringe til praksis plassen på sykehjemmet og forskyve det til etter jul siden jeg er så dårlig. Ikke morsomt, men godt tegn at det er noen der inne da :)

Mine pupper er mest ømme når jeg tar av meg bh på kvelden. Før det så kjenner jeg ikke noe til dem egentlig.(bortsett fra når jeg fryser da)

Skal på ultralyd om en måned, blir spennende. Legen skal jeg på mandag :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Felicity, håper kvalmen din gir seg snart. Det høres ikke noe gøy ut å være så dårlig.

Jeg selv er egentlig i strålende form. Hadde jeg ikke sett at det var noe der på ul, hadde jeg begynt å lure på om hele greia var innbildt.

Håper dere får en strålende dag, jenter!

:klem: 'er til dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Jeg er i relativt god form, men er tidvis ganske kvalm, og brekker meg stort sett daglig. :kvalm: Bra det ikke alltid er noe å spy opp... Det verste er egentlig energiløsheten. Er rett og slett så slapp og trøtt hele tiden at mitt gamle energiske jeg ikke er til å kjenne igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...