Gå til innhold

Smilepias svangerskap


smilepia

Anbefalte innlegg

Hei Pondusa.

Så kjekkt med den oversikten. Tusen takk! :-)

Jeg er nordlenning ja. Men fra nord for moralsirkelen da :-) Og strengt tatt, om man definerer en nordlenning som en fra nordland fylke, så er jeg ikke nordlenning heller, for jeg er fra litt nord for den fylkesgrensa også. hehe.. neida, jeg skal ikke snakke i gåter. Jeg er fra Harstad.

Hvor er du fra?

I dag er forresten formen min laber. Kvalm og slapp. Og jeg som hadde så mange planer for dagen. Føler litt for å gå en tur, men det fine vinterværet har selvsagt blitt til slaps over natten, så da må jeg vel gå tur i støvler? Ikke like gøy.

Fikk tlf fra legekontoret i morges, der de beklaget at de hadde glemt å gi oss de informasjonsheftene som man vanligvis får. Men jeg kunne bare stikke innom å hente de om jeg ville.

Skulle egentlig begynnt i den nye jobben i dag, men pga at en fyr som måtte godkjenne ansettelsen/utgiften/oppstarten var på ferie denne uken, er det blitt utsatt til neste uke. De skulle ringe på mandag, så det betyr vel oppstart tidligst på tirsdag. Men det er nå greit det. Håper jo å komme i gang fortest mulig, men går fint å vennte noen dager til (spesiellt når jeg er dårlig i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei smilepia - fint navn du har. Smiler du mye?

Gratulerer med baby i magen, regner med at du gleder deg til st.hans.

Jeg heter Mathea og er ny her! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mathea. Velkommen hit!! Så hyggelig at du er innom dagboken min! :klem: Det ryktes at jeg smiler mye ja. Hehe... Fikk tilnavnet allerede på førskolen. Har et litt vanskelig navn i utgangspunktet, så ingen husket hva jeg het, men alle husket meg fordi jeg smilte hele tiden, så da fikk jeg navnet Smilepia. Det passer nok ganske bra, for jeg smiler fortsatt mye. Og har egentlig en ganske positiv innstilling til ting (tror jeg sevl da:))

St.hans blir spesiell i "år" ja. Jeg både gledegruer meg i øyeblikket. Mest glede så klart. Men det blir mye nytt som jeg er veldig spennt på også. :)

Pondusa: S.sjøen ja. Må inrømme jeg ikke er så godt kjennt i dine trakter da... :sjenert: Men jeg vet da hvilket fylke det ligger i ;)

I dag er jeg 12 uker på vei om jeg følger legen sin termin. 12+2 dersom jeg følger min egen. Uansett - det nermer seg 3 hele måneder. Tenke seg til...

Formen har desverre vært noe dårligere i helgen og i dag. Har både kastet opp og vært generellt uggen og trøtt. Noe som gjorde det litt vanskelig når en uvitende venninne komm for å bake pepperkaker med meg på lørdag. Men det gikk bra likevel.

I dag har jeg akkurat oppdaget noe som hjalp veldig på kvalmen. Farris Bris med mango og papaya. Liker ikke farris jeg egentlig, men denne har vært åpen i noen dager, og derfor litt "dau". Og det gikk mye bedre å drikke. Fantastisk. Får kanskje kjøpe inn noen å ha i beredskap når jeg begynner å jobbe. (hadde jo håpet å være på bedringsvei når jeg skulle begynne å jobbe, så jeg kan gjøre et godt intrykk den første uka, istedet for å bare å henge på do...)

Vi har forresten fortalt om spiren til de blivende besteforeldre og andre nære familiemedlemmer i helgen. :hjerte:

Mannen sendte MMS med bilde av den positive testen min, og tekst med "st.Hans blir spesiell i år". Desverre fikk ikke svigermor fram bildet på mobilen sin, så hun trodde det bare var en vits han hadde sendt :ler: Når ingen ringte oss opp for å gratulere ante vi at noe var galt, så vi måtte til slutt ringe dem å fortelle hva som hade være på bildet.

Selv hadde jeg sendt avgårde oppskrifthefte på en fin hentedress til mine foreldre, og skrev på kortet jeg la ved:

"Kjære bestemor og bestefar.

Mamma og pappa lurer på om bestemor kanskje ville strikke denne til meg, så de kan pynte meg når jeg skal ut å møte verden til sommeren. jeg planlegger ankomsten min rundt st.Hans og da gleder jeg meg til å bli kjennt med dere.

Hilsen et barnebarn på vei"

Desverre er foreldrene mine uhorvelig treg å hente posten sin, spesiellt på lørdagene, så jeg måtte ringe et par ganger å spørre om de ikke hadde fått post fra oss, før de tok hintet og gikk i postkassen. Var bare pappa hjemme da, men da ringte han umiddelbart for å gratulere.

Fikk snakke med mamma senere på lørdag, og "godtet" meg litt med at hun var veldig overrasket. Hun hadde visst vært overbevist om at vi ikke ville ha barn (sikkert fordi jeg alltid har avvist hennes mas om barnebarn med at det haster ikke). I tillegg var hun så sjokkert over at jeg da hadde vært gravid da jeg var hjemme nå nettopp, og hun ikke hadde oppdaget det da. Hun hevder nemlig hardnakket at hun _alltid_ kan se på folk om de er gravide. Men hun hadde overhode ingen misstanke om oss. :ler:

Ellers fikk også mannens eldste bror og min søster også vite nyheten, samt mannens besteforeldre og en tante, og en av mine tanter også. Men alle har fått beskjed om at spiren skal være hemmelig i et par uker til, til vi har fått anledning til å si det selv på jobben. Spesiellt min jobb da, siden jeg må fortelle det nesten med en gang jeg begynner. Og vi kjenner så mange som omgås både de jeg skal jobbe sammen med, og er involvert i rekruteringsbyrået jeg er ansatt via, så jeg vil ikke at det skal dukke opp noen rykter. Det ville blitt pinlig...

Nei, nå er det lunchtid (og vel så det...)

Ha en strålende dag, jenter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uugh :( Virkelig dårlig i dag. Har spydd to ganger. I ettermiddag og i kveld. Det har jeg faktisk ikke gjort siden begynnelsen av kvalmeperioden. (vanligvis har jeg "sluppet unna" med bare en runde over den hvite porselenen pr dag)

Mer bris må definitivt kjøpes inn før jeg begynner å jobbe ja. Som forøvrig ikke blir i morgen heller, ettersom de ikke har ringt meg enda.

Mon tro om den økte kvalmen er et tegn på tvillinger? Mamma er spennt på om jeg har 2 i vennte nemlig. Hun er jo selv tvilling, og det skal hvistnok hoppe over ett ledd før det "slår til igjen", og hverken min søster eller mine søskenbarn har fått tvillinger, så jeg er "siste sjanse" i dette leddet. Håper egentlig ikke det - tror det blir stor nok overgang med bare en. ;) Nei, får heller bare håpe det er en liten "forverring" før det går helt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Koalan. Og gratulerer selv som vordende pappa-koala :-)

16.juni ja, det er like rundt hjørnet fra oss. Så hvem vet hvilken baby som kommer føst ;-) Lykke til med den lille koala/vaskebjørn-hybriden :-)

Jeg er fortsatt kvalm i dag. Men har heldig vis klart å holde frokosten nede. Så nå skal jeg ut å gå en tur. Har jo hørt at frisk luft er bra mot kvalme. Dessuten kan jeg gå forbi butikken på vei hjem og kjøpe en ny farris bris dersom jeg fortsatt føler meg dårlig. Den hjalp jo så bra i går.

Fortsatt intet nytt fra jobben om når jeg kan begynne. Er litt utolmodig. Vil gjerne komme i gang nå. Tro om jeg skal ringe i ettermiddag å spørre dersom jeg ikke hører noe? Vil jo ikke mase heller, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Gratulerer med 12 uker smilepia, håper formen din snart blir bedre. Det går veldig opp og ned med meg, men jeg må visst lære meg å skru ned tempoet de dagene jeg er bedre...

Selv har jeg blitt avhengig av Bonaqua med cranberry/grapefruit, den er så frisk og god!

Koselig å fortelle nyheten til folk, og gøy når de blir overraska... Tvillinger hadde vel vært noe! Når skal du på UL?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskebjørnen skalpå UL 11. januar! Da skal jeg bli med. Foreløpig har ikke vasken fått noen avhengigheter, men har lagt godteriet på hylla. Det er ganske rørt, for før spiste den VELDIG mye. Gjorde du også det, Smilepia?

Hva slags mat er det du unngår?

Hilsen ventende koala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 12 uker :blomst:

Så koselige måter å fortelle de vordene beteforeldre om spiren. Bare så synd de ikke tok tegninga sånn umiddelbart. Tenker de gleder seg til sommeren de og.

Håper du får en oppklaring omkring jobben. Kjedelig å ikke vite noe da. Hvordan blir det med lønn? Skal du ha lønn fra den dagen du egentlig skulle ha starta?

Håper du får en god søndag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mange hilsener i dagboken min. Så hyggelig :-) Tusen takk Mathea, Skytte, LT, Koalan, FruE og Monja :klem:

LT: Har ikke fått UL time enda, men skal etter planen i midten av januar. Mannen skal legges inn for hjerteoperasjon 13.januar, så vi kommer til å be om å få UL før det, slik at han er i fin form og får opleve det.

Koala: Ja, jeg spiser også mye mindre snop nå enn jeg gjorde før. Både for å være litt sunnere (på tide) og fordi det ikke smaker så godt lengre. Spesiellt sjokolade liker jeg ikke så mye lengre.

Ellers holder jeg meg unna matretter som jeg ikke synes lukter godt, og spekemat, røkelaks og det som matilsynet anbefaler å unngå. Har ikke så mye lysst på kjøtt når jeg er kvalm, men spiser noe da. Men mannen må nok til å kokkelere da, for jeg holder ikke ut å stå å f.eks steke kjøttdeig. :ler:

Monja: Ja, det er litt kjedelig med sanne trege foreldre gitt :ler: Men de var jo overlykkelige når de endelig tok tegninga. Så nå gleder de seg veldig til sommeren, og mamma planlegger allerede mange turer til Bergen i framtiden :)

Ang jobb FruE og Monja så begynnte jeg å jobbe på torsdag denne uken, og har vært 2 dager i jobb allerede. Det har gått greit, har heldigvis ikke vært spesiellt kvalm, og hadde uansett med nok "stæsj" til å kunne småspise underveis :) Heldigvis jobber firmaet innenfor det samme som min forrige jobb, så overgangen ser ut som den skal gå ganske greit egentlig.

Får nok ikke lønn for den uken oppstarten ble forsinket da jeg har timesbetalt, men med et så stort lønnshopp (34%), så er det greit. Vi har det passer romslig i økonomien uansett, så det er ikke krise at jeg mistet en ukes lønn, selv om det er litt dumt.

Skal fortelle om graviditeten på mandag til rekruteringsbyrået (da er vi 13 uker ifg legetermin, og altså 3.mnd) og tirsdag til de som trenger å vite det på arbeidsplassen. Gruer meg litt, men håper det går greit.

Hadde jo en liten pinlig situasjon med han jeg deler kontor med. Han spurte faktisk allerede første dag om jeg var gravid men det ikke var offisiellt enda. Skjønnte egentlig ikke hvorfor han spurte, men han hadde vistnok sett på magen min og trodd at jeg ble brydd da jeg oppdaget det. Jeg la aldri merke til at han så på magen engang, og bare snakket vekk hele saken... Men det var litt rart da. :klø:

Nå skal jeg ut å treffe en venn hjemmefra, og så skal vi på basketkamp. :-D Ha en fin søndag alle KG'ere :vinke:

Endret av smilepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker i dag ifg legeterminen.

Ringte min kontaktperson i rekruteringsbyrået i formiddag og fortalte om graviditeten. Han ble nokså stille på telefonen først, noe som gjorde at jeg stresset litt. Ante plutselig ikke helt hva jeg skulle si. Så skynte meg liksom å si at dette ikke ville få noen betydning for jobben enda, for babyen var ikke venntet før til sommeren. Og da han fortsatt ikke sa noe annet enn at han ville snakke med sine kollegaer om dette i morgen (han var hjemme syk i dag), måtte jeg spørre om hvordan han ville jeg skulle meddele det hele til arbeidsgiver "her". Men jeg fikk beskjed om å avvente til etter han hadde konferert med de andre i byrået, også skulle han ringe tilbake i morgen.

Men han gratulerte da før vi la på, så jeg får satse på at dette går bra.

Er litt deilig å ha det overstått ja.

Så i morgen skal jeg gå på shopping etter mammabukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig *MissS* Riktig god jul, og godt nytt år til deg også! :klem:

Jeg har sannelig ikke vært innom KG på leenge nå. Det har vært travle dager. Og jeg har ikke orket å sitte med PC'n på kveldstid etter at jeg begynnte å jobbe igjen.

Men en liten oppdatering før julen er vel på sin plass? :)

Etter å ha venntet på respons fra rekruteringsbyrået om mine "omstendigheter" i noen dager, gikk tolmodigheten min slutt, og jeg purret om å få lov å fortelle det til firmaet jeg jobber hos. Det ble godkjennt, og nokså nervøs tuslet jeg inn på "sjefen's" kontor. Heldigvis hadde jeg ikke trengt å være så nervøs. Dette var jo ikke noe problem var beskjeden jeg fikk tilbake. Jobben kunne jeg jo gjøre likevel, og jeg måtte bare passe på meg selv og tilpasse dagene dersom det var behov for det.

Ah - hvilken lettelse!! Både å få det sagt og ikke minst at det gikk så bra. Skulle jo egentlig bare mangle, men med så mange skrekkhistorier man hører så .. vel. Alt er bra i hvertfall. :-)

Så nå har vi kunnet fortelle det til "alle". Fannt ut at å formidle det via julekort var hyggelig, så satt å humret for meg selv mens jeg skrev julekortene forrige fredag. Og reaksjonene har jo ikke latt vennte på seg etterhvert som de har kommet frem. Alt fra "kondolerer" til høyoktavs-hyl i telefonrøret har blitt formidlet. Gøy å slippe å holde det hemmelig lengre.

Ellers er jeg 14+5 i dag (14+3 ifg legeterminen), og kvalmen har stort sett gitt seg, men jeg må fortsatt passe på å ikke stresse mye samt spise jevnlig, ellers får jeg litt tilbakefall. Er fortsatt søvnig, men nå kan jo det også skylles at overgangen til å jobbe gjør meg sliten.

Shopping etter mammaklær derimot er et lite mareritt. Nå hater jeg shopping i utgangspunktet, og i tillegg synes jeg bare det er klær til mammaer med STOR mage, noe jeg jo ikke har enda. Hvor er alle klærne til oss midt-i-mellom da? Vi som har litt mer mage enn hva som er behageli i de vanlige buskene, men ikke fyller ut mammakolleksjonen enda... Fikk heldigvis et par kjoler fra søsteren som jeg kan bruke i jula, samt et godt tips om å sette strikk i mellom knapp og knapphull på buksene, for sann kan man bruke dem enda en stund.

Åja, har fått time til ultralyd. Torsdag 12. januar er dagen! Gleder oss veldig. Mannen legges inn til hjerteoperasjon dagen etterpå da, så det blir ekstra fint å ha den gode opplevelsen av å se babyen for aller første gang, med seg når han skal legges inn.

Nå er det tid for kveldsmat. Og den siste julegaven må pakkes inn :)

Tenk- neste jul har vi en liten en sammen med oss... :hjerte:

Ønsker alle KG'ere med familie en riktig god jul, og et fabelaktig godt nytt år!! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:gullengel:Hei Smilepia!

Jeg ønsker deg og dine en fredelig jul

og alt det beste for det nye året! :gullengel:

Mange juleklemmer fra Hulderjenta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...