Gå til innhold

Smilepias svangerskap


smilepia

Anbefalte innlegg

Dagen i dag er slettes ikke som en vanlig tirsdag.

I dag kan jeg starte denne nye dagboken.

I dag har jeg nemlig funnet ut at jeg er gravid!! :babysmokk:

Jeg har i skrivende stund visst om graviditeten i ca 3,5 timer, og jeg er fortsatt i en slags sjokktilstand. :ler:

Vi er jo nygifte og har vært prøvere i et par måneder (planlagt prøvingen siden nyttår) så dette er jo strålende og etterlengtede nyheter, men nå som vi faktisk har greid det, så er det utrolig vanskelig å fatte nyheten.

Jeg er gravid!

Vi skal ha barn. Til st.Hans.

Nei - det høres fortsatt ut som om jeg snakker om noen andre. Tro hvor lang tid det tar før jeg selv skjønner det? Kanskje ikke før senere når magen vokser og det begynner å bli bevegelser i den. Akkurat nå er jo lille barnet vårt bare en knøtt liten klump... jeg er nemlig bare 4+3 i dag.

Det blir en spennede viter vi går i møte. Gleder meg allerede så veldig til å få fortelle verden om den gode nyheten, men foreløpig er det bare meg og mannen som vet. Ja, og lesere på KG da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Gratulerer Smilepia!

I dag kan jeg tenke meg du er skikelig SMILE-smilepia! :ler2:

Jeg kan heller ikke fatte det, selv etere ørten positive tester og mange dager! Tror det tar litt tid før det synker inn! Gleder meg til å følge deg!

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!

Jeg vet ikke helt når det går opp for en. Tror ikke det har gått helt opp for meg enda, faktisk. Og hun er straks to og et halvt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Ja, er det ikke rart? Uvirkelig?

Da jeg fant ut at jeg var gravid var det som om alt ble annerledes, på en helt uforklarlig måte. Nå er det ikke bare du, eller bare du og mannen din lenger, men dere - en liten familie.

Og så mange tanker som man får! "Hvem er h*n egentlig? Hvordan kommer h*n til å se ut?"

En spennende tid framover. Ønsker deg det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj oj oj!!!!!!!!! Gratulerer vennen!!!! Dette er jo heilt fantastisk!!!!!! :) Hurra for dokke!!!!! Blir baby på dokke samtidig som vi giftar oss sånn ca då! ;) Gud kor gøy!!!

Kjem du på bryllups-treffet neste veke forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - flere hilsner allerede. Dere er sannelig raske å finne nye dagbøker :-)

Tusen takk alle sammen. Så hyggelig :klem:

Er fortsatt i sjokktilstand jeg. Går bare rundt å smiler og tar meg på magen (som bare er tykk av for mye snop så langt hehe) og undrer. Er det virkelig sannt? Tror det fortsatt ikke. Vennter nesten fortsatt at mensen skal komme snikende... Men testen var jo helt tydelig den. Kunne ikke ta feil. (den vertikae streken komm umiddelbart) men tror kanskje jeg skal ta en test til i neste uke bare for å være heeeelt sikker gitt :ler:

Svigers er på besøk, og jeg vet mannen klør etter å få fortelle. Men vi har sagt vi skal vennte. Aller helst til etter 3mnd men i hvertfall lengst mulig.

Ellers har jeg selvsagt vært i litt sving i dag. Har vært på besøk hos en kollega som er i mammaperm, og fått låne gravidebilbelte-ting (hun visste vi var prøvere - som den eneste av mine "live" venner, så hun har også fått vite at det har lyktes) og kjøpt boken "På vei", så nå skal jeg kose meg med lesing på sengekanten (må oppbevare den på sengekanten - så ingen blir for nysgjerrige mens de er på besøk - de reagerer jo allerede på at vi har navneleksikon og en bok om kreativ inredning av barnerom)

Ps- Veslo: Ja, jeg kommer på bryllupstreffet. Gleder meg masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktige datoer fremover:

Du er nå 4 uker og 3 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 24. september, 2005

Hjertet begynner å slå: 19. oktober, 2005

Embryoet beveger seg: 12. november, 2005

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. november, 2005

Alle indre organer er ferdig formet: 19. november, 2005

Risikoen for spontanabort avtar: 3. desember, 2005

Kvalmen avtar for de fleste: 10. desember, 2005

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17. desember, 2005

Fosteret svelger og tisser: 31. desember, 2005

Tid for ultralyd: 7. januar, 2006

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. januar, 2006

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. januar, 2006

Fosteret begynner å høre: 18. februar, 2006

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 18. mars, 2006

Mange fostre legger seg med hodet ned: 22. april, 2006

Svangerskapspermisjonen begynner: 27. mai, 2006

Antatt termindato: 19. juni, 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Siam og Chiquita!

Og Velso: ditto! Har blitt lenge siden nå.

4+4 i dag.

Fortsatt helt uvirkelig. Har liksom ingen klassiske symptomer synes jeg. Sann bortsett fra at jeg må tisse hele tiden. Og så har jeg visst en voldsomm appetitt (helt vanlig ifg "på vei"-boken min).

Var på trening i dag. Ble litt bekymret når det var mye hopp og sprett (har jo ikke trent så regelmessig i sommer), så måtte roe litt ned. :rodme: Men vil jo gjerne være i god form, så må jo trimme litt.

Skal på jobbintervju i morgen. Gruer meg litt. Og lurer skrekkelig på om jeg skal si noe om graviditeten. Vet at jeg ikke er pliktig til det, og det kan jo slå dårlig ut. Ikke så lett dette. :klø:

Nei, nå må jeg avslutte. Skal på Ikea og så kino med noen venner. Mannen og jeg har lysst å titte på barnemøbler, men kan jo ikke det med andre tilstede. Men litt smugtitting blir det nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikkje pliktig til å opplyse om graviditet, så det syns eg ikkje du treng å sei noko om. Du er jo så ny-gravid! Lykke til i morgon!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Vi ligger ganske så tett vi!, bare 5 dager mellom terminene våre! :)

Jeg har søkt om fast jobb, det er flere stilinger utlyst. Jeg komer ikke til å si et kvekk om graviditeten. Uansett!! Selv om man ikke skal forskjellsbehandle gravide, så tviler jeg ikke et sekund på at de ansetter en annen enn meg hvis de får vite at jeg er gravid. Man trenger uansett ikke si noe til arbeidsgiver før man er 3 mnd på vei!

Du er sulte du også ja!! Jeg blir så fort tom jeg, og kan få skikkelig lavt blodsukker før jeg aner det.

Det er helt utrolig! Spire i magen!! :grine2:

Ha en fin dag, Smilepia! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i dag.

om ikke mange dagene begynner hjertet å slå!!

Måtte ta en test til forrleden dag, bare fordi det ikke helt går opp for meg. Og den var like positiv, like kjappt! Er vel ingen tvil da?? :grine2: (tok bilde av resultatet med mobilen, så nå kan jeg se det hver gang jeg er i tvil)

Vi fikk forresten akkurat vite at mannens bror og kone vennter sin nr2 i april, bare 2 mnd før oss. Vi fortalte om vår lille spire også - morsommt å dele hemmeligheten, spesiellt når de er i samme båt :) (dessuten hadde jeg fortalt det til en venninne, så mannen måtte få fortelle det til noen han også) De er forresten bare ett av nå hele 6 par av venner og bekjennte i nær omgangskrets som vennter rundtom april, så vi føler oss virkelig som noen sinkere :ler:

Har fortsatt ikke så veldig mange av de klassiske symptomer. Tisser litt ofte, er litt trøttere kanskje (i hvertfall enkelte dager) og har hatt litt hodepine. Men så er jeg også litt forkjølet, så hodepinen kan være derfor.

Jobbintervjuet gikk forresten bare sann midt på treet, men jeg klarte i hvertfall å ikke si noe om graviditeten! Håper det skal gå like greit med de (forhåpentligvis) neste intervjuene. Det skal jo ikke ha noe å si. Men jeg håper inderlig jeg skal ha klaff med jobb snart. Er ikke gøy å være arbeidsledig akkurat nå. Men vi skal jo alltids klare oss uansett om jeg blir gående ledig da.

Er veldig spennt på om jeg vil merke noen flere symptomer nå fremover. Det er visstnok fra uke 6 kvalmen pleier å melde seg. Skal reise hjem (nordover) om en ukes tid, for å overraske pappa på 60års dagen. Hadde på en måte vært gøy å fortelle han at han skal bli bestefar da, men vi har bestemmt oss for å prøve å vennte til i desember (3mnd). Men om jeg blir veldig dårlig kan det jo være jeg ikke klarer å holde hemmeligheten. Åh - gleder meg til å komme over det mest kritiske stadiet, så vi kan fortelle det til alle :)

Nå skal vi på familiebesøk. Ha en fin lørdagskveld alle :)

Ps - har bestillt time til første legekontroll. Det er jo "evigheter" til da, har fått time først 30.november . Da er jeg jo allerede *regne regne* i ca 12.uke!! Men, de sa jo at det er lite å se/gjøre før den tid uansett. Har også fått tips fra en venninne at det er greit å bestille jordmor tidlig (er visst rift om dem noen steder?), så jeg skal ringe på mandag å bestille det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei smilepia! :)

Takk for hilsen i den nye gravidboka mi!

Du ligger et hakk foran meg ser jeg, det skal bli artig å følge med deg siden vi har termin så tett!

Jeg føler meg heller ikke så kjempegravid... har bare menssmerter og ømme pupper og løper på do hele tida!

Det er så utrolig å tenke på at inni magene våre ligger en bitteliten klump som om 8-9 måneder er en helt perfekt baby!

Ha det bra så lenge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Monja og La Traviata for hilsener :-) :klem:

I dag har vi visst om spiren i en hel uke. Har det virkelig ikke vært lengre?? :sjokkbla: Aiaiai - det føles jo som en eevighet. Og om en uke nå føles så lenge, hvordan skal jeg klare meg de neste 8 månedene? :ler:

Formen er fortsatt fin, bare antydning til kvalme dersom jeg går for lenge uten mat, men har allerde lagt meg til vanen å spise läkerol som hjelper litt på (ihvertfall mentalt).

Ellers har jeg begynnt å lure endel på hvordan det blir økonomisk under svangerskapspermisjonen. Vi har jo hatt tidenes dårligste timing på en måte, ettersom firmaet jeg jobbet for gikk konkurs bare uken før vi fannt ut at jeg er gravid. Og i tillegg så er det slik at med lite midler i selskapet er det ikke sikkert jeg får lønn ut oppsigelsestiden (tom. januar), så istedet for å ha ok lønn i 6 av de 10 siste mnd før permisjon, og det forvennta utgangspunktet for permisjonslønnen, rissikerer jeg nå at bare 4 av 10 mnd er med ok lønn, og de øvrige blir på dagpenger (som bare er 62%). Så jeg må sette meg inn i hvordan de regner ut permisjonslønna - de 4 mnd bør jo trekke summen litt opp håper jeg.

Ellers håper jeg så klart at en ny fast jobb (med enda høyere lønn :sjarmor:) skal dukke opp snart da, så jeg har jobb også etter permisjonen da. Men greit å vite litt om alle eventualiteter.

Nei, nå er det middag gitt. Og matlysten er fortsatt stor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smilepia! Håper dere hadde det fint på bryllupsreise! Gratulerer med baby i magen!!! Vi prøve på det samme nå for tiden, lurer på om det går lang tid før det klaffer....... Kjekt at det gikk kjapt med dere. Kos dere masse og lykke til med jobbintervjuene!!!

Klem fra Annie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...