Gå til innhold

Smilepias svangerskap


smilepia

Anbefalte innlegg

Hei Annie! Så koselig med hilsen. Ei stund siden sist nå. :klem:

Så dere er også prøvere - så gøy!! :)

Vi skulle jo offisiellt begynne å prøve på bryllupsreisen, så på den måten var det jo full klaff ved første forsøk for vår del. Hehe. Men når sannt skal sies så ble det nok litt "tjyvstarting" på den prøvinga gitt. Allerede fra bryllupsnatten var jeg i gang. Begynnte å kartlegge syklusen og slikt. Og var nok enda litt mer ivrig i dagene rundt EL også de 2 mnd før bryllupsreisa. :sjenert:

Gleder meg til å høre hvordan det går for dere. Håper det ikke tar alt for lang tid - kanskje vi kunne treffes for litt baby-snakk og trilleturer? (Treffes forresten gjerne uansett da altså)

Har forresten vært på basketkamp i kveld og oppdaget at jeg blir utrolig mye fortere sliten i ryggen nå enn før. Så neste kamp skal jeg ta med pute! Eller i hvertfall en tykk jakke jeg kan sitte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Kjekt at det er flere gravide fra Bergen her inne. Jeg husker godt at jeg syntes dagene og ukene gikk ulidelig sakte etter at vi fant ut av vi var gravid, men etterhvert som vi nærmet oss 12 uker har dagene flydd. Og tenk, nå er jeg nesten 15 uker! når det gjelder symptomer så merket jeg ikke noe før jeg begynte på 8 uke, men da kom kvalmen til gangs. Ikke meningen å skremme deg altså :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruE.

Så hyggeli at du stikker innom.

Tror ikke jeg lar meg skremme (enda) av kvalmehistorier. Jeg er fullstendig innstillt på at den kommer. Antageligvis når den passer minst (for hey, når passer det vel egentlig?)

Er faktisk litt kvalm allerede, men akkurat nå skyldes det nok bare at jeg gav etter for min føste "craving". I dag fikk jeg nemlig utrolig lysst på tortilla chips og dip. :sjenert: Har ikke spist det på leeenge, og gav til slutt etter for lysten, selv om det bare er onsdag. Og har selvsagt spist litt mer en jeg burde, for nå har jeg dårlig samvitighet og er litt kvalm. sukk. Jaja, da kanskje det går en stund til neste gang jeg finner på dette igjen (forhåpentligvis)

Ifg babyverden sine datoer for når ting skjer, har hjertet begynnt å slå i dag. Helt utrolig.

Ellers merket jeg i dag at jeg blir fortere sliten enn før. Har hatt noen kollegaer på lunch (vi er jo alle arbeidsledige nå som firmaet er konkurs) og svinset rundt i hele dag for å bake brød og eplekake og ordne i stand. Så laget jeg middag til mannen, svigerfar og megselv etterpå, og da plutselig var jeg helt skutt. Det verket i korsryggen og jeg var helt slapp. La meg på sengen sammen med pusen vår og sov litt. Det gjorde underverker.

og nå er jeg sannelig trøtt igjen :ler: Tror jeg skal ta en bok med meg på sengekanten. Har en travel dag i morgen, og trenger kreftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann smilepia!

Tenk at det lille hjertet har begynt å slå!!! :hjerter_rundt:

Helt utrolig...

Det er flere som er trøtte om kvelden her! Vi får danne "sovne-på-sofaen-om-kvelden"-klubben! :ler:

Kos deg videre med magen og håper kvalmen ikke kommer og plager deg mer!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Ville bare tilföye meg selv som smuglerer hos deg. Göy dette her:)

Må bare si meg enig at det er utrolig at hjertet slår. Åh, blir helt boblende av å lese om slikt!!

Ha en fin dag :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei La Triviata, og ¤humlen¤. Så hyggelig med lesere, både smug og andre :)

I dag har jeg vært på jobbintervju! Bare hos et rekruteringsbyrå, men er fornøyd likevel, for de hadde potensiellt 3 firmaer de ville presentere meg for. Og sannt kan det bli jobb av :) Skal også på intervju i morgen til et annet rekruteringsbyrå. Lovende.

Også har jeg vært på KG bryllups treff i kveld. Vi var bare 3 stk, men det var kjempehyggelig. Miaen og Velso viste frem sine invitasjoner og koler og vi snakket om utrikningslag, planer og forventninger. Og jeg fortalte om dagen vår og viste frem bilder. Veldig koselig.

Og den sovne-på-sofa-klubben, den er jeg definitivt medlem i. Spiste en sen lunch/tidlig middag før jeg skulle hente mannen i dag, og hadde store problemer med å ikke sovne etterpå. Gjespet hele veien på vei til hans jobb og tilbake. Og måtte bare legge meg til å sove en timestid etterpå for i det hele tatt å orke å komme meg til byen på KG treff. :Gjesp:

Kanskje jeg må skifte navn til Sovepia? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Heisann Smilepia!

Jeg er nok medlem av sove-på-sofa-klubben jeg også.. :Gjesp:

Fantastisk at hjertet har begynt å slå allerede! Rart å tenke på! Rart å i det hele tatt gå rundt med en sånn hemmelighet i magen! :hjerte:

Ønsker deg en kjempefin helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilia

Hei smilepia :)

Stikker innom og smygleser litt jeg..

Viser seg at du bare har termin en dag etter meg. Så morsomt :)

Ønsker deg lykke til med graviditeten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem1: Så hyggelig at så mange er innom dagboken min. Takk for hilsen alle sammen :)

Cecilia: så gøy med _så_ nerm termin! :-)

6+2 i dag. Ifg bladet gravid er livmoren min nå på størrelse med en tennisball. Det kan absolutt forklare det økte behovet for hyppige toalettbesøk ;)

Bare innom for en rask oppdatering egentlig. Skal reise nordover i morgen, og da blir det mindre nett-tilgang. Har enda ikke bestemmt meg for om jeg skal si noe hjemme om graviditeten. Dvs- i utgangspunktet skal vi jo ikke si noe før 3mnd, men det kan jo være at situasjonen er der og det er unaturlig å lyge eller.no sannt.

Formålet med besøket er offisiellt å feire pappa sin 60års dag på torsdag, men en vel så viktig grunn (i hvertfall til at jeg blir så lenge som 2 uker) er at vi vennter på svar på prøver han (pappa altså) tok av lungene. Det er nemlig oppdaget sorte flekker på begge lungene hans. Og som gammel røyker med store pustevansker er dette ikke så veldig bra akkurat. Sykeuset regner med at det er en svulst (tumor), men vi vet jo ikke om det er godartet eller ondartet eller noe enda. Men får som sagt svar nå denne uken eller neste. Og da vil jeg gjerne være hjemme med pappa når svaret kommer, og en evt behandling kan starte. Så kanskje jeg gleder han med nyeheten om å skulle bli bestefar likevel?

(på den annen side - dersom jeg forteller om barnet som er i vennte, og noe går galt, vil jo det være enda en "skuffelse" og byrde for pappa i tillegg til sin egen sykdom. Og jeg har ikke så veldig lysst å påføre han noe mer akkurat nå - så derfor vurderer jeg litt å vennte fortsatt)

Prøver egentlig å unngå å spekulere så mye i dette da. Være positiv og bare vennte til vi vet hva vi har å forholde oss til. Ellers blir det så mye grubling som ikke fører noe steds hen.

Var forresten på fest på lørdag. Hos et vennepar som har vært særdeles misstenksomme ang graviditet i det siste. Bl.a mener de vi nølte litt for lenge med å forlate barneavdelingen på IKEA forrleden uke. :ler: Så her måtte det jo et seriøst skuespill til. Hadde jeg kommet "edru" på den festen ville de jo fått bekreftet alle sine misstanker. Så vi dro på polet og kjøpte 2 flasker vin - en med og en uten alkohol. Tømte ut alkoholen og fyllte den alkoholfrie over på den flasken. Unnskylte at flasken var åpen med at jeg hadde tatt et lite glass til maten før vi komm. hihi. Det var morsommt å lure alle sammen. For det funket nemlig strålende! På toppen av det hele ble jeg på et tidspunkt ropt ut til kjøkkenet for å mixe daquaries, og da passet jeg selvsagt å snike av litt til meg selv uten alkohol, og delte glassene med alkohol til alle andre. Funket strålende. Bortsett fra at jeg fortsatt ble litt tidlig trøtt da, og gadd heller ikke drikke så store mengder. Men pytt - vi klarte å lure alle (tror vi da).

Nå har forresten brystvortene mine begynnt å bli ømme. Noe som gjorde trening i morges til en interessant utfordring. hehe. Men det gikk seg til når jeg ble varm ;)

Er blitt mere kvalm også, men ikke hele tiden, og ikke like ille hver dag. Lørdag var værst (så langt) Begynnte å brekke meg mens vi var på butikken å handlet. :rodme: Men det gikk fint. Jeg kastet ikke opp, men følte meg veldig uvel lenge... Går bedre de dagene jeg er hjemme, for da klarer jeg lettere å styre det med mat og frukt. Spiser mye frukt. Har fått litt dilla på clementiner. Men det får jeg egentlig hvert år når de dukker opp i butikkene :-D

Nei, nå er det sent, og jeg har ikke engang begynnt å pakke! (huff, får det travellt i morgen) Stell pent med dagboken min mens jeg er borte da. Kanskje jeg får stikket innom en liten tur sann plutselig også?

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, kos deg hjemme!! Æ vil å heim en tur!!!! Trur vi må møtes en dag når du kjæm ned ijæn! Sende dæ en pm! Klæmz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kupper vi dagboka til Smilepia...men, takk, Veslo! Ja, det gikk over all forventning... Hadde ikke trodd det.... :-D

Smilepia; håper du hadde det fint heime. Har du førtælt nån om graviditetn? Æ har SÅ løst tel å sei nåkka, men må vel bære vente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ?? e det sannt Annie??? Gratulere så mye!!! åh - så gøy!! Når har du termin da? Vi må definitivt treffes når æ e tbake i Bergen ja - kommer på tirsdag. Det e så deili å kunne _snakke_ med nån om det nemlig (syns æ da). :klem:

Er hjemme og koser meg masse. Men med pappas trege modemlinje er jeg skjeldent på nett. Går så sakte å lese KG så jeg er overhode ikke oppdatert.

Har bare fortalt om graviditeten til mine to beste venninner. Hun ene har en sønn på 1,5 år, så det var utrolig herlig å kunne fortelle til henne, for hun har jo erfaring, og vil snakke med meg om allemulige babyting. Hun mimret fra sine dager som nygravid, og kommer med tips og alt. Så det var kjempeherlig.

Men jeg har ellers klart å holde på hemmeligheten, og det er jeg ikke rent lite stolt av. Kvalmen har nemlig økt litt i det siste. Har kastet opp 3 ganger den siste uken. Men ser et tydelig mønster da - blir dårlig og kaster opp når det "skjer" noe. Altså, når jeg er veldig aktiv og er ute og har avtaler om å treffe folk og sannt. På late dager der jeg bare loffer rundt hjemme er jo aktivitetsnivået så lavt at jeg ikke blir dårlig. Så jeg må nok anstrenge meg for å ikke "stresse" og beregne god tid når jeg skal noe, så slipper jeg kanskje unna å bli så veldig uvel. også må jeg passe på å spise jevnlig, noe som er mer vanskelig nå, for jeg har helt mistet matlysten jeg hadde de føste ukene. Men spiser mye clementiner da. Prøver ellers å trykke i meg mat likevel, for jeg merker tydelig at formen blir dårligere jo mer sulten jeg blir. (og jeg har opplevd å kaste opp på tom mage - _ikke_ en behagelig opplevelse)

Her er det så mye bekymringer i familien rundt pappa og sykdommen (han har fått kreftdiagnose nå), så jeg har bestemmt meg for å vennte med vår gla-nyhet til etter den største faren for å miste er over. Selv om det hadde vært stas å si noe når jeg er her hjemme, vil jeg ikke si noe før jeg vet de ikke behøver å bekymre seg _så_ mye for om det går bra med den lille.

Er forresten 7+6 i dag. 2 fullgåtte måneder i morgen. :)

Go helg til alle dere som er innom dagboken min.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med straks 2 mnd!!! Godt å høre at det går bra med deg!!!! Leit å høre om faren din.. Håpar det går bra med han.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...