Populært innlegg Hverdagsfrue Skrevet 13. januar 2022 Populært innlegg #141 Del Skrevet 13. januar 2022 Jeg skjønner virkelig ikke mangelen på kunnskap hos dagens unge. Neger er da virkelig IKKE n-ordet🤦🏻♀️ Neger kommer av det spanske ordet negro, som betyr svart. N-ordet er det ordet som blir brukt i usa. Det fæle ordet med to g’er. For all del, i 2022 skal man ikke si neger lenger. Men rett skal være rett. Kjersti kommer fra en generasjon der dette var et vanlig ord. Det ble til og med sagt i beste sendetid på NRK som et helt naturlig ord å bruke. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. januar 2022 #142 Del Skrevet 13. januar 2022 Jeg har begynt å få et litt annet inntrykk av Dorthe hittil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 13. januar 2022 #143 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) Cid skrev (På 13.1.2022 den 16.14): Jeg har begynt å få et litt annet inntrykk av Dorthe hittil Helt enig, hvis det er retningen jeg også har fått av henne så langt i Farmen. Endret 16. januar 2022 av Oppland Rettet ordfeil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. januar 2022 #144 Del Skrevet 13. januar 2022 Oppland skrev (Akkurat nå): Helt enig, hvis det i retningen jeg også har fått av henne så lagt i Farmen. Håper ikke det fortsetter slik, jeg har alltid likt henne siden jeg var liten så hadde vært trist om jeg skulle begynt å få negativt inntrykk av henne nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 13. januar 2022 #145 Del Skrevet 13. januar 2022 Amatariel skrev (2 timer siden): Syns også det var feigt av Dorthe å velge Adam... akkurat som om hun ikke turte ta Shabana (eller Kjersti) som hun egentlig ville. Men men. Blir spennende med andrekjempevalg. Bare tøffe konkurrenter for Adam syns han burde få mer tid på gården for å lære mer. Han vil jo så gjerne. Hun ville egentlig velge Kjersti, som da skulle i kamp med Shabana. Når Kjersti ikke ville det, turte hun ikke å velge Shabana eller Kjersti, for hun var da redd for at de ville velge Sophie til andrekjempe! Det hadde de sikkert gjort også, og da hadde jo Sophie røket ut. Så Dorthe valgte Adam for å sikre Sophie en uke til. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 13. januar 2022 #146 Del Skrevet 13. januar 2022 Hverdagsfrue skrev (1 time siden): Jeg skjønner virkelig ikke mangelen på kunnskap hos dagens unge. Neger er da virkelig IKKE n-ordet🤦🏻♀️ Neger kommer av det spanske ordet negro, som betyr svart. N-ordet er det ordet som blir brukt i usa. Det fæle ordet med to g’er. For all del, i 2022 skal man ikke si neger lenger. Men rett skal være rett. Kjersti kommer fra en generasjon der dette var et vanlig ord. Det ble til og med sagt i beste sendetid på NRK som et helt naturlig ord å bruke. Kjersti er yngre enn meg, og jeg sluttet vel å bruke det ordet for 20 år siden. Lurer derfor på om Kjersti har bodd under en stein de siste 20 åra ! Jeg har bodd i Spania, så vet veldig godt hva svart er på spansk, men for meg holder det at noen sier at de opplever den betegnelsen sårende. Da prøver ikke jeg å "forklare" dem hva ordet "egentlig" betyr. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 13. januar 2022 #147 Del Skrevet 13. januar 2022 tirben skrev (6 minutter siden): Hun ville egentlig velge Kjersti, som da skulle i kamp med Shabana. Når Kjersti ikke ville det, turte hun ikke å velge Shabana eller Kjersti, for hun var da redd for at de ville velge Sophie til andrekjempe! Det hadde de sikkert gjort også, og da hadde jo Sophie røket ut. Så Dorthe valgte Adam for å sikre Sophie en uke til. Det var litt feigt gjort. Enig med Adam at hun kunne tatt en prat med ham også. Dorthe beskytter Sophie, sånn blir det vel når venner er der inne samtidig .. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hverdagsfrue Skrevet 13. januar 2022 #148 Del Skrevet 13. januar 2022 tirben skrev (7 minutter siden): Kjersti er yngre enn meg, og jeg sluttet vel å bruke det ordet for 20 år siden. Lurer derfor på om Kjersti har bodd under en stein de siste 20 åra ! Jeg har bodd i Spania, så vet veldig godt hva svart er på spansk, men for meg holder det at noen sier at de opplever den betegnelsen sårende. Da prøver ikke jeg å "forklare" dem hva ordet "egentlig" betyr. Men det er ikke n-ordet. Som var mitt poeng. Begge ord er feil å bruke. Men bruken er på helt forskjellige spekter. Å si neger er ofte, som i dette tilfellet, mangel på kunnskap/forståelse/ignorans. Å bruke n-ordet er alvorlig overtramp/ondskapsfullt/gjennomsyret av hat. Ser du forskjellen? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 13. januar 2022 #149 Del Skrevet 13. januar 2022 Kijpt at un valgte Adam! Hun ville ikke velge noe av de unge jentene, men Adam er den yngste der inne! Det som hadde var mest fair var å ta Shabana siden det var det hun ville, og hun hadde en ordentlig grunn, men hun rota det til for seg selv. Jeg synes at Kjersti har mange bra sider også nå som jeg har sett mer av henne. Hun var også ganske heit på 90 tallet! 😏 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 13. januar 2022 #150 Del Skrevet 13. januar 2022 Adobyen skrev (20 timer siden): Jeg forsøker så godt jeg kan med å holde meg til regler og slikt. Vi har lært at N-ordet ikke skal brukes lenger, selv om det aldri har betydd noe annet enn hudfarge for meg. Så det har jeg ikke brukt siden ungdomstiden. I barndommen var det helt vanlig, men det var et annet ord som var regnet som rasistisk og forbudt, nemlig det med i, og to g. Når jeg var ung var det svart/svarting som var rasistisk. vi brukte ordet neger helt nøytralt. så jeg kan skjønne at noen vaner er vonde og vende. viktigste for meg er meningen bak ordet enn selve ordet. at bleike kjerringer griner på vegne av andre for et ord er helt idiotisk spør du meg. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 13. januar 2022 #151 Del Skrevet 13. januar 2022 Neger ble fy-ord etter at en del folk begynte å si negerarbeid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 13. januar 2022 #152 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) 2 hours ago, Cid said: Jeg har begynt å få et litt annet inntrykk av Dorthe hittil Mitt inntrykk av Dorthe er blitt forandret litt. Haha for meg er hun som en slags "Grethe" fra årets vanlige farmen. Bare at Dorthe er enda bedre på å vise følelser enn Grethe. 😆. Det liker jeg. For jeg kan være veldig grinete og følsom selv. Kjente meg litt igjen i Dorthe. Det hadde jeg aldri trodd 😆. Men Grethe irriterte meg ofte. Vet ikke hvorfor. Mulig fordi hun virket så smart. 😅 Dorthe kunne irritere så smått men retter opp igjen innrykket fort igjen. Jeg liker Dorthe. Men hun irriterte meg litt da hun skulle gjøre førstekjempevalget. 😆 Grethe adopterte nærmest Amalie. Mens Dorthe virker til å ha fått Sophie Elise og hun andre ungjenta som sine gull. 😆 Endret 13. januar 2022 av Eloise12345 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. januar 2022 #153 Del Skrevet 13. januar 2022 tirben skrev (55 minutter siden): hun var da redd for at de ville velge Sophie til andrekjempe! Det hadde de sikkert gjort også, og da hadde jo Sophie røket ut. Så Dorthe valgte Adam for å sikre Sophie en uke til. Jeg tror Sophie vil slite som førstekjempe ja, men ikke som andrekjempe. Hun er nok veldig god i melkespandholding. For det første er psyken hennes sterk og for det andre har hun øvd på forhånd hjemme på dette. Så litt skuff at det ikke ble Shabana som nr.2 og som kunne undervurdert Sophie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. januar 2022 #154 Del Skrevet 13. januar 2022 Av damene der inne så har jeg fått sansen for hun Ingrid, jeg hadde aldri hørt om henne før men hun virker som en trivelig og kul dame, så da heier jeg nå på Heine og Ingrid 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luna1 Skrevet 13. januar 2022 #155 Del Skrevet 13. januar 2022 Maydis8 skrev (20 timer siden): Da er det fanken meg på tide at dere lærer dere hva ordet kommer fra og hvorfor det ikke skal brukes! Ærlig talt! Hvis du ikke vet hvor stor forskjell det er på de to ordene så bør du kanskje søke det opp og lære deg litt om norsk historie. Du trenger ikke lete lenger enn til språkrådets nettsider for å få bekreftet at "neger" aldri har vært et nedsettende ord i norsk språk. Helt greit at vi ikke bruker det i dag, men svært historieløst av deg å tro at "neger" i norsk språk er brukt på samme måte som "nigger" i det amerikanske språket. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 13. januar 2022 #156 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) 5 hours ago, Zenhouse said: Synes det vennskapet mellom Vebjørn og Kjersti er herlig. Hun banner og steiker og er så direkte, mens han er helt «starstrucked» av å møte en verdensmester! Jeg digger Heine og Shabana! Sofie er helt som forventet- sier ikke mer om det. Mini og Adam er to artige fyrer det også. Jeg liker veldig godt Kjersti i programmet. Hun er veldig direkte, og samtidig så synes jeg at det var fint å se hvordan hun støttet Shabana, sin romveninne. Kjersti viste at hun var fair ovenfor henne. Jeg digger Shabana . Enig med deg i det. . En flott gjeng som er med. Adam er skjønn. Liker Mini også. Jeg lurer på hvem Adam velger til kamp. Er ingen som jeg ønsker ut ennå. Liker jo alle... Forstår hvorfor valget ble vanskelig for Dorthe. Endret 13. januar 2022 av Eloise12345 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 13. januar 2022 #157 Del Skrevet 13. januar 2022 (endret) Jeg mener at Dorthe burde valgt Øyunn som førstekjempe istedet for Adam. Det er fordi at jeg tror Øyunn er en veldig sterk konkurrent. Sophie Elise er for meg den nye Tonje fra vanlige farmen 😅. Og Øyunn nye Amalie 😅. Og Dorthe litt som Grethe. Hvem tar over rollen for Rob? 😅 Endret 13. januar 2022 av Eloise12345 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 13. januar 2022 #158 Del Skrevet 13. januar 2022 Eloise12345 skrev (1 time siden): Jeg mener at Dorthe burde valgt Øyunn som førstekjempe istedet for Adam. Det er fordi at jeg tror Øyunn er en veldig sterk konkurrent. Sophie Elise er for meg den nye Tonje fra vanlige farmen 😅. Og Øyunn nye Amalie 😅. Og Dorthe litt som Grethe. Hvem tar over rollen for Rob? 😅 Øyunn er også et STORT irritasjonsmoment spør du meg. Blir gal av å alltid høre stemmen hennes. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvelous Skrevet 13. januar 2022 #159 Del Skrevet 13. januar 2022 Thaila skrev (5 timer siden): Kijpt at un valgte Adam! Hun ville ikke velge noe av de unge jentene, men Adam er den yngste der inne! Det som hadde var mest fair var å ta Shabana siden det var det hun ville, og hun hadde en ordentlig grunn, men hun rota det til for seg selv. Jeg synes at Kjersti har mange bra sider også nå som jeg har sett mer av henne. Hun var også ganske heit på 90 tallet! 😏 Ikke sant? Ble så provosert av at hun ikke ville «røre småjentene». Ærlig talt, hvilke småjenter? Damer som snart fyller tredve? 🙄 Skulle nesten tro at den trioen var laget av papir så skjøre som hun fremstiller dem. Og selvfølgelig, Sophie Elise er omtrent fredet og får bare kosejobber så lenge Dorthe er storbonde. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. januar 2022 #160 Del Skrevet 13. januar 2022 Eloise12345 skrev (1 time siden): Jeg mener at Dorthe burde valgt Øyunn som førstekjempe istedet for Adam. Det er fordi at jeg tror Øyunn er en veldig sterk konkurrent. Sophie Elise er for meg den nye Tonje fra vanlige farmen 😅. Og Øyunn nye Amalie 😅. Og Dorthe litt som Grethe. Hvem tar over rollen for Rob? 😅 Jeg er glad hun ikke ble valgt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå