Gå til innhold

Farmen Kjendis 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

tirben skrev (27 minutter siden):

Mener du Øyunn jukset i Sommerhytta?? Eller likte du bare Esra bedre? 

Neineinei, ikke juks, men favorisert. :) I finalen til Farmen ble Isak favorisert, ved at hans beste øvelser var tidlig i konkurransene. Når det ikke er førstemann til 10, men best av 10 så hadde ikke Øyunn sjanse til å ta han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så pinlig reklame for Skoda: 

https://annonse.tv2.no/skoda/farmen-vinner-isak-dreyer/

Det er jo helt håpløst for dem å få noe reklameverdi igjen for bilgaven når Isak høyt og tydelig sier at han ikke vil ha EL-bil. Han kommer ikke en gang til å prøvekjøre dem. 

Bilgiverne burde hatt med i kontrakten at vinneren måtte prøvekjøre bilen en periode, og i hvert fall ikke snakke den ned før de i det hele tatt har sett bilen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (2 timer siden):

Sikkert så macho at han ikke kan kjøre elbil.😆

Vel skal han pendle Bodø - Oslo så forstår jeg godt at ikke elbil er tingen 😛

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Isak mestret de konkurransene som var designet for han og hans håndverk som snekker og friluftsmann, de konkurransene kom først. Hadde matlagingskonkurransen og sykonkurransen kommet før øksekast og snekre ei åre så tviler jeg sterkt på at han hadde hevdet seg og gått rett til finalen. 

Når gårskonkurransen var lagt opp slik at alle som ikke vant den ene konkurransen, fikk en ny sjanse i den neste, så spiller det jo ingen rolle om noens "beste" øvelse er først eller sist, personen vinner jo uansett å går videre. Sluttresultatet er uforandret. Likefullt skal det også legges til at antall konkurrenter er størst i de første øvelsene, så det er jo dermed et rent fortrinn å ha sin "beste" øvelse sist.


Når det gjelder øksekast som kom før gårdkonkurransen, så stiller alle i teorien likt, men de som har bakgrunn i å kaste objekter på et mål har en fordel, altså Kjersti, som hun også viste, eller de som har øvd på det før med rett type øks, f-eks Marna (se hennes Insta) I hinderløye var det lagt opp til balanse og hurtighet som en fordel, ikke styrke, så her stilte Øyunn i teorien best med bakgrunn som danser, selv om Isak mest sannsynlig ville slått alle der og, da han viste en utrolig balanse og hurtighet i norges tøffeste.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (2 timer siden):

"Som vinner av Farmen Kjendis får 28-åringen en ny el-bil, levert av bilmerket Škoda, men han har ingen planer om å beholde bilen. Dreyer ser for seg å selge bilen ettersom han har mer behov for pengene. Dessuten har han allerede en diesel-bil som fungerer som den skal." 

https://www.nettavisen.no/livsstil/vant-farmen-kjendis-2022-burde-ikke-fatt-lov-til-a-vare-med/s/5-95-393400

Hvorfor skriver flere at han ikke måtte selge bilen selv? Hvor står det? Det er jo helt vanlig å ikke beholde bilen man vinner, de fleste selger den vel. 

 

I Se og Hør står det at han får penger i stedet for bil: «TV 2s pressesjef Jan Petter Dahl bekrefter at Isak Dreyer heller har fått «en kompensasjon» fra den aktuelle bilforhandleren i stedet for en bil.»

https://www.seher.no/kjendis/vraker-farmen-premien/75437462

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (16 minutter siden):

I Se og Hør står det at han får penger i stedet for bil: «TV 2s pressesjef Jan Petter Dahl bekrefter at Isak Dreyer heller har fått «en kompensasjon» fra den aktuelle bilforhandleren i stedet for en bil.»

https://www.seher.no/kjendis/vraker-farmen-premien/75437462

 

Med andre ord så selger bilforhandleren bilen og Isak får penger, antagelig en del mindre enn utsalgsprisen da de ikke vil spesifisere dette, akkurat som alle andre deltakere som selger bilen/gevinsten. Om noen velger å kjøre med den i noen uker eller måneder å ta et langt større verditap enn det Isak måtte ta, er jo det deres problem. Uansett kommer det tydelig frem at dette har vært en sak mellom Isak og bilforhandleren akkurat som de fleste andre bilsalg. Og det har ingenting med TV2 eller "favorisering" å gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk blir med på Farmen for egen-eksponering, og det er greit nok det, men man kan jo lure på om de i det hele tatt har gjort seg opp noen tanker om hvordan ting ser ut for utenforstående. 

De eneste som kom ut av Farmen oppholdet mer positivt enn før de kom inn er Marna, Mini, Kjersti, Vegard og Heine. Øyunn er ok, men jeg kan ikke si at jeg liker henne bedre. Hun er bare ok. 
Felles for alle disse er at de har alle hatt noen "sleivspark", men det er helt innafor. Klart man blir lei av å gå inne på gården omgitt av irriterende folk, men det handler altså om HVORDAN man håndterer ting, ikke at man er "perfekt". 

Isak som vinner? GJESP. Han har ikke gitt noe av seg selv. Greit nok å spille, men han er ikke en jeg gidder å ta en øl med for å si det sånn. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (1 minutt siden):

Folk blir med på Farmen for egen-eksponering, og det er greit nok det, men man kan jo lure på om de i det hele tatt har gjort seg opp noen tanker om hvordan ting ser ut for utenforstående. 

De eneste som kom ut av Farmen oppholdet mer positivt enn før de kom inn er Marna, Mini, Kjersti, Vegard og Heine. Øyunn er ok, men jeg kan ikke si at jeg liker henne bedre. Hun er bare ok. 
Felles for alle disse er at de har alle hatt noen "sleivspark", men det er helt innafor. Klart man blir lei av å gå inne på gården omgitt av irriterende folk, men det handler altså om HVORDAN man håndterer ting, ikke at man er "perfekt". 

Isak som vinner? GJESP. Han har ikke gitt noe av seg selv. Greit nok å spille, men han er ikke en jeg gidder å ta en øl med for å si det sånn. 

Vel. Har ikke sett mye på Farmen, men så finalen. Kjenner til de aktuelle personene fra før, men inntrykket fra finalen, media og tråden her: 
Kjersti; bra og stødig dame som brukte n-ordet, det vil hun huskes for av de som ikke fulgte alle episodene. God omtale i finalen. 
Isak: god omtale av mange i finalen, Niklas sa at ingen ukesoppdrag hadde kommet i mål uten han og at han lærte opp de andre. Negativt; juks med mat og ødela for Øyunn. Verdig vinner for veldig mange seere og fans. 
Øyunn: opplevdes noe breial i finalen; «jeg skal gjøre som jeg alltid gjør; vinne». Fremstår likevel sympatisk og kommer nok ut med æren i behold. 
 

Poeng: folk ser hva de vil se, opplevelsen av personene er subjektiv og farget av både historikk og hva man merker seg underveis. Alle som har vært med i Farmen og kom til siste uka, er jo verdige vinnere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (31 minutter siden):

Folk blir med på Farmen for egen-eksponering, og det er greit nok det, men man kan jo lure på om de i det hele tatt har gjort seg opp noen tanker om hvordan ting ser ut for utenforstående. 

De eneste som kom ut av Farmen oppholdet mer positivt enn før de kom inn er Marna, Mini, Kjersti, Vegard og Heine. Øyunn er ok, men jeg kan ikke si at jeg liker henne bedre. Hun er bare ok. 
Felles for alle disse er at de har alle hatt noen "sleivspark", men det er helt innafor. Klart man blir lei av å gå inne på gården omgitt av irriterende folk, men det handler altså om HVORDAN man håndterer ting, ikke at man er "perfekt". 

Isak som vinner? GJESP. Han har ikke gitt noe av seg selv. Greit nok å spille, men han er ikke en jeg gidder å ta en øl med for å si det sånn. 

Tviler på familien til deltakere blir overrasket i hvert fall, det er vel bare sånn de er på privaten også? Det blir jo som hjemme tross alt på gården så da kommer dems dagligdagse oppførsel frem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (17 minutter siden):

Tviler på familien til deltakere blir overrasket i hvert fall, det er vel bare sånn de er på privaten også? Det blir jo som hjemme tross alt på gården så da kommer dems dagligdagse oppførsel frem 

Mannen til Niklas har ikke skrevet et ord om at Niklas er feil fremstilt hvertfall, men skrevet at Niklas er "et menneske" med sine gode og negative sider. Niklas har også sagt at han skjønner at han håndterer konflikter og motstand dårlig.

Så tipper det ikke er så mange som har blitt feil fremstilt i år, det er ingen som har klaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS_ skrev (4 timer siden):

Når det gjelder øksekast som kom før gårdkonkurransen, så stiller alle i teorien likt, men de som har bakgrunn i å kaste objekter på et mål har en fordel, altså Kjersti, som hun også viste, eller de som har øvd på det før med rett type øks, f-eks Marna (se hennes Insta) I hinderløye var det lagt opp til balanse og hurtighet som en fordel, ikke styrke, så her stilte Øyunn i teorien best med bakgrunn som danser, selv om Isak mest sannsynlig ville slått alle der og, da han viste en utrolig balanse og hurtighet i norges tøffeste.

Så vidt jeg vet er det bare i Farmen Kjendis de har øksekast i finaleuken, i vanlig Farmen hadde de bare vannhinderbane og så kunnskap i fjor, de to årene før det var det bare kunnskap samme dag som siste tvekamp hvor det var fatalt å feile, før de hadde vannhinderbane og gårdskonkurransene dagene etter. Det mener jeg er å lyve til deltakerne om at de er sikret i finaleuken før de så blir tvunget tilbake til tingplassen samme dag som tvekampen, for å "kvalifisere seg". Så mener det er bedre nå enn før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (6 timer siden):

Så pinlig reklame for Skoda: 

https://annonse.tv2.no/skoda/farmen-vinner-isak-dreyer/

Det er jo helt håpløst for dem å få noe reklameverdi igjen for bilgaven når Isak høyt og tydelig sier at han ikke vil ha EL-bil. Han kommer ikke en gang til å prøvekjøre dem. 

Bilgiverne burde hatt med i kontrakten at vinneren måtte prøvekjøre bilen en periode, og i hvert fall ikke snakke den ned før de i det hele tatt har sett bilen.

Men hvorfor er Skoda interessert i å gi bort penger? Hva i all verden vinner de på det? Kjører Isak bilen har de jo en slags reklame i form av at han viser frem bilen. Men penger..? Kan aldri tenke meg at de et spesielt happy med det.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor er Skoda interessert i å gi bort penger? Hva i all verden vinner de på det? Kjører Isak bilen har de jo en slags reklame i form av at han viser frem bilen. Men penger..? Kan aldri tenke meg at de et spesielt happy med det.. 

Vel, nå har de jo fått kjørt reklame for denne bilen i samtlige Farmen-episoder. Så de har "vunnet" temmelig mye, vil jeg tro.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RS_ skrev (7 timer siden):

Når gårskonkurransen var lagt opp slik at alle som ikke vant den ene konkurransen, fikk en ny sjanse i den neste, så spiller det jo ingen rolle om noens "beste" øvelse er først eller sist, personen vinner jo uansett å går videre. Sluttresultatet er uforandret. Likefullt skal det også legges til at antall konkurrenter er størst i de første øvelsene, så det er jo dermed et rent fortrinn å ha sin "beste" øvelse sist.

Nei, for hadde Isak tapt flere konkurranser kunne det feks jekket han ned litt. Så absolutt ikke likt utfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (23 timer siden):

Tja, jeg husker fortsatt godt hvordan Jarl Goli, Frank Løke og Thomas Felberg var i sine sesonger, tviler på at jeg kommer til å få sansen for Isak noen gang egentlig. Niklas har i det minste sin humoristiske sans å falle tilbake på så han kan det hende jeg varmer meg opp til igjen etterhvert. Håper TV2 lærer av dette og er mer nøye på hvilke kjendiser de inviterer med i fremtidige sesonger

Var Frank Løke så ille da? Synes Erlend Elias og Lene Elise Bergum gjorde en MYE dårligere figur i den sesongen...  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anugita skrev (11 minutter siden):

Var Frank Løke så ille da? Synes Erlend Elias og Lene Elise Bergum gjorde en MYE dårligere figur i den sesongen...  

Jepp og Elias var ganske ille også, til sammen så var de helt usmakelige, han som ble fornærmet av alt og Frank som hele tiden skulle tøffe seg og være macho. Uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste om at Isak hadde blitt mobbet som barn. Han ser ut som et vellykket menneske. Altså en som har lykkes med alt i livet. Men ingen kjenner noens historie.  

Jeg unner Isak seieren!. Selv om konkurransen hadde mye av det Isak var god i. Men om de startet finaleuken med sying så hadde det også vært urettmessig. Men det er ikke Isak som velger hva produksjonen gjør. Men etter sying så kunne faktisk Isak kommet sterk tilbake i hinderløypa foreks. De hadde jo alle nye sjanser. Så Isak kunne blitt stående igjen tilslutt uansett. 

Siste og avgjørende konkurranse var en konkurranse begge hadde sjanser i. Der var Isak suveren. De hadde kunnskapsspørsmål og til og med hva navnet på noen blomster var (Trodde aldri det var innefor Isak sin kunnskap - blomster). 

 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Øyunn og Isak vunnet noe før i konkurranser på tv? Leser at Øyunn vant en hytte tidligere. Men hva med Isak? Hadde ikke han vunnet 71 grader nord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (24 minutter siden):

Har både Øyunn og Isak vunnet noe før i konkurranser på tv? Leser at Øyunn vant en hytte tidligere. Men hva med Isak? Hadde ikke han vunnet 71 grader nord? 

Han vant sesong 3 av «Norges tøffeste».

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...