Gå til innhold

Hvor mange ganger i uka lager du ordentlig middag?


Kroko-dil-o

Anbefalte innlegg

Gjest Elder Millennial

Tja,stort sett hver dag. Tipper det er grandis/takeaway  et par ganger i mnd. Noen perioder med mer og noen med mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lager middag hver dag, men noen dager kan det jo bli ferdigmat som frossenpizza eller ferdiglaget grøt. 

Anonymkode: 05dd2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager middag hver dag, men av og til spiser jeg den til frokost 😁 Ettersom jeg lever lavkarbo, er ikke takeaway noe alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager i uken. Den siste dagen har vi noe veldig enkelt som for eksempel ostesmørbrød, pølse i lompe eller grøt. 1-2 ganger i mnd bestiller vi take away.

Anonymkode: 97c50...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (31 minutter siden):

Lager middag hver dag, men av og til spiser jeg den til frokost 😁 Ettersom jeg lever lavkarbo, er ikke takeaway noe alternativ.

Gitt hvor du bor, tenker du? 

Anonymkode: ee7f3...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag-lørdag ☺️ Søndager er vi alltid på et eller annet med ungene, kino, badeland, lekeland, park, slalombakken, klatrepark, akebakken, juleland (i denne tiden) osv, og da spiser vi alltid ute for å slippe å stresse hjem til middagslaging eller stresse med middagslaging før den evt. aktiviteten 

Anonymkode: 632d8...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager mat 6/7 dager. På lørdager er det somregel Grøt fra fjordland. Har aldri bestilt mat hjem. 

Anonymkode: 26abc...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hver eneste dag, kanskje litt mer avslappet i helgene der alle gjerne gjør sine ting. Vi har gjerne frossenpizza en gang i blant, men det er stort sett alltid ordentlig middag her i huset.  Vi spiser middag og snakker sammen. Sitter alltid minst en time ved bordet og snakker om dagen vår og andre ting. 

Samtidig er jeg litt lei av dette middagsmaset. Det er liksom en del av å være en ordentlig familie med unger/ungdommer som kanskje ikke spiser lunsj og kaster matpakka si, trenger oppmerksomhet og familietid, så middagen er viktig. Men jeg gleder meg litt til om noen år der middag ikke spiller så stor rolle i mitt liv. .. selv om jeg nok vil savne familiemiddag hver dag. 

Endret av Mooza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne si hver dag, men det er nok mer 2 dager i uka. Ellers går det i forskjellige frossenretter/halvfabrikata, eventuelt Fjordland og lignende. Jeg har bare ikke energi. Skal jeg lage skikkelig mat hver dag, blir det så jeg spiser ostesmørbrød eller sjokolade eller annet til middag istedet, og det er jo ikke noe bedre. Da er det bedre med Fjordland eller en hermetikkboks med lapskaus.

Anonymkode: 745a1...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ikke middag hver dag, men jeg spiser middag hver dag. En dag i uka er jeg helt alene da blir det take-away som oftest, så bestiller vi det eller spiser ute eller hos andre kanskje 1 gang i uka. De siste dagene spiser vi hjemme, men jeg lager ikke middagen hver dag. Det deler vi på.

Anonymkode: e2b6a...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før barn, hver dag. Nå kanskje 5 i gjennomsnitt. En dag blir restemat, og en dag takeaway (vanligvis sushi). 

Anonymkode: 6d800...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gitt hvor du bor, tenker du? 

Anonymkode: ee7f3...6a5

Jepp, har hverken sett eller hørt noen plass som selger skikkelig lavkarbo middag her. Mulig det finnes andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett hver dag. Bor alene, og det er egentlig lite motiverende å lage middag bare til seg selv, spesielt når en ikke liker å lage mat. Men jeg prøver å tenke at kroppen min fortjener ordentlig mat hver dag, selv om jeg bor alene, altså. På dager hvor jeg kommer sent hjem og er sliten, hender det at det blir noe lettvint, som omelett, pølser og lompe, eller ostesmørbrød, men det er heldigvis unntaket. Kjøper omtrent aldri take out.

Anonymkode: 228b5...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stort sett hver dag. Ikke alltid helt fra bunnen, det er dager med litt enklere løsninger. Stort sett aldri takeaway og frossenpizza en sjelden gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager middag ca annenhver dag. Spiser likevel hjemmelaget omtrent hver dag da jeg lager for to dager av gangen. Bor alene og da det aller meste er pakket så det holder til to spiser jeg det i to dager. Spiser ute rundt 2-4 ganger i måneden. Halv- og helfabrikat spiser jeg sjelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i måneden, kanskje. 

Singel, bor alene, deppa, dårlig matlyst, ikke glad i middagsmat og ikke den store interessen for matlaging. Så det blir mye ferdigmat, takeaway innimellom, luft eller godteri. Ikke bra, I know.

Anonymkode: 07048...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...