Gå til innhold

Hvor mange ganger i uka lager du ordentlig middag?


Kroko-dil-o

Anbefalte innlegg

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøper ferdigmat/takeaway fra skikkelige steder, ofte fra Mathallen. Da lager de det vel så mye fra bunnen som jeg gjør. 

Anonymkode: ee7f3...6a5

Jada, men så koster det deretter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AprilRyan skrev (1 minutt siden):

Jada, men så koster det deretter også. 

Nå var det ikke pris vi diskuterte.

Jeg er glad i hjemmelagd og sunn mat. Enkelte dager er travle. Så da tyr jeg gjerne til takeaway eller et restaurantbesøk. Mye heller det enn en baguette, skive, eller fjorland. 

Anonymkode: ee7f3...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver dag. Tror det er også helt vanlig i Norge. Mye mer vanlig enn i andre land, slik som USA, hvor det er mye mer takeaway og ferdig mat. 

Anonymkode: 3f94c...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager middag hver dag. Elsker middag! 

Take away ca en gang i mnd. 

Anonymkode: 669d4...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hver dag. Tror det er også helt vanlig i Norge. Mye mer vanlig enn i andre land, slik som USA, hvor det er mye mer takeaway og ferdig mat. 

Anonymkode: 3f94c...1fa

Er noe med det... Blir stadig møtt med merkelige utsagn når jeg nevner at vi bestiller en del ferdigmat. Tror folk tenker det er kebab/pizza/sushi.

Men tilbudet i Oslo har blitt vanvittig bra etterhvert. Man kan til og med kjøpe fiks ferdige treretters middager, av høy kvalitet. 

Anonymkode: ee7f3...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå var det ikke pris vi diskuterte.

Jeg er glad i hjemmelagd og sunn mat. Enkelte dager er travle. Så da tyr jeg gjerne til takeaway eller et restaurantbesøk. Mye heller det enn en baguette, skive, eller fjorland. 

Anonymkode: ee7f3...6a5

Vel, pris er jo selvfølgelig en faktor for veldig mange. Jeg har for eksempel ikke råd til takeaway hver gang jeg er travel eller ikke orker å lage mat så spiser heller stekt egg, omelett og av og til til ferdigretter, men skulle gjerne ha spist noe som smakte bedre. Men sånn hovedsakelig spiser jeg hjemmelaget mat eller prøver å ha det mest mulig hjemmelaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ca 10 middager i året som ikke er skikkelig, hjemmelaget mat.

Anonymkode: 78827...ca2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var frisk, 7 dager i uka :)

Nå som jeg er syk (langvarig) er det mannen som lager. Veldig takknemlig for det. Stort sett vil jeg si 4-5 dager i uka middag lagd fra bunnen, 2-3 toro/fjordland/frossenmat. Han må gjøre nesten alt i huset, så skulle bare mangle at vi gjør det enklere på matfronten.

Anonymkode: 42f08...1c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager store porsjoner i helgene så det blir nok rester utover uka, så jeg slipper kokkelere i ukedager. I blant blir det en dag (eller toppen to) hvor jeg må krype til korset og mekke noe fra bunn igjen på en hverdag, men det blir ofte litt enklere greier. Bestiller kanskje take-away en gang annenhver måned eller noe sånt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. Ferdigmat spiser jeg ikke, og å spise ute har jeg ikke råd til mer enn et oar ganger i året.

Skjer dog at det blir omelett eller havregrøt enkelte dager.

Anonymkode: 2a49e...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Omtrent 5 dager i uken. Blir enten en minibaguett fra jobb eller så dropper jeg mat helt de resterende dagene. Man trenger faktisk ikke mat hver dag. 

Anonymkode: 62747...2fb

Ikke mat hver dag? Da dør jeg raskt av undervekt 

Anonymkode: 8b77b...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Omtrent 5 dager i uken. Blir enten en minibaguett fra jobb eller så dropper jeg mat helt de resterende dagene. Man trenger faktisk ikke mat hver dag. 

Anonymkode: 62747...2fb

Snakk for deg selv. Jeg får voldsom hodepine som varer i 2-3 dager om jeg går for lenge uten å spise. 

 

Uansett, for å svare på tråden: vi lager middag stort sett 6-7 dager i uka. Det blir i blant takeaway eller en frossenpizza eller noe fjordland om vi er litt late. 

Anonymkode: a1ab6...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker at sønnen min skal spise sundt og næringsrikt, og det medfører jo at jeg lager middag ca 6 dager i uka. Den 7 dagen lager han middag 😄 . Vi spiser veldig mye fisk, en del kylling og svært lite rødt kjøtt. Mye grønnsaker som tilbehør. Har ingen takeaway muligheter her vi bor... 😛 

Anonymkode: f0d25...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene, og jeg syns også det går fort å lage middag. Jeg lager varm mat 5-6 dager i uka, de(n) siste blir det brødskiver med pålegg, fordi jeg syns det er et godt alternativ til varm mat innimellom. 

Jeg lager nesten alltid mat fra bunnen av, men det skjer at en frossenpizza havner i stekeovnen, og jeg bruker falaffel fra frysedisken. Det bekymrer meg egentlig lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et par ganger i måneden, spiser noe varmt hver dag, men ofte blir det bare et par fiskepinner/en fiskekake/en karbonade eller noe i den duren. 

Anonymkode: d17da...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager middag stort sett hver dag, men av og til hender det at vi har ferdigmat som kokte pølser, frossen pizza eller pytt i panne. Prøver å lage mye fra bunnen av siden jeg har barn. Hadde jeg ikke hatt det, kunne jeg tenkt meg å kjøpt ferdigmat litt oftere. Elsker kebab 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du mener med ordentlig middag, men lager stort sett middag hjemme hver dag. Om de er like sunne hver gang, er et annet spørsmål. I går hadde vi feks. kjøttboller, brun saus og potetstappe. Dagen før hadde vi spagetti og kjøttdeig med ferdigsaus til (bruker å lage den selv, men orket ikke). Om dette kan kalles ordentlig middag kan jo diskuteres… 

Ett par ganger i måneden (2-3 ganger) har vi take-away. Da er det gjerne sushi, burger eller pizza det går i. 

Anonymkode: df418...85e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks en gang i uka. Jeg liker faktisk å lage mat og å prøve nye oppskrifter. Grunnen til at det blir lite middagslaging er kombinasjonen av 100% jobb og en kronisk sykdom. 

Anonymkode: 2622b...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...