Gå til innhold

Hvor mange ganger i uka lager du ordentlig middag?


Kroko-dil-o

Anbefalte innlegg

Spiser hjemmelaget hver dag, men vi lager ofte for to dager og spiser rester.

Anonymkode: 777bf...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor er det viktig?

Anonymkode: 60158...6c0

Hvorfor er det ikke viktig?

Anonymkode: b6143...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ute et par ganger i halvåret kanskje. Har aldri take-away. 

Har nesten alltid middag, men har en fast dag i mnd der vi av praktiske årsaker dropper middag og spiser brødskive med speilegg elns. Men lager jo ikke alltid, det er minst en dag i uka med rester, ofte to om vi husker å lage store porsjoner noen av dagene. Alternativt rester fra fryseren. Digg å slippe å lage, men best med hjemmelaget. :) 

Anonymkode: 9875e...9b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ute/take away/ferdigmat en gang i måneden max, med mindre jeg har tilreisende på besøk.

Men jeg lager ikke middagsmat hver dag, noen ganger er det rundstykker, toast, eller annet lett, og 2-3 dager i uka så varmer jeg bare rester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Ikke alltid jeg spiser middag, men prøver å lage for mer enn en dag om gangen, så jeg slipper så mye oppvask hver dag. For det er så kjedelig.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lager ca en gang i uken-hver tiende dag. Da minst 3 forskjellige retter som jeg fryser ned i porsjonsposer for de enste ukene 

Anonymkode: e369f...a34

Det er det jeg også gjør. Jeg ønsker ikke å lage fra bunnen av hver dag så ca én gang i uken så lager jeg flere liter/kilo og fryser ned i porsjoner slik at det bare er å tilsette grønnsaker og annet. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hjemmelaget middag hver dag (med unntak av på ferieturer og ved julebord etc). Når jeg vet det blir travle dager,  lager vi middag for to dager og spiser rester den travle dagen.

Anonymkode: 470ae...d0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omtrent 5 dager i uken. Blir enten en minibaguett fra jobb eller så dropper jeg mat helt de resterende dagene. Man trenger faktisk ikke mat hver dag. 

Anonymkode: 62747...2fb

Jeg har mye matglede. Planlegger lunsj og middag, med gode og sunne råvarer, og nyter måltidene. Så for meg betyr det mye å kjøpe eller lage noe skikkelig, hver dag. 

Må bare presisere at take-away er typisk fredagspakke med treretters, sashimitallerken, wok, fiskesuppe, wrap, dumplings.... Er ikke slik at vi spiser kebab en gang i uka 😅 Men selv om vi liker å lage mat er det godt å gjøre det enkelt for eksempel en travel fredag. 

Anonymkode: ee7f3...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange flinkiser! Selv spiser jeg ute/takeaway en gang i uka. Lager middag et par ganger i uka, men lager store posjoner så jeg kan ha samme middag flere dager :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det viktig?

Anonymkode: 60158...6c0

Ja, hvorfor er det ikke viktig? Jeg synes det er viktig at maten er hjemmelaget og at jeg får i meg et varmt måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Omtrent 5 dager i uken. Blir enten en minibaguett fra jobb eller så dropper jeg mat helt de resterende dagene. Man trenger faktisk ikke mat hver dag. 

Anonymkode: 62747...2fb

Man trenger ikke mat hver dag? Jo, det vil jeg i aller høyeste grad si at man gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (25 minutter siden):

Ja, hvorfor er det ikke viktig? Jeg synes det er viktig at maten er hjemmelaget og at jeg får i meg et varmt måltid. 

Ernæringsmessig har det ingenting å si hvem som lager maten og hvilken temperatur den har. Så hvorfor er det viktig?

Anonymkode: 60158...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kroko-dil-o skrev (9 timer siden):

Hvor mange ganger i uka lager du ordentlig middag og ikke spiser ute eller ferdigmat?

Cirka daglig, hver dag en til to ganger i uka lager jeg omelett med grønnsaker eller salat til. Spiser ute en gang i mnd. i snitt og ikke på Peppes eller lignede steder som mac-donalds. 

Prøver lage alt fra bunnen, bor alene. Det hender jeg bare koker egg, og knasker på økologisk paprika og har noen søte tomater ved siden av. 

Det vil ikke si at jeg aldri bestiller take-away, skjer vel en gang annenhver måned. Da er det ofte taco med salat. Men det er enkelt å lage middag fra bunnen av til bare en person. Spiser mye fisk fra Findus, ikke fiskegratenger el.lign. Det skjer at jeg spiser fjordland, men ikke potetene, bare grønnsaker og kjøtt /fisken. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ernæringsmessig har det ingenting å si hvem som lager maten og hvilken temperatur den har. Så hvorfor er det viktig?

Anonymkode: 60158...6c0

Fordi jeg synes det er viktig og fordi jeg synes det smaker bedre. Det er viktig for meg. 

At det ikke har noe å si ernæringsmessig hvem som lager den er jeg ikke enig i. Å spise mye ferdigmat og halvfabrikata er ikke nødvendigvis sunt. I tillegg synes jeg at mye av det smaker dritt. Hjemmelaget mat er mye bedre og smaker bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når guttungen eller kjæresten er hos meg; hver dag. Når det bare er meg? Sjelden...

Anonymkode: 6acc9...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (7 minutter siden):

Fordi jeg synes det er viktig og fordi jeg synes det smaker bedre. Det er viktig for meg. 

At det ikke har noe å si ernæringsmessig hvem som lager den er jeg ikke enig i. Å spise mye ferdigmat og halvfabrikata er ikke nødvendigvis sunt. I tillegg synes jeg at mye av det smaker dritt. Hjemmelaget mat er mye bedre og smaker bedre. 

Kjøper ferdigmat/takeaway fra skikkelige steder, ofte fra Mathallen. Da lager de det vel så mye fra bunnen som jeg gjør. 

Anonymkode: ee7f3...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...