Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

14+0 i følge El termin, og 14+6 tul 🥰

Neste ul er 24.februar, sååå lenge til. 

Merker kynnere godt nå, spesielt når jeg reiser meg, og etter do. Ubehagelig.

Kvalmen har for det meste gitt seg, kommer fortsatt innimellom,  men ikke så intenst. Så det er fint. Er bare veldig trøtt egentlig, og tisser ofte. Har planer om å gå tur, men når kvelden kommer er jeg så trøtt, så får ikke karra meg ut, satse på at det blir bedre mot lysere og varmere tider etterhvert 🤭

Det kløøøør i fingrene etter å starte med handling, men det positive er at jeg gjør grundig research på det jeg skal ha, og følger med på tilbud fremover, spesielt på de store/dyre tingene. Blir mye brukt også, så har begynt å følge litt med på finn også. Har jo kvittet oss med absolutt alt etter sistemann, så må starte helt fra scratch, men er ikke helt lei meg for det heller akkurat 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakaoen skrev (1 time siden):

Må bare juble litt for 12 uker i dag :strix: 

Hvor langt på vei er dere i dag? :) 

Hurra for 12 uker! En milepæl.🤩

Jeg er 15+2 i dag.

@Sommerfuul hvordan kjennes kynnere ut egentlig?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (5 minutter siden):

Hurra for 12 uker! En milepæl.🤩

Jeg er 15+2 i dag.

@Sommerfuul hvordan kjennes kynnere ut egentlig?

Livmora strammer seg og blir hard, kan være litt ubehagelig:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (8 timer siden):

Må bare juble litt for 12 uker i dag :strix: 

Hvor langt på vei er dere i dag? :) 

11+2 i dag 🥳 Hadde en tidlig ultralyd 8+6 og skal ha en 12+1. Etter den skal vi fortelle familie og venner (sagt det til noen få) 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre som har hodepine/migrene nå. Jeg har omtrent ikke vært plaget med det før dette svangerskapet. Har dere det også på kveldstid eller hele dagen eller til varierende tidspunkt? Her er der hveeeer kveld nå 😭 Typ må skru av alt lys og lyd og legge meg på et mørkt rom, halvparten av gangene. Er det noe som hjelper dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elumi skrev (2 timer siden):

Dere andre som har hodepine/migrene nå. Jeg har omtrent ikke vært plaget med det før dette svangerskapet. Har dere det også på kveldstid eller hele dagen eller til varierende tidspunkt? Her er der hveeeer kveld nå 😭 Typ må skru av alt lys og lyd og legge meg på et mørkt rom, halvparten av gangene. Er det noe som hjelper dere? 

Huff da😆nei her er det ingenting som hjelper annet enn å slappe av😫jeg får mye flimring foran øynene og vondt i to dager. Så kommer det et nytt anfall🙈men i dag er jeg helt bra😅god bedring til deg😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (12 timer siden):

Huff da😆nei her er det ingenting som hjelper annet enn å slappe av😫jeg får mye flimring foran øynene og vondt i to dager. Så kommer det et nytt anfall🙈men i dag er jeg helt bra😅god bedring til deg😀

Takk! Her er liksom "anfallene" hver kveld ca kl 19. Skulle tro jeg prøvde å slippe unna legging av 3-åringen  hver kveld 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (10 minutter siden):

Takk! Her er liksom "anfallene" hver kveld ca kl 19. Skulle tro jeg prøvde å slippe unna legging av 3-åringen  hver kveld 😂 

Hehe ja men kanskje du er sliten på den tiden? 😅i dag fikk jeg sove til 10 så da føler jeg meg bra. Våknet opp sulten da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (15 timer siden):

Jeg har ikke migrene men har slitt med en uutholdelig hodepine de siste dagene! Hele pannen og bak begge øynene . Måtte som deg, gå å legge meg i et mørkt rom. Jeg tok paracet første gangen men det hjalp ikke. Det var helt grusomt. Samme dagen etter. Da lå jeg i sengen fra kl 15 til neste morgen å vred meg i smerte. Jeg er dog litt usikker på om det er en bivirkning av zofran.. ser at den står oppført som svært vanlig bivirkning.. hadde tatt zofran 3 dager på rad når den intense hodepinen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (23 timer siden):

Jeg har det på varierende tidspunkt. Men, jeg hadde migrene før svangerskap også. Nå er jeg sykmeldt, fordi jeg har vært nødt til å ta så mye anfallsmedisin. Så nå de siste dagene har jeg vært litt bedre, fått roa ned og brukt tiden min til å pleie meg selv (gå en tur, få i meg mat). 

Jeg begynner å slite litt med rygg/bekken jeg. Jeg går til kiropraktor da, så han fikk knekt opp litt i går. Må tilbake fort i neste uke igjen. Har mye smerter nederst i korsrygg og ned mot rumpa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg inne i en periode med skikkelig dårlig matlyst igjen… spiser det samme omtrent hver dag; yoghurt blandet med laktulose (de som vet, de vet😂), frukt og eventuelt skive eller knekkebrød med avokado og hamburgerrygg. That’s it. Får dårlig samvittighet over lite variert kosthold….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (5 timer siden):

Her er jeg inne i en periode med skikkelig dårlig matlyst igjen… spiser det samme omtrent hver dag; yoghurt blandet med laktulose (de som vet, de vet😂), frukt og eventuelt skive eller knekkebrød med avokado og hamburgerrygg. That’s it. Får dårlig samvittighet over lite variert kosthold….

Jeg har spist tortillachips, dip og smågodt i dag, og har superdårlig samvittighet for lille babyen. :roll: Har spist vanlig mat i dag også altså, omelett, frukt og brødskiver med agurk. Grønnsaksdelen synes jeg er vanskelig, for det er liksom ikke alltid såå mye grønnsaker i middagen. I tillegg hater jeg kokte grønnsaker etter jeg ble gravid. Moser de inn i saus, og prøver å skjule smaken etter beste evne. 😆 Ikke lett å spise 300g av det da liksom. Jeg må finne på en annen løsning. Tenkte å kjøpe noen gulrøtter og noen små tomater i morgen som jeg kan knaske på. Salat i boks er også på handlelista, og der er det en del grønt i salaten hvert fall. Om noen har tips til hvordan få i seg mer grønnsaker takker og bukker jeg så mye! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (54 minutter siden):

Jeg har spist tortillachips, dip og smågodt i dag, og har superdårlig samvittighet for lille babyen. :roll: Har spist vanlig mat i dag også altså, omelett, frukt og brødskiver med agurk. Grønnsaksdelen synes jeg er vanskelig, for det er liksom ikke alltid såå mye grønnsaker i middagen. I tillegg hater jeg kokte grønnsaker etter jeg ble gravid. Moser de inn i saus, og prøver å skjule smaken etter beste evne. 😆 Ikke lett å spise 300g av det da liksom. Jeg må finne på en annen løsning. Tenkte å kjøpe noen gulrøtter og noen små tomater i morgen som jeg kan knaske på. Salat i boks er også på handlelista, og der er det en del grønt i salaten hvert fall. Om noen har tips til hvordan få i seg mer grønnsaker takker og bukker jeg så mye! :) 

Ja salat er faktisk ganske greit å få ned! Har kjøpt både fra salatbar og sånn pakke med ferdig pastasalat fra rema. Skal ikke være lett det her med maten. Får håpe det løsner litt når vi kommer lenger i graviditeten😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tørkestativ skrev (7 timer siden):

Og jeg synes det høres ut som et variert kosthold 😂 Kanskje få i deg litt omega-3 tilskudd og multivitamin om kvalmen tillater det, så får du nok i deg alt du trenger. Den lille rakkeren her elsker donuts av alle ting, så jeg klarer ikke gå forbi når jeg handler 😂 Klarer heldigvis begrense meg til en! Tenker all mat er bedre enn ingenting akkurat nå.

Endret av Elumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (1 time siden):

😂 Her spiser jeg endel skive med skinke, ost og sinnsykt mye søtpaprika på. Ellers blir det gulrøtter i staver. Wokgrønnsaker kanskje? Eller grønnsakssuppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (3 timer siden):

Jeg spiser stekte grønnsaker😀broccoli, blomkål, løk og gulrot. Steker i panne i litt olje med krydder. Smaker bedre enn kokte grønnsaker😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (13 timer siden):

Og jeg synes det høres ut som et variert kosthold 😂 Kanskje få i deg litt omega-3 tilskudd og multivitamin om kvalmen tillater det, så får du nok i deg alt du trenger. Den lille rakkeren her elsker donuts av alle ting, så jeg klarer ikke gå forbi når jeg handler 😂 Klarer heldigvis begrense meg til en! Tenker all mat er bedre enn ingenting akkurat nå.

Tja, men hver eneste dag?😂 nå begynner jeg å bli lei av det, så det er liksom et evig spørsmål hver dag om hva jeg skal spise.  omega 3 og multi prøver jeg å få i meg hver dag i hvertfall.😊

donuts ja😂 det er farlig godt da. Jeg hadde en periode med skoleboller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...