tørkestativ Skrevet 22. januar 2022 #621 Del Skrevet 22. januar 2022 Så gøy med UL @Kakaoen 👏🏼 ——— jeg har begynt å kaste opp igjen, så da blir det dessverre en tur på legevakten på meg. De hadde stor pågang så blir sikkert sittende en stund å vente😫 så forbanna kjipt at dette kom nå, etter jeg har følt meg så bra. Det var et slag i trynet. Skal bli en forbanna fryd når denne ungen er ute. Nå er jeg bare så lei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 22. januar 2022 #622 Del Skrevet 22. januar 2022 tørkestativ skrev (3 timer siden): Så gøy med UL @Kakaoen 👏🏼 ——— jeg har begynt å kaste opp igjen, så da blir det dessverre en tur på legevakten på meg. De hadde stor pågang så blir sikkert sittende en stund å vente😫 så forbanna kjipt at dette kom nå, etter jeg har følt meg så bra. Det var et slag i trynet. Skal bli en forbanna fryd når denne ungen er ute. Nå er jeg bare så lei Åneii så kjipt!! Håper det roer seg etterhvert i 2. Trimester ❤ Her hadde mannen satt frem noe mat på kjøkkenbenken som hadde blitt dårlig. Så ble jeg litt sur for "sånt kan jo ikke stå fremme!". Pliktoppfyllende går han rett ut i søpla med det, og kommer inn igjen til meg som står og spyr 😂 Har forresten fått svar på den ene nipt-testen med bra resultat, og fått vite at vi venter en gutt! 💙 Det vi ønsket oss 🥰 Klarte selvsagt ikke gå forbi noen gutteklær på halv pris på kjøpesenteret.. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 22. januar 2022 #623 Del Skrevet 22. januar 2022 Elumi skrev (2 timer siden): Åneii så kjipt!! Håper det roer seg etterhvert i 2. Trimester ❤ Her hadde mannen satt frem noe mat på kjøkkenbenken som hadde blitt dårlig. Så ble jeg litt sur for "sånt kan jo ikke stå fremme!". Pliktoppfyllende går han rett ut i søpla med det, og kommer inn igjen til meg som står og spyr 😂 Har forresten fått svar på den ene nipt-testen med bra resultat, og fått vite at vi venter en gutt! 💙 Det vi ønsket oss 🥰 Klarte selvsagt ikke gå forbi noen gutteklær på halv pris på kjøpesenteret.. 😅 Gratulerer med en liten gutt❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 22. januar 2022 #624 Del Skrevet 22. januar 2022 tørkestativ skrev (9 minutter siden): Gratulerer med en liten gutt❤️ Takk ❤ Hvordan går det? Har du fått medisin og væske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 22. januar 2022 #625 Del Skrevet 22. januar 2022 Elumi skrev (Akkurat nå): Takk ❤ Hvordan går det? Har du fått medisin og væske? Ja fikk 1 liter væske og zofran intravenøst. Det hjalp godt🙏🏻 Fikk beskjed om å komme i morgen hvis jeg spydde mer. Heldigvis skal jeg til legen på mandag å kontrollere nyrene igjen. Er i grunnen det jeg er redd for med denne oppkasten. var samme legen som sist jeg var der. Han var rask med å konstantere «vanlig svangerskapskvalme» og sende meg fort hjem da. Så i dag gnidde jeg det litt inn at jeg faktisk hadde fått påvist hyperemesis OG akutt nyresvikt bare 3 dager etter han sendte meg hjem. Han ble ganske stille da😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 22. januar 2022 #626 Del Skrevet 22. januar 2022 tørkestativ skrev (40 minutter siden): Ja fikk 1 liter væske og zofran intravenøst. Det hjalp godt🙏🏻 Fikk beskjed om å komme i morgen hvis jeg spydde mer. Heldigvis skal jeg til legen på mandag å kontrollere nyrene igjen. Er i grunnen det jeg er redd for med denne oppkasten. var samme legen som sist jeg var der. Han var rask med å konstantere «vanlig svangerskapskvalme» og sende meg fort hjem da. Så i dag gnidde jeg det litt inn at jeg faktisk hadde fått påvist hyperemesis OG akutt nyresvikt bare 3 dager etter han sendte meg hjem. Han ble ganske stille da😆 Så bra!! Krysser fingrene for fine nyreprøver. Skjønner du er engstelig for det, det hadde jeg også vært. Bra du fortalte han det !! 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. januar 2022 #627 Del Skrevet 23. januar 2022 Elumi skrev (16 timer siden): Åneii så kjipt!! Håper det roer seg etterhvert i 2. Trimester ❤ Her hadde mannen satt frem noe mat på kjøkkenbenken som hadde blitt dårlig. Så ble jeg litt sur for "sånt kan jo ikke stå fremme!". Pliktoppfyllende går han rett ut i søpla med det, og kommer inn igjen til meg som står og spyr 😂 Har forresten fått svar på den ene nipt-testen med bra resultat, og fått vite at vi venter en gutt! 💙 Det vi ønsket oss 🥰 Klarte selvsagt ikke gå forbi noen gutteklær på halv pris på kjøpesenteret.. 😅 Gratulerer med gutt ❤️ Hva har dere fra før av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. januar 2022 #628 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg har så smått begynt å kikke litt på barnevogn. Altså.. er noen år siden og jeg er totalt lost i den jungelen nå. Vil kjøpe brukt denne gangen. Men den vogna jeg har mest lyst på er den nye til TFK, og den florerer ikke akkurat på bruktmarkedet. Dere som fortsatt har barn i vognperioden, hvilken vogn har dere og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 23. januar 2022 #629 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Kakaoen skrev (16 minutter siden): Gratulerer med gutt ❤️ Hva har dere fra før av? Takk ❤ Har ei jente fra før av. Så mannen hadde sterkt ønske om en gutt denne gangen. Jeg hadde jentefølelse først, men etterhvert håpte jeg også på gutt og hadde veldig guttefølelse 🥰 "Må garantert vær en sulten gutt som får meg til å spise hele tiden, og rampete gutt som får meg til å spy!" tenkte jeg samme dag som vi fikk vite det 😂 Endret 23. januar 2022 av Elumi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 24. januar 2022 #630 Del Skrevet 24. januar 2022 Etter en ok dag i går begynte jeg å spy igjen i morges. Heldigvis skulle jeg til legen å ta blodprøver så fikk forklart til hun i resepsjonen at jeg var svært dårlig å hadde behov for å snakke med lege. Skikkelig pyton å sitte på venterommet fullt i folk, og med munnbind når man har oppkasten i halsen omtrent🤢 fikk komme inn til en vikar som heldigvis tok meg på alvor når jeg fortalte sykdomshistorien min. Tatt blodprøver så skal hun ringe meg på slutten av dagen med resultatet. Og kanskje best av alt; fikk resept på zofran smeltetablett🙏🏻 Har fått zofran I.V på legevakten og det har funka så bra. Men fytti grisen for en vond smak på de smeltetablettene😂 hadde visst også lavt kreatinin. Spurte hva det var og da fikk jeg til svar at det kunne ses hos personer som hadde vært mye i ro og fått svekket muskulatur… jaja😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 24. januar 2022 #631 Del Skrevet 24. januar 2022 I dag har jeg kjøpt meg ny kjole fordi jeg skal i familiebursdag i helgen og ingen av kjolene mine passer. Er 9+5 i dag og har altså klart å få større mage allerede. Er jo bare oppblåst og litt ekstra fett, men det synes jo at jeg er gravid😅hjelpes..... det er for tidlig å fortelle noe ennå🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 24. januar 2022 #632 Del Skrevet 24. januar 2022 Lilletrille79 skrev (27 minutter siden): I dag har jeg kjøpt meg ny kjole fordi jeg skal i familiebursdag i helgen og ingen av kjolene mine passer. Er 9+5 i dag og har altså klart å få større mage allerede. Er jo bare oppblåst og litt ekstra fett, men det synes jo at jeg er gravid😅hjelpes..... det er for tidlig å fortelle noe ennå🙈 Vi er jo like langt, og jeg har hatt mage leenge! Skjønner jo at det ikke er baby, men den er der hele døgnet, ikke bare på kvelden haha. Føler meg heller ikke spesielt oppblåst. Det vises veldig godt i trange klær, spesielt fra siden, klarer ikke holde magen inne lengre😅 jeg er normalvektig og ikke gått opp i vekt til nå, spent på om den roer seg litt eller om det bare går èn vei herfra😆 Over til noe annet; du er jo også student. Skulle du ha permisjon fra studiene? Hvordan gjør dere det med engangsstønad, stipend, foreldrepenger, permisjon og barnehage?? (jeg er jo i en litt annen situasjon siden jeg (forhåpentligvis) blir ferdig i juni.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 24. januar 2022 #633 Del Skrevet 24. januar 2022 Beautyblender skrev (12 minutter siden): Vi er jo like langt, og jeg har hatt mage leenge! Skjønner jo at det ikke er baby, men den er der hele døgnet, ikke bare på kvelden haha. Føler meg heller ikke spesielt oppblåst. Det vises veldig godt i trange klær, spesielt fra siden, klarer ikke holde magen inne lengre😅 jeg er normalvektig og ikke gått opp i vekt til nå, spent på om den roer seg litt eller om det bare går èn vei herfra😆 Over til noe annet; du er jo også student. Skulle du ha permisjon fra studiene? Hvordan gjør dere det med engangsstønad, stipend, foreldrepenger, permisjon og barnehage?? (jeg er jo i en litt annen situasjon siden jeg (forhåpentligvis) blir ferdig i juni.) Ja jeg må ha permisjon et år fra skolen. Jeg får stipend istedenfor lån når jeg har permisjon og får i tillegg engangutbetaling fra NAV på 90 000 ca. Blir ikke rik, men skal klare meg på det😅har ei jente på 9 år fra før så hun trenger ikke noe barnehage eller SFO. Tror ikke jeg sender barnet i barnehage før jeg er klar for det selv denne gangen. Jeg får studere og lese på kvelden eller noe. Kanskje søke halv plass etterhvert😀 samboeren min har bare vikarjobb så han er fleksibel også. Vet ikke om jeg klarer dette semestret egentlig. Er helt ute å kjører nå. Bare sovner, klarer ikke konsentrere meg og strever når kvalmen tar fokus.....eller migrenen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 24. januar 2022 #634 Del Skrevet 24. januar 2022 tørkestativ skrev (55 minutter siden): Etter en ok dag i går begynte jeg å spy igjen i morges. Heldigvis skulle jeg til legen å ta blodprøver så fikk forklart til hun i resepsjonen at jeg var svært dårlig å hadde behov for å snakke med lege. Skikkelig pyton å sitte på venterommet fullt i folk, og med munnbind når man har oppkasten i halsen omtrent🤢 fikk komme inn til en vikar som heldigvis tok meg på alvor når jeg fortalte sykdomshistorien min. Tatt blodprøver så skal hun ringe meg på slutten av dagen med resultatet. Og kanskje best av alt; fikk resept på zofran smeltetablett🙏🏻 Har fått zofran I.V på legevakten og det har funka så bra. Men fytti grisen for en vond smak på de smeltetablettene😂 hadde visst også lavt kreatinin. Spurte hva det var og da fikk jeg til svar at det kunne ses hos personer som hadde vært mye i ro og fått svekket muskulatur… jaja😂 Hjelpes, stakkars deg nå må det være bra snart vel😅du har virkelig vært uheldig. Krysser fingrene for at ting roer seg nå og at du snart strutter av babylykke 🥰🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 24. januar 2022 #635 Del Skrevet 24. januar 2022 Lilletrille79 skrev (5 minutter siden): Ja jeg må ha permisjon et år fra skolen. Jeg får stipend istedenfor lån når jeg har permisjon og får i tillegg engangutbetaling fra NAV på 90 000 ca. Blir ikke rik, men skal klare meg på det😅har ei jente på 9 år fra før så hun trenger ikke noe barnehage eller SFO. Tror ikke jeg sender barnet i barnehage før jeg er klar for det selv denne gangen. Jeg får studere og lese på kvelden eller noe. Kanskje søke halv plass etterhvert😀 samboeren min har bare vikarjobb så han er fleksibel også. Vet ikke om jeg klarer dette semestret egentlig. Er helt ute å kjører nå. Bare sovner, klarer ikke konsentrere meg og strever når kvalmen tar fokus.....eller migrenen 😂 Jeg sliter også skikkelig!! Er liksom egentlig så "god" at jeg kunne gjort en del på oppgaven, men jeg bare klarer ikke komme i gang/konsentrere meg! Er jo også trøtt og kvalm.. Da blir våre situasjoner ganske forskjellige! Jeg får også foreldrestipend (pga. fullført grad) og engangsstønad (tror jeg). Jeg bare lurer på hvordan det da blir med pappapermen. Vet at jeg ikke får stipend samtidig som han kan få foreldrepenger, og at det er aktivitetskrav på meg. Men så er det dette med at vi risikerer å stå uten barnehageplass (selv om vi egentlig ikke ønsker det for en ettåring), hvis pappaen skal ha mange uker (usikker på om han kan ta av fellesperiode også??) på høsten. Får vel ringe/kontakte både lånekassen og nav ser jeg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 24. januar 2022 #636 Del Skrevet 24. januar 2022 Lilletrille79 skrev (14 minutter siden): Hjelpes, stakkars deg nå må det være bra snart vel😅du har virkelig vært uheldig. Krysser fingrene for at ting roer seg nå og at du snart strutter av babylykke 🥰🤞 Ja nå syns jeg virkelig at jeg har fått min dose😅 det er nesten litt komisk hvor uheldig jeg har vært. Skal til jordmor neste uke og kjenner det blir godt å snakke med noen om hvordan dette har vært og ikke minst hvordan det har tært på meg psykisk. Legen har liksom ikke tid til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 24. januar 2022 #637 Del Skrevet 24. januar 2022 Beautyblender skrev (23 minutter siden): Jeg sliter også skikkelig!! Er liksom egentlig så "god" at jeg kunne gjort en del på oppgaven, men jeg bare klarer ikke komme i gang/konsentrere meg! Er jo også trøtt og kvalm.. Da blir våre situasjoner ganske forskjellige! Jeg får også foreldrestipend (pga. fullført grad) og engangsstønad (tror jeg). Jeg bare lurer på hvordan det da blir med pappapermen. Vet at jeg ikke får stipend samtidig som han kan få foreldrepenger, og at det er aktivitetskrav på meg. Men så er det dette med at vi risikerer å stå uten barnehageplass (selv om vi egentlig ikke ønsker det for en ettåring), hvis pappaen skal ha mange uker (usikker på om han kan ta av fellesperiode også??) på høsten. Får vel ringe/kontakte både lånekassen og nav ser jeg 😅 Ja det er jammen litt av et mysterium alt dette med penger, søknader og hvem som har rett på hva😅jeg er heldig siden jeg har et år igjen av studiet etter permisjonen. Slipper å stresse med jobb. Ja du får kontakte alt av etater for å bli litt klokere😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 24. januar 2022 #638 Del Skrevet 24. januar 2022 (endret) Beautyblender skrev (1 time siden): Vi er jo like langt, og jeg har hatt mage leenge! Skjønner jo at det ikke er baby, men den er der hele døgnet, ikke bare på kvelden haha. Føler meg heller ikke spesielt oppblåst. Det vises veldig godt i trange klær, spesielt fra siden, klarer ikke holde magen inne lengre😅 jeg er normalvektig og ikke gått opp i vekt til nå, spent på om den roer seg litt eller om det bare går èn vei herfra😆 Over til noe annet; du er jo også student. Skulle du ha permisjon fra studiene? Hvordan gjør dere det med engangsstønad, stipend, foreldrepenger, permisjon og barnehage?? (jeg er jo i en litt annen situasjon siden jeg (forhåpentligvis) blir ferdig i juni.) Har hørt om andre som blir ferdig samtidig som de skal føde ca, og de har valgt å søke videre studie for å få stipend. Vet ikke så mye mer om hvordan det fungerer, men vil bare tipse om det vertfall 😅 Endret 24. januar 2022 av Elumi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 24. januar 2022 #639 Del Skrevet 24. januar 2022 tørkestativ skrev (På 21.1.2022 den 16.26): Det fikk jeg også melding om inne på nav.no… har de ringt deg eller tar de kontakt med legen? Hvordan fungerer det egentlig? Hos meg fikk fastlegen beskjed fra Nav om å skrive utfyllende informasjon på sykemeldingen om hvorfor jeg ikke kunne jobbe. Så lenge Nav godkjenner denne begrunnelsen skal det være nok. Ville forøvrig bare si at jeg har så medfølelse med deg, det er liksom ikke måte på hvor plaget du skulle bli. Håper det snur snart! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 24. januar 2022 #640 Del Skrevet 24. januar 2022 Elumi skrev (8 minutter siden): Har hørt om andre som blir ferdig samtidig som de skal føde ca, og de har valgt å søke videre studie for å få stipend. Vet ikke så mye mer om hvordan det fungerer, men vil bare tipse om det vertfall 😅 Lånekassen gjorde nylig endringer slik at hvis man fullfører en grad og deretter føder mindre enn 7 mnder senere, så har man rett på fullt foreldrestipend (og kan samtidig få foreldrepenger eller engangsstønad fra nav) (typ eneste grunnen til at vi valgte å få barn nå haha). Trenger derfor ikke søke nytt studie (jeg orker uansett ikke mer 😂), verken for å få stipend eller for å møte aktivitetsplikten. Har fra tidligere en annen utdannelse jeg lett kan få jobb i (dog ikke fast), så det kan jo være vi kjører litt deltid på begge to en stund Men takk for svar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå