Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Jeg kan misunne dere med at jeg spiser vannmelon til frokost hver dag! Og noe til lunsj! Og dessert! 😂😂 deilig med ferie! 

Beautyblender skrev (6 minutter siden):

Hadde en dårlig morgen hehe. Skjønner at jeg tross alt er "heldig"! Er laangt unna å være så dårlig som andre :) Bare de to siste dagene har jeg funnet noen teknikker som gjør det litt bedre (aka tvinge i seg mat annenhver time). Nå krysser jeg fingrene for at alt går bra og at jeg kan bli litt bedre. Hadde jeg mista nå, hadde jeg vært like mye sint som lei meg kjenner jeg, etter å ha vært gjennom denne kvalmen... 

Jeg gleder meg også til andre trimester!! Også fordi det er VÅR ❤️ 

Er også ganske spent på 3. trimester da hehe (#pessimist/realist). Hatt ryggplager siden jeg var 20 så det KAN bli noen smertefulle mnder. Spesielt siden jeg sitter så mye nå. Mannen maser på meg om å trene kjerne, så har meldt meg inn i treningssenter og vært der 2 ganger 💪 

Forrige sv.skap ble jeg utrolig nok bedre i ryggen! Pga de hormonene som gjør ligamentene slakkere så ble jeg ikke så stram og vond overalt. 

det er 4 år siden jeg fikk førstemann. Da var det tidenes varmeste sommer. 30 grader fra mai til august. Grusomt med nyfødt! Husker jeg leste at det blir kjempe varm sommer statistisk sett hvert 4.år. Såååå hvis statistikken slår inn er vi høygravide i tropesommer… 😳😱😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at brun utflod har gitt seg @Pølsevann

Veldig bra at formen er bedre @tørkestativ ♥️ Men ja, jeg og måtte le av sykehjemsplassen. Sikkert koselig med en "ungdom" blandt de eldre :ler: 

Her er jeg 9 uker i dag. Og har hatt en innholdsrik uke. Fastlege og alle blodprøvene som skal tas, selv om jeg tviler på at jeg har endret blodtype siden forrige gang :fnise:

Om onsdag var jeg på kontroll på sykehuset. Det blir svangerskapsdiabetes denne gangen også, så er i full gang med oppfølging og medisiner der. Så fikk jeg UL og fikk sett en liten klump med hjerteslag.. Jeg gråt som en tulling der jeg lå :ler: Det har jeg ikke gjort med de andre barna, men nå er bare ALT overveldende. Gråter seriøst av nesten ingenting.. :sjenert:

Pga diabetesen og et jojo blodsukker så har legen sykemeldt meg i 3 uker. Og diabeteslegen snakket om mulig svangerskapspenger pga jobben og dette ikke er den beste kombinasjonen. Så da sitter jeg her..

SULTEN jeg også.. Dere er heldige som kan spise hva dere vil. Her må jeg jo tenke meg om :ler: Som sikkert er det smarteste, men nå sitter jeg og tenker på nachos :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (2 minutter siden):

Jeg kan misunne dere med at jeg spiser vannmelon til frokost hver dag! Og noe til lunsj! Og dessert! 😂😂 deilig med ferie! 

Forrige sv.skap ble jeg utrolig nok bedre i ryggen! Pga de hormonene som gjør ligamentene slakkere så ble jeg ikke så stram og vond overalt. 

det er 4 år siden jeg fikk førstemann. Da var det tidenes varmeste sommer. 30 grader fra mai til august. Grusomt med nyfødt! Husker jeg leste at det blir kjempe varm sommer statistisk sett hvert 4.år. Såååå hvis statistikken slår inn er vi høygravide i tropesommer… 😳😱😮

Jeg er også veldig stram, så får håpe! 

Godt jeg ELSKER varme somre da😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (6 minutter siden):

Jeg er også veldig stram, så får håpe! 

Godt jeg ELSKER varme somre da😁

Spørs om man elsker varme somre som høygravid da. Har bare hørt negativt om det siden man er som en stekeovn i seg selv da. Jeg og elsker varme, og hadde gledet meg til den som kanskje kommer, for nå er vesla så stor at det blir masse strand osv. 

I barsel (eller pga amming?) er man også ekstremt varm. Så det pluss en baby som vil ha kroppskontakt hele tiden, så var jeg konstant svett i 3 mnd 😂 Hadde noen episoder på buss hvor jeg holdt på å svime av. Av en eller annen grunn virker det som de setter på varmeapparatet på bussene når det er varmt ute! 

Endret av Pølsevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant vannmelon på Kiwi også 😀sitter her med to meloner😂 gleder meg til sommer og varme. Jeg fryser av ingenting så varm sommer og høygravid skal nok gå bra😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige runde var jeg høygravid på vinteren og det syns jeg var helt forferdelig. Vanskelig med klær, vanskelig med barseltiden hvor vi ble låst inne når det ble kaldt nok og helt grusomt med mørketiden når barseltårene sto på som verst. 

Jeg for min del gleeder meg til en varm sommer, med luftige kjoler og sandaler på bare føtter, og til å avkjøle magen i sjøvann 😍 

Pølsevann skrev (4 timer siden):

Ahh.. varmen i 2018. Vi giftet oss utendørs kl. 14 på den varmeste dagen det året, og det ble en rimelig svett affære for menn i smoking og dress 😅 Så takknemlig for at vi har flyttet fra en varm loftsleilighet og litt ut av byen, samt kjøpt aircondition siden den gang, hvis det du skriver stemmer 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kelsier skrev (47 minutter siden):

Forrige runde var jeg høygravid på vinteren og det syns jeg var helt forferdelig. Vanskelig med klær, vanskelig med barseltiden hvor vi ble låst inne når det ble kaldt nok og helt grusomt med mørketiden når barseltårene sto på som verst. 

Jeg for min del gleeder meg til en varm sommer, med luftige kjoler og sandaler på bare føtter, og til å avkjøle magen i sjøvann 😍 

Ahh.. varmen i 2018. Vi giftet oss utendørs kl. 14 på den varmeste dagen det året, og det ble en rimelig svett affære for menn i smoking og dress 😅 Så takknemlig for at vi har flyttet fra en varm loftsleilighet og litt ut av byen, samt kjøpt aircondition siden den gang, hvis det du skriver stemmer 😄

Shit, det må ha vært varmt! :ler:  Vi bodde i en leilighet med vinduer på alle vegger så vi hadde badstue inne. Leiligheten nå får ikke my direkte sollys inn, så kanskje vi er heldige med det nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så deilig😀vi kan jo gå i lette sommerkjoler når vi har diger mage. Det er jo helt topp. Fødte i november sist og det var helt greit, men det er ikke lett å finne vinterjakker og utebukser som passer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (3 timer siden):

Jeg giftet meg også på den varmeste dagen den sommeren, ca kl 14 😂 Under fotograferingen ute ble vi så sykt klam og svett. Glad jeg hadde tynn, kort kjole 🙈 

Hadde ryggproblemer før graviditet sist, og ble mye verre under graviditeten.  Men hadde en altfor tung jobb da, nå har jeg helt annerledes jobb samtidig som jeg har et treningsopplegg som fungerer. Men planlegger å ha elektrisk barnevogn, for barselperioden med trilling av vogn gikk veldig dårlig sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har dere kommet nå da damer? 🥰jeg er 7+3 i dag. Går fremovet dette her❤️😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (4 minutter siden):

Hvor langt har dere kommet nå da damer? 🥰jeg er 7+3 i dag. Går fremovet dette her❤️😁

9+4 skal jeg være nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (Akkurat nå):

9+4 skal jeg være nå

Så spennende 😀da er du jo snart på 10 🥰gleder meg til å komme dit jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (1 time siden):

🤩

Jeg er enten 10+3 (mens) eller 9+6 (TUL). Synes det var så nedtur å bli satt tilbake nå  at jeg heller følger 10+3 frem til OUL 🙈 

Jeg spiser heeeeeeele tiden. Håper sulten gir seg litt om noen uker. Dersom jeg ikke har spist på 1.5 time måååå jeg spise ellers kommer kvalmen. Fint at kollegaene mine vet jeg er gravid, for jeg føler jeg spiser mer enn jeg jobber 😂

Endret av Elumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletrille79 skrev (2 timer siden):

8+0 i dag her ☺️ Gleder meg veldig til de neste ukene er overstått så formen forhåpentligvis kommer seg og 2.trimester forhåpentligvis begynner å komme innenfor rekkevidde 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+5 i dag! 🙌 Har endelig fått litt mer energi så jeg kan gjøre litt av ting jeg har lyst til uten å bli gørrdårlig etterpå. Halleluja!! 😁 *bank i bordet for sikkerhetsskyld* 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (2 timer siden):

🤩

Jeg er enten 10+3 (mens) eller 9+6 (TUL). Synes det var så nedtur å bli satt tilbake nå  at jeg heller følger 10+3 frem til OUL 🙈 

Jeg spiser heeeeeeele tiden. Håper sulten gir seg litt om noen uker. Dersom jeg ikke har spist på 1.5 time måååå jeg spise ellers kommer kvalmen. Fint at kollegaene mine vet jeg er gravid, for jeg føler jeg spiser mer enn jeg jobber 😂

Ja det er jo litt kjipt å bli satt tilbake😅så fint at du får i deg mat da. Beste som er. Lurt å spise litt hele tiden ja. Det funker her også😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lykkefrø skrev (16 minutter siden):

11+5 i dag! 🙌 Har endelig fått litt mer energi så jeg kan gjøre litt av ting jeg har lyst til uten å bli gørrdårlig etterpå. Halleluja!! 😁 *bank i bordet for sikkerhetsskyld* 😂

Hehe ja bank i bordet du😂plutselig er du kvalm igjen🤢nei da du må vel være ferdig med det værste nå🥰jeg derimot er litt mer kvalm i dag. Har ikke den store matlysten som jeg har pleid å ha, og lysten på kaffe er borte. Har smugdrikket litt kaffe på Mix så ikke gubben skal se det😂nå slipper jeg det😀🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (1 time siden):

8+0 i dag her ☺️ Gleder meg veldig til de neste ukene er overstått så formen forhåpentligvis kommer seg og 2.trimester forhåpentligvis begynner å komme innenfor rekkevidde 🤞

Ja da er jeg ikke så langt etter deg 🥰 ja nå kan vi spole litt så ukene går fortere 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+3 i dag🎉

I dag var dag 3 med væskebehandling. Sykepleieren som var der i går satte tempoet på IVen så seint at jeg ble værende i 7 timer, så jeg ba pent om at det skulle gå litt fortere i dag😂 tiden går seint, men bedriver tiden med serie-titting. Skal skrive ernæringsliste helt til neste uke og ser allerede at jeg har begynt å spise mer. Kneipbrød med hvitost har jeg blitt hekta på nå og spiste brått 4 skiver når jeg kom hjem i dag🙈 jeg som ikke spiser særlig mye brød eller hvitost til vanlig.

ellers har jeg følt på en intens tørste siden i går. Rart siden jeg får 1,5 liter væske. Som om kroppen prøver å ta igjen det tapte. Spent om blodprøvene jeg skal ta på mandag viser bedring med nyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Jeg er 12+3 i dag🎉

I dag var dag 3 med væskebehandling. Sykepleieren som var der i går satte tempoet på IVen så seint at jeg ble værende i 7 timer, så jeg ba pent om at det skulle gå litt fortere i dag😂 tiden går seint, men bedriver tiden med serie-titting. Skal skrive ernæringsliste helt til neste uke og ser allerede at jeg har begynt å spise mer. Kneipbrød med hvitost har jeg blitt hekta på nå og spiste brått 4 skiver når jeg kom hjem i dag🙈 jeg som ikke spiser særlig mye brød eller hvitost til vanlig.

ellers har jeg følt på en intens tørste siden i går. Rart siden jeg får 1,5 liter væske. Som om kroppen prøver å ta igjen det tapte. Spent om blodprøvene jeg skal ta på mandag viser bedring med nyrene.

Så bra du får i deg mat! Her går det også mye brød nå, spist minst et halvt brød i dag og kommer nok til å spise mer også 😅 Her er det nugatti som er det store for tiden, så jeg passer på å få i meg multivitaminene også .. 🙈

Regner med det er ringer acetat du får? Kanskje tørsten kommer av at det også er salter i den. Krysser fingrene for nyreprøvene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...