Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Signerer på ekstrem luktesans! Syns det er helt grusomt, og kjøleskapslukt er virkelig det verste. Må holde pusten når jeg åpner døra, hvis ikkje blir det bare brekninger og oppkast. Samme med matlukt og såpelukt. Elsker rituals men har ryddet bort alt. En ekkel fun fact; har aldri dusja så sjeldent så etter jeg ble gravid. Blir direkte kvalm av å shamponere håret liksom🤮 føler meg så ufresh

———

i dag er jeg 11+0 🎉

Endret av tørkestativ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest heiapådeia

Noen som har erfaring med Albyl-E i svangerskap? Er nettopp startet opp😊

Bare 8+6 idag, men stas med ukebytte i morgen🥳 Tiden går sakte, men sikkert fremover nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
tørkestativ skrev (2 timer siden):

Signerer på ekstrem luktesans! Syns det er helt grusomt, og kjøleskapslukt er virkelig det verste. Må holde pusten når jeg åpner døra, hvis ikkje blir det bare brekninger og oppkast. Samme med matlukt og såpelukt. Elsker rituals men har ryddet bort alt. En ekkel fun fact; har aldri dusja så sjeldent så etter jeg ble gravid. Blir direkte kvalm av å shamponere håret liksom🤮 føler meg så ufresh

———

i dag er jeg 11+0 🎉

Ååh, snart når du den magiske grensa!🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (På 28.12.2021 den 14.42):

Vi har i morgen ☺️ Er bare 6+3 i morgen, så er nok i tidligste laget, men ettersom vi skal bort og ikke kommer tilbake før jeg er 8+0 valgte vi å ta sjansen likevel. Tok både EL-tester og tempet så vet jo at det ikke er noe sjanse for at EL var mer enn max en dag senere enn jeg regner med, så håper vi får sett et bankende hjerte likevel ☺️

Åå verdens fineste lille hjerte banket så sterkt og fint for oss 🧡 Ble satt frem en dag faktisk, og var bare så magisk fint

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (1 time siden):

Åå verdens fineste lille hjerte banket så sterkt og fint for oss 🧡 Ble satt frem en dag faktisk, og var bare så magisk fint

Så utrolig gøy🥰🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker i dag og ikke en dråpe blod🙏😀 har masse symptomer og begynner nesten å tenke at dette skal gå bra😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heiapådeia skrev (3 timer siden):

Noen som har erfaring med Albyl-E i svangerskap? Er nettopp startet opp😊

Bare 8+6 idag, men stas med ukebytte i morgen🥳 Tiden går sakte, men sikkert fremover nå. 

Hva er Albyl-E? :sjenert: 

Yrno skrev (3 timer siden):

Åååå så gøy :hjerter_rundt: 

Lilletrille79 skrev (1 time siden):

Jeg er 6 uker i dag og ikke en dråpe blod🙏😀 har masse symptomer og begynner nesten å tenke at dette skal gå bra😅

Jeg krysser virkelig alt for deg :klemmer: Når skal du på UL? Tar bare for gitt at du henger på TUL slik som oss andre :ler:  
Jeg skjønner ikke at noen klarer å vente til OUL :ler: 

----

Ny endring her i dag. Får kontroll på sykehuset om en uke. Blodprøver, legetime og UL. Pga tidligere svangerskapsdiabetes og allerede for høye blodsukkermålinger. Så da er det bare en uke til jeg får se om det er noe liv i bønna. Mannen får ikke bli med pga korona. Skikkelig kjipt :sjenert: 
Men en uke mindre for meg å vente :nigo: Jeg sa til mannen at om han vil så kan han få bruke 1200 kr uka etter for å se på bønna. Han så ikke veldig behovet for det :ler:  Er vel kanskje å forvente når det er bønne nr 3 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 minutt siden):

Jeg krysser virkelig alt for deg :klemmer: Når skal du på UL? Tar bare for gitt at du henger på TUL slik som oss andre :ler:  

----

Ny endring her i dag. Får kontroll på sykehuset om en uke. Blodprøver, legetime og UL. Pga tidligere svangerskapsdiabetes og allerede for høye blodsukkermålinger. Så da er det bare en uke til jeg får se om det er noe liv i bønna. Mannen får ikke bli med pga korona. Skikkelig kjipt :sjenert: 
Men en uke mindre for meg å vente :nigo: Jeg sa til mannen at om han vil så kan han få bruke 1200 kr uka etter for å se på bønna. Han så ikke veldig behovet for det :ler:  Er vel kanskje å forvente når det er bønne nr 3 :P 

Tusen takk🥰nei jeg skal ikke på noe ultralyd før den ordinære. Jeg mistet i uke 8 sist så jeg går ikke til lege før jeg må. Tenkte å gå til lege i uke 13 og UL i uke 18 😅🙏 Ja det er greit å få litt ekstra kontroller når man får svangerskapsdiabetes 🥰masse lykke til. Det blir spennende 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (51 minutter siden):

Tusen takk🥰nei jeg skal ikke på noe ultralyd før den ordinære. Jeg mistet i uke 8 sist så jeg går ikke til lege før jeg må. Tenkte å gå til lege i uke 13 og UL i uke 18 😅🙏 Ja det er greit å få litt ekstra kontroller når man får svangerskapsdiabetes 🥰masse lykke til. Det blir spennende 😀

Da har du takket nei til TUL på sykehuset og NIPT testen? 
For min del tror jeg ikke den NIPT testen utgjør så mye forskjell. Om barnet har Downs så får vi et barn med Downs tenker jeg. 
All ære til deg om du klarer vente til uke 18 med UL!! Du må ha en sabla god tålmodighet :nigo: (det har ikke jeg :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 minutt siden):

Da har du takket nei til TUL på sykehuset og NIPT testen? 
For min del tror jeg ikke den NIPT testen utgjør så mye forskjell. Om barnet har Downs så får vi et barn med Downs tenker jeg. 
All ære til deg om du klarer vente til uke 18 med UL!! Du må ha en sabla god tålmodighet :nigo: (det har ikke jeg :sjenert: )

Ja jeg har ikke vært i kontakt med lege ennå for jeg har 50 %sjanse for å miste og da orker jeg ikke å gå til lege før jeg er litt mer sikker på om det går bra. Sist mistet jeg dagen etter jeg var hos lege og bestemte meg for at hvis jeg skulle bli gravid igjen så skal jeg vente litt🥰 orker heller ikke se på ultralyd en sprell levende baby også miste uken etter. Da blir jeg helt knust. Tålmodighet har jeg massevis av 😂hadde aldri klart å tatt vekk et barn med downs heller. Her er alt velkommen uansett😀❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (24 minutter siden):

Ja jeg har ikke vært i kontakt med lege ennå for jeg har 50 %sjanse for å miste og da orker jeg ikke å gå til lege før jeg er litt mer sikker på om det går bra. Sist mistet jeg dagen etter jeg var hos lege og bestemte meg for at hvis jeg skulle bli gravid igjen så skal jeg vente litt🥰 orker heller ikke se på ultralyd en sprell levende baby også miste uken etter. Da blir jeg helt knust. Tålmodighet har jeg massevis av 😂hadde aldri klart å tatt vekk et barn med downs heller. Her er alt velkommen uansett😀❤️

Ååå skjønner det veldig godt. Håpet blir med ett mye større. Hvor lenge er egentlig oddsen for å miste så stor? 
Man burde vel egentlig heller tenke at du har 50% sjans for å lykkes ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (3 minutter siden):

Ååå skjønner det veldig godt. Håpet blir med ett mye større. Hvor lenge er egentlig oddsen for å miste så stor? 
Man burde vel egentlig heller tenke at du har 50% sjans for å lykkes ❤️

Vet ikke helt men tror det blir bedre i uke 12🥰 ja jeg prøver å tenke positivt, men holder igjen litt for å ikke bli så skuffet. Gleder meg også til å komme forbi uke 8 for det synes jeg hjelpet litt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Kakaoen skrev (2 timer siden):

----

Må gå på Albyl-E pga tidligere preeklampsi (svangerskapsforgiftning)😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heiapådeia

Æææh, jeg fant hjertelyden to ganger nå i uke 8+6😱 Hadde ikke trodd det🙈 Hørte den ganske lenge før den plutselig forsvant litt mer ned i magen. Men var veldig koselig å høre den hjemme😊 Gir en form for bekreftelse når det er så tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (1 minutt siden):

Æææh, jeg fant hjertelyden to ganger nå i uke 8+6😱 Hadde ikke trodd det🙈 Hørte den ganske lenge før den plutselig forsvant litt mer ned i magen. Men var veldig koselig å høre den hjemme😊 Gir en form for bekreftelse når det er så tidlig i svangerskapet.

Oi.. det var sinnsykt tidlig! Hvor langt ned må du da? Livmora er vel enda bak skambeinet?

Men veldig gøy da 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Kakaoen skrev (3 timer siden):

Oi.. det var sinnsykt tidlig! Hvor langt ned må du da? Livmora er vel enda bak skambeinet?

Men veldig gøy da 😍

Måtte ikke så langt ned som jeg trodde, så ble veldig overrasket😱Prøvde lenge ved skambeinet, men når jeg flytta den høyere opp så hørte vi den «galopp lyden»😊 Hørte de raske slagene høyt å tydelig både jeg og mannen😍 Men hadde IKKE trodd at vi skulle klare å finne den nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

heiapådeia skrev (22 timer siden):

Nå måtte jeg prøve (9+1) og fant den også!! 😭❤ Ikke vært på UL ennå så dette var hærlig. Prøvde å holde doppleren helt stille så mannen skulle få høre men han rakk ikke det før den forsvant igjen. Får prøve igjen senere en gang. 

Ååh så kjedelig @tørkestativ :( Her har kvalmen også blitt verre etter jeg jinxet med å si jeg hadde vært 3 døgn uten kvalmestillende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (31 minutter siden):

Ååh så kjedelig @tørkestativ :( Her har kvalmen også blitt verre etter jeg jinxet med å si jeg hadde vært 3 døgn uten kvalmestillende. 

Så dumt 😢 jeg har hatt en sånn dag som jeg hadde for 2 uker siden når jeg var i kontakt med legevakten. Har kastet opp 7 ganger i dag og hatt gjentatte brekninger uten at det kommer noe. En slurk vann og det kommer rett opp igjen. Jeg er så sliten og kjenner dette begynner å påvirke meg psykisk nå…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (53 minutter siden):

Så dumt 😢 jeg har hatt en sånn dag som jeg hadde for 2 uker siden når jeg var i kontakt med legevakten. Har kastet opp 7 ganger i dag og hatt gjentatte brekninger uten at det kommer noe. En slurk vann og det kommer rett opp igjen. Jeg er så sliten og kjenner dette begynner å påvirke meg psykisk nå…

Åh så slitsomt!!! 😭 Styrkeklem til deg !! ❤ Fullt forståelig at det påvirker det psykisk når det er slik. Er det ingen kvalmestillende som hjelper? Eller holder det seg ikke nede uansett kanskje? Ikke nøl med å ringe lege igjen, å få i seg væske er jo et minimum.

Endret av Elumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...