Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

tørkestativ skrev (17 minutter siden):

nå leste jeg i avisen at gravide er prioritert til oppfriskningsdose av koronavaksinen. Hva tenker dere om det? Jeg er svært skeptisk men veldig usikker… i hvertfall nå når det er så mye smitte🥵

Jeg tror jeg står over den til babyen er født. :) Har tålt de to andre dosene så dårlig at jeg tør rett og slett ikke mens jeg er gravid. Magefølelsen min sier nei, selv om det høres lurt ut at babyen får antistoffer igjennom moren inni der og er nesten ferdig vaksinert når de blir født. Vanskelig tema, og jeg tror nesten det må være opp til hver enkelt hva de er mest komfortable med. Ingenting blir riktig, og ingenting blir galt føler jeg, for vi vet jo ingenting sikkert noen av oss. :( 

Endret av Lykkefrø
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tørkestativ skrev (1 time siden):

nå leste jeg i avisen at gravide er prioritert til oppfriskningsdose av koronavaksinen. Hva tenker dere om det? Jeg er svært skeptisk men veldig usikker… i hvertfall nå når det er så mye smitte

Jeg skal ta booster dose med en gang jeg er i andre trimester 😊 Jeg kunne fått den for et par uker siden (gjennom jobb), men tenker at det kan være greit å vente nå som jeg likevel er så nære andre trimester. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg må snakke med legen min om dette på første svangerskapskontroll… jeg var lenge svært usikker på å ta vaksinen i det hele tatt, men endte opp med å bli fullvaksinert (2doser) i september. Dose 1 fikk jeg pfizer og dose 2 var moderna. Ble kjempedårlig av moderna så den ønsker jeg ikke å ta igjen, men man får sikkert ikke velge…i tillegg jobber jeg innen helse med pasientkontakt så føler meg veldig utsatt grunnet det også… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (23 minutter siden):

Jeg kjenner at jeg må snakke med legen min om dette på første svangerskapskontroll… jeg var lenge svært usikker på å ta vaksinen i det hele tatt, men endte opp med å bli fullvaksinert (2doser) i september. Dose 1 fikk jeg pfizer og dose 2 var moderna. Ble kjempedårlig av moderna så den ønsker jeg ikke å ta igjen, men man får sikkert ikke velge…i tillegg jobber jeg innen helse med pasientkontakt så føler meg veldig utsatt grunnet det også… 

Her jeg bor får man velge hvilken man vil ha. Tror det gjelder alle nå? Her sa man bare ifra når man kom for å få vaksinen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (4 timer siden):

😂 Så gøy! Det synes jeg også rundt uke 4-5. Jeg trodde derimot at det faktisk var UVI, og dro til legen med urinprøve. Var ingenting på den. 😅Leste i ettertid at det er et vanlig symptom, og at HCG i urinen gjør at den lukter strammere. Kombinert med økt og endret luktesans hos den gravide så er det visst vanlig at gravide synes sin egen urin lukter annerledes. Litt gøy at noen andre opplever akkurat det samme, for jeg hadde ikke hørt om det før. 😁

Det har ikke jeg hørt om før heller :ler: luktesansen er god ja. Jeg var helt på nivå med narkohunder/søkehunder forrige svangerskap. Kunne lukte at samboeren smakte 3 sluker øl 5 timer tidligere liksom 😆

tørkestativ skrev (3 timer siden):

Ja smaken hjelper ikke særlig på kvalmen. Prøver å ha drops til en hver tid😅

nå leste jeg i avisen at gravide er prioritert til oppfriskningsdose av koronavaksinen. Hva tenker dere om det? Jeg er svært skeptisk men veldig usikker… i hvertfall nå når det er så mye smitte🥵

Jeg er veldig i tvil. Jeg bil helst ikke ta noen medisiner mens jeg er gravid. Og det er jo ikke etisk lov til å forske på gravide, så man vet ikke sikkert. Samtidig har vel mange mange tusen gravide blitt vaksinert hittil uten at det har vist noe fare. Men hva om det er noe som kan gi f.eks ADHD eller andre sånne «diffuse» plager som ikke er så lett å vite hva kom av og man ikke vet om der før om 10 år. Men en i barswlgruppa mi tok dose 1 i 3.trimester. Der hadde 3 åringen corona nylig og babyen ble ikke smittet. Så de antar jo det wr pga beskyttelse gjennom mors vaksine. Og det er jo helt klart en stor fordel. Og med en bhg unge hjemme hvor det har vært 5 tilfeller i bhg den siste uka er det jo ganske sikkert at det kommer til oss i løpet av vintern og… Så ja.. jeg aner ikke! Jeg vil, men vil ikke. Må nok snakke med lege. Blir uansett tidligst i 2.trimester. 
Synes det er vanskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (17 minutter siden):

Enig med deg… ser vi tenker mye av det samme ang det. Vil, men vil ikke! Kjempe vanskelig. Hvordan vet man hva som er riktig? Tar jeg vaksinen, og noe skjer med fosteret, kommer jeg aldri til å tilgi meg selv. Tar jeg ikke vaksinen og får korona så kommer jeg heller ikke til å tilgi meg selv. Føler jeg må velge mellom pest eller kolera😂

Her blir det heller ikke før i 2. trimester uansett

Endret av tørkestativ
Noe skjedde med siteringen…
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tørkestativ skrev (19 minutter siden):

Enig med deg… ser vi tenker mye av det samme ang det. Vil, men vil ikke! Kjempe vanskelig. Hvordan vet man hva som er riktig? Tar jeg vaksinen, og noe skjer med fosteret, kommer jeg aldri til å tilgi meg selv. Tar jeg ikke vaksinen og får korona så kommer jeg heller ikke til å tilgi meg selv. Føler jeg må velge mellom pest eller kolera😂

Her blir det heller ikke før i 2. trimester uansett

Sånn følte jeg det også, før jeg fikk corona og slapp forholde meg mer til det 🙈

Jeg utsatte også å ta første dose i det hele tatt. Det som gjorde det lett å stå i gjennom alt presset, var å vite at det valget jeg tok var det jeg følte meg mest komfortabel med når jeg hadde tenkt på det lenge. Så fikk det bli som det ble, men det var iallefall et valg jeg kunne stå for når jeg tok det, og ikke et valg jeg følte noen andre hadde gjort for meg. Uansett hva man velger kan man ende opp med å angre dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (3 minutter siden):

Sånn følte jeg det også, før jeg fikk corona og slapp forholde meg mer til det 🙈

Jeg utsatte også å ta første dose i det hele tatt. Det som gjorde det lett å stå i gjennom alt presset, var å vite at det valget jeg tok var det jeg følte meg mest komfortabel med når jeg hadde tenkt på det lenge. Så fikk det bli som det ble, men det var iallefall et valg jeg kunne stå for når jeg tok det, og ikke et valg jeg følte noen andre hadde gjort for meg. Uansett hva man velger kan man ende opp med å angre dessverre.

Hvordan har formen din med korona vært? ❤️ Det er helt sant, man kan ende opp med å angre likevel… jeg liker å ta veloverveide og gjennomtenkte valg. Er ikke så veldig spontan på noen områder i livet. Og jeg vingler ofte mye før jeg treffer en beslutning😅 Tenker jeg hører med legen og tar et valg etter den samtalen… akkurat nå heller jeg mer mot å ta dose 3 i 2 trimester HVIS jeg får pfizer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (51 minutter siden):

Hvordan har formen din med korona vært? ❤️ Det er helt sant, man kan ende opp med å angre likevel… jeg liker å ta veloverveide og gjennomtenkte valg. Er ikke så veldig spontan på noen områder i livet. Og jeg vingler ofte mye før jeg treffer en beslutning😅 Tenker jeg hører med legen og tar et valg etter den samtalen… akkurat nå heller jeg mer mot å ta dose 3 i 2 trimester HVIS jeg får pfizer.

Har vært ganske slapp og endel kroppsmerter og lav feber noen døgn. Å samtidig være kvalm og å skulle ta vare på ungen gjorde det hele til noen lange slitsomme dager 😅 Har bare litt restsymptomer igjen nå heldigvis. 

Jeg har det også med å overtenke ting x100 og å aldri være spontan, så skjønner deg veldig godt 🙈 Det er jo egentlig ikke mulig å være 100% sikkert på dette valget. Jeg støtter deg i å heller ta pfizer enn moderna ja, det ville jeg også valgt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg skulle ta andre dose for en stund siden men så ble jeg gravid. Ble rådet til å vente til 2 trimester. Så mistet jeg i SA. Har meldt meg til andre dose men ble gravid igjen😅har lyst til å vente til andre trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en ultralyd til i dag, ble målt til 8+6, så det er gode nyheter ☺️ Alt så veldig fint ut. Man kunne se føtter, hender og hjertet som slo❤️

Snakket med jordmor om vaksinen i dag, og hun rådet meg med å vente/ikke ta den. Så vi får se😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (14 timer siden):

Var på en ultralyd til i dag, ble målt til 8+6, så det er gode nyheter ☺️ Alt så veldig fint ut. Man kunne se føtter, hender og hjertet som slo❤️

Snakket med jordmor om vaksinen i dag, og hun rådet meg med å vente/ikke ta den. Så vi får se😊

Så herlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! 4 barn! Du må være superwoman eller noe! :ler: 

Grstulerer med 4 på vei!

Jeg har nok fått flate ordentlig symptom nå. Tett nese! Sist var jeg potte tett fra tidlig (husker ikke når) til fødsel. Ikke noe snørr, bare tett. Hater det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (2 timer siden):

Jeg er ny her inne😊

Venter barn nr 4, termin 07.august og vært på TUL idag der alt stod bra til😊

Velkommen! :blomst: Og gratulerer så mye med lille i magen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :) 

Ny i denne forumtråden, har termin 22 juli og skal ut i fra appene og TUL være 9+5 dager på vei :) gleder meg til å bli kjent med dere ! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit @Lykke27 🌼 Håper du vil finne deg godt til rette her inne, og at vi får skravlet masse i månedene som kommer. Så spennende med en juli-termin til! Det er ikke så mange av de her i tråden. :) Jeg la deg inn i tråden med "B1" etter navnet ditt, det står før BARN1, og betyr at dette er ditt første barn. Men om det ikke stemmer så bare si ifra, så kan jeg rette på det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (5 minutter siden):

Velkommen hit @Lykke27 🌼 Håper du vil finne deg godt til rette her inne, og at vi får skravlet masse i månedene som kommer. Så spennende med en juli-termin til! Det er ikke så mange av de her i tråden. :) Jeg la deg inn i tråden med "B1" etter navnet ditt, det står før BARN1, og betyr at dette er ditt første barn. Men om det ikke stemmer så bare si ifra, så kan jeg rette på det. :) 

Tusen takk ❤️ så koselig ! Det er dog barn nr to ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke27 skrev (1 minutt siden):

Tusen takk ❤️ så koselig ! Det er dog barn nr to ❤️

Da har jeg rettet opp i det. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (1 minutt siden):

Da har jeg rettet opp i det. :nigo:

Tusen takk :) er det noen steder vi typ har sånn termindatoer og hvem som har når ?:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...