Gå til innhold

Stefar smurte barnet mitt med krem selv om hun protesterte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 13.39):

Men sånn er nå livet for de aller fleste barn. Barn har faktisk ikke styrerett over foreldres valg vedr. kjærlighetsforhold, samlivsbrudd, skilsmisser, arbeidstider, rutiner i bhg/skole, og vaner for øvrig(som ikke er til direkte ulempe eller skade for barnet)

Nå har hun også fått velge selv de gangene jeg har vært ute et ærend om hun vil være med eller ikke. Så jo, det vitner om at hun er ok med det.

Når det er sagt kommer jeg naturligvis til å la henne bestemme selv når det gjelder kveldsrutinene fremover.

Anonymkode: 44ed6...013

Selvfølgelig bør barn ha noe de skal ha sagt ang ting som berører dem. Det er for mange foreldre som setter egne behov før barna. 
Noe som ender i både traumer og overgrep for ganske mange barn. 

Anonymkode: c32ad...02d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ungen er hos far og hun ikke vil,( vil kun ha mor som ikke er der), skal hun da slippe og eksemen få bli verre? 

Anonymkode: 40e48...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis ungen er hos far og hun ikke vil,( vil kun ha mor som ikke er der), skal hun da slippe og eksemen få bli verre? 

Anonymkode: 40e48...b2a

At du ikke klarer å skille mellom dette er skremmende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han selv at dette var greit? Synes han ikke at det ble feil når hun sa nei?

Jeg har ikke egne barn men har god kontakt med nieser og nevøer i barnehagealder, og selv om jeg gjerne bistår med tannpuss gjør jeg det kun dersom barnet selv ber om at jeg skal gjøre det. Hvis barnet ombestemmer seg underveis roper jeg på foreldrene med en gang. Å smøre overkropp synes jeg blir for intimt at jeg som tante bistår med, så det ville jeg overlatt til foreldrene. Det lengste jeg kunne strukket meg hadde vært å smøre kun dersom barnet selv ba om det og foreldrene var til stede og hadde overoppsyn.
Barn er sårbare og vi voksne har et ufattelig stort ansvar som vi er nødt til å ta på alvor. 

Jeg mener at det er kjempeviktig at vi voksne lytter til barn som setter grenser for seg selv, for dersom barnet gjentatte ganger opplever at grensene ikke respekteres så vil barnet ta det med seg videre i livet og det kan faktisk få store konsekvenser i barnets liv. Vi bør oppmuntre barn til å sette grenser for seg selv, og selvfølgelig må vi respektere disse grensene. 

Anonymkode: 9119b...6a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 11.38):

Stefar?? Det er vel stengt tatt snakk om en kjæreste som barnet ikke kjenner godt nok til å føle seg trygg på. 

Anonymkode: ac0fc...e21

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 11.40):

Barnet ditt har ikke valgt å ha denne personen i livet sitt.  Du har valgt for barnet.  Når barnet signaliserer at det ikke ønsket å bli smurt inn av en fremmed i livet så så må du som mor lytte.  
 

Din viktigste oppgave her i livet er ditt barns oppvekst.   Ikke svikt barnet ditt.  Single foreldre har så lett for å se sine egne behov først. 

Anonymkode: 9e2cd...ae5

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 11.45):

Barnet ditt satte en grense. Tannpuss greit. Krem ikke greit.  Grenser til barn skal også respekteres.    
 

Nei betyr nei ikke sant .. 

Anonymkode: 9e2cd...ae5

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 11.52):

Jeg syns du burde hørt på barnet ditt. Det at kjæresten din blir presset på barnet på den måten vil være skadelig for deres relasjon. 

Anonymkode: c8fea...5c9

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 11.55):

Han er en fremmed, relasjonen må utvikles i barnets tempo. 

Anonymkode: 9e2cd...ae5

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 11.59):

Barnet ditt har bare kjent ham i 3 måneder og barnet vil ikke at han tar på kroppen hennes. 
Spesielt å ikke lytte til barnet. Barnets behov for å sette grenser må komme før kjærestens behov for å innvadere barnet 

Anonymkode: 74106...497

 

Fløff skrev (På 13.11.2021 den 12.21):

Jeg synes man skal respektere kroppslige grenser.

Hun ville faktisk ikke at en relativt lite kjent mann for henne tok oppgaven med å smøre krem på kroppen hennes. 

Synes du skal ta en samtale med henne for å lære henne at grensesettingen var bra. Hun bestemmer over sin kropp - og neste hang hun sier ifra om hva hun vil skal du få det med deg. 

Synes det er unaturlig at en kjæreste som overnatter i ny og ne tar tannpuss/sårstell eller intimstell.

Dette var ubehagelig for henne, hun sa ifra, dere ignorerte. Krise var det ikke denne ene gangen, men det var heller ikke helt greit. 

 

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 12.45):

Hva tenker du selv da? Hvis du nå som voksen ble smurt med krem av en gubbe moren din introduserte deg for for 3 måneder siden, når du selv protesterte og sa nei og ikke ville? Eller er den situasjonen helt annerledes fordi dine egne grenser veier tyngre og betyr mer enn ditt barn sine grenser- fordi hun er et barn og du er voksen?

Anonymkode: e8521...ff3

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 13.14):

For deg er han en kjæreste. For henne er han en fremmed.

Hvordan ville du selv følt det om en fremmed insisterte på smøre inn kroppen din?

Anonymkode: 8d77b...a48

 

Rosatoast skrev (På 13.11.2021 den 13.42):

Nei det er absolutt ikke greit, hun kjenner han nesten ikke - og dette er ditt barn, så hvorfor skal ikke barnet da forvente at mor selv ikke legger? Syntes det høres ut som skikkelig latskap fra din side, og jeg hadde aldri godtatt at en kjæreste jeg har hatt i SÅ kort tid overhodet fikk møte datteren min. Det er altfor tidlig.

Du kan risikere at dattera di sier til alle i barnehagen, at kjæresten til mamma smørte meg med krem. Høres ikke helt OK ut for meg.

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 13.45):

Hun sa nei og da bør det respekteres. Å bli tatt på kroppen er noe annet enn barnepass og tannpuss. 
Hvorfor har du så stort behov for å rettferdiggjøre ditt dårlige valg? En mann hun har kjent i kort tid smurte henne på kroppen, mot hennes vilje, fordi du og mannen ville det. Ikke greit! 

Anonymkode: 74106...497

 

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 14.31):

Når du ikke en gang klarer å sette deg inn i datteren sin situasjon, så viser det at du mangler empati. Det er rimelig naivt av deg å sette kjæresten din ovenfor barnet ditt. Du beskytter han, og det er helt feil. Her skulle du ha beskyttet din datter.

For barnet ditt så er kjæresten din fortsatt en fremmed. Og det spiller ingen rolle, om de har vært alene hjemme når du ikke har vært tilstede. Du lar bare ikke en person som datteren din har kjent i under et år, smøre på krem på private eiendeler - om hun ikke ønsker det. Du har vært med å bidratt til at barnets grenser har blitt tråkket over.

 

Anonymkode: 06451...957

Kan bare helhjertet signere alle disse!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...