Gå til innhold

Stefar smurte barnet mitt med krem selv om hun protesterte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det dårlig av meg som ikke blandet meg? Barnet mitt på 4 år behandles for utslett på hals og armer og vi smører to ganger daglig. Jeg skriver stefar i tittelen selv om vi ikke har vært sammen lenge, vi har vært sammen i åtte måneder og kjent hverandre litt lenger. Barnet mitt har kjent han i tre måneder. Vi bor ikke sammen men bor i samme by og overnatter hos hverandre nå og da. Før helgen sov han her og barnet mitt var hjemme. De har god kontakt så han hadde tatt initiativ til å bistå med tannpuss før legging, og deretter å smøre med kremen. Jeg satt i stua og jobbet litt og hadde gått inn til henne for å prate før hun sovnet. Hadde sagt at NN hjelper deg i kveld. Hun hadde ikke grått eller protestert høylytt men hun hadde villet at jeg gjorde det. Var det dårlig av meg? Hadde det vært snakk om mer private deler av kroppen så hadde jeg naturligvis hørt på henne, men jeg tenkte at når hjelp med tannpuss og ligende er godtatt så er det helt greit å la kjæresten smøre på kremen også? 

Anonymkode: 44ed6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert! Kjæresten viser at han er en god mann, som involverer seg i barnet og vil barnets beste. 

Anonymkode: a2aa7...0e8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stefar?? Det er vel stengt tatt snakk om en kjæreste som barnet ikke kjenner godt nok til å føle seg trygg på. 

Anonymkode: ac0fc...e21

Jeg skriver kjæreste i HI. Stefar i tittel for å forkorte overskrift

Anonymkode: 44ed6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barnet ditt har ikke valgt å ha denne personen i livet sitt.  Du har valgt for barnet.  Når barnet signaliserer at det ikke ønsket å bli smurt inn av en fremmed i livet så så må du som mor lytte.  
 

Din viktigste oppgave her i livet er ditt barns oppvekst.   Ikke svikt barnet ditt.  Single foreldre har så lett for å se sine egne behov først. 

Anonymkode: 9e2cd...ae5

Fremmed? Nei, de har ikke kjent hverandre i ti år. Men han er ingen fremmed.

Anonymkode: 44ed6...013

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Bra at kjæresten din åpenbart ønsker å involvere seg, men det er nok lurt å snakke sammen og la barnet sette tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du burde hørt på barnet ditt. Det at kjæresten din blir presset på barnet på den måten vil være skadelig for deres relasjon. 

Anonymkode: c8fea...5c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet viser tillit til stefar. Her var det nok bare sånn typisk at barnet ville at mor skulle smøre, bare fordi.

 Samme kunne godt ha skjedd dersom dette var far. Noen ganger vil barn at mor skal gjøre ting, andre ganger far. 

Husk at dette var snakk om krem som skulle på generell hud, kunne like gjerne ha vært en fuktighetskrem vi snakker om her. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fremmed? Nei, de har ikke kjent hverandre i ti år. Men han er ingen fremmed.

Anonymkode: 44ed6...013

Han er en fremmed, relasjonen må utvikles i barnets tempo. 

Anonymkode: 9e2cd...ae5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Var det dårlig av meg som ikke blandet meg? Barnet mitt på 4 år behandles for utslett på hals og armer og vi smører to ganger daglig. Jeg skriver stefar i tittelen selv om vi ikke har vært sammen lenge, vi har vært sammen i åtte måneder og kjent hverandre litt lenger. Barnet mitt har kjent han i tre måneder. Vi bor ikke sammen men bor i samme by og overnatter hos hverandre nå og da. Før helgen sov han her og barnet mitt var hjemme. De har god kontakt så han hadde tatt initiativ til å bistå med tannpuss før legging, og deretter å smøre med kremen. Jeg satt i stua og jobbet litt og hadde gått inn til henne for å prate før hun sovnet. Hadde sagt at NN hjelper deg i kveld. Hun hadde ikke grått eller protestert høylytt men hun hadde villet at jeg gjorde det. Var det dårlig av meg? Hadde det vært snakk om mer private deler av kroppen så hadde jeg naturligvis hørt på henne, men jeg tenkte at når hjelp med tannpuss og ligende er godtatt så er det helt greit å la kjæresten smøre på kremen også? 

Anonymkode: 44ed6...013

er ikke ille men hvorfor kunne fu ikke bare gjøre det da når hun helst ville du skulle? 3 mnd er ikke så lenge å ha kjent noen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Supert! Kjæresten viser at han er en god mann, som involverer seg i barnet og vil barnets beste. 

Anonymkode: a2aa7...0e8

joda er jo vel og bra det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barnet mitt på 4 år behandles for utslett på hals og armer og vi smører to ganger daglig

Er barnet vant til å bli smurt inn med den kremen av  andre mennesker som barnet ikke kjenner så godt, som f.eks vikarer i barnehagen o.l.?

Anonymkode: ab9e1...902

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ditt har bare kjent ham i 3 måneder og barnet vil ikke at han tar på kroppen hennes. 
Spesielt å ikke lytte til barnet. Barnets behov for å sette grenser må komme før kjærestens behov for å innvadere barnet 

Anonymkode: 74106...497

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes man skal respektere kroppslige grenser.

Hun ville faktisk ikke at en relativt lite kjent mann for henne tok oppgaven med å smøre krem på kroppen hennes. 

Synes du skal ta en samtale med henne for å lære henne at grensesettingen var bra. Hun bestemmer over sin kropp - og neste hang hun sier ifra om hva hun vil skal du få det med deg. 

Synes det er unaturlig at en kjæreste som overnatter i ny og ne tar tannpuss/sårstell eller intimstell.

Dette var ubehagelig for henne, hun sa ifra, dere ignorerte. Krise var det ikke denne ene gangen, men det var heller ikke helt greit. 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt barn og ditt ansvar å stelle henne. Etter så kort tid hadde jeg aldri i verden overlatt noe til ny kjæreste. Det tar såpass kort tid at det kunne du fint gjort selv uten at det gikk utover jobb.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er barnet vant til å bli smurt inn med den kremen av  andre mennesker som barnet ikke kjenner så godt, som f.eks vikarer i barnehagen o.l.?

Anonymkode: ab9e1...902

Det tror jeg nok. Vet at en ny ansatt har smurt uten problemer. Hun hadde bare vært på avdelingen hennes i to uker omtrent. Og bestemor som hun ser svært sjelden har hjulpet uten problem.

Anonymkode: 44ed6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (13 minutter siden):

Jeg synes man skal respektere kroppslige grenser.

Hun ville faktisk ikke at en relativt lite kjent mann for henne tok oppgaven med å smøre krem på kroppen hennes. 

Synes du skal ta en samtale med henne for å lære henne at grensesettingen var bra. Hun bestemmer over sin kropp - og neste hang hun sier ifra om hva hun vil skal du få det med deg. 

Synes det er unaturlig at en kjæreste som overnatter i ny og ne tar tannpuss/sårstell eller intimstell.

Dette var ubehagelig for henne, hun sa ifra, dere ignorerte. Krise var det ikke denne ene gangen, men det var heller ikke helt greit. 

 

Han har aldri tatt sårstell og intimstell. Hvorfor tror du det? Det står ingen steder i innlegget mitt. Det er også kun jeg som har hjulpet med dusj og bad.

Anonymkode: 44ed6...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...