Gå til innhold

Stefar smurte barnet mitt med krem selv om hun protesterte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det er en grunn til at du lufter tankene dine her inne. Så du kjenner nok på deg selv, at dette var i grenseland.

Men nå ble det sånn. 

Ikke la deg tynge av kritikken, men lær av det og gjør det selv fremover :klem: 

Det er instinkt i oss, som gjør at dette føles så ullent. 

Anonymkode: 42195...b76

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet ville kanskje sagt "nei" om det var du som smurte også. 
Kjæresten din kan iallfall ikke tas for noe. Han har gjort det i beste mening. Men gjør det selv neste gang, om du tror barnet føler seg utrygg.
Ikke lag noe nummer ut av dette iallfall.

Anonymkode: 5231b...11e

Takk for gode råd ❤️ Jeg skal absolutt la henne styre dette fremover.

Anonymkode: 44ed6...013

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Takk for gode råd ❤️ Jeg skal absolutt la henne styre dette fremover.

Anonymkode: 44ed6...013

Bra :)

Anonymkode: 609f1...25f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som overdriver veldig syns jeg, og lar dette eskalere til noe verre enn hva det er. Typisk kg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (4 minutter siden):

Mange her som overdriver veldig syns jeg, og lar dette eskalere til noe verre enn hva det er. Typisk kg. 

Man skal aldri overkjøre noen verken barn, tenåring eller voksen. Mann eller kvinne.

Anonymkode: 609f1...25f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barnet ditt satte en grense. Tannpuss greit. Krem ikke greit.  Grenser til barn skal også respekteres.    
 

Nei betyr nei ikke sant .. 

Anonymkode: 9e2cd...ae5

Helt enig! Nei betyr nei. Dere trådte over grensene til barnet, og selv om dere ser på det som en bagatell så var det gjerne ikke det for barnet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (2 minutter siden):

Mange her som overdriver veldig syns jeg, og lar dette eskalere til noe verre enn hva det er. Typisk kg. 

Ja, jeg reagerer på at enkelte drar inn overgrep og pedofili fordi jeg lot kjæresten min smøre krem på min datter sin hals og sine armer...Nå er heldigvis de aller, aller fleste menn gode, flotte mennesker som ønsker det beste for sine barn, stebarn, barnebarn, onkelbarn og andre. Kjæresten min er forøvrig selv far. Ikke at det i seg selv utelukker at enkelte faktisk kan være pedofile men det blir jo en forskrudd tankegang å tenke pedofili som første tanke ut av det blå når det ikke ligger grunn til mistanke bak.

Men hun skal få bestemme dette selv videre.

Anonymkode: 44ed6...013

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg reagerer på at enkelte drar inn overgrep og pedofili fordi jeg lot kjæresten min smøre krem på min datter sin hals og sine armer...Nå er heldigvis de aller, aller fleste menn gode, flotte mennesker som ønsker det beste for sine barn, stebarn, barnebarn, onkelbarn og andre. Kjæresten min er forøvrig selv far. Ikke at det i seg selv utelukker at enkelte faktisk kan være pedofile men det blir jo en forskrudd tankegang å tenke pedofili som første tanke ut av det blå når det ikke ligger grunn til mistanke bak.

Men hun skal få bestemme dette selv videre.

Anonymkode: 44ed6...013

Har vi lest samme tråd?

Anonymkode: 609f1...25f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vi lest samme tråd?

Anonymkode: 609f1...25f

Les igjen da.

Anonymkode: 44ed6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les igjen da.

Anonymkode: 44ed6...013

Jeg har lest, det er ingen som har sagt at de tror at kjæresten din er pedofil.

Anonymkode: 609f1...25f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har lest, det er ingen som har sagt at de tror at kjæresten din er pedofil.

Anonymkode: 609f1...25f

Ikke direkte, men det blir grunnløst trukket inn i debatten.

Anonymkode: 44ed6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, jeg reagerer på at enkelte drar inn overgrep og pedofili fordi jeg lot kjæresten min smøre krem på min datter sin hals og sine armer...Nå er heldigvis de aller, aller fleste menn gode, flotte mennesker som ønsker det beste for sine barn, stebarn, barnebarn, onkelbarn og andre. Kjæresten min er forøvrig selv far. Ikke at det i seg selv utelukker at enkelte faktisk kan være pedofile men det blir jo en forskrudd tankegang å tenke pedofili som første tanke ut av det blå når det ikke ligger grunn til mistanke bak.

Men hun skal få bestemme dette selv videre.

Anonymkode: 44ed6...013

Tenkte ikke et øyeblikk på pedofili . Kjæresten er sikkert en  bra mann han . Mn vil snu d litt på hodet . Tenk deg selv som fire år , å din mors kjæreste ska pusse tenner / smøre deg . Kanskje før du føler du kjenner han helt , er helt komfortabel . Hadde d vært ok ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg reagerer på at enkelte drar inn overgrep og pedofili fordi jeg lot kjæresten min smøre krem på min datter sin hals og sine armer...Nå er heldigvis de aller, aller fleste menn gode, flotte mennesker som ønsker det beste for sine barn, stebarn, barnebarn, onkelbarn og andre. Kjæresten min er forøvrig selv far. Ikke at det i seg selv utelukker at enkelte faktisk kan være pedofile men det blir jo en forskrudd tankegang å tenke pedofili som første tanke ut av det blå når det ikke ligger grunn til mistanke bak.

Men hun skal få bestemme dette selv videre.

Anonymkode: 44ed6...013

enkelte? Jeg ser kun ett eneste innlegg som drar inn det i denne tråden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er en grunn til at spør her kg, fordi du vet det var galt gjprt ovenfor din datter.

Anonymkode: 609f1...25f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 12.34):

Det tror jeg nok. Vet at en ny ansatt har smurt uten problemer. Hun hadde bare vært på avdelingen hennes i to uker omtrent. Og bestemor som hun ser svært sjelden har hjulpet uten problem.

Anonymkode: 44ed6...013

Jeg tenker jo det understøtter argumentet for at når hun for en gangs skyld sier nei, så bør det faktisk respekteres.
 

Noen ganger må jo barn tvinges, de kan ikke alltid velge hvem som skal gjøre hva, og noen barn protesterer «uansett», men dette er ikke tilfelle for datteren din. Hun har alltid samarbeidet om smøringen. Da er det viktigere at hun får oppleve at det er vits å si ifra, enn at hun skal føye seg bare fordi dere voksne ikke ser problemet. 

Jeg sier ikke at det i seg selv er noe feil med at kjæresten sin smører henne, bare at det er viktig at hun høres når hun av en eller annen grunn ikke føler seg komfortabel med det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det er for tidlig å involvere barnet såpass mye med kjæresten etter så kort tid. Mine to barn på 4 år og 8 år fikk nylig treffe min kjæreste for første gang, og vi har vært sammen like lenge som dere. Han har vært her en del ganger på besøk den siste halvannen måneden, men det er kun korte besøk, og han sover ikke over når barna er her. 

Anonymkode: 91a8e...97e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er èn ting at foreldre mange ganger må gjøre ting selv om barna ikke vil fordi de jo er foreldre, men denne personen er ikke en forelder og da er det veldig viktig at man respekterer barnas grenser på sånt når foreldre er til stede og kan gjøre sånne ting. Jeg har selv barn i familien som en dag vil jeg skal pusse tennene deres og at de sitter i fanget mitt osv, mens en annen dag vil de ikke ha en klem engang, og derfor spør jeg alltid først og om de sier nei så sier jeg at det er helt i orden. 

Anonymkode: 90ff5...729

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør ta signalet fra barnet ditt. Det kan også føles intimt å bli smurt på armer og overkropp. Ikke bare mer intime kroppsdeler. 

Synes det er rart at du lar en kjæreste datteren din har kjent i 3 mnd smøre henne inn, og enda rarere at han foreslår, og faktisk gjør det.

Hadde ikke latt noen gjøre det med mine barn. Men så er det heller ingen kjærester som har spurt om noe sånt.

La datteren din styre hva som er greit og ikke i forhold til egen kropp.

 

Anonymkode: 5b60f...1c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 11.45):

Barnet ditt satte en grense. Tannpuss greit. Krem ikke greit.  Grenser til barn skal også respekteres.    
 

Nei betyr nei ikke sant .. 

Anonymkode: 9e2cd...ae5

En kan ikke la barn få viljen sin hele tiden og kremen måtte jo på.

Anonymkode: 32b8a...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En kan ikke la barn få viljen sin hele tiden og kremen måtte jo på.

Anonymkode: 32b8a...922

Nei. Men her kunne en det.

Jeg synes det er viktig å trekke frem at en relasjon med en ny kjæreste/voksen utvikler seg i ulikt tempo for de voksne og for barna. Så selv om den voksne, som har fått seg kjæreste av eget valg, har kjent noen ei stund så har sjeldent barnet det.

Altså må en forstå at en er på ulike stadier i trygghet og tillit. Jeg synes tre måneder er veldig tidlig å introdusere en ny frier for barn. Sett i forhold så har du kun kjent han i 20-40% av barnets liv (tatt litt ut av luften).

Og på toppen må en og skille mellom den ene aktiviteten og den andre. Det er helt normalt at barnet kan være komfortabel med at ny kjæreste henter i barnehage. Men det betyr ikke at det er greit å pusse tennene. Som eksempel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 19.10):

Ja, jeg reagerer på at enkelte drar inn overgrep og pedofili fordi jeg lot kjæresten min smøre krem på min datter sin hals og sine armer...Nå er heldigvis de aller, aller fleste menn gode, flotte mennesker som ønsker det beste for sine barn, stebarn, barnebarn, onkelbarn og andre. Kjæresten min er forøvrig selv far. Ikke at det i seg selv utelukker at enkelte faktisk kan være pedofile men det blir jo en forskrudd tankegang å tenke pedofili som første tanke ut av det blå når det ikke ligger grunn til mistanke bak.

Men hun skal få bestemme dette selv videre.

Anonymkode: 44ed6...013

Når du overtolker svarene du får og går så voldsomt i forsvar, er det jo nærliggende å anta at du føler deg mer truffet enn du vil innrømme av den stort satt saklige kritikken du har fått, At han er far selv har ingen betydning - han kan være et så godt og velmenende og snilt menneske som det er mulig å være, du skal uansett respektere at datteren din ikke vil bli berørt av ham. 

Jeg føler jeg sier dette i annenhver tråd om foreldre med nye kjærester, men det kan visst fint gjøres igjen: Du har valgt ham, valgt å ta ham inn i livet og huset ditt og å være intim med ham. Barnet ditt har ikke hatt noe hun skulle ha sagt i den forbindelse, til tross for at han også er en del av hennes hjemme- og privatliv. Som voksen har du all makt, og dermed også alt ansvar for at hun også skal være komfortabel og trygg i sitt eget hjem Første bud er å høre på henne og respektere de grensene hun gir uttrykk for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...