Gå til innhold

Stefar smurte barnet mitt med krem selv om hun protesterte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du selv da? Hvis du nå som voksen ble smurt med krem av en gubbe moren din introduserte deg for for 3 måneder siden, når du selv protesterte og sa nei og ikke ville? Eller er den situasjonen helt annerledes fordi dine egne grenser veier tyngre og betyr mer enn ditt barn sine grenser- fordi hun er et barn og du er voksen?

Anonymkode: e8521...ff3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva tenker du selv da? Hvis du nå som voksen ble smurt med krem av en gubbe moren din introduserte deg for for 3 måneder siden, når du selv protesterte og sa nei og ikke ville? Eller er den situasjonen helt annerledes fordi dine egne grenser veier tyngre og betyr mer enn ditt barn sine grenser- fordi hun er et barn og du er voksen?

Anonymkode: e8521...ff3

Nå har jeg virkelig ingen behov for hjelp til å smøre meg selv som voksen. Jeg hadde da reagert like sterkt uavhengig av om det var en stefar eller min egen mor.

Anonymkode: 44ed6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg er han en kjæreste. For henne er han en fremmed.

Hvordan ville du selv følt det om en fremmed insisterte på smøre inn kroppen din?

Anonymkode: 8d77b...a48

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For deg er han en kjæreste. For henne er han en fremmed.

Hvordan ville du selv følt det om en fremmed insisterte på smøre inn kroppen din?

Anonymkode: 8d77b...a48

Hun hadde nok ikke kalt han ved navn, vært ok med å være alene hjemme med ham og latt han hjelpe henne med tannpuss om han var en fremmed for henne?

Anonymkode: 44ed6...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun hadde nok ikke kalt han ved navn, vært ok med å være alene hjemme med ham og latt han hjelpe henne med tannpuss om han var en fremmed for henne?

Anonymkode: 44ed6...013

Å akseptere noe fordi mamma sier hun må, er ikke det samme som at hun er ok med det.

Anonymkode: 8d77b...a48

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har aldri tatt sårstell og intimstell. Hvorfor tror du det? Det står ingen steder i innlegget mitt. Det er også kun jeg som har hjulpet med dusj og bad.

Anonymkode: 44ed6...013

Misforstod jeg dette med krem på utslett? 

For meg er det i den kategorien, man er inntil huden på folk. Altså avkledd. Tenkte ikke spesifikt underliv. 

Han har møtt henne noen ganger på 3 mnd utfra det jeg forstod her. Han er en bekjent for henne. 

Endret av Fløff
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å akseptere noe fordi mamma sier hun må, er ikke det samme som at hun er ok med det.

Anonymkode: 8d77b...a48

Men sånn er nå livet for de aller fleste barn. Barn har faktisk ikke styrerett over foreldres valg vedr. kjærlighetsforhold, samlivsbrudd, skilsmisser, arbeidstider, rutiner i bhg/skole, og vaner for øvrig(som ikke er til direkte ulempe eller skade for barnet)

Nå har hun også fått velge selv de gangene jeg har vært ute et ærend om hun vil være med eller ikke. Så jo, det vitner om at hun er ok med det.

Når det er sagt kommer jeg naturligvis til å la henne bestemme selv når det gjelder kveldsrutinene fremover.

Anonymkode: 44ed6...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (3 minutter siden):

Misforstod jeg dette med krem på utslett? 

For meg er det i den kategorien, man er inntil huden på folk. Altså avkledd. Tenkte ikke spesifikt underliv. 

Han har møtt henne noen ganger på 3 mnd utfra det jeg forstod her. Han er en bekjent for henne. 

Neida, du gjorde sikkert ikke det. Det går fint an å smøre på kremen med en kortermet pysjamas på så i mine øyne er det ikke å regne som intimt. Men vi har alle ulikt syn på ting. Takker forresten for alle svar og tilbakemeldinger, skal la henne bestemme det selv.

Anonymkode: 44ed6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det dårlig av meg som ikke blandet meg? Barnet mitt på 4 år behandles for utslett på hals og armer og vi smører to ganger daglig. Jeg skriver stefar i tittelen selv om vi ikke har vært sammen lenge, vi har vært sammen i åtte måneder og kjent hverandre litt lenger. Barnet mitt har kjent han i tre måneder. Vi bor ikke sammen men bor i samme by og overnatter hos hverandre nå og da. Før helgen sov han her og barnet mitt var hjemme. De har god kontakt så han hadde tatt initiativ til å bistå med tannpuss før legging, og deretter å smøre med kremen. Jeg satt i stua og jobbet litt og hadde gått inn til henne for å prate før hun sovnet. Hadde sagt at NN hjelper deg i kveld. Hun hadde ikke grått eller protestert høylytt men hun hadde villet at jeg gjorde det. Var det dårlig av meg? Hadde det vært snakk om mer private deler av kroppen så hadde jeg naturligvis hørt på henne, men jeg tenkte at når hjelp med tannpuss og ligende er godtatt så er det helt greit å la kjæresten smøre på kremen også? 

Anonymkode: 44ed6...013

Nei det er absolutt ikke greit, hun kjenner han nesten ikke - og dette er ditt barn, så hvorfor skal ikke barnet da forvente at mor selv ikke legger? Syntes det høres ut som skikkelig latskap fra din side, og jeg hadde aldri godtatt at en kjæreste jeg har hatt i SÅ kort tid overhodet fikk møte datteren min. Det er altfor tidlig.

Du kan risikere at dattera di sier til alle i barnehagen, at kjæresten til mamma smørte meg med krem. Høres ikke helt OK ut for meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hun hadde nok ikke kalt han ved navn, vært ok med å være alene hjemme med ham og latt han hjelpe henne med tannpuss om han var en fremmed for henne?

Anonymkode: 44ed6...013

La oss si det slik. Han er ingen fremmed, greit nok, men det er ikke så svart hvitt. Selvom det er en kjent person, er man ikke komfortabel med alt. Man har intimgrenser. 

Anonymkode: 57185...f8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (1 minutt siden):

Nei det er absolutt ikke greit, hun kjenner han nesten ikke - og dette er ditt barn, så hvorfor skal ikke barnet da forvente at mor selv ikke legger? Syntes det høres ut som skikkelig latskap fra din side, og jeg hadde aldri godtatt at en kjæreste jeg har hatt i SÅ kort tid overhodet fikk møte datteren min. Det er altfor tidlig.

Du kan risikere at dattera di sier til alle i barnehagen, at kjæresten til mamma smørte meg med krem. Høres ikke helt OK ut for meg.

Enig. Det går så fort i svingene for enkelte, at jeg blir helt matt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hun hadde nok ikke kalt han ved navn, vært ok med å være alene hjemme med ham og latt han hjelpe henne med tannpuss om han var en fremmed for henne?

Anonymkode: 44ed6...013

Hun sa nei og da bør det respekteres. Å bli tatt på kroppen er noe annet enn barnepass og tannpuss. 
Hvorfor har du så stort behov for å rettferdiggjøre ditt dårlige valg? En mann hun har kjent i kort tid smurte henne på kroppen, mot hennes vilje, fordi du og mannen ville det. Ikke greit! 

Anonymkode: 74106...497

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har ikke helt andre følelser enn oss voksne. Små babyer forstår selvfølgelig ikke så mye, men en 4-åring har jo riktig god selvforståelse. Hun føler nok noenlunde det samme som du ville ha følt om din mors nye kjæreste smurte deg inn med krem. Forskjellen er at datteren din er enda mer sårbar, fordi hun ikke har noen som helst kontroll over situasjonen og er prisgitt de voksne.

Anonymkode: 33bd6...ea3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosatoast skrev (12 minutter siden):

Nei det er absolutt ikke greit, hun kjenner han nesten ikke - og dette er ditt barn, så hvorfor skal ikke barnet da forvente at mor selv ikke legger? Syntes det høres ut som skikkelig latskap fra din side, og jeg hadde aldri godtatt at en kjæreste jeg har hatt i SÅ kort tid overhodet fikk møte datteren min. Det er altfor tidlig.

Du kan risikere at dattera di sier til alle i barnehagen, at kjæresten til mamma smørte meg med krem. Høres ikke helt OK ut for meg.

Men altså, barn sier ofte ting som det er . "Kjæresten til mamma smurte meg med krem" betyr jo nettopp dette. Hvordan du velger å tolke denne setningen får jo bli ditt ansvar. Jeg synes det er veldig spesielt å tolke det helt annerledes, spesielt når det ikke er noe som tilsier at man bør det.

Anonymkode: 44ed6...013

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes eksempelet med hvordan du hadde følt det om det var din egen mors nye kjæreste som smurte deg med krem var bra jeg. Se for deg at det er en situasjon der du trenger hjelp til å smøre et sår, og du må ha en annen persons hjelp. Ville du være komfortabel med din mors nye kjæreste eller hadde du foretrukket hjelp fra din egen mor?

Hvorfor tenker så mange at barns grenser ikke betyr like mye som våre? Og hvordan skal vi lære barna å sette egne grenser for kroppen sin om vi ikke respekterer dem fra de er små??

Anonymkode: 0ac93...ecd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke en gang klarer å sette deg inn i datteren sin situasjon, så viser det at du mangler empati. Det er rimelig naivt av deg å sette kjæresten din ovenfor barnet ditt. Du beskytter han, og det er helt feil. Her skulle du ha beskyttet din datter.

For barnet ditt så er kjæresten din fortsatt en fremmed. Og det spiller ingen rolle, om de har vært alene hjemme når du ikke har vært tilstede. Du lar bare ikke en person som datteren din har kjent i under et år, smøre på krem på private eiendeler - om hun ikke ønsker det. Du har vært med å bidratt til at barnets grenser har blitt tråkket over.

 

Anonymkode: 06451...957

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner jo hvorfor det er så mange overgrep som foretas av stefedre når mødre nærmest kaster barna sine på stefedrene. Har alltid lurt på åssen de greier det. Jeg hadde aldri latt en stefar gjøre noe slikt. Livet mitt er jo ødelagt pga at folk i teorien skal være skikkelige. I praksis, not so much. Mennesker er generelt sett ekstreeemt useriøse. 

Anonymkode: 352f7...b6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er en grunn til at du lufter tankene dine her inne. Så du kjenner nok på deg selv, at dette var i grenseland.

Men nå ble det sånn. 

Ikke la deg tynge av kritikken, men lær av det og gjør det selv fremover :klem: 

Det er instinkt i oss, som gjør at dette føles så ullent. 

Anonymkode: 42195...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ville kanskje sagt "nei" om det var du som smurte også. 
Kjæresten din kan iallfall ikke tas for noe. Han har gjort det i beste mening. Men gjør det selv neste gang, om du tror barnet føler seg utrygg.
Ikke lag noe nummer ut av dette iallfall.

Anonymkode: 5231b...11e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...