Gå til innhold

Hjelp til Jul - finn annonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Callisto83 skrev (På 8.12.2021 den 18.50):

Finn burde egentlig forby folk å legge ut slike tigger annonser etter min mening. De som virkelig trenger hjelp, burde heller henvises til organisasjoner og personer som tilbyr hjelp, og ta det derfra.

veldig enig med deg

Anonymkode: 7c00e...7db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er jaggu ikke snau. Nå så jeg nettopp en finn-annonse hvor en ufør mann uten barn ber om hjelp. I annonsen bruker han denne smileyen "😏" som ikke akkurat passer inn i en tiggerannonse spør du meg. Å be om gavekort på kjøpesenter synes jeg også er drøyt, det betyr at han like gjerne kan gå å kjøpe seg en ny kul telefon da fremfor å kjøpe noe livsnødvendig som MAT

Anonymkode: 1883f...2c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Folk er jaggu ikke snau. Nå så jeg nettopp en finn-annonse hvor en ufør mann uten barn ber om hjelp. I annonsen bruker han denne smileyen "😏" som ikke akkurat passer inn i en tiggerannonse spør du meg. Å be om gavekort på kjøpesenter synes jeg også er drøyt, det betyr at han like gjerne kan gå å kjøpe seg en ny kul telefon da fremfor å kjøpe noe livsnødvendig som MAT

Anonymkode: 1883f...2c4

Bedre å gi et gavekort på mat på kiwi eller rema 1000 syns jeg

Anonymkode: 4dbff...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (På 28.11.2021 den 9.13):

Kunne ikke vært mer enig!

Kunne ikke være mer uenig.

Anonymkode: fc7f2...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg kontaktet ei dame med barn her i området mitt. Da vi snakket om å møtes og kjøpe gavekort på senteret så sier hun at hun kan få gavekort på kiwi. Men det var ikke et ord om barn i samtalen så da ble jeg misstenksom og mistet all lyst til å hjelpe. Overreagerte jeg? Hun nevnte ikke gaver til barn men bare gavekort til butikk. Hun får jo ikke kjøpe gaver til barna på kiwi. Merker jeg mistet lysten av å tenke på å hjelpe.

Anonymkode: 4dbff...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff jeg kontaktet ei dame med barn her i området mitt. Da vi snakket om å møtes og kjøpe gavekort på senteret så sier hun at hun kan få gavekort på kiwi. Men det var ikke et ord om barn i samtalen så da ble jeg misstenksom og mistet all lyst til å hjelpe. Overreagerte jeg? Hun nevnte ikke gaver til barn men bare gavekort til butikk. Hun får jo ikke kjøpe gaver til barna på kiwi. Merker jeg mistet lysten av å tenke på å hjelpe.

Anonymkode: 4dbff...45f

Og i annonsen stod det at hun hadde barn så derfor ble jeg misstenksom.

Anonymkode: 4dbff...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og i annonsen stod det at hun hadde barn så derfor ble jeg misstenksom.

Anonymkode: 4dbff...45f

Men kanskje hun velger å prioritere mat da?

Anonymkode: 12faa...4ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at jeg kunne hjelpe meg gaver til barna, men fikk en dårlig magefølelse. 

Anonymkode: 4dbff...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff jeg kontaktet ei dame med barn her i området mitt. Da vi snakket om å møtes og kjøpe gavekort på senteret så sier hun at hun kan få gavekort på kiwi. Men det var ikke et ord om barn i samtalen så da ble jeg misstenksom og mistet all lyst til å hjelpe. Overreagerte jeg? Hun nevnte ikke gaver til barn men bare gavekort til butikk. Hun får jo ikke kjøpe gaver til barna på kiwi. Merker jeg mistet lysten av å tenke på å hjelpe.

Anonymkode: 4dbff...45f

Å så? Da var det bel mat hun trengte mest

Anonymkode: ed35b...c3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uff jeg kontaktet ei dame med barn her i området mitt. Da vi snakket om å møtes og kjøpe gavekort på senteret så sier hun at hun kan få gavekort på kiwi. Men det var ikke et ord om barn i samtalen så da ble jeg misstenksom og mistet all lyst til å hjelpe. Overreagerte jeg? Hun nevnte ikke gaver til barn men bare gavekort til butikk. Hun får jo ikke kjøpe gaver til barna på kiwi. Merker jeg mistet lysten av å tenke på å hjelpe.

Anonymkode: 4dbff...45f

 Hvorfor? Jeg kan forstå mistenksomheten din hvis hun ba om penger i stedet, men ikke gavekort til kiwi.

Kan være mange grunner til at hun ønsker å gjøre det på denne måten. Kanskje det ikke er lett for henne å dra til senteret pga angst eller helse, og derfor vil hun heller bestille noe fra nett. Eller hun har funnet noe som barna ønsker seg på finn. Det er jo ikke alt man ønsker å dele med fremmede. Er supert om hun  får litt hjelp til mat slik at hun får råd til å kjøpe de gavene. 

 

Anonymkode: d13e1...c75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hjelpe en i fjor. Hun la alt, og mer til, ut for salg på finn etter jul. Aldri mer. 

Anonymkode: c1dc9...9b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av disse annonsene er av folk som vil motta gavekort, gaver osv, for å hjelpe andre som sliter. Veldig hyggelig at folk vil bidra, men for meg blir dette bare et unødvendig mellomledd. Hva er poenget, liksom? Ser for meg at vedkomne vil høste ros som egentlig burde tilfalt giver. Eller han beholder alt selv...

Sjekket også annonser i nabolaget her, og så et par jeg stusset på. Den ene har en veldig dyr hobby, den andre har ikke barn, men har nylig kjøpt seg hund (kanskje hun ser på den som barn...?)

Anonymkode: 79760...5e7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser nå annonsen til en 3 barnsmor som ber om noen kan kjøpe gaver til barna hennes. Barna er 18, 21 og 26 år gamle😏

Anonymkode: 0dcef...38e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på hva hun her skal bruke engangsstønaden på 90K til… https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=241614950 

Anonymkode: 0dcef...38e

Samme her, som ufør får hun jo beholde uføretrygden + engangsstønaden. 

Anonymkode: 0cdf9...206

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her, som ufør får hun jo beholde uføretrygden + engangsstønaden. 

Anonymkode: 0cdf9...206

Nettopp. Engangsstønaden + ung ufør vil gi henne en årsinntekt på 400K, hvorav engangsstønaden er skattefri. Det er en helt normal årsinntekt som mange i jobb har og som man burde kunne skaffe deg babyutstyr og mat for. Men alle skal jo tigge om alt nå til dags så dette er vel innafor også.

Anonymkode: 0dcef...38e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Leser nå annonsen til en 3 barnsmor som ber om noen kan kjøpe gaver til barna hennes. Barna er 18, 21 og 26 år gamle😏

Anonymkode: 0dcef...38e

Det er ingen grenser hva folk ber om å få. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=241728746

1 kr på kontoen og trenger hjelp til julegaver.. Hvis hun har søkt om nødhjelp basert på det, forstår jeg godt at hun får avslag. For julegaver er ingen menneskerett NAV kommer til å dekke.

Anonymkode: 53fe0...3d0

Og ber om julegave til nesten 1000 kr per barn. Hva lærer de disse barna? At mamma var blakk men fikk hjelp fra fremmede sånn at de likevel fikk de kule spillkonsollene som resten av kompis gjengen har maken til? Skjer med å sy puter under armene på ungene.  Synes det er så frekt å komme med sånne ønsker i annonsen. Det betyr at hun er misfornøyd hvis noen tilbyr henne noe annet eller noe billigere. Lær heller barna livets realiteter og takk pent hvis du får en hundrelapp eller to av noen.

Hvis man skal komme med ønsker i annonsen så kom med billige og nyttige forslag. Ikke tull og fjas. 

Og som jeg har skrevet tidligere i tråden, hvorfor er det ingen av disse tiggerne som tilbyr seg å GJØRE noe for å få penger? Måke snø, vasking, barnepass. Trenger ikke være store greiene. 

Anonymkode: 1883f...2c4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...