Gå til innhold

Mallisa venter på første 👶❤️


Mallisa

Anbefalte innlegg

19+4 

Denne uka har vi vært på OUL og fikk se en fin liten gutt 💙❤️ Det er fortsatt helt surrealistisk at det faktisk lever noe inni meg, men jeg skjønner jo at det begynner å bli på tide å forberede seg. Vi har ikke tenkt på navn eller permisjon enda, så det er vel kanskje på tide å finne ut av 🥴 Jeg ble satt frem fem dager, så termin er nå 08.12.22 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig med en gutt! 🥰💙 ja, er sikkert lurt å begynne å planlegge litt nå. Tiden går raskt mot desember 🤩 masse lykke til med navnevalg og all annen planlegging og innkjøping☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skal ærlig innrømme at permisjon var det letteste for meg å finne ut av 🙈 Vi står mellom 2 navn, så har det og nede sånn ca men alt annet er det som jeg personlig syns er vanskelig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Saschi skrev (På 14.8.2022 den 11.03):

Skal ærlig innrømme at permisjon var det letteste for meg å finne ut av 🙈 Vi står mellom 2 navn, så har det og nede sånn ca men alt annet er det som jeg personlig syns er vanskelig 😅

Åå, hva gjør dere med permisjon?😶 Tror du dere finner ut av navnet før barnet blir født, eller etterpå? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+2 (ifølge OUL termin)

Har fått stell på en del ting siden sist jeg skrev her.
Barnevogn, bedside crib, sprinkelseng, stellebord, vippestol og vugge er kjøpt. Landet brått på en Emmaljunga NXT90 på tilbud siden søskenene mine har gode erfaringer med den, og jeg synes selv den er kjempegod å trille. Kommer ikke over at om bare noen måneder skal vår heelt egen lille skatt ligge oppi den! 😍 Vi fikk også ny elbil forrige uke, og det er helt fantastisk å ha den på plass! 🥰

Navnet på den lille gutten er omtrent bestemt, men vi bruker det ikke enda i tilfelle vi finner noe annet 😂 Den lille har jammen begynt å bevege seg mye etter OUL og det er også mulig å kjenne det fra utsiden innimellom, til kommende far og besteforeldres store glede! Og nå er det faktisk mulig for den lille å overleve utenfor magen min 😨 Det er rart å tenke på!  

Permisjon har jeg ikke kommet noe lengre på, synes ikke det er lenge nok fra fødsel til jeg skal tilbake på jobb. Så da utsetter jeg heller å finne ut av det 😥

Nattesøvnen er varierende for tiden. Jeg får lett kramper i beina på natt så jeg forsøker å unngå å strekke meg ut i frykt for å utløse kramper. Jeg lekker også fra puppene og takler ekstremt dårlig å sove med BH på, så da har jeg hatt en periode jeg har teipet fast ammeinnlegg på puppene, men selvsagt tåler jeg ikke teipen og reagerer med å bli rød, hoven og få utslett. Så nå våkner jeg flere ganger på natta og er redd for å ligge i en puppepytt 🙄 Drittlei av å skifte på sengetøy. Og så er det noen netter det er skikkelig vanskelig å finne en sovestilling som er god. Det kjennes av og til ut som om jeg ligger oppå en hard vannballong uansett hvordan jeg legger meg til.. Forbaskede unge som driver å klumper seg sammen der jeg skal ligge 😤

Formen ellers er helt ok, har smått begynt å få litt kynnere når jeg stresser eller går tur med hunden med litt puls så jeg forsøker å ta noen pauser innimellom for å ikke trigge noe mer. Halsbrann er også noe som begynner å melde sin ankomst😨 Love hearts har blitt et fast tilbehør i veska.🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (På 24.8.2022 den 0.44):

Åå, hva gjør dere med permisjon?😶 Tror du dere finner ut av navnet før barnet blir født, eller etterpå? 😅

Jeg tar den største delen av fellesperioden, da dette er lettest for oss med tanke på ferie etter endt permisjon pga barnehagestart. Jeg tar 10 uker og samboeren tar 6 uker av fellesperioden 😊 Samboeren sa at jeg kunne ta så mye jeg ville ha av fellesperioden pga amming og økonomiske årsaker, kunne nok tatt hele men tror ikke jeg klarer å være så lenge vekke fra jobb 🙈 

Det blir nok etter fødselen dessverre 😅 Men har 6 måneder på oss å bestemme oss før vi må ha navnet klart 🙉
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (44 minutter siden):

Jeg tar den største delen av fellesperioden, da dette er lettest for oss med tanke på ferie etter endt permisjon pga barnehagestart. Jeg tar 10 uker og samboeren tar 6 uker av fellesperioden 😊 Samboeren sa at jeg kunne ta så mye jeg ville ha av fellesperioden pga amming og økonomiske årsaker, kunne nok tatt hele men tror ikke jeg klarer å være så lenge vekke fra jobb 🙈 

Det blir nok etter fødselen dessverre 😅 Men har 6 måneder på oss å bestemme oss før vi må ha navnet klart 🙉
 

Aha, skjønner! Blir nok til at jeg tar mesteparten av felles her og, og han fire uker. Jeg kunne fint klart å være borte fra jobb mye lengre 😂 Ser den, litt forskjellig hva man gjør 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

31+5 

Tiden går så utrolig sakte, men likevel fort! Idag er det 60 dager til termin 😱

Sliter fortsatt med søvn, og har brukt ganske mye egenmeldinger på jobb de nettene jeg ikke får sove. Synes det er fælt å ordne medisiner på jobb og kjøre bil til og fra jobb når hodet og hukommelsen er en helt annen plass. Husker ingenting de dagene jeg ikke sover og kjenner jeg er helt knekt i kroppen etter å ha vridd meg i senga hele natta. Har legetime denne uka og tenkte å be om gradert sykemelding, selv om jeg synes det er skikkelig dritt. Det er så utrolig mange som er sykemeldte på jobb og det at jeg blir mindre på jobb hjelper absolutt ikke på arbeidsmengden som allerede hoper seg opp 😟 Alle kollegaene mine er så fine, og sier hele tiden at jeg ikke skal presse meg og betrygger meg med at det er helt okei å hive inn håndkleet. Men så kommer lederen min og maser om at hun så gjerne vil ha meg så lenge som mulig og at hun er sååå glad for at jeg enda er i sving, og da kommer flink pike-syndromet krypende. 🙂

Hadde to fæle døgn med diare og oppkast for et par dager siden. Var på andre våkennatt og hadde akkurat fått sovna når jeg våkna av mageknip og medfølgende oppkast som tok helt knekken på meg. Stod på alle fire i senga og bare kasta opp gang etter gang mens jeg gråt. Mannen tok så godt vare på meg den natta, ringte meg inn syk fra jobb og strøk meg på ryggen i timesvis mens det holdt på som verst, selv om han skulle stå opp bare et par timer senere. Er det lov å si at jeg ble ekstra forelska i han etter det? 🥰 

Vekta viser +8kg siden jeg ble gravid, og det synes jeg er vanskelig! Det er tross alt to måneder igjen og den lille skal bli mye større 🤨 Det merkes også at han har fått dårligere plass den siste tiden, for det vrir seg i hele magen når han romstrerer rundt. Og så har han blitt utrolig god på å slåss med blæra mi 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

35+0

Nå er jeg offisielt høygravid! Formen er varierende. Ble sykemeldt for ei uke eller to siden, så jeg jobber kun 40% nå. Det er heldigvis bare i overkant av to uker til permisjonen min starter. Jeg kan kun sove på venstre side, og den begynner å kjennes rimelig mørbanka ut, så søvnen blir definitivt ikke bedre 🤪 Ligger med både svær bbhugme gravidpute og hotellpute i senga, i tillegg til vanlig pute og dyne så den stakkars mannen har ikke så mye plass igjen 😂 

Skikkelig rart å tenke på at den lille babyen denne uka skal veie 2,6kg!! Blir så fascinert når jeg ser noen folk i termingruppene føde prematurt og babyene faktisk ser ut som babyer?? Har jeg en sånn i magen min? 

Mini har forøvrig helt åpenbart funnet magesekken min, for jeg har nå hatt flere dager som alt bare vrenger seg i timesvis og ingenting klarer å holdes nede. 🤢 Utrolig utmattende de gangene det skjer.

Holder på med sykehusbaggen, men synes det er noe skikkelig dritt å pakke, så jeg bare utsetter og utsetter, men en gang skal jeg bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innspurt nå! 🤩 De siste ukene er blytunge for kroppen, men trøsten er at man får verdens beste premie i enden! Det er det jeg trøster meg selv med om dagen! 🙈 

Sykehusbagen er noe herk! Forrige gang hadde jeg den ferdig pakket rundt uke 33. Denne gangen har jeg bare utsatt og utsatt det. Men fikk faktisk tvunget meg selv til å pakke den så ferdig i går. Så veldig fornøyd med det!

Lykke til disse siste ukene! 💛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Juss-jenta skrev (På 1.11.2022 den 0.26):

Siste innspurt nå! 🤩 De siste ukene er blytunge for kroppen, men trøsten er at man får verdens beste premie i enden! Det er det jeg trøster meg selv med om dagen! 🙈 

Sykehusbagen er noe herk! Forrige gang hadde jeg den ferdig pakket rundt uke 33. Denne gangen har jeg bare utsatt og utsatt det. Men fikk faktisk tvunget meg selv til å pakke den så ferdig i går. Så veldig fornøyd med det!

Lykke til disse siste ukene! 💛

 

Lite aktiv her for tiden så jeg har ikke fått med meg innlegget ditt, men tusen takk! 💕 Sykehusbaggen er heldigvis pakket og klar nå! 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+3 

Mini skal ha snudd seg og ligge riktig ifølge jordmor. Hun hadde en mistanke om at han heller kom før termin enn etter for han lå dypt når hun kjente. Vi venter og venter, men jeg vil gjerne ha han ut i november så her forsøkes alle mulige kjerringråd. Dadler, bringebærbladte hoppe på ball og sex for harde livet 😂Selv om jeg har en mistanke om at han ikke vil ut med det første.

Jeg fikk klar beskjed fra en tidligere ambulansearbeider på jobb at sykehusbaggen måtte ordnes, for hun hadde sett far ordne den i panikk litt for mange ganger før og det kunne visst ikke anbefales 😂 Så nå er den i orden og bilstolbasen er klar i bilen! Sikkert overpakket til 1000, men er man førstegangsfødende så er man førstegangsfødende! 

Har det helt greit kroppsmessig, litt nedpress, bekkenvondt og får fort vondt i ryggen. Men nå er jeg jo i permisjon og har lite jeg  gjøre og det hjelper vanvittig å faktisk slutte når ting begynner å bli tungt og vondt. Etter søvnproblemene de siste månedene har jeg utviklet lakenskrekk og utsetter og gruer meg til å legge meg stort sett hver kveld. 🥴 Føler jeg somler bort hele dagen siden jeg legger meg og sovner sent og står opp sent. Men, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvor skal jeg begynne? 😶 Lille er nå to måneder gammel og ble født dagen etter termin. Ble igangsettelse siden vannet hadde gått på termin. Jeg har prøvd gang på gang å skrive om fødselen uten at det skal bli gjenkjennbart, men det går bare ikke. Ingenting ble som det skulle. Fødselen ble preget av noe helsevesenet burde oppdaget før fødsel. Heldigvis gikk det greit med både meg og lille. Han var frisk og rask til tross for en komplisert fødsel. I likhet med mange andre desemberbarn fikk han oppleve RS-viruset i sin lille kropp bare 5 uker gammel. De dagene viruset herjet som verst var helt forferdelige, med flere turer på akuttmottaket og innleggelse. Men han kom seg gjennom det! Og så viser det seg at han har en matallergi, så jeg har måttet endre hele dietten min for å kunne amme han. I tillegg til dette har han refluks, men ser ikke ut til å trenge behandling foreløpig. Disse to månedene har virkelig krevd mye. Han er selvsagt verdens fineste lille gutt og virkelig verdt det! Men jeg kjenner mammahjertet knuses av alt han allerede har vært gjennom bare 8 uker gammel. Mye av tiden etter igangsettelsen har vært tung og strevsom, men virkelig - uten tvil den aller fineste tiden jeg har hatt! ❤️ Jeg er så takknemlig og forelsket i den lille gutten 🩵

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...