Gå til innhold

Mallisa venter på første 👶❤️


Mallisa

Anbefalte innlegg

Hei hei! :hallo:

Jeg har våget meg på å lage en prøverdagbok her. Jeg har i mange måneder fulgt med på andres dagbøker og drømt om dagen det endelig er oss som skal prøve! Vi er et par i midten av tjueårene som har alt vi vil ha på stell og som nå føler oss passelig klare for en familieforøkelse. Jeg er skikkelig verpesyk. :icon_lol: Mannen har ikke så mange meninger om dette temaet. Han er selvsagt med på en forøkelse men stresser ikke med det. Han har en "vi tar det som det kommer"-innstilling som jeg misunner. :dry: 25/11/21 Ble vi endelig enige om å bli prøvere! 

Jeg har gått på p-piller i rundt 8 år sammenhengende uten problemer. Før jeg begynte på pillene hadde jeg en veldig uregelmessig menstruasjon som fint kunne komme med en, to og av og til tre måneders mellomrom. Jeg vet ikke om det skyldes at jeg var ung eller om jeg bare er sånn. Stoppet på p-piller i september 21 og har styrt litt med menstruasjon og eggløsning etter dette. Forhåpentligvis stabiliserer det seg. 🤞

Jeg har alltid hatt en liten (ubegrunnet) frykt om å ikke kunne få barn så i håp om å spare mannen min for mas og unødvendige skumle tanker har jeg istedenfor valgt å opprette en dagbok slik at jeg heller kan plage noen andre, hehe. Følg med om du vil! :ball:

 

Tidslinje

25.11.21 - Offisielt prøvere 👫

05.12.21 - Første positive graviditetstest 🎆

22.12.21 - Spontanabort 6+1 💔 

29.03.22 - Positiv graviditetstest 🥳

27.04.22 - Første ultralyd 8+2 📷

27.05.22 - 12 uker gravid! 🤩

01.06.22 - Ultralyd 12 + 5 🌞

Endret av Mallisa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

følger deg gjerne og masse lykke til i perioden før også 😊 ventingen på at han skal bli klar er ille (har selv ventet fra januar og vært veldig verpesyk. han ville ha vaksine og alt på stell). 

det er jo ikke så lenge siden du sluttet med pillene,så det går seg nok til 😊 det er vel nesten 1 eller andre ordinære syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (1 time siden):

følger deg gjerne og masse lykke til i perioden før også 😊 ventingen på at han skal bli klar er ille (har selv ventet fra januar og vært veldig verpesyk. han ville ha vaksine og alt på stell). 

det er jo ikke så lenge siden du sluttet med pillene,så det går seg nok til 😊 det er vel nesten 1 eller andre ordinære syklus? 

Velkommen skal du være! Ventingen er fæl når man føler seg klar! Huff,  skjønner ønsket om vaksine først da 😅

Jeg regner med at syklusen kommer seg, jeg er bare utålmodig på å få sysakene i orden så vi kan få en sjanse fortest mulig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten update. Fikk ikke mensen, tenkte jeg skulle prøve myo inositol piller siden jeg uansett hadde bestilt det. Fikk mensen to dager etter at jeg begynte på de, vet ikke om det har sammenheng eller er tilfeldig. Skal uansett prøve å gå på de en liten stund siden det ikke ser ut til å ha noe særlig bivirkninger, men kanskje kan hjelpe regulere syklusen. Etter at jeg sluttet på p-piller har jeg visst bare tredagers mensen ser det ut til 🤷🏼‍♀️ Greit nok det da 😂 Ellers tenkte jeg å  teste for eggløsning denne mnd, håper jeg kan få en positiv eltest!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra du fikk mensen hvertfall 😊 men godt å ha tabletter dersom det kan hjelpe. håper du ikke må vente for lenge på El denne syklusen og at det blir mer stabilt for deg 😊

bare for info:har selv 3 dager, 4dag er det ørlite spotting 4dag. det er superdeilig! sykluslengden er  variabel, 27-31 dager (lest at det er normalt. hadde enkelte måneder ganske tidlig etter pilleslutt med 37 og 24). når jeg begynte å teste El så jeg at mensen alltid kom 14 dager etter El.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (8 timer siden):

bra du fikk mensen hvertfall 😊 men godt å ha tabletter dersom det kan hjelpe. håper du ikke må vente for lenge på El denne syklusen og at det blir mer stabilt for deg 😊

bare for info:har selv 3 dager, 4dag er det ørlite spotting 4dag. det er superdeilig! sykluslengden er  variabel, 27-31 dager (lest at det er normalt. hadde enkelte måneder ganske tidlig etter pilleslutt med 37 og 24). når jeg begynte å teste El så jeg at mensen alltid kom 14 dager etter El.

Jaa, deilig at det går så fort! Har du en dagbok? Vil gjerne følge deg! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallisa skrev (1 time siden):

Jaa, deilig at det går så fort! Har du en dagbok? Vil gjerne følge deg! 😀

nei, har ikke dagbok 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hver gang vi i nærmeste familien min, og svigerfamilien samler oss er det alltid spørsmål og vitsing om når vi skal annonsere graviditet og at de bare venter på det. Vet ikke hvorfor, men jeg blir lei meg av det. Føles ut som om hver gang jeg skal si noe til de så er responsen: "er du gravid??". Urgh.

Hadde det bare vært opp til meg hadde vi begynt å prøve for lengst.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner akkurat denne følelsen, siden jeg har hatt det likt. veldig sårt når jeg ikke enda visste helt når det ble. litt sånn sorg over at jeg hadde det store ønsket også var det så uvisst. 

vet ikke om de liksom ser "tegnene" på verpesyke også tar de det som graviditet? mener at de ser reaksjoner og måter å snakke om barn på? 

kanskje du bare må si at du er lei av tull og spørsmål, og at det skjer når det skjer og da vil dere si det. 

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (6 minutter siden):

kjenner akkurat denne følelsen, siden jeg har hatt det likt. veldig sårt når jeg ikke enda visste helt når det ble. litt sånn sorg over at jeg hadde det store ønsket også var det så uvisst. 

vet ikke om de liksom ser "tegnene" på verpesyke også tar de det som graviditet? mener at de ser reaksjoner og måter å snakke om barn på? 

kanskje du bare må si at du er lei av tull og spørsmål, og at det skjer når det skjer og da vil dere si det. 

Ja! Det er akkurat samme følelsen jeg har! Jeg har flere i familien som er gravide nå, og det har virkelig tatt seg opp i vitsing om graviditet og meg etter at de annonserte deres graviditeter. Orker ikke å si at jeg ikke liker snakk om det heller, for jeg kjenner familien min godt nok til å vite at de vil tro det er noe alvorlig galt. Og det er det jo ikke, det er jo egentlig bare forskjell på hvor klar jeg og mannen er... 

Har vært litt for mye babyshopping med de gravide familiemedlemmene de siste månedene. Blir i skikkelig dårlig humør når jeg kommer hjem til mannen etterpå, så må bare klappe helt igjen for å ikke være ei megge mot han. Hater at jeg er sånn. ☹️ 

Har du noen i nær familie som er gravide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (12 minutter siden):

Ja! Det er akkurat samme følelsen jeg har! Jeg har flere i familien som er gravide nå, og det har virkelig tatt seg opp i vitsing om graviditet og meg etter at de annonserte deres graviditeter. Orker ikke å si at jeg ikke liker snakk om det heller, for jeg kjenner familien min godt nok til å vite at de vil tro det er noe alvorlig galt. Og det er det jo ikke, det er jo egentlig bare forskjell på hvor klar jeg og mannen er... 

Har vært litt for mye babyshopping med de gravide familiemedlemmene de siste månedene. Blir i skikkelig dårlig humør når jeg kommer hjem til mannen etterpå, så må bare klappe helt igjen for å ikke være ei megge mot han. Hater at jeg er sånn. ☹️ 

Har du noen i nær familie som er gravide? 

ja, eller min svigersøster fødte i mai, så det var jo hele den perioden hun var gravid, og i vår når ikke han var helt klar. mange som spøkte om hvor flott det hadde vært om de var like gamle osv og mer snakk om baby etc. det var særlig fra svigersøster. kan bare tenke meg hvordan det er med flere i familien som er gravide! 

Jeg valgte tilslutt å være helt ærlig med svigersøster om situasjonen, samt at jeg uttalte meg høyt mye om "når vi en gang i fremtiden får barn så..." "var ikke denne søt etc" og ordla meg sånn at han og måtte ta del i samtalene (fikk dermed lurt ut endel info faktisk fra han). var nok i den grad at de fleste forstod at det lå på han 😅 hvis det hadde vært meg så hadde jeg kanskje fortalt om alt det fine som ble kjøpt og noe om "gleder meg til vi kan kjøpe sånn". 

For meg forsvant følelsen når jeg turte å ta ordentlig prat og avtalte når - ikke bare snakke om at vi snart/en gang skulle. Enda mer når han ble med på at vi skulle begynne å prøve. 

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (13 minutter siden):

ja, eller min svigersøster fødte i mai, så det var jo hele den perioden hun var gravid, og i vår når ikke han var helt klar. mange som spøkte om hvor flott det hadde vært om de var like gamle osv og mer snakk om baby etc. det var særlig fra svigersøster. kan bare tenke meg hvordan det er med flere i familien som er gravide! 

Jeg valgte tilslutt å være helt ærlig med svigersøster om situasjonen, samt at jeg uttalte meg høyt mye om "når vi en gang i fremtiden får barn så..." "var ikke denne søt etc" og ordla meg sånn at han og måtte ta del i samtalene (fikk dermed lurt ut endel info faktisk fra han). var nok i den grad at de fleste forstod at det lå på han 😅 hvis det hadde vært meg så hadde jeg kanskje fortalt om alt det fine som ble kjøpt og noe om "gleder meg til vi kan kjøpe sånn". 

For meg forsvant følelsen når jeg turte å ta ordentlig prat og avtalte når - ikke bare snakke om at vi snart/en gang skulle. Enda mer når han ble med på at vi skulle begynne å prøve. 

Ah, det skjønner jeg godt! Det var en lur måte å gjøre det på! Gruer meg til min søster skal føde, håper jeg er gravid selv da 🥲

Vi har avtalt å begynne i januar, men jeg lever enda på håpet om at han skal skjønne at den siste måneden ikke har noe å si for hans del. Det er jo heldigvis ikke så lenge til nå!! 

Har dere begynt på prøving eller er dere også i venteperiode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (1 time siden):

Ah, det skjønner jeg godt! Det var en lur måte å gjøre det på! Gruer meg til min søster skal føde, håper jeg er gravid selv da 🥲

Vi har avtalt å begynne i januar, men jeg lever enda på håpet om at han skal skjønne at den siste måneden ikke har noe å si for hans del. Det er jo heldigvis ikke så lenge til nå!! 

Har dere begynt på prøving eller er dere også i venteperiode? 

Håper du er gravid da :)

Håper også han skjønner den siste måneden ikke har noe å si. jeg pushet på at det er bedre med barnehagestart dersom man er heldige å klaffer fra starten 😊 heldigvis ikke lenge til for deg ☺️ mye som skjer nå i desember også. 

Vi har begynt prøvingen nå 😊

😊

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genialt! Man vet jo aldri hvordan det klaffer 😅 så gøy! Følger deg gjerne om du bestemmer deg for dagbok 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte mannen hvorfor vi venter til januar med å starte prøvingen og han var enig i at det var jo egentlig ingen grunn til å vente. Så nå er vi faktisk i gang som prøvere! 😍

Jeg leter og leter etter eggløsning men ingenting skjer 😫 Mistenker at jeg enten ikke har hatt eggløsning foreløpig etter pilleslutt eller at jeg har sen eggløsning type syklusdag 24-26 hvis jeg skal følge 14 dager før siste mens. Så jeg får teste frem til 2/4 desember og se om eggløsning kan dukke opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Det er en spesiell følelse når man begynner å prøve. Plutselig kan det man har beskyttet seg for i mange år skje!! 😍 Temper du, eller tar du bare tester? Jeg testet kun i starten, men er så glad for at jeg begynte å tempe. Anbefales hvis du ikke har prøvd det 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sååå spennende 😊 😊 gratulerer med prøvestart! det er en deilig følelse når han plutselig er med 😁

Håper du får eggløsning fort! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (4 timer siden):

Så spennende!! Det er en spesiell følelse når man begynner å prøve. Plutselig kan det man har beskyttet seg for i mange år skje!! 😍 Temper du, eller tar du bare tester? Jeg testet kun i starten, men er så glad for at jeg begynte å tempe. Anbefales hvis du ikke har prøvd det 👌🏻

Ja, utrolig spennende! Gleder meg masse!  Jeg jobber kun nattevakter, så vidt jeg forstår er da temping ute av bildet? Vet aldri hvor jeg er klokka 06 på morgenen liksom :sprettoy:

stAre skrev (4 timer siden):

sååå spennende 😊 😊 gratulerer med prøvestart! det er en deilig følelse når han plutselig er med 😁

Håper du får eggløsning fort! 😊 

❤️❤️ Eggløsning du er ❤️lig velkommen!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro eggløsningen hørte på meg? Fredag fikk jeg plutselig positiv test. Holdt på å grine når jeg så venstre streken så tydelig 😅 Vi har lagt inn aksjer torsdag kveld, fredag kveld og idag morges. Håper det holder til å ha en sjanse!🤞Nå begynner hvertfall min første venteperiode! 

Screenshot_20211128-110614_Premom.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...