Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

Gårsdagens Maskorama ble et forrykende show hvor særlig Didrik utmerket seg. Men også Victor hadde energi og formelig strålte på scenen. Bra jobbet!

Når det er sagt har jeg vært ambivalent under denne sesongen. De store overraskelsene uteble og iblant (særlig i starten) virket panelet uinspirert og bundet.

Jan Thomas må ha innsett på et eller annet tidspunkt at størrelser som Karola og Sissel Kyrkjebø nok er en glemmesak. Og det tror jeg også ble gjeldende for det norske folk.  Når Marion åpner for at dragen kan være Alexander Rybak er det vel kun et fåtall som tror på dette: Artig tanke og helt i tråd med prigramkonseptet, men Norges Maskorama er styrt av klare begrensninger:  Juleturne er fortsatt viktigere (og mer inntektsbringende) enn et TV-program.

Til neste år bør vi derfor senke forventningene. Det tror jeg Jan Thomas har innsett og det gjelder også for meg. Og med det kan vi starte nedtellingen...

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chord skrev (2 minutter siden):

Er helt enig med Heartland. Ingeborg, Ulrikke og Didrik ligger friskt i minnet etter Stjernekamp, så det er ikke så vanskelig å høre at det er dem (og ikke Lisa Børud, Sandra Lyng osv - som vi også nettopp har hørt synge). 

Det hadde vært vanskeligere å gjette dersom de ikke var sangstjerner. Jeg for min del trenger ikke klokkeklare sangstemmer eller opera på høyt nivå for at Maskorama skal bli bra. 

Helt enig, det er så mange sangprogrammer, det gjør ingenting at de som synger her er mindre skolerte. Har sett Stjernekamp hele høsten, trenger ingen reprise av det. For min del er dette mer show enn sangkonkurranse. Mye av moroa forsvinner når man gjetter hvem de er etter første sending, utelukkende pga stemmen. Tar de med folk som er kjent for andre ting enn å synge, så klarer man ikke i like stor grad i ta dem på stemmen. Da blir det mye mer spennende.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipanmor skrev (10 minutter siden):

Kunne det ikke vært gøy om den som måtte ta av maska etter hvert program var den som flest hadde gjettet riktig på? :)
 

Jo! Det hadde vært kjempebra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anugita skrev (På 11.12.2021 den 21.14):

Nå er jeg gammel, og kjenner ikke så godt til han, men er ikke han egentlig veldig feminin av seg? Synes dragen har vært så innmari maskulin at jeg har slitt med å tro på at det har vært Victor

Feminin? Nei? Forutinntatt much?

 

Victor ❤️❤️❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett siste gjett...

Maskorama podden fikk i siste episode ett par Elvis briller med kongekroner på inn som hint på en deltager neste år.

Det eneste jeg kommer på er Alex Rosen, men det er sikkert for lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MaskedInsider skrev (9 minutter siden):

Ett siste gjett...

Maskorama podden fikk i siste episode ett par Elvis briller med kongekroner på inn som hint på en deltager neste år.

Det eneste jeg kommer på er Alex Rosen, men det er sikkert for lett...

Han hadde vært en morsom deltaker! Men det er sikkert for opplagt ja. Håper de har lært litt nå og ikke tar med så mange artister som man kjenner igjen på stemmen. Få litt idrettsprofiler, programledere, komikere og lignende :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 time siden):

Han hadde vært en morsom deltaker! Men det er sikkert for opplagt ja. Håper de har lært litt nå og ikke tar med så mange artister som man kjenner igjen på stemmen. Få litt idrettsprofiler, programledere, komikere og lignende :)

Jeg tenker at de bør legge seg på STØRRE  KJENDISER. Med det så mener jeg mennesker som MANGE HAR ET FORHOLD TIL. Og så hadde det vært fantastisk om disse hadde klart å lure oss (til en viss grad). 

Jeg vet det er folk her inne som er uenig med meg, men jeg syntes årets casting var litt kjedelig. Det tror jeg kan forklare hvorfor premieren i årets Maskorama hadde flere seere enn finalen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (7 timer siden):

Jeg tenker at de bør legge seg på STØRRE  KJENDISER. Med det så mener jeg mennesker som MANGE HAR ET FORHOLD TIL. Og så hadde det vært fantastisk om disse hadde klart å lure oss (til en viss grad). 

Jeg vet det er folk her inne som er uenig med meg, men jeg syntes årets casting var litt kjedelig. Det tror jeg kan forklare hvorfor premieren i årets Maskorama hadde flere seere enn finalen.

Jeg vil se Thor Hushovd, John Carew, Chris Medina, Robert Stoltenberg, Lene Malin, Vår Staude, Martha Louise, Marit Bjørgen og Herman Flesvig bak masker neste sesong ☃️😎

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (10 timer siden):

Jeg vil se Thor Hushovd, John Carew, Chris Medina, Robert Stoltenberg, Lene Malin, Vår Staude, Martha Louise, Marit Bjørgen og Herman Flesvig bak masker neste sesong ☃️😎

Det hadde vært gøy det 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (13 timer siden):

Jeg vil se Thor Hushovd, John Carew, Chris Medina, Robert Stoltenberg, Lene Malin, Vår Staude, Martha Louise, Marit Bjørgen og Herman Flesvig bak masker neste sesong ☃️😎

Hvis du får alle disse i neste sesong, da har du virkelig visst muskler i gjetting, og bør få egen maskorama pris. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje hintene er for lette? bør hintene bør bli vanskeligere? samt så kan en stille spørsmål, er programmet mest til barn eller voksne? hvis barn da er det åpenbart hintene bør være lettere, hvis voksne langt vanskeligere. 

Men jeg får inntrykk målgruppen til programmet er til hele familien, da blir det mellomting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (11 minutter siden):

Hvis du får alle disse i neste sesong, da har du virkelig visst muskler i gjetting, og bør få egen maskorama pris. 

Da er det bare å levere inn lottokupongen 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvorfor ikke? Så kan man også legge til følgende:

Karsten Warholm/ Tiril Eckhoff/ Hedda Mae/ Terje Formoe/ Linda Eide/ Fantonrangen/ Annie/ Per Gessle 

Og så (til dem her inne som jobber i Maskorama) må man huske at det jo ikke er noe manko på celebriteter i "Hver Gang Vi Møtes" o.l. 😉

Endret av FORFAR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville elsket om det var en totalt fremmed person fra vilkårlig bygd i Norge, som var i maska og sang for full hals, og på ingen måter aldri hadde vært på tv eller media, men kun var en lokal talent med evne, men som smittet masse glede... 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (På 13.12.2021 den 14.37):

Jeg tenker at de bør legge seg på STØRRE  KJENDISER. Med det så mener jeg mennesker som MANGE HAR ET FORHOLD TIL. Og så hadde det vært fantastisk om disse hadde klart å lure oss (til en viss grad). 

Jeg vet det er folk her inne som er uenig med meg, men jeg syntes årets casting var litt kjedelig. Det tror jeg kan forklare hvorfor premieren i årets Maskorama hadde flere seere enn finalen.

Jeg er helt enig med deg. Så mye FUZZ som det er rundt dette prorgrammet, så tenker jeg at de aller fleste i kjendignorge har lyst å være med. Da bør det være mulig å plukke større kjendiser enn dette.

Egenskap skrev (På 14.12.2021 den 11.17):

kanskje hintene er for lette? bør hintene bør bli vanskeligere? samt så kan en stille spørsmål, er programmet mest til barn eller voksne? hvis barn da er det åpenbart hintene bør være lettere, hvis voksne langt vanskeligere. 

Men jeg får inntrykk målgruppen til programmet er til hele familien, da blir det mellomting. 

Tror egentlig ikke hintene er for lette. Problemet i år har vel i stor grad vært at folk har kjent igjen stemmene. Jeg kjente igjen stemmene først, og så sjekket jeg etterpå om hintene kunne passe. Det bør være motsatt. At man mistenker personer basert på hintene. De 3 som sto igjen til slutt gjettet jeg i første program, utelukkende basert på stemmene. Som en tidligere i tråden sa: "Når til og med Jan Thomas gjetter Didrik allerede i første episode, da sier det vel sitt."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker at maskorama henger igjen, når jeg ser Didrik synge i begravelse, og jeg umiddelbart tenker "Nemmen, Snømonsteret, jo!" :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Maskorama 2022 nærmer seg, og NRK lover en ny vri i tredje sesong. Hva det er vil de foreløpig ikke si noe om. Men både programleder Silje Nordnes og detektivpanelet bestående av Marion Ravn, Nicolay Ramm og Jan Thomas blir å se i neste sesong.  (Dagbladet)  😁

En ny vri - hva kan det være? Jeg for min del håper at ingen må forlate Maskorama i første episode, slik at vi får litt bedre tid til å bli kjent med karakterene. Det var svært få - om noen - som tippet at Arve Juritzen skjulte seg bak Frosken i første episode i sesong 2.  🐸

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (6 minutter siden):

I Sverige var alt opptak. Kanskje det nye vrien til Norge. 

Jeg håper at det ikke er dette som er den nye vrien, og at det sendes direkte som før. Men om de velger å gjøre det slik (med f.eks. opptak tidlig i november), så vil NRK potensielt ha langt flere mulige personer å velge blant. Mange artister er som kjent på turne i november/desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...