Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Variert skydekke said:

Det er vel ikke først og fremst hintene som avslører deltakerne, men stemmen, så kanskje de heller må jobbe med å grave frem noen kjendiser som ikke er sangere og som synger bra eller helt greit, sånn at stemmen ikke er så lett å kjenne igjen. Eventuelt sangere som er flinke til å gjøre til stemmen sin. Syns det var veldig dumt at Margaret Berger sluttet å gjøre til stemmen sin fordi ingen skjønte at det var henne i starten, det hadde jo vært fantastisk om hun hadde fortsatt sånn og folk hadde blitt sjokkert da hun tok av maska.

Men hvorfor må målet nødvendigvis være å bli sjokkert? 

Jeg hadde blitt skuffet hvis de konsekvent hadde lurt oss med stemmen sin. 

Enig i at det hadde vært kult hvis de trakk frem flere kjendiser som ikke var kjent for stemmen men kunne synge. Men det er vel ikke barebare å få til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maskorama engasjerer! Takk for laget dere. Gøy å diskutere og tolke hint med dere. God jul 🎅❄️☃️🌲😀

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (1 time siden):

Enig! Hva slags ungdom/ung voksen i dag vet ikke hvem disse er? Alle er jo godt kjent

Jeg er i slutten av 20-årene. Visste hvem alle var bortsett fra Ingeborg Walther og Viktor Sotberg. 

Ingen overraskelser her, men det er jo fordi jeg har lest så mye her inne, haha. Synes alle gjorde en god jobb i finalen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som synes det skal være vanskelig:

Husk at det er et familieprogram, og barna som elsker programmet må også ha sjanse til å gjette riktig! :) 

Det fineste med programmet er å se barna som koser seg og er helt i 100😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Entern said:

Til de som synes det skal være vanskelig:

Husk at det er et familieprogram, og barna som elsker programmet må også ha sjanse til å gjette riktig! :) 

Det fineste med programmet er å se barna som koser seg og er helt i 100😊

Enig. Hadde aldri sett på dette uten engasjementet fra sønnen min. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordsmed skrev (1 time siden):

Jeg fikk 7/8, men utelukkende fordi jeg har lest her inne og stolt på dere. Uten hjelp ville jeg antageligvis klart 0/8.

Så hvis dere synes det ble for lett i år anbefaler jeg dere å holde dere helt unna tilsvarende tråd i 2022. 😊

Samme her, 7/8. «Kun» på plass rundt 200 i VGs tippekonkurranse, jeg var nok for sen med å låse på Didrik, at JT tippet Didrik i første program fikk meg til å tenke at JT umulig kan ha rett, men jammen meg. Etter hvert ble det jo åpenbart at det var Didrik, men er bare rundt to uker siden jeg konkluderte med det. I kveld var det jo helt åpenbart.

Ellers har jeg knapt hørt om Sotberg, men når «hele nettet» overbevisende forklarer hvorfor han er Dragen, så skjønner man jo at det var 100 % sikkert.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faktisk jeg skal holde meg unna denne tråden neste år 😁 fordi jeg får navn og hint forklart før jeg får tenkt ut noe selv. Og dermed blir det litt nedtur når det viser seg at det «alle» tror stemmer. Skal holde meg til å høre hva detektiv-panelet sier. 
Men flinke folk her da! 👏🏼

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående idrettsstjerner som kan synge - og bli med i Maskorama: Her er skihopper Maren Lundby. Med litt coaching fra en sangpedagog tror jeg hun kan gjøre det bra - og sikkert lure mange.  (Link)  😲

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 10.12.2021 den 0.55):

Minner ikke Snømonsteret litt om en ulv? Og vi ser iskrem. Ulv + is = Ylvis?   😜

Nei, nå er det sent.....   🤣

Hei, Marion! Du klikker deg inn her sent om natta du også, skjønner jeg.  🤣🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (2 timer siden):

Hei, Marion! Du klikker deg inn her sent om natta du også, skjønner jeg.  🤣🤣

Jeg insinuerte at hintet ditt var tullete, men så havnet det på nasjonalt TV likevel XD

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg ikke Maskorama i fjor, så vet ikke om det er vanlig/meningen at man skal skjønne løsningen til slutt. Men jeg syns i alle fall det var veldig kjedelig å ikke få noen overraskelser i går. Føler det ble antiklimaks og savner woooow-følelsen 😳 Litt som da Arve Juritzen tok av seg maska :Knegg:

Men tror kanskje løsningen for min del blir å holde meg unna slike her diskusjonstråder til neste år. Mange folk som graver og finner ut mye, men det har nok bidratt til at overraskelsene har vært få. Hadde jeg ikke lest her så hadde jeg kun klart å gjette til meg Victor og Didrik av alle årets deltakere. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da går vel dette forumet til slutt for denne gang. 

Jeg hadde håpet Norge hadde større stjerner, ble veldig snurt over at nrk har noen av sine egne  ansatte som deltakere i årets utgave. 

Jeg håper nrk virkelig slår til med superstjerner i norsk målestokk. 

ps. jon almaas er ikke superstjerne! Jeg vil ikke ha han i noen kostyme! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi mister den magiske opplevelsen siden mange kjendiser utvanner seg i mange tv programmer f.eks. huskestue. 

Det er nesten som at man kan gjette seg før selv vi vet kostymer eller hint at hvem som kommer til å være neste års utgave av maskorama. 

- jeg håper ikke NRK går den veien at de henter inn noen som årets detektiver har gjettet om. 

- det er klart når nrk har oppnådd tv suksess, så er det vanskelig å legge inn årene til programmet, å avslutte på topp, men 2 års pause for å få et nytt klimaks. Tredje sesong kan bli kjedelig. Men det er spennende figurene som artistene opptrer i, så i grunn er det figurene som er kjernen til hele programmet. 

- Spørsmålet er hvor konstruert er detektivene fra arbeidsgiver til å gjette forskjellig, for å gi boost til programmet? Regner med alle var enig at det var Victor Sotberg... men for å gjøre programmet mer spesiell så stemte dem forskjellig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 time siden):

Tror vi mister den magiske opplevelsen siden mange kjendiser utvanner seg i mange tv programmer f.eks. huskestue. 

Det er nesten som at man kan gjette seg før selv vi vet kostymer eller hint at hvem som kommer til å være neste års utgave av maskorama. 

- jeg håper ikke NRK går den veien at de henter inn noen som årets detektiver har gjettet om. 

- det er klart når nrk har oppnådd tv suksess, så er det vanskelig å legge inn årene til programmet, å avslutte på topp, men 2 års pause for å få et nytt klimaks. Tredje sesong kan bli kjedelig. Men det er spennende figurene som artistene opptrer i, så i grunn er det figurene som er kjernen til hele programmet. 

- Spørsmålet er hvor konstruert er detektivene fra arbeidsgiver til å gjette forskjellig, for å gi boost til programmet? Regner med alle var enig at det var Victor Sotberg... men for å gjøre programmet mer spesiell så stemte dem forskjellig. 

Dette snakket jeg og mannen en del om i går kveld. Det virker konstruert og regissert fra panelet sin side. 
Når Marion skulle avgi sitt endelige svar (på flere av de) så ser du at hun nesten krymper seg i stolen. Hun tror jo ikke på det hun selv sier! Virker som NRK har gitt de beskjed her ja. Egentlig tror jeg hele panelet har tenkt Didrik fra 1.episode. De gjettet jo på han allerede da. Men klart, hvis hele panelet gjetter riktig i episode 1 og holder på det, og får rett i tillegg, så har jo NRK tabbet seg ut ved å gjøre det altfor enkelt. For å unngå det instruerer de panelet til å kaste inn navn i hytt og pine. 

Så har man de spørsmålet panelet skal stille til deltakerne. De prøver å få det til å virke spontant, men det er det åpenbart ikke. For det første så stusset jeg på at svarene kom så kontant og virket så gjennomtenkt. Ingen nøling. Så oppdaget jeg plutselig at når deltakerne begynner å svare, så kommer HELE svaret i tekst på skjermen! Altså FØR de er ferdige med å si svaret sitt! Svaret er åpenbart spilt inn på forhånd, med andre ord. Det vil si at spørsmålene er planlagt, og langt fra så tilfeldig som de prøver å få det til å se ut som. At panelet da sitter å «krangler» om hvem som skal stille spørsmål, og at nå må spørsmålet være bra, det er bare regissert bullshit. Ganske skuffende når man oppdager slike ting. 
 

Her var hele husstanden skråsikre på både Didrik, Victor og Ingeborg fra episode 1. ikke pga hintene, men vi hørte det på stemmene. Og da mener jeg NRK har gjort en for dårlig jobb med casten. De må ikke velge deltakere som har sangstemmer folk kjenner igjen! Heller litt middelmådige sangere sier nå jeg, som vi sliter med å gjette. Synes Heldiggrisen og Nissen var kjempemorsomme, selv om de ikke hadde de beste sangstemmene. Mye morsommere enn skolerte sangere man gjetter med en gang. Sangprogrammer er det nok av andre steder. La det heller være mer show her.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (40 minutter siden):

Dette snakket jeg og mannen en del om i går kveld. Det virker konstruert og regissert fra panelet sin side. 
Når Marion skulle avgi sitt endelige svar (på flere av de) så ser du at hun nesten krymper seg i stolen. Hun tror jo ikke på det hun selv sier! Virker som NRK har gitt de beskjed her ja. Egentlig tror jeg hele panelet har tenkt Didrik fra 1.episode. De gjettet jo på han allerede da. Men klart, hvis hele panelet gjetter riktig i episode 1 og holder på det, og får rett i tillegg, så har jo NRK tabbet seg ut ved å gjøre det altfor enkelt. For å unngå det instruerer de panelet til å kaste inn navn i hytt og pine. 

Så har man de spørsmålet panelet skal stille til deltakerne. De prøver å få det til å virke spontant, men det er det åpenbart ikke. For det første så stusset jeg på at svarene kom så kontant og virket så gjennomtenkt. Ingen nøling. Så oppdaget jeg plutselig at når deltakerne begynner å svare, så kommer HELE svaret i tekst på skjermen! Altså FØR de er ferdige med å si svaret sitt! Svaret er åpenbart spilt inn på forhånd, med andre ord. Det vil si at spørsmålene er planlagt, og langt fra så tilfeldig som de prøver å få det til å se ut som. At panelet da sitter å «krangler» om hvem som skal stille spørsmål, og at nå må spørsmålet være bra, det er bare regissert bullshit. Ganske skuffende når man oppdager slike ting. 
 

Her var hele husstanden skråsikre på både Didrik, Victor og Ingeborg fra episode 1. ikke pga hintene, men vi hørte det på stemmene. Og da mener jeg NRK har gjort en for dårlig jobb med casten. De må ikke velge deltakere som har sangstemmer folk kjenner igjen! Heller litt middelmådige sangere sier nå jeg, som vi sliter med å gjette. Synes Heldiggrisen og Nissen var kjempemorsomme, selv om de ikke hadde de beste sangstemmene. Mye morsommere enn skolerte sangere man gjetter med en gang. Sangprogrammer er det nok av andre steder. La det heller være mer show her.

Helt enig i alt dette, og jeg tror nesten det også er en slags plan for rekkefølgen de skal ut i. Selv om det stemmes så tror jeg man med god regi kan klare å påvirke folk såpass at det blir ca slik man ønsker/har tenkt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Egenskap said:

da går vel dette forumet til slutt for denne gang. 

Jeg hadde håpet Norge hadde større stjerner, ble veldig snurt over at nrk har noen av sine egne  ansatte som deltakere i årets utgave. 

Jeg håper nrk virkelig slår til med superstjerner i norsk målestokk. 

ps. jon almaas er ikke superstjerne! Jeg vil ikke ha han i noen kostyme! 

 

NRK skal "slå til"? Du tror superstjerner gidder å bruke mange uker på noe slik? Alternativkostnaden er jo kjempestor. Du ser det jo på Stjernekamp også, det er ikke "superstjerner" som deltar, og det er jo selvfølgelig fordi de ikke vil! 

44 minutter siden, Heartland said:

 

Her var hele husstanden skråsikre på både Didrik, Victor og Ingeborg fra episode 1. ikke pga hintene, men vi hørte det på stemmene. Og da mener jeg NRK har gjort en for dårlig jobb med casten. De må ikke velge deltakere som har sangstemmer folk kjenner igjen! Heller litt middelmådige sangere sier nå jeg, som vi sliter med å gjette. Synes Heldiggrisen og Nissen var kjempemorsomme, selv om de ikke hadde de beste sangstemmene. Mye morsommere enn skolerte sangere man gjetter med en gang. Sangprogrammer er det nok av andre steder. La det heller være mer show her.

De må jo ha med noen som faktisk kan synge, hvis alle synger halvdårlig er det ikke gøy å følge med på. 

Skal de ha med noen som ikke er så kjent blir det jo ingen wow-faktor da heller. Det er jo ikke gøy hvis man ikke har forutsetning til å gjette fordi nesten ingen har hørt om vedkommende. 

Artig at dere to har helt forskjellige ønsker. Den ene vil ha superstjerner, den andre vil ha middelmådige sangere som mange ikke har hørt om. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (7 minutter siden):

NRK skal "slå til"? Du tror superstjerner gidder å bruke mange uker på noe slik? Alternativkostnaden er jo kjempestor. Du ser det jo på Stjernekamp også, det er ikke "superstjerner" som deltar, og det er jo selvfølgelig fordi de ikke vil! 

De må jo ha med noen som faktisk kan synge, hvis alle synger halvdårlig er det ikke gøy å følge med på. 

Skal de ha med noen som ikke er så kjent blir det jo ingen wow-faktor da heller. Det er jo ikke gøy hvis man ikke har forutsetning til å gjette fordi nesten ingen har hørt om vedkommende. 

Artig at dere to har helt forskjellige ønsker. Den ene vil ha superstjerner, den andre vil ha middelmådige sangere som mange ikke har hørt om. 😅

Jeg har vel ikke sagt at jeg vil ha sangere som man ikke har hørt om! Jeg har tvert imot sagt tidligere i tråden at jeg synes deltakerne er for lite kjent. De burde hatt med større stjerner, men ikke artister som man kjenner igjen på sangstemmen, heller folk som er kjent for andre ting enn å synge, det var hele poenget mitt. Slik som i fjor når de tok med Anne Rimmen, hun må vel kalles en middelmådig sanger. Og det synes jeg er helt fint. Da blir det vanskeligere å gjette. Skolerte sangere som er kjent nettopp for å synge blir jo avslørt med en gang!

Endret av Heartland
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Heartland. Ingeborg, Ulrikke og Didrik ligger friskt i minnet etter Stjernekamp, så det er ikke så vanskelig å høre at det er dem (og ikke Lisa Børud, Sandra Lyng osv - som vi også nettopp har hørt synge). 

Det hadde vært vanskeligere å gjette dersom de ikke var sangstjerner. Jeg for min del trenger ikke klokkeklare sangstemmer eller opera på høyt nivå for at Maskorama skal bli bra. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (16 timer siden):

Syns det er rart med alle som syter over at det ble for lett. Selvfølgelig, når hundrevis av mennesker samler seg på diverse nettfora for å diskutere og analysere så vil man etterhvert finne ut av ganske mye. Vil man ikke få servert løsningen på et sølvfat, ligg unna slike fora! Slutt å syt i hvertfall når det viser seg at man har rett. Herregud. 🙈🙈

Og det er da overhodet ikke sant at alle visste hvem de tre var etter første episode, det tok flere episoder, og spesielt Snømonsteret har det vært mye usikkerhet rundt. 

Selv Jan Thomas sa Didrik i første program. Sier litt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...