Gå til innhold

Indianerkostyme til halloween, hvor finner jeg det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gjelder dette såkalte indianer kostyme forbudet for barn også? 

Er jo et veldig vanlig kostymevalg.

 

Anonymkode: b5660...915

Nei det er det ikke lengee

Anonymkode: 97a4f...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg tipse det jødiske samfunnet for jødekakene. Da blir det bråk. Hadet!

Anonymkode: d3396...30b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke lov til å kle seg ut som Pirkka heller da? :huh:

Anonymkode: 071da...c06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jada, det lyser respekt av kostymene her.

Screen Shot 2021-10-26 at 8.29.47 am.png

Screen Shot 2021-10-26 at 8.29.55 am.png

Screen Shot 2021-10-26 at 8.30.06 am.png

Screen Shot 2021-10-26 at 8.30.14 am.png

Anonymkode: e0a15...fdd

Dette er uskyldig klær! Den eraen har blitt popculture nærmest. Det er ingenting rasistisk ved disse klærne!

Herrefred nå må dette drittsamfunnet herdes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jupp, desverre. Jeg var skikkelig fan av Donald og Disney som barn, så ikke så rart at tanken om Spøkelseskladden dukka opp på en sånn fest med de forutsetningene jeg hadde for å lage et kostyme på rappen. Og hjernen og hjertet mitt er ikke bygd rasistisk, så jeg tenkte virkelig ikke over det før det slo over meg som en bølge etterpå.

Anonymkode: 4e256...ca6

Da syntes jeg du skal ha god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slipset, dressen, brillene, skoene, ringen og kanskje hårfrisyren til denne native-amerikaneren er appropriert fra europeisk-amerikanerne? Eller er alt fritt villt å ta derfra?

Muligens er dette hans halloween-kostyme.

image.png.7d949ba4424fe6fbd4b34a62a73a629f.png

Anonymkode: cd83a...c85

Det er vel ikke apropriering hvis man blir påtvunget det gjennom folkemord og sånt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jødekaker er lov, men negerbollenes tid er forbi.

Anonymkode: 3c6e0...2ce

Det siste er egentlig ganske synd fordi de er jo kjempegode! :sukk: 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dessuten heter det ikke indianere, det heter amerikansk-amerikanere.

Anonymkode: cd83a...c85

Hæh? :laugh: Amerikanske urfolk er det de er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå skal jeg tipse det jødiske samfunnet for jødekakene. Da blir det bråk. Hadet!

Anonymkode: d3396...30b

Ja jeg kan ikke fatte og begripe hvordan disse kakene ennå er lov i dagens samfunn! Det er jo helt grotesk! Hitler må jo storkose seg i graven han i og med at dette fremdeles lages i 2021

Anonymkode: b5660...915

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du syns ikke det er tråkke på urfolket ved å kle deg ut som en jovial indianer på en kostymefest?

Anonymkode: 7c6e9...7ad

Jeg syns ikke det. For oss som vokste opp på 70-80 tallet var Sølvpilen en av de kuleste tegneseriene, og den absolutt kuleste dama i verden var Månestråle. Å kle seg ut som indianer, og å late som at man var Månestråle, var det ultimate. Dette var jo en hyllest. 

Det er forskjell på tanken bak utkledningen, mener jeg. Noen som har Michael Jackson som sin største helt, og har lyst til å kle seg ut som han = Blackface. For meg blir dette heller en degradering av svarte, mer enn en støtte til dem. Det er noe helt annet hvis man kler seg ut som en slave eller en jøde i konsentrasjonsleir - det er jeg helt enig i er ytterst usmakelig. Men å ønske å kle seg ut som et menneske man beundrer - at det skal være rasistisk, skjønner jeg ikke. 

 

Anonymkode: 8add3...652

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder amerikanske urinnvånere er jeg faktisk ikke bare woke men ekstremt woke og har vært det i over 30 år.

Leste Bury My Heart At Wounded Knee for første gang som 10-åring og den satte varige spor.

Vil aldri gå rundt i sånne teite lissom-inndianer klær. Det hadde blitt som å gå i stripete pyjamas og jødestjerne.

Og hadde jeg gått rundt i autentisk sioux hadde folk blitt skremt av feil grunn...😨

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (1 minutt siden):

Håper virkelig ingen utenfor Skandinavia som ikke har nordiske aner kler seg ut som vikinger heller.

Tatt i betraktning hvor glade vikingene var i å seile rundt og begå seksuelle overgrep har vel ganske mange i Vesten et par dråper skandinavisk DNA...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan man ikke kle seg ut som Hiawatha eller Månestråle?

Anonymkode: 3c6e0...2ce

DET burde være ok, da kler man seg som en tegneseriekarakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (11 timer siden):

Hei har et spørsmål til; siden jeg skal være sexy sigøyner (unnskyld romani) tenker mannen min å følge samme tema og ha på seg rød parykk og kilt aka han duden fra Outlander. 
Men så vidt jeg vet finnes det ikke en dråpe skotsk blod i mannen min, så det blir vel feil det også da?

Jeg er rødhåret og misliker denne ideen 🤬 Det anser jeg som mobbing av meg og mine rødhåret frender. 

Haha, neida, bare kødda. 

Å KLE SEG UT, er galt det og nå 😂

Tragikomisk. 

Anonymkode: 181cf...118

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jødekaker er lov, men negerbollenes tid er forbi.

Anonymkode: 3c6e0...2ce

Noe som bare viser hvordan jøder ikke beskyttes av PK 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

sånn siden noen tydeligvis ikke er helt oppdatert på samfunnet

https://www.vg.no/forbruker/i/oW90gj/disse-kostymene-boer-du-unngaa-paa-halloween

Anonymkode: 13a30...189

Haha, tusen takk. Da er vi oppdatert på samfunnet. Man kan ha lest dette og forsatt mene noe annet vettu ;)

Anonymkode: 181cf...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
Entern skrev (1 minutt siden):

Tatt i betraktning hvor glade vikingene var i å seile rundt og begå seksuelle overgrep har vel ganske mange i Vesten et par dråper skandinavisk DNA...

:vetikke: Typisk norsk å snakke ned sin egen kultur, og bøye seg i støvet for andres. Ja kanskje en del gjorde det, kanskje mange bare fant kjærligheten på seilas? De var jo ikke så dumme og blodtørstige som folk skal ha det til. Det er nok for det meste bare falske rykter satt ut av kirken da de kom og "reddet" og tvangskristnet oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (11 timer siden):

Hei har et spørsmål til; siden jeg skal være sexy sigøyner (unnskyld romani) tenker mannen min å følge samme tema og ha på seg rød parykk og kilt aka han duden fra Outlander. 
Men så vidt jeg vet finnes det ikke en dråpe skotsk blod i mannen min, så det blir vel feil det også da?

Sexy sigøyner? De eneste jeg ser er kledd i 10 lag skitne ekle klær med ekstra skitt utenpå 😨

Men da skremmer du du i alle fall alle du ser skikkelig 😨

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (8 minutter siden):

Håper virkelig ingen utenfor Skandinavia som ikke har nordiske aner kler seg ut som vikinger heller.

Enig ass! Skal det være, så får det værra for alle! 

Anonymkode: 181cf...118

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...