Gå til innhold

Indianerkostyme til halloween, hvor finner jeg det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å kle meg ut som indianer i år på halloween vorspiel hos venninnegjengen. Har lett etter kostyme, men finner svært lite i voksen størrelse. Noen tips? ☺️

Anonymkode: eb7c0...d06

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rasistisk kulturappropriasjon. Neppe noe noen vil applaudere i 2021. Kle deg heller ut som jøde. De er fritt vilt.

 

 

Anonymkode: b2754...d50

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er rasistisk kulturappropriasjon. Neppe noe noen vil applaudere i 2021. Kle deg heller ut som jøde. De er fritt vilt.

 

 

Anonymkode: b2754...d50

Vi er ikke så høytidlige på oss selv, vet at ene venninna mi skal kle seg ut som psykriatisk pasient ;) 

Anonymkode: eb7c0...d06

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettbutikker har.

Anonymkode: c5269...5c1

link?

Anonymkode: eb7c0...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, håper det er tull. Men om du er seriøs, prøv å finn deg ett annet kostyme! Hva er tema for halloween festen? Ikke-aksepterte kostymer?

Anonymkode: e0a15...fdd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, visp said:

Hvorfor skulle dette være tull? Det er vel ikke noe problem med å kle seg ut som indianer?

I alle dager, hvorfor tror du at dette er greit?

Anonymkode: e0a15...fdd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I alle dager, hvorfor tror du at dette er greit?

Anonymkode: e0a15...fdd

Hvorfor skulle det ikke være greit?

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skulle det ikke være greit?

Hvorfor ikke kle seg ut som slave eller slaveherre? Samme greia. Om du skjønner.

Anonymkode: 423d5...48d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller bare ta noe skokrem i ansiktet og kle deg ut som neger?

Anonymkode: ec073...1f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke kle seg ut som slave eller slaveherre? Samme greia. Om du skjønner.

Anonymkode: 423d5...48d

Jeg tenker det også hadde vært greit. Det sier da ingenting om hva man mener om saken.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle «etniske» kostymer utgår altså?

Har tenkt å kle meg ut som sexy sigøynerpike, men det må jeg bare droppe? Legge igjen rysjeskjørtet og singoalla-blusen hjemme? Tørkleet også da vel? Kan jeg i det minste ta med tamburinen?

Det må vel gå greit, det går rykter om romani i familien for et par hundre år siden…

Hvor går egentlig grensa? Hva med cowgirl-kostyme? Det må vel også gå under kulturell appropiasjon, siden jeg ikke er amerikansk. 
 

Hva med skinnvest og tennissokker hvis du ikke er trønder?

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det også hadde vært greit. Det sier da ingenting om hva man mener om saken.

 

 

DritKrenka skrev (Akkurat nå):

Det er litt synd at samfunnet har blitt så fintfølende at man må være ekstremt påpasselig på hva man kler seg ut som.

Jeg synes at du skal kle deg ut som akkurat det du selv ønsker, så får det bli andre sitt problem om de skulle finne på å reagere negativt på det. Får være måte på følsomhet.....

Generelt sett er jeg også "mot" dette samfunnet som skal bli krenket av alt og tenker det er bra å være liberal, MEN dette er rasisme. Indianerne (eller samene for den saks skyld) ble tvunget vekk fra sitt land av kolonister, og tvunget til å forlate sin kultur. Og når jeg skriver tvunget, les _drept_ dersom de utøvde sin kultur. Andres kultur er ikke "trendy" eller kult, og hvertfall ikke når man vet forhistorien.

Anonymkode: 423d5...48d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...