Calla Skrevet 4. oktober 2005 #1 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Ja, kunne vel liksågodt starte en felles øve-på-å-prøve-dagbok siden det viste seg å være flere av oss.... Dette er altså for oss som ikke heeeelt har begynt å prøve enda, men som planlegger og venter på å sette i gang... Her kan vi da skrive litt om planene og drømmene våre, gi hverandre tips og gode ord.. Rett og slett et sted å bli kvitt alle tanker om baby og slikt. Hvem blir med? Vi er med på å øve: tommeline - kanskje begynner vi å prøve en gang i løpet av 2006 (som forøvrig ikke er så lenge til). Ida - blir prøver i sommer regner henne med. Enten Juni eller Juli. Liv - Baby i magen nå! Cons - Forhåpentligvis begynne å prøve i løpet av 2006 Gika starter prøvingen bryllupsnatten 31.12.05. Grace- så fort som mulig (2005/2006..?) Epica- 2006 Freyja: prøver forhåpentligvis innen 5 år.. Shoegal: ? Lille-mor: Ptøvere fra påske 2006 83´: prøver sommer 2006 Solen: prøver om ca.1,5 år Godjenta79: Prøver 2006 (nå!) Endret 5. juni 2006 av Calla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2005 #2 Del Skrevet 4. oktober 2005 Får vel slenge meg på her jeg også. Mannen og jeg var egentlig godt igang med prøvingen men så ble det litt endring i planene. Mannen går nemlig på attføring. Han er for tiden i en prøvejobb men vi har bestemt oss for å vente med baby til han har en litt bedre og sikrere inntekt. Så da havner jeg her på ubestemt tid. Vi hadde prøvd i ca 3-4 mnd da vi bestemte oss for å vente litt til. Ble først kjempelei meg for jeg var jo så innstilt på at vi skulle prøve å få barn sammen. Men det gikk igrunn fort over, det er jo ikke snakk om at vi aldri skal ha barn sammen, bare en liten utsettelse. Så i mellomtiden har vi anskaffet oss en liten kattunge og han heter Sofus. Er han ikke fin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Da er vi tre ihvertfall! Hos meg ligger det an slik: Var "ferdig" med min siste p-sprøyte i august, men har enda ikke fått tilbake mensen. Vi har vel egentlig ikke tenkt til å prøve skikkelig før til våren, men begge har litt den innstillingen nå at "skjer det så skjer det".. Skal i gang med å bygge på huset snart, så det hadde jo selvfølgelig vært en fordel at det var klart før en eventuelle baby skulle komme. Har også ca. 8mnd igjen av studiene. Regner ikke med å få fast jobb rett etter studiene, men har enn så lenge en bra betalt deltidsjobb med muligheter for større stilling. (kan f.eks steppe inn som nattevakt noen mnd for å spare opp penger..) Vel, uansett er det ikke noe prevensjon i bildet nå...og heller ingen som hopper av i svingen for å si det slik... (men så er jeg vel heller ikke fruktbar siden jeg ikke har fått tilbake mensen...) Endret 4. oktober 2005 av cons Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 4. oktober 2005 Nydelig katt Heidi... Da er du jo ihvertfall matmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2005 #5 Del Skrevet 4. oktober 2005 Nydelig katt Heidi... Da er du jo ihvertfall matmor! ← Ja, har en liten en jeg nå som jeg må mate og dulle med. Også ligger han på armen og koser seg i blandt, akkuratt som en liten baby Han er en morsom liten fyr, som elsker lek og morro og masse, masse kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullan Skrevet 4. oktober 2005 #6 Del Skrevet 4. oktober 2005 Supert initiativ, cons!!! Jeg er med!!! Jeg har også sluttet med prevensjon. Sluttet i juli, dvs rett etter bryllupet for at kroppen skal "finne seg sjæl" til vi begynner med seriøs prøving. Har hatt regelmessig besøk av Tante Rød etter at jeg sluttet, men prøver å finne ut om eggløsningen har kommet i gang..... Hopper jo ikke av i svingen, vi heller, så jeg tar meg selv i å håpe litt selv om vi skal vente til juni neste år.... Begynner på skole neste høst så vi skal prøve å få det til å klaffe slik at jeg rekker eksamnene på våren og fødsel rett etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 4. oktober 2005 Juuhuu! Da er vi fire! Dette var riktignok Ida's ide...all ære til ho! Kan jo bli spennende dette her... Gjør vel ikke noe om det klaffer for dere litt før Jullan..om du studerer etter fødselen, så blir det jo en pen sum i stipend..hvis jeg har forstått det riktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 4. oktober 2005 Limer inn et svar jeg fikk fra Søndagsengel, ang fødsel, peng og studier.... Vi har valgt å gjøre det sånn at jeg fortsetter å studere etter at babyen er født (har bare 6 timer i uka), og mannen tar 50% permisjon (tidskonto) fra jobben fram til jeg er ferdig med studiene. På den måten får vi fødselsstipend fra lånekassa (minst 8000 pr måned) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 4. oktober 2005 #9 Del Skrevet 4. oktober 2005 Slenger meg med her jeg Takk for invitasjonen Cons! Hos meg ligger det ann slik: Slutta på pilla i juni. Grunnen var ikke at vi skulle begynne å prøve, men av andre grunner (bl.a blodpropp i familien pga p-piller og røyking...) Så vi ble enige om å hoppe av i svingen da, ettersom vi ikke liker å bruke kondom... Men hoppe av i svingen har vi slutta med nå. Prata om det i midten av september Vi har holdningen: skjer det, så skjer det... Vi har begge lyst på barn en gang, men hvis vi skal planlegge så passer det jo aldri... Så nå venter jeg bare på mensen... Tror den skal komme mellom søndag (som var) og onsdag... Og i dag er det tirsdag, og tante rød har ikke dukket opp enda... Men den kommer nok i løpet av uka tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 4. oktober 2005 #10 Del Skrevet 4. oktober 2005 NYYYYDELIG katt Heidi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullan Skrevet 4. oktober 2005 #11 Del Skrevet 4. oktober 2005 Juuhuu! Da er vi fire! Dette var riktignok Ida's ide...all ære til ho! Kan jo bli spennende dette her... Gjør vel ikke noe om det klaffer for dere litt før Jullan..om du studerer etter fødselen, så blir det jo en pen sum i stipend..hvis jeg har forstått det riktig.. ← Limer inn et svar jeg fikk fra Søndagsengel, ang fødsel, peng og studier.... Vi har valgt å gjøre det sånn at jeg fortsetter å studere etter at babyen er født (har bare 6 timer i uka), og mannen tar 50% permisjon (tidskonto) fra jobben fram til jeg er ferdig med studiene. På den måten får vi fødselsstipend fra lånekassa (minst 8000 pr måned) ← Dette ser jo superbra ut for meg som blir student!! Nå ble jeg gira på å prøve nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 4. oktober 2005 Velkommen Linkri! Du flytter jo kanskje over til graviditets-dagbøkene om noen dager men... hehe..blir spennende å se om tanta dukker opp eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 4. oktober 2005 Dette ser jo superbra ut for meg som blir student!! Nå ble jeg gira på å prøve nå! ← I know! 8000 i mnd er jo ikke noe å klage på akkurat! Derfor har jeg også tenkt på å ta et år med pedagogikk når jeg blir gravid...(om det ikke tilfeldigvis skulle skje noe dette året da...tihi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 4. oktober 2005 #14 Del Skrevet 4. oktober 2005 Regner med at tante dukker opp i løpet av uka... Så jeg flytter nok ikke over til graviditetsdagbøkene nei... Kjente noen svake menssmerter på lørdag, så den er nok like rundt hjørnet! Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 4. oktober 2005 Regner med at tante dukker opp i løpet av uka... Så jeg flytter nok ikke over til graviditetsdagbøkene nei... Kjente noen svake menssmerter på lørdag, så den er nok like rundt hjørnet! Hmm... ← tja... bør vel ikke ha vært menssmerter nødvendigvis? hehe...men jeg vil jo ikke bygge opp unødvendige forventninger for deg heller...du får vel bare vente å se! Spennende er det ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. oktober 2005 #16 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg kan vel også slenge meg på her.. Vi hadde såvidt begynt prøvingen vi også. 2 prøveperioder. Men så dukket det opp et spennende jobbtilbud til meg, og jeg venter på å høre mer om det i løpet av oktober. Så prøvingen er utsatt på ubestemt tid. Tar jeg den nye jobben, venter vi nok i alle fall et år før vi prøver skikkelig igjen. Men vi øver i mellomtiden da.. Jeg lærte i alle fall i den korte prøvetiden vi hadde at jeg har eggløsning og det er jo positivt. Men innrømmer at det var merkelig å gå fra å juble over EL til å prøve å unngå action på den tida.. Men alt går, og en gang i fremtida blir det barn på oss også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 4. oktober 2005 Velkommen Aricept! Nå begynner vi jo å blir noen "medlemmer" gett! Morro! Fint å ha et sted for oss som er i gråsonen mellom offisielle prøvere og ikke-prøvere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 4. oktober 2005 #18 Del Skrevet 4. oktober 2005 hallo??? Dette blir nok litt skummelt for min (vår) del. Vi øver vel mere på å øve på å prøve...skjønner?? Får litt panikk- det er så mye jeg vil før magen min blir stor. Selvom jeg gleder meg masse til det så klart!! Men noen venninner og flere av mine kjære her inne leker med tanken, og jeg vil ikke hoppe på den tanken helt ennå selv. Snakket med mannen nå i sted om å flytte til New York for en stund, og jeg fikk helt stjerner i øynene!! EEEELSKER new york!! Også vil jeg avslutte utdannelse, komme ut i jobb, få litt kontakter, ha stødigere økonomi, sikrere leilighet, egen bil, mamma og pappa i Norge....mange ting! Men jeg sluttet på pillen for ca 3 uker siden, pga dumme bivirkninger, og har ikke brukt noen annen prevansjon. Hoppet av i svingen bare.. Og nå venter jeg på mensen. Er ikke helt sikker på hvor regelmessig den er nå, men 'vanligvis' ville den ha kommet nå førstkommende torsdag. Så vi får bare vente å se.. Det var meg! Kanskje jeg stikker innom her nå og da...kanskje ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 4. oktober 2005 #19 Del Skrevet 4. oktober 2005 Vi pugger, for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 4. oktober 2005 #20 Del Skrevet 4. oktober 2005 Er vel en overdrivelse å kalle oss prøvere enda.... Men vi øver oss på å prøve vi og . Og ikke minst øver meg på tanken på å prøve og få det til... Ganske skummelt... Men altså... pillene spises enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå