Gå til innhold

Sjalu på at kjæresten har barn fra før. Et tabu? Flere som føler det sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå er det jo ikke barna man er sjalu på her, men at mannen har barn med eksen.

Anonymkode: 67ea9...554

Den jeg svarte sa "sjalu på barna og eksen", så det var det jeg svarte på. Himla irriterende når folk drar ting helt ut av sammenheng.

Anonymkode: ea6d5...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn deg en mann uten barn. Dette barnet vil alltid være i veien for deg

Anonymkode: d5fc3...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Finn deg en mann uten barn. Dette barnet vil alltid være i veien for deg

Anonymkode: d5fc3...c4a

Sleng deg i nærmeste vegg da med så irriterende upraktisk råd. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sleng deg i nærmeste vegg da med så irriterende upraktisk råd. 

Anonymkode: 019b6...0d0

Det var jo det beste rådet. 

Anonymkode: ea6d5...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener. Nå har jo jeg barn selv. Og den "prosessen" er ikke mye å være sjalu på, for mine fremtidige kjærester, for det er de verste 9 mnd'ene i mitt liv, mye pga at dårlig forhold. Nå er jeg også i 30-årene, og det er høyst usannsynlig å møte menn i denne alderen som IKKE har barn. Om jeg ikke hadde barn og spesifikt ville finne noen som også ikke hadde barn, måtte jeg nesten tenkt på det fra starten av, for å slippe slike følelser senere. Gjort er gjort, og alle svangerskap er forskjellig, så hvis dere en gang får barn, vil jo det være noe spesielt for dere. 

Anonymkode: 29a22...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var jo det beste rådet. 

Anonymkode: ea6d5...401

Så du mener at ts skal avslutte hele forholdet og bli singel og drasse gjennom dating markedet og finne ny, på grunn av noen vanskelige følelser som de fleste i samme situasjon uansett går gjennom ved et eller annet tidspunkt? Ja. Ok, Sherlock Holmes 👍🏼

Anonymkode: 019b6...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 21.09):

Først og fremst vil jeg si at jeg aldri har sagt eller gjort noe negativt mot kjærestens barn, barn kan jo ikke noe for at de er født.

Men, jeg sliter med sjalusifølelser i forhold til at kjæresten min har et barn fra før. Altså. at han har vært med på hele den prosessen med en annen kvinne, og at et barn "laget" med en annen kvinne er den personen som alltid kommer først i livet hans.

Jeg skulle ønske han hadde et barn med meg, at det kunne kurert sjalusien?

Er det flere som føler det slik? Altså at det gjør vondt innvendig, at du vet det er noe man ikke skal føle og i alle fall ikke snakke om, men du føler det likevel og det gnager på deg?

Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre disse følelsene svakere, mindre, fjerne dem?

Vil det hjelpe å få et barn med han? Jeg er fremdeles i fruktbar alder, så muligheten er der teoretisk. Men kan det hende at han i så fall ikke vil bli like glad i barnet vi eventuelt får sammen? Hvordan er dette, for dere som har barn med ulike mødre/fedre - blir man like glad i alle barna sine, eller fungerer det ikke slik?

 

 

Anonymkode: 4c175...764

Nei. Det vil ikke hjelpe å få barn med han. For han vil alltid ha hatt den opplevelsen FØRST med en annen kvinne. Første hjerteslag, første ultralyd, finne navn, kjøpe seng bilstol osv, FØDSEL. ALT dette har han gjort før med noen andre, så nei ts, det blir aldri like spennende, vakkert, mektig og unik hvis han får barn med deg. 

Anonymkode: 53580...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 22.02):

Selvfølgelig kan ts og denne mannen få et barn sammen om de vil de. Hvorfor skal de ikke det? 

Anonymkode: bbc73...0cc

Mine dine våre er framtidens våte drøm for psykologene $$$ 

Anonymkode: 53580...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg funnet meg noen ny kunne han ikke hatt barn. Jeg var ikke engang glad i mine «nieser» og er glad jeg nå slipper å ha kontakt med de, det får eksen ta hånd om.   Synes generelt for mange unger er drittunger. 

Anonymkode: d6f9c...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du mener at ts skal avslutte hele forholdet og bli singel og drasse gjennom dating markedet og finne ny, på grunn av noen vanskelige følelser som de fleste i samme situasjon uansett går gjennom ved et eller annet tidspunkt? Ja. Ok, Sherlock Holmes 👍🏼

 

Det første du lærer som foreldre, mor eller far - er at det handler ikke DEG. Du er ikke det viktigste. Ei heller dine kjærester. Er du en god foreldre så setter du alltid barna dine først. 

Jeg tror jo sånn sett at TS gjerne får et eget barn, og vil se stebarn som søsken, og forstå mer. Modnes mer, og se ting i sammenheng.

Jeg kan forstå at det er en slags sorg... i det å å tenke at det hadde vært greit om hun og mannen fikk deres første sammen. Opplevde det sammen. Jeg skjønner følelsen- uten å ha opplevd den selv, og jeg tror den vil gå over. 

Fordelen med å få en mann som har fått barn før og tydeligvis har fucket opp et forhold, er at han vet gjerne bedre denne gangen. Han vet mer hva som kreves av han osv. Det er jo ikke alltid like morsomt for mødre med en fyr som blir far for første gang. .. 

Så det er noe med alt-. Men TS; tørk deg selv bak ørene, det er på tide. Vil du har barn, så får du si det. Da får du et barn som har et eldre søsken som tydeligvis er et kjekt barn. Tenk så heldig! Tenk så heldig du er som har en mann du er glad i . Tenk så heldig du er som møtte han... og barnet hans. Du må snu tankene dine litt.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aldri sjalu på samboers tidligere forhold med moren til hans barn. Var egentlig ganske likegyldig. Men, når vi fikk et felles barn fikk jeg et mye bedre forhold til bonusbarnet mitt. Når jeg fikk mitt eget barn forsto jeg nemlig hvor glad man er i barnet sitt og forsto plutselig hvor viktig bonusbarnet var for sin far. At han elsket barnet sitt hadde jo ingenting med eksen og gjøre. 
Når det gjelder usikkerhet med tanke på om far blir like glad i barn nr to så er svaret selvsagt at ja det blir han. 

Anonymkode: 287d5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har aldri følt på noe sjalusi på at han har barn med noen andre. Jeg ble sammen med en med en ekstra. Like viktig for meg at jeg liker barnet like mye som mannen. Ville ikke ha presset meg på om det ble for vanskelig for barnet heller. Bonus er søsken til våre felles barn. 

Anonymkode: 69869...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. Det vil ikke hjelpe å få barn med han. For han vil alltid ha hatt den opplevelsen FØRST med en annen kvinne. Første hjerteslag, første ultralyd, finne navn, kjøpe seng bilstol osv, FØDSEL. ALT dette har han gjort før med noen andre, så nei ts, det blir aldri like spennende, vakkert, mektig og unik hvis han får barn med deg. 

Anonymkode: 53580...7a5

Men hvorfor ramse opp alt dette? Som om ikke ts har tenkt på dette fra før? Jeg tror ikke det stemmer uansett. Mannen har jo aldri gjort disse tingene med henne, så det vil bli første gangen de to gjør dette sammen. Og det vil bli både spennende, vakkert og mektig, fordi de to elsker hverandre. 

Anonymkode: 67ea9...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. Det vil ikke hjelpe å få barn med han. For han vil alltid ha hatt den opplevelsen FØRST med en annen kvinne. Første hjerteslag, første ultralyd, finne navn, kjøpe seng bilstol osv, FØDSEL. ALT dette har han gjort før med noen andre, så nei ts, det blir aldri like spennende, vakkert, mektig og unik hvis han får barn med deg. 

Anonymkode: 53580...7a5

Du høres ut som en bitte eks. Hvor din mislykket forhold med en mann har funnet seg en mye yngre og penere. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du høres ut som en bitte eks. Hvor din mislykket forhold med en mann har funnet seg en mye yngre og penere. 

Anonymkode: 019b6...0d0

Bitter*

Anonymkode: 019b6...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du høres ut som en bitte eks. Hvor din mislykket forhold med en mann har funnet seg en mye yngre og penere. 

Anonymkode: 019b6...0d0

La dem tro det. La alle mødre få tro at da deres barn var på vei, så var det magisk. Enten det var første, andre eller tredje. Det handler jo om et uskyldig liv, en liten baby. Ikke om oss voksne. Foreldre som elsker sine barn. Like magisk hver gang, ikke pga først og fremst partner, men det lille livet. Alt rundt det er spesielt og fint.

Det er så mye hat her. 

Sett barna først, dine barn, stebarn.. kan man ikke bare være snill? Ikke bland inn sjalusi og dritt, de er uskyldige. Samme hvem de kom ut av og ble skapt av vel. Hvis du får ta del i omsorgen til et barn gjør det med glede og vær takknemlig sier jeg. Det er en gave! Og dere føler på sjalusi. Mannen deres ønsker jo å dele tiden med deg og barnet. De vil være familie med deg. Mens moren til dette bonusbarnet ditt er jo den som sitter med et opprevet hjem. Skjønner dere ikke at dere er jo de som sitter best i det? Åssen tror dere det føles å sende ungen sin avgårde til sin eks og den nye stemoren hvis man ble forlatt? Helt grusomt. Og jeg føler så med dere som går gjennom det.

Brutte familier er bare trist. Så må alle gjøre sitt beste for barna når de havner midt i det!! Alle, det er en plikt!

Anonymkode: b4358...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...