Gå til innhold

Sjalu på at kjæresten har barn fra før. Et tabu? Flere som føler det sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere kan få hjelp på fertilitetsklinikk. Det var slik jeg ble gravid og det var faktisk en veldig godt gjennomført og vakker prosess. 

Anonymkode: 019b6...0d0

Det er jeg som er ts, og har ikke skrevet det du svarte på her. Eller det ser du sikkert. Virker som noen prøver å kuppe tråden.

Anonymkode: 4c175...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dummest jeg har lest på lenge - at du burde få barn for å få bort sjalusi.  For et tåpelig anbefaling.  Vet du hva skjer i virkeligheten?  Du blir glad i dine egne barn såpass mye at du blir enda mer sjalu - og da går det over de uskyldige barn han har fra før.  

Anonymkode: d462c...d5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja for nå er spermen til mannen svært dårlig, og vi sliter med å få barn. Så er svært sjalu på at han har klart tidligere å få barn med ei annei dame. 

Anonymkode: baf5e...c5a

altså, det er jeg som er ts og om du og din mann har problemer med å få barn, så kanskje lag en egen tråd om det og ikke avspor min ved å utgi deg for å være meg/ts.

Anonymkode: 4c175...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor blir du sammen med menn med barn fra før da?  Finn en uten barn da.  

Anonymkode: d462c...d5f

Nå har jeg allerede baby på vei med en mann som har barn fra før og vi har det fint sammen. Hva er egentlig ditt hensikt med å skrive slikt ? Jeg hadde funnet en annen hvis min mann ikke ønsket barn med meg. Men nå har det seg slikt at han ønsket det med meg og det er jeg glad for. Er det galt at vi ønsker å skape familie sammen? Det er da ikke uvanlig at enslige fedre eller mødre finner ny partner og etablerer seg igjen. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dummest jeg har lest på lenge - at du burde få barn for å få bort sjalusi.  For et tåpelig anbefaling.  Vet du hva skjer i virkeligheten?  Du blir glad i dine egne barn såpass mye at du blir enda mer sjalu - og da går det over de uskyldige barn han har fra før.  

Anonymkode: d462c...d5f

Har ikke tenkt å behandle hans barn dårlig på noen måte.

Anonymkode: 4c175...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor blir du sammen med menn med barn fra før da?  Finn en uten barn da.  

Anonymkode: d462c...d5f

Jeg er ikke ts. 

Jeg visste forøvrig ikke at menn som har barn fra før ikke kan gå flere. 

For min del kan ts få barn med kjæresten sin, eller finne en annen å få barn med. Det jeg ikke fatter er at det er noe rart med disse to alternativene. 

Det tredje alternativet er jo å pålegge alle som forelsker seg i en som allerede har barn å forbli barnløse. Og, at den som har barn fra før ikke kan få flere. 

Hvorfor i allverden skal ikke to mennesker som ønsker barn sammen kunne få det? 

Anonymkode: bbc73...0cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fullstendig på trynet å bli sammen med en mann hvis man ikke tåler at han har barn fra før. Dette gidder jeg ikke engang å forsøke å forstå. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits I og bli sjalu han er jo sammen med deg og elsker deg. Så hvorfor sjalu? Når tiden er klar for deg og kjæresten din så Kan dere få barn sammen. 

Er selv gift med en mann som fikk barn før han møte meg, men nå er vi gift og har 3 barn sammen. Også har jeg et bonusbarn. Jeg har ingenting og være sjalu for vi alle har det kjempe bra sammen.🙂

Anonymkode: 6d26a...6ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Helt fullstendig på trynet å bli sammen med en mann hvis man ikke tåler at han har barn fra før. Dette gidder jeg ikke engang å forsøke å forstå. 

Helt fullstendig på trynet å bruke tid på en så unyttig kommentar. Ts spør om råd ang hennes vanskelige følelser. Har du ikke noe forståelse eller faktiske råd så kan du jo la være å skrive piss her. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt fullstendig på trynet å bruke tid på en så unyttig kommentar. Ts spør om råd ang hennes vanskelige følelser. Har du ikke noe forståelse eller faktiske råd så kan du jo la være å skrive piss her. 

Anonymkode: 019b6...0d0

Må man forstå absolutt alt ihjel? Hun gikk inn i forholdet med vidåpne øyne, med full viten om at han hadde barn. Jeg har heller aldri ønsket meg en partner som har barn fra før. Gjett hva, jeg har aldri vært kjæreste med noen som har barn, heller. 

Og jeg har like mye rett til å skrive "piss" her, som det du har. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da finner man heller en som faktisk ønsker familie med en.

Dette er løsningen. Den er åpenbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor wtf til den kommentaren? Om ts ønsker barn kan hun enten få et barn sammen med kjæresten eller gå. 

Mener du hun skal forholde seg ufrivillig barnløs fordi han allerede har et barn? 

Anonymkode: bbc73...0cc

«Du skal være hard og kreve dine ønsker.»

Det er ikke slik kjærlighet fungerer, og der det ikke er kjærlighet går man videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du faktisk jobbe med deg selv, TS. Du gikk vel inn i forholdet med åpne øyne og var klar over at han hadde barn fra før? 

 

Anonymkode: 4f629...222

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alterego666 skrev (11 minutter siden):

«Du skal være hard og kreve dine ønsker.»

Det er ikke slik kjærlighet fungerer, og der det ikke er kjærlighet går man videre. 

Jeg ser den. Det var uheldig formulert. Jeg mente at hun ikke skulle la seg rive med og bli ufrivillig barnløs hele livet hvis hun egentlig har lyst på barn. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått barn med samboer som har et barn fra før. Han var ung dengang, og de hadde det ikke bra sammen. Han er jo med meg nå for en grunn, det fungerte jo ikke med eksen. H Han vil få det til denne gangen virker det som. Mer moden,mer klar for familielivet. Elsker barnet vårt ekstremt høyt. Vi er en familie som alle andre familier. Det er jo bare nuet som eksisterer. Hva han hadde med noen for x antall år siden finnes jo ikke mer, bare noen minner i hodet. Nå er han med deg og dere kan jo leve resten av livet sammen kanskje? Er jo ikke noe å være sjalu for! Hvis han hadde det så bra med hun forrige hadde de jo vært sammen enda. Når folk forlater hverandre selv om det er barn i bildet har de jo virkelig fått nok!! Så du bør bare være glad! Nå er han med deg og det er deg han skaper livet og minnene med. Tenker du mye på eksen din? Jeg gjør det så og si aldri, og hadde ikke gjort det om vi hadde barn heller. Glad jeg ikke har barn med en eks. Må være kjipt.

Anonymkode: b4358...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Alterego666 said:

«Du skal være hard og kreve dine ønsker.»

Det er ikke slik kjærlighet fungerer, og der det ikke er kjærlighet går man videre. 

Jeg tenker det er hardt og vanskelig å stå i den situasjonen at man må velge - enten bli med en mann man elsker og forbli ufrivillig barnløs, eller gå fra den man elsker. 

Slik tolker jeg det. Skjønner ikke at det er noe rart å råde en fortvilet kvinne til å stå for sine ønsker.

Det er ikke slik at dette går seg til så lenge man er snill med hverandre og alt er mykt og fint. Om ts ønsker barn kan hun enten få barn med kjæresten, forbli ufrivillig barnløs sammen med gamp, eller gå fra ham og finne en annen. 

Det krever at hun er hard å ta disse valgene. Men det hjelper ikke å late som om ønskene ikke finnes for å være snill med mannen. 

Anonymkode: bbc73...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår deg. Selv kunne jeg aldri blitt sammen med en med barn fra før. Ønsker å gå gjennom hele den prosessen for første gang sammen. Bare det å snakke om at vi ønsker barn, når vi ønsker barn, det spennende og skumle med å prøve, oppturer og nedturer, graviditeten og fødsel, babytid og alt som følger med å være foreldre. 

Om dere får barn blir det nok like velkomment og elsket. Men jeg forstår deg veldig godt og tenker det er lov å føle på det du gjør, selvsagt så lenge det ikke går utover barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mitt spørsmål. Er Du like glad i barnet hans, som det skulle vært ditt eget? Får dere barn sammen er det jo viktig at du er like glad i begge barna.

 

Jeg har to barn fra før. Min samboer har ingen men han er like glad i dem. Og nå venter vi en sammen. 

Og det er klart en forelder er like glad i barna sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonymous 91 said:

Da er mitt spørsmål. Er Du like glad i barnet hans, som det skulle vært ditt eget? Får dere barn sammen er det jo viktig at du er like glad i begge barna.

 

Jeg har to barn fra før. Min samboer har ingen men han er like glad i dem. Og nå venter vi en sammen. 

Og det er klart en forelder er like glad i barna sine.

Er ts forelder til det barnet kjerraten har? 

Hvorfor må hun være like glad i begge barna? Jeg har lært på KG at man må for all del ikke tro man er mor til stebarnet. Hvordan skal ts da elske stebarnet som om hun var det? 

Anonymkode: bbc73...0cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙈 Jeg skjønner følelsen, men det er en helt absurd og uansvarlig grunn til å skape et menneske. 

Blir jævlig mye jobb livet ut for å skulle håndtere sjalusi du uansett må jobbe med. Antall barn vil ikke endre på det. 

Og trolig vil du bare viderebringe sjalusien til å handle om barna - hvem ser far mest osv.

Blir trist og slitsomt for begge ungene 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...