Gå til innhold

Sjalu på at kjæresten har barn fra før. Et tabu? Flere som føler det sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg si at jeg aldri har sagt eller gjort noe negativt mot kjærestens barn, barn kan jo ikke noe for at de er født.

Men, jeg sliter med sjalusifølelser i forhold til at kjæresten min har et barn fra før. Altså. at han har vært med på hele den prosessen med en annen kvinne, og at et barn "laget" med en annen kvinne er den personen som alltid kommer først i livet hans.

Jeg skulle ønske han hadde et barn med meg, at det kunne kurert sjalusien?

Er det flere som føler det slik? Altså at det gjør vondt innvendig, at du vet det er noe man ikke skal føle og i alle fall ikke snakke om, men du føler det likevel og det gnager på deg?

Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre disse følelsene svakere, mindre, fjerne dem?

Vil det hjelpe å få et barn med han? Jeg er fremdeles i fruktbar alder, så muligheten er der teoretisk. Men kan det hende at han i så fall ikke vil bli like glad i barnet vi eventuelt får sammen? Hvordan er dette, for dere som har barn med ulike mødre/fedre - blir man like glad i alle barna sine, eller fungerer det ikke slik?

 

 

Anonymkode: 4c175...764

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke lurt ut å få bsrn kun fordi du er sjalu. 

Få det når du ønsker det selv, om du ønsker det :)

Anonymkode: c8391...5be

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Jeg er i akkurat samme båt og disse følelsene får man ekstremt mye pepper for inne. 
 

Min mann har et barn fra tidligere forhold hvor av vi har en kjempe fin tone og samarbeid sammen alle lag. Det at du skal få barn med han skulle egentlig bare mangle. Du skal være hard og kreve dine ønsker. Dersom han ikke vil ha flere barn fordi han har fra før så må du være forberedt på å dra. Min mann kranglet lenge når jeg tok opp at jeg ønsket barn. Jeg fikk hverken ja eller nei og det virket til han bare kjøpte seg tid og dro den i det lengste. Et barn mer er skummelt og mye ansvar og han har vært gjennom kostnadene en gang. Men ønsket han ikke en mer (siden jeg har ingen barn fra før og skal selvfølgelig ha minst et av mitt eget) så ja da kunne han være rettferdig og være ærlig om det så kunne jeg ha muligheten til å få det med en annen som faktisk ønsket familie med meg. Når jeg satte foten ned der og gan skjønte jeg var bestemt så myknet han likevel opp og vi har nå baby på vei og han gleder seg like mye. 
 

Poenget er at det å ha en felles baby hjelper faktisk veldig på disse sjalusi følelsene. Det er fortsatt ekkelt å tenke på at han har laget barn med en før meg og har allerede vært gjennom dette med en annen. At den gleden av å ha sitt første barn. Det er ikke noe vi har sammen. Jeg får mitt første. Han får en men har hatt det en gang før allerede. De gode nyheter er at gleden av å bli gravid er like sterk hver gang hos alle par uansett om det er slik situasjon eller ikke. Han vil elske barnet deres like mye som den første om ikke mer. Det er noe med at den yngste alltid er mest bortskjemt fordi den får mest kjærlighet og omsorg lengst. Det er derfor eldre søsken pleier å være sjalu på de yngre som kommer for de stjeler showet. 
 

Du høres ut som du nylig er blitt sammen med din partner. Disse følelsene er ikke der i begynnelsen for da er fokuset din partner og det dere har. Så kommer realiteten og andre steg i forholdet hvor fokus blir å skape familie. Så innser du han har hatt dette med noen allerede. Det gjør veldig vondt ja. Men jeg kan av erfaring si at det blir bedre. Og når su har kommet lenger inn i forholdet så vil disse sjalusi følelsene fortsatt være der dessverre. Jeg tror det alltid vil være der. Men det blir noe dempet. Og er han villig til å ha barn med deg og dere begynner å skape deres eget, så vil du tenke annerledes. Jeg tenker nå heller i den retning at jeg er glad jeg er med en som har hatt denne erfaringen. Det gir en trygghetsfølelse oppi de usikkerhetene som du får i kroppen når du blir gravid med tanke på hvordan det vil gå når baby kommer. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det at du skal få barn med han skulle egentlig bare mangle. Du skal være hard og kreve dine ønsker. Dersom han ikke vil ha flere barn fordi han har fra før så må du være forberedt på å dra.

WTFF!😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (3 minutter siden):

WTFF!😳

Skal man være barnefri resten av livet fordi han føler seg ferdig med det? Da finner man heller en som faktisk ønsker familie med en. Er du uenig ?

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal man være barnefri resten av livet fordi han føler seg ferdig med det? Da finner man heller en som faktisk ønsker familie med en. Er du uenig ?

Anonymkode: 019b6...0d0

Da skulle hun ikke blitt sammen med han i utgangspunktet. 

Anonymkode: 7fc3c...5d1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått mine barn med en som hadde 2 fra før og hadde vært gift med moren deres i 10år. Slikt kan man ikke gjøre noe med, han sier selv de hadde noen fine år og det er jo toppers det, jeg kjente jo ikke han da likevel, pluss jeg og har jo levd mitt liv, selv om jeg ikke hadde barn når vi møttes. 

Men jeg vet og at han elsker meg over alt på jord, og at vi har det fantastisk. Så at han hadde gjort det før, har aldri plaget meg. 

Anonymkode: 6bb4c...004

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått mine barn med en som hadde 2 fra før og hadde vært gift med moren deres i 10år. Slikt kan man ikke gjøre noe med, han sier selv de hadde noen fine år og det er jo toppers det, jeg kjente jo ikke han da likevel, pluss jeg og har jo levd mitt liv, selv om jeg ikke hadde barn når vi møttes. 

Men jeg vet og at han elsker meg over alt på jord, og at vi har det fantastisk. Så at han hadde gjort det før, har aldri plaget meg. 

Anonymkode: 6bb4c...004

Er han like glad i barna han fikk med deg? Håper det, men er nysgjerrig, siden jeg jo vurderer å få barn med kjæresten som allerede har et barn.

Anonymkode: 4c175...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da skulle hun ikke blitt sammen med han i utgangspunktet. 

Anonymkode: 7fc3c...5d1

Så utrolig dumt og unyttig argument. Når man er forelsket i en og er blitt sammen med en man ønsker å skape et liv med så jobber man med de vanskelige følelser som måtte oppstå. Dine «hva hvis» og råd om å skru tiden tilbake hjelper ingen. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt følelsene dine. Jeg har ikke vært i samme situasjon, men vet at det ville vært et stort problem for meg hvis jeg selv var barnløs. Jeg har ett barn med mannen min nå, og har selvsagt null problem med at barnet vårt kommer foran meg, men dette er jo vårt fellesbarn og vårt eneste barn. I og med at jeg har et barn selv, tror jeg også det ville gått fint å innlede et forhold til en mann med barn fra før, dersom jeg noen gang skulle bli skilt. 

Anonymkode: 96764...bb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er han like glad i barna han fikk med deg? Håper det, men er nysgjerrig, siden jeg jo vurderer å få barn med kjæresten som allerede har et barn.

Anonymkode: 4c175...764

Ja, den tanken har aldri slått meg. De er og såpass store no at de er flyttet ut, men de er ofte her og veldig glad i søsknene sine. Akkurat kjærligheten til barna dine tror jeg er like stor, uavhengig av hvem du har fått de med ☺️

Anonymkode: 6bb4c...004

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig skal dere ikke få noe barn. Han har barn fra før, og de fortjener bedre. Klarer du ikke leve med det, får du finne en barnløs. 

Husk også at han har sett eksen gå gravid og føde. Fryktelig flaut hvis du er dårligere, tenk på det når du ligger og føder. 

Anonymkode: 7fc3c...5d1

Selvfølgelig kan ts og denne mannen få et barn sammen om de vil de. Hvorfor skal de ikke det? 

Anonymkode: bbc73...0cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

siden jeg jo vurderer å få barn med kjæresten som allerede har et barn.

 

Men vil du ha barn for å sjekke om det kurerer sjalusien din? Det høres helt feil ut.. Også tenker jeg på det andre barnet, som du lager en slags konkurranse for. Type «Hvem blir pappa mest glad i?». 

Jeg tenker du burde finne ut hva du vil, og kanskje prøve jobbe med sjalusien din fremfor å sette nye barn til verden.

Endret av sstinemor
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke i samme situasjon. Men jeg tipper det er helt normale følelser.

først må du spørre deg selv; vil du ha barn? Hvi svarer er ja, så må du jo ta det opp med han.

han vil bli akkurat like glad i deres barn. Det er ikke en god grunn å få barn for å få bort sjalusien, men jeg er ganske sikker på at den blir borte. Fordi den kjærligheten du får for ditt barn er så enormt mye større enn den du har for partneren din, og derfor vil ikke du tenke på samme måten lenger. Fokuset ditt vil være på barnet deres, familien deres. Men du må jo være bevisst på at barnet har er søsken, som også elsker barnet og som fortjener masse kjærlighet og omsorg fra deg også. 

Anonymkode: df864...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Alterego666 said:

WTFF!😳

Hvorfor wtf til den kommentaren? Om ts ønsker barn kan hun enten få et barn sammen med kjæresten eller gå. 

Mener du hun skal forholde seg ufrivillig barnløs fordi han allerede har et barn? 

Anonymkode: bbc73...0cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for nå er spermen til mannen svært dårlig, og vi sliter med å få barn. Så er svært sjalu på at han har klart tidligere å få barn med ei annei dame. 

Anonymkode: baf5e...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja for nå er spermen til mannen svært dårlig, og vi sliter med å få barn. Så er svært sjalu på at han har klart tidligere å få barn med ei annei dame. 

Anonymkode: baf5e...c5a

Om du nå opplever ufriv barnløshet, og han har "fått det til før" skjønner jeg godt at du opplever det som sårt. 

 

Anonymkode: bbc73...0cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift i over 30 år med en som har barn fra før og vi har også felles barn. Om du allerede nå sliter med sjalusi, så kan du bare med gru vente på når de første barnebarna kommer. Gang sjalusien din med 10. Jeg anerkjenner følelsene dine, men de bør du bli kvitt på en eller annen måte så fort som mulig. Sjalusi gjør at du ikke klarer å være naturlig rundt barn fra tidligere forhold og barna vil merke dette. Dermed begynner en nedadgående spiral. Et felles barn kan kamuflere sjalusien, men den fjerner den ikke. Du vil aldri klare å være rettferdig overfor alle. Det har du faktisk et ansvar for om du blir mor til disse barnas halvsøsken. Jeg har vanskelig for å tro at en slik situasjon er den eneste sjalusien du bærer på. Sjalusi følger ofte med en viss personlighetstype. Når det er sagt har jeg for min del involvert meg i mitt stebarns liv på en slik måte at jeg også er på godfot med dette barnets besteforeldre og slekt ellers. Det er faktisk plass til veldig mange i hjertet uten å fortrenge noen.

Mitt råd er å arbeide med sjalusien din før dere får barn sammen. Et felles barn vil bare forsterke overtenkingen din og du vil hele tiden i årene som kommer analysere fars handlinger overfor alle barna og om han favoriserer noen. Det er du som da blir problemet, ikke situasjonen. 

Anonymkode: 1e89e...135

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja for nå er spermen til mannen svært dårlig, og vi sliter med å få barn. Så er svært sjalu på at han har klart tidligere å få barn med ei annei dame. 

Anonymkode: baf5e...c5a

Dere kan få hjelp på fertilitetsklinikk. Det var slik jeg ble gravid og det var faktisk en veldig godt gjennomført og vakker prosess. 

Anonymkode: 019b6...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal man være barnefri resten av livet fordi han føler seg ferdig med det? Da finner man heller en som faktisk ønsker familie med en. Er du uenig ?

Anonymkode: 019b6...0d0

Hvorfor blir du sammen med menn med barn fra før da?  Finn en uten barn da.  

Anonymkode: d462c...d5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...