Gå til innhold

Anser du folk som er religiøse i år 2021, til å være mindre intelligente enn ikke-religiøse?

Gjest Vuling

Anbefalte innlegg

23 hours ago, Rogadame said:

90% Av brukerene her på kg  er ateister  vil jeg tippe...maaange shtøgge kvinner og menn her inne m.a.o.. 🤭

Hmm, og jeg som trodde "stygghet"og "penhet" var individuelt ... Utrolig hva man kan lære på KG "ass". 😂

Anonymkode: a4321...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom den religiøse tolker alt bokstavelig og ikke greier å tilpasse troen opp mot forskning og dagens samfunn, mener jeg vedkommende er mindre intelligent.  

Eksempelvis kan være religiøse som ser ned på kvinner (er kvinnefiendtlig). Eller religiøse som nekter å tro på dinosaurer, evolusjon osv. Eller religiøse som nekter å benytte vaksiner eller annen medisinsk hjelp fordi Gud styrer showet. 

Anonymkode: 209b4...03a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eksempelvis kan være religiøse som ser ned på kvinner (er kvinnefiendtlig). Eller religiøse som nekter å tro på dinosaurer, evolusjon osv. Eller religiøse som nekter å benytte vaksiner eller annen medisinsk hjelp fordi Gud styrer showet. 

Evolusjonsteorien har da aldri blitt bevist, så å ikke tro på den er å følge vitenskapen

Anonymkode: 6e668...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Evolusjonsteorien har da aldri blitt bevist,

Den er nok det,

Anonymkode: abf53...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skal ikke påstå jeg har regnet på det. Men autister utgjør vel en forsvinnende liten del av befolkningen. Noe rundt 1%(?)

Forskjellen i religiøsitet er heller ikke egentlig så voldsomt markant. Ei heller forskjellene i IQ. At dette skulle dra opp forskjellene såpass mye høres litt voldsomt ut for meg.

Det trengs mer forskning for å finne ut om det er noe i det men det er jo et helt seriøst forslag fra de som har skrevet studien, da de ikke fant støtte for andre hypoteser de tok for seg. Antar at de ikke hadde nevnt dette hvis det var opplagt at det ikke var noe i det. 

Anonymkode: fa26d...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror på Gud og lignende fordi de har hørt om det fra andre steder. Veldig få har tatt til orde for at om Gud finnes, kan h*n godt være en maskin av et eller annet slag.

Anonymkode: 25459...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den er nok det,

Nei. Det er fortsatt bare en teori, med mange usikre momenter som aldri har blitt bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei. Det er fortsatt bare en teori, med mange usikre momenter som aldri har blitt bevist.

Evolusjon er også et faktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Evolusjon er også et faktum. 

Nei, derav navnet teori. En ufullstendig teori man tror kan være riktig, men aldri har greid å bevise. Likevel tror ateistene på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, derav navnet teori. En ufullstendig teori man tror kan være riktig, men aldri har greid å bevise. Likevel tror ateistene på dette.

Jeg tror også på gravitasjon. Aldri bevist.

Det kan hende jeg midt på natten opplever at jeg og huset mitt svever helt opp til verdensrommet og jeg dør av mangel på luft.

Skummelt at verden er så uforutsigbar 😳😉

Anonymkode: 2c0f2...242

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er den best beviste teorien vi vet til dags dato , derfor den blir lært i Naturfag som fakta ikke som en religiøs teori .

Du burde lære deg at det finnes mange måter definere teori på. foreslår du googler det .

Det finnes millioner på millioner på bevis som kan underbygge at mennesker oppsto via evolusjon, som absolutt alle andre dyrearter på jorden.

Vi kan legge ved en haug av bevis på atevolusjonen er et faktum.

Nå over til dere kreasjonister: få se deres bevis på at menneskene oppsto for bare noen tusen  år siden av en  mann og kvinne.spesifikt et sted i midtøsten.

Anonymkode: 9346d...fe1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Du passer i det minste godt inn i tråden.

All kunnskap vi har i dag er teorier, da man ikke vet for sikkert at det ikke kan falsifiseres. Samtidig er evolusjonsteorien en av de mest solide teoriene vi har, siden den har blitt forsøkt avkreftet i over 150 år, uten suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Evolusjonsteorien har da aldri blitt bevist, så å ikke tro på den er å følge vitenskapen

Takk for at du styrker mitt poeng. Religiøse er mindre intelligente. 

Du har jo ingen kunnskap om hva en teori er. Teori er høyeste mulige status innen den naturvitenskapelige metode. Dette fordi vi vet at en teori alltid kan utbedres. Den er ikke perfekt. Ikke fordi den ikke stemmer. For det er det ingen tvil om at den gjør, men fordi enkelte aspekter må forklares på andre måter eller andre teorier. 

Men prinsippet til evolusjonsteorien er bevist. Det er ingen tvil. INGEN!!!! Det fins ikke et eneste bevis som snakker mot teorien. ALT vi har funnet av fossiler, ALT vi vet om genetikk og ALT som finnes av dyr og mennesker. Du for eks bekrefter teorien. Du er samme rase og er i mange forstander helt lik andre mennesker, men det er tydelig at du henger igjen litt. Vi utvikler oss litt og litt. Får håpe dine barn har tatt ett steg videre. 

Ja nå er jeg frekk, men kom igjen. Man kan ikke være så blank i vitenskapelig kunnskap at man ikke vet det jeg forteller deg nå. 

Anonymkode: d8297...e40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

I medisin og vitenskap betyr ikke teori det du tror. Nettopp fordi vitenskapens utøvere ikke anerkjenner seg selv som perfekt og alltid vil kunne få ny kunnskap, i motsetning til religion som baserer seg på overbevisning og dernest tro. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Merkelig at mangelen på bevis i vitenskapen er tegn for religiøse at vitenskapen tar feil, men ingen klarer å bevise guds eksistens, eller at han laget alt. Allikevel så tror mange på det, og kritiserer eller gjør narr av ateister. 

Anonymkode: a4321...523

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Her beviser du vertfall at du ikke vet hva "teori" betyr i vitenskapen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror også på gravitasjon. Aldri bevist.

Det kan hende jeg midt på natten opplever at jeg og huset mitt svever helt opp til verdensrommet og jeg dør av mangel på luft.

Skummelt at verden er så uforutsigbar 😳😉

Anonymkode: 2c0f2...242

Gravitasjon er bevist, det er ikke evolusjonsteorien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (2 timer siden):

Du passer i det minste godt inn i tråden.

All kunnskap vi har i dag er teorier, da man ikke vet for sikkert at det ikke kan falsifiseres. Samtidig er evolusjonsteorien en av de mest solide teoriene vi har, siden den har blitt forsøkt avkreftet i over 150 år, uten suksess.

Nei, den har ikke blitt forsøkt avbekreftet fordi den aldri har blitt bekreftet i utgangspunktet, The missing link har ateistene aldri greid å finne ut av, slik at det fortsatt er en ufullstendig teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Gravitasjon er bevist, det er ikke evolusjonsteorien

Gravitasjon er bevist. Evolusjon er bevist. Begge er faktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, den har ikke blitt forsøkt avbekreftet fordi den aldri har blitt bekreftet i utgangspunktet, The missing link har ateistene aldri greid å finne ut av, slik at det fortsatt er en ufullstendig teori.

Å herre jesus. Enda en som maser om the missing link? 

Du bekrefter jo bare at du ikke har noe peiling på hverken vitenskap eller teorien du "argumenterer" mot.

Det er ikke noe å forklare. The missing link fins ikke. Ingen har noen gang sagt at vi bare hoppet fra en ape til et menneske eller fra havet til land. Det skjer gradvis over millioner av år. Det er liten forskjell på liten forskjell på liten forskjell som etter millioner av år gjør at man kan kalle noe en ny art. Du er beviset på det selv. Du er samme art som alle oss andre, men det er tydelig at noe henger igjen samtidig som flere har tatt et lite steg videre. 

Anonymkode: d8297...e40

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...