Gå til innhold

Dere som er familie med to voksne, hvor mye har dere utbetalt (netto) fra jobben hver mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Åja, da må man vel slite med 100 000 kr tusen og da 😅

Anonymkode: 64c45...926

Helt håpløst å klare seg på faktisk. 
 

Spøk til alvor : Skjer med alle som har så mye utbetalt? Eller mener de brutto? 

Anonymkode: cd4c5...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er forøvrig poenget med innleggene mine. Man skal ha veldig høy inntekt brutto for å få så mye netto som enkelte her… eller evt mye gjeld som fører til lavt skattetrekk.

Anonymkode: 64c45...926

Det var meg som hadde  ca 80 000 utbetalt (tilsammen).

Ja, man skal ha veldig høy inntekt brutto for å få så mye utbetalt som enkelte her skriver de får.

Det skal sies at vi har firmabil som gjør at vi har noe høyere beskatning enn andre kanskje har. 

Likevel: for å få utbetalt 100 000 kr i mnd (på to voksne) så må begge to tjene omkring 1 million brutto, evt en av dem tjener 1,5 million + 500 000 på den andre. 

Det hører vel til sjeldenhetene vil jeg tro, så kjenner at jeg ikke helt tror på hva alle skriver her. 

Anonymkode: f9918...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er forøvrig poenget med innleggene mine. Man skal ha veldig høy inntekt brutto for å få så mye netto som enkelte her… eller evt mye gjeld som fører til lavt skattetrekk.

Anonymkode: 64c45...926

Er ikke dette ganske innlysende da? 

Anonymkode: 02d5e...e42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter skatt og husleie har jeg 7500 kroner igjen per måned. Og det skal igjen gå til strøm, internett, mobil, forsikring, annen regning, mat, klær, osv. Så her er det trangt. 

Anonymkode: f873e...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter skatt og husleie har jeg 7500 kroner igjen per måned. Og det skal igjen gå til strøm, internett, mobil, forsikring, annen regning, mat, klær, osv. Så her er det trangt. 

Anonymkode: f873e...6f7

Men du har ingen barn å forsørge? Og alderen din?

Anonymkode: 34785...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her inne må det være mange med bra jobber. Her er vi to i butikkbransjen (hver våres område da) og har rundt 47000 til sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får utbetalt omtrent 45 000 mnd. Ingen barn. Sparer halvparten. Lever godt.

Anonymkode: 6f504...392

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok litt for mange av de som skriver her smør på i tykke lag. Slik det ser ut her,så er alle i norge som er høytlønnede faste skribenter på kvinneguiden. Jeg tror faktisk flesteparten her er trygda, ikke lønnsledende i norge 🙂

Anonymkode: da2cd...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det var meg som hadde  ca 80 000 utbetalt (tilsammen).

Ja, man skal ha veldig høy inntekt brutto for å få så mye utbetalt som enkelte her skriver de får.

Det skal sies at vi har firmabil som gjør at vi har noe høyere beskatning enn andre kanskje har. 

Likevel: for å få utbetalt 100 000 kr i mnd (på to voksne) så må begge to tjene omkring 1 million brutto, evt en av dem tjener 1,5 million + 500 000 på den andre. 

Det hører vel til sjeldenhetene vil jeg tro, så kjenner at jeg ikke helt tror på hva alle skriver her. 

Anonymkode: f9918...c0e

Syns også dette er litt rart for jeg tjener over millionen og han tjener 900000. Vi har til sammen ca. 90k utbetalt i en vanlig måned pluss 10k fra utleieleilighet netto som jeg da skatter av på min lønn. Så jeg ville fått utbetalt mer uten denne. Har ikke tatt med barnetrygd, bonus eller feriepengeutbetalinger. Da blir jo snitt utbetalingene høyere. Men vi har veldig høy skatt pga formue og null gjeld. 

Anonymkode: b6710...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to helt vanlige jobber (sykepleier og statsansatt) og lønninger ganske nøyaktig i medianomårdet. Utbetalt har vi til sammen ca 63 000. 

Anonymkode: f4215...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 19.15):

Det var nevnt IT også. Tror du skal lete ganske grundig for å finne noen (med utdannelse) som jobber med IT og tjener under 700.000 🤓

Anonymkode: fb0f0...862

Neida, en i familien til mannen jobber med it (it-ansvarlig for bedriften) og han tjener 550. Han har jobbet der så lenge jeg har kjent mannen (6 år), så han er ikke ny på plassen heller. :)

Anonymkode: 358cc...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen her inne som vet hva netto betyr? Eller dropper dere å betale skatt? 

Anonymkode: f7575...ea2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 16.33):

Vi har 45 tusen utbetalt i mnd.

Synes ikke jeg trenger å forsvare at vi har det utbetalt.

Morsom å se at enkelte har rett under eller over 100000 utbetalt,  visste ikke at KG var et samlingspunkt for de med høy lønn.

Kanskje dette ikke er stedet for oss som har normale lønninger?

Anonymkode: 4abff...58b

Føles ikke sånn! En periode hadde eksen og jeg 26500 i netto 😬 jeg jobbet kommunalt og han var arbeidsledig (EU-borger, så ingenting fra nav).

Alltid hatt dårlig betalte jobber. Og før noen begynner å klage om "men gjør noe med situasjonen!!!!!!!1, ikke klag, tenk på stakkars uføre, de har ikke de samme mulighetene!! 😡😡":

Jeg begynte på en bachelorgrad som 28-åring (for så vidt tragisk sent i forhold til de ærede medlemmer her). Ferdig til våren. Får jeg relevant jobb? Vel, skeptisk. For dem som lurer: går IT, men avskyr programmering 

Anonymkode: 65cfb...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig økt inntekten til rett over 40 000 netto, merker godt de ekstra tusenlappene i inntekt hver måned. Nå har vi endelig råd til å ta en utenlandsferie som ikke kun er fem dager hos mor på bygda. 🥳

Anonymkode: 7e95d...5db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Selv får jeg utbetalt "bare" 38 550 kr og jeg tjener 700`, noe jeg trodde var en god lønn, men her ser jeg uføre som får 34 000 i mnd🤪

Anonymkode: f9918...c0e

Mange kan jo ha hatt en veldig høy lønn tidligere og samtidig ha uføreforsikring, det sier ingenting om ditt lønnsnivå. Jeg har en forsikring som sikrer meg en ganske grei månedslønn dersom uhellet skulle være ute. Det er veldig lurt!

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Syns også dette er litt rart for jeg tjener over millionen og han tjener 900000. Vi har til sammen ca. 90k utbetalt i en vanlig måned pluss 10k fra utleieleilighet netto som jeg da skatter av på min lønn. Så jeg ville fått utbetalt mer uten denne. Har ikke tatt med barnetrygd, bonus eller feriepengeutbetalinger. Da blir jo snitt utbetalingene høyere. Men vi har veldig høy skatt pga formue og null gjeld. 

Anonymkode: b6710...320

Men da er det vel ikke såå rart at andre med like høye eller høyere inntekter som dere også svarer i tråden, akkurat som det du gjør? Dere har jo utbetalt mye per måned til tross for høy beskatning, og da er det andre som kan tjene enda mer og ha høyere (eller lavere skatt), uten at det må bunne i høy grad av gjeld. 

Anonymkode: 99c9a...27f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange kan jo ha hatt en veldig høy lønn tidligere og samtidig ha uføreforsikring, det sier ingenting om ditt lønnsnivå. Jeg har en forsikring som sikrer meg en ganske grei månedslønn dersom uhellet skulle være ute. Det er veldig lurt!

Men da er det vel ikke såå rart at andre med like høye eller høyere inntekter som dere også svarer i tråden, akkurat som det du gjør? Dere har jo utbetalt mye per måned til tross for høy beskatning, og da er det andre som kan tjene enda mer og ha høyere (eller lavere skatt), uten at det må bunne i høy grad av gjeld. 

Anonymkode: 99c9a...27f

Netto er et artig tall fordi de med høyere inntekt og passiv inntekt ved siden av betaler en god del i skatt så tallet blir kunstig lavt. Inntekten til en ufør kan se høy ut pga lavere skatt, barnetillegg og forsikring. Spesielt forsikring i KLP, den betaler ut en god slump per mnd til ansatte i stat og kommune som blir uføre. God forsikring er ekstremt viktig, likeså å lese vilkårene. Så mange der ute som tror de er godt forsikret men så har forsikringen flere unntak enn  det hadde vært plass til i søndagsutgaven av VG.  Barnetillegg er noe man får i visse situasjoner. Jeg fikk det ikke fordi min mann tjener for mye. Det er altså basert på vår samlede inntekt. Jeg fikk heller ingenting på forsikringen fordi jeg ikke orket å forholde meg til det. På veien til en uføresøknad så kommer det nemlig en prosess der man føler seg fullstendig verdiløs og det gir samtidig en følelse av å miste helt rådighet over egen situasjon, at man nå er prisgitt andre og egentlig en byrde. En solid psykisk knekk som enda ikke er over og det er tre år siden nå, så å dokumentere og diskutere ovenfor et forsikringsselskap hvorfor jeg er verdiløs ble i overkant mye. 

Anonymkode: f7575...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen min er statsansatte med mastergrad og lang ansiennitet, jobber på skole og universitet. Ser vi havner i luselønn-gruppa her inne..... Utbetalt totalt ca 65000 (netto) per mnd.

Anonymkode: 87066...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 65.000 kr netto. To voksne og 3 ungdommer i husholdningen, to biler, hund og katt.. 
Lever ikke fett, men vi klarer oss. Men ser jo at mange her inne tjener veldig godt, og det gjenspeiler seg jo litt i samfunnet rundt oss i hvert fall. Vi er de eneste i vennegjengen som verken har hytte, båt, motorsykler osv. Våre ungdommer er de eneste i vennegjengene som ikke har Mac, Iphone ditt og datt, "riktige" sko og klær. Selv fant jeg fram vinterjakka mi nå som går på sin sjuende sesong og vinterskoene mine har jeg limt sålen på tre ganger... Mens alle mine venninner f. eks. har nye vinterjakker og sko hver vinter.

Anonymkode: ff748...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...