Gå til innhold

Dere som er familie med to voksne, hvor mye har dere utbetalt (netto) fra jobben hver mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.pbl.no/tariff/lonn-og-tariff/hovedavtale-og-hovedtariffavtale/

Lønn ligger på kapittel 3, litt langt å scrolle. 

Jeg har kun jobbet privat, men har hørt at kommunalt ansatte får mindre enn dette med unntak av hvertfall Oslo kommune. 

Dette er etter lønnsforhandlingene denne måneden, jeg gikk opp 15.000. Jeg fikk under 20.000 utbetalt før jeg bikket 10 års ansiennitet i sommer, da gikk jeg opp 40.000 i årslønn. 

Anonymkode: 6a339...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellom 70 og 80 tusen utbetalt. Begge jobber på sykehus.

Anonymkode: 23b92...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så voldsomme inntekter her da. Deltid på to voksne, ca. 50-55k i måneden.

Har med dette betalt ned alle lån og sparer ca 30% av inntekten vår.

Anonymkode: 7452c...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.pbl.no/tariff/lonn-og-tariff/hovedavtale-og-hovedtariffavtale/

Lønn ligger på kapittel 3, litt langt å scrolle. 

Jeg har kun jobbet privat, men har hørt at kommunalt ansatte får mindre enn dette med unntak av hvertfall Oslo kommune. 

Dette er etter lønnsforhandlingene denne måneden, jeg gikk opp 15.000. Jeg fikk under 20.000 utbetalt før jeg bikket 10 års ansiennitet i sommer, da gikk jeg opp 40.000 i årslønn. 

Anonymkode: 6a339...524

Se der ja, til og være ufaglært er det vell kanskje ikke så ille dåg etter å ha scrollet gjennom den tariffen og den til renholdere ser jeg at de holder jo voldsomt tilbake inntil du bikker en viss ansiennitet. Kan ikke helt forstå at det det skal være gunstig.. 

Kan jeg spørre hvorfor du ikke tar en fagprøve mtp på faglønn? mulig man havna på ca samme nivå som med 10 års ansiennitet, skum leste bare.

Anonymkode: 02d5e...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så voldsomme inntekter her da. Deltid på to voksne, ca. 50-55k i måneden.

Har med dette betalt ned alle lån og sparer ca 30% av inntekten vår.

Anonymkode: 7452c...bdf

Hvis dere har ca 50-55k med to i deltids arbeid er det jo ikke voldsomt om det er andre med bortimot dobbel utbetalt i fulltidsarbeid :) alt må jo sees i en sammenheng, gaaaanske sikker på at de med høyst utbetalt her også er de med minst fritid o.l. 

Anonymkode: 02d5e...e42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke mulig å ha 40.000 hver seg i uføretrygd! 

Anonymkode: c7516...c36

mamma har noe slikt, fordi hun har arbeidsskade og hadde god lønn før ulykken

Anonymkode: 7bc7b...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110-120k, to voksne, bonuser og eventuell overtid kommer i tillegg. 

Helt vanlige 100% stillinger, og stort sett hjemmekontor, så svært lite tid går med til jobbreise. Det er ikke sånn at høy lønn automatisk medfører en veldig stressende arbeidshverdag. Hvis man er i den heldige situasjonen at man har en spesiell kompetanse, blir lønnen for høy uansett. Den situasjonen er vi i begge to. 

Anonymkode: 3fd8f...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden; stedet for uføretrygdede og de sinnsykt rike!!

Anonymkode: 3d72b...7e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinneguiden; stedet for uføretrygdede og de sinnsykt rike!!

Anonymkode: 3d72b...7e1

Og de midt i mellom, er jo vell så mange som forteller at de havner en plasse mellom a-b her :)

Anonymkode: 02d5e...e42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinneguiden; stedet for uføretrygdede og de sinnsykt rike!!

Anonymkode: 3d72b...7e1

Du mener folk som tilsammen tjener 130 000 er sinnsykt rike?

Da tenker vi veldig forskjellig. For meg er sinnsykt rike folk som Jeff Bezos, John Fredriksen, Bill Gates og lignende.

Anonymkode: 42cd3...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

110-120k, to voksne, bonuser og eventuell overtid kommer i tillegg. 

Helt vanlige 100% stillinger, og stort sett hjemmekontor, så svært lite tid går med til jobbreise. Det er ikke sånn at høy lønn automatisk medfører en veldig stressende arbeidshverdag. Hvis man er i den heldige situasjonen at man har en spesiell kompetanse, blir lønnen for høy uansett. Den situasjonen er vi i begge to. 

Anonymkode: 3fd8f...2f4

Tydeligvis ikke så normalt når man har en spesiell kompetanse… Er noe spesielt så er det jo ikke normalt.

De fleste med høye lønninger har ansvar og ofte også utdanning deretter. Og noen yrker trenger man hverken høy utdanning eller mye ansvar, men yrke er av en viss risiko etc.

Det er ytterst få som bare har dumpa inn i en jobb som gir millioninntekt.

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Og de midt i mellom, er jo vell så mange som forteller at de havner en plasse mellom a-b her :)

Anonymkode: 02d5e...e42

Ja, jeg synes summene i tråden høres ganske representative ut.

Anonymkode: 42cd3...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinneguiden; stedet for uføretrygdede og de sinnsykt rike!!

Anonymkode: 3d72b...7e1

Tror ikke de sinnsykt rike henger på KG.

Faktisk er jeg overraska over hvor mye av folk som tjener millioner som sitter her.

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsammen ca 40000 utbetalt. 2 voksne og ett lite barn i hus. Det går, har bare ikke råd til feks å spise ute, kjøpe klær ofte eller dra til frisør,det må jeg gjøre maks hver 4-5 mnd  

Anonymkode: 74ee0...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netto har vel ikke så mye å si, folk skatter jo helt forskjellig. 

Anonymkode: a43c8...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke de sinnsykt rike henger på KG.

Faktisk er jeg overraska over hvor mye av folk som tjener millioner som sitter her.

Anonymkode: 64c45...926

Jeg kan kalle meg millionær, godt i pluss også. 

Men jeg er fortsatt et helt vanlig menneske. Akkurat som mange av de som sitter på KG ;)

Kan kun bli gjennomskuet på huset (og kanskje bilene for de som har interesse) at jeg har en del penger. Ingen som møter meg, vil ved førsteinntrykket tro jeg er velstående. Tvert i mot 😅

Anonymkode: 2226b...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være millionær er ikke helt det samme som det var før. Har man noen år på baken, og bolig i en storby, skal det veldig mye til for å ikke være i det minste boligmillionær.

Anonymkode: 42cd3...cc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Se der ja, til og være ufaglært er det vell kanskje ikke så ille dåg etter å ha scrollet gjennom den tariffen og den til renholdere ser jeg at de holder jo voldsomt tilbake inntil du bikker en viss ansiennitet. Kan ikke helt forstå at det det skal være gunstig.. 

Kan jeg spørre hvorfor du ikke tar en fagprøve mtp på faglønn? mulig man havna på ca samme nivå som med 10 års ansiennitet, skum leste bare.

Anonymkode: 02d5e...e42

Hvis jeg tar fagprøve mister jeg retten til gratis voksenopplæring i VGS som jeg gjennomfører nå. Dessuten er dette ikke et yrke jeg har lyst til å bli værende i, har sett på litt for nært hold hvor mange som blir utslitt av dette yrket. Men det har tatt litt tid før jeg valgte å ta opp skole igjen :)

Anonymkode: 6a339...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis jeg tar fagprøve mister jeg retten til gratis voksenopplæring i VGS som jeg gjennomfører nå. Dessuten er dette ikke et yrke jeg har lyst til å bli værende i, har sett på litt for nært hold hvor mange som blir utslitt av dette yrket. Men det har tatt litt tid før jeg valgte å ta opp skole igjen :)

Anonymkode: 6a339...524

Ikke sant ja, så bra da 👌 desverre ser det ikke ut som typisk "lavtlønnet" arbeid noen sinne kommer til å faktisk gi mening ifh til belastning/lønn. Men med deg kan det jo bare gå oppover lønnsmessig om du ikke vil bli værende og faktisk gjør tiltak for å endre det. 

Lykke til! 🙌

Anonymkode: 02d5e...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...