Gå til innhold

Dere som er familie med to voksne, hvor mye har dere utbetalt (netto) fra jobben hver mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har utbetalt 120.000 netto. Mannen min er økonomisjef i et privat firma, mens jeg er eier av et selskap innenfor helsesektoren. Jeg tar i tillegg ut en bonus på rundt én million årlig. 

Anonymkode: 08ece...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Bare jeg som ikke vet hva mannen min tjener? 😂😂

Anonymkode: e85e2...02e

Jeg vet det bare sånn ca 100 000,- hver vei. Brutto i året.  Hva det blir utbetalt i måneden aner jeg ikke. Jeg vet jo ikke skatteprosenten hans. Er litt usikker selv, men har utbetalt ca.35. Mannen mer enn det.

Anonymkode: cfbe6...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet det bare sånn ca 100 000,- hver vei. Brutto i året.  Hva det blir utbetalt i måneden aner jeg ikke. Jeg vet jo ikke skatteprosenten hans. Er litt usikker selv, men har utbetalt ca.35. Mannen mer enn det.

Anonymkode: cfbe6...2db

Så sykt spesielt å ikke vite hva EKTEFELLEN tjener. Hva slags forhold har folk egentlig..

Anonymkode: 0be94...ede

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så sykt spesielt å ikke vite hva EKTEFELLEN tjener. Hva slags forhold har folk egentlig..

Anonymkode: 0be94...ede

Nei, ikke rart. Det varierer. Han har overtid osv. Hvis vi snakker om det(han nevner han har gått opp i lønn for eks, eller jeg ser på selvangivelsen) er det jo et øyeblikksbilde i brutto årslønn, ikke «utbetalt månedslønn». 
Vi har ikke tilgang til hverandres lønnskontoer. Vi har romslig økonomi. Han svarer jo hvis jeg spør. Jeg er mer interessert hva vi/han har igjen FØR utbetaling, hvor mye vi sparer. 
Vi lever ikke etter budsjett. 

Anonymkode: cfbe6...2db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det var nevnt IT også. Tror du skal lete ganske grundig for å finne noen (med utdannelse) som jobber med IT og tjener under 700.000 🤓

Anonymkode: fb0f0...862

Vel det kommer nok an på hvor man bor. Min mann har 625 000

Anonymkode: 35c40...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

700 k som begynnerlønn? :ler: Jeg har to elektrikere i familien, ingen av de har 700 k. 

Anonymkode: 358cc...373

Ikke min itmann heller

Anonymkode: 35c40...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har utbetalt 120.000 netto. Mannen min er økonomisjef i et privat firma, mens jeg er eier av et selskap innenfor helsesektoren. Jeg tar i tillegg ut en bonus på rundt én million årlig. 

Anonymkode: 08ece...e72

Hva slags type selskap er det du eier?

Anonymkode: b23cd...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (20 timer siden):

Synes det er fascinerende at omtrent alle høytlønnede i landet virker å være aktive i disse trådene på KG om inntekt/pris på boligen de eier osv 😅

Her inne sprenger en skalaen på gjennomsnittsinntekt 😅🤷‍♀️

Du vet at gjennomsnittsinntekt er over 500.000 i Norge?

Selv har jeg utbetalt ca 43.000, vet ikke hva kona har, men det er mer enn meg.

Anonymkode: 91fdd...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge uføre. Netto pr mnd for oss begge blir ca 47.000 pr mnd, utbetalt ca 34.000 kr pr mnd

Anonymkode: 33b71...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nå var det er svar for å vise at med en husholdning på to voksne er det ikke hårreisende som enkelte her mente med typ 70,80,90 utbetalt. Alt de med langt mer ala 100-130.. tilhører den minste gruppen sier seg vell selv. 

Dåg tjener den ene rimelig godt og den andre normalt kan det jo fort bli penger tilsammen :)

Anonymkode: 02d5e...e42

Ja, og jeg mener fortsatt at å få utbetalt 80 og 90 000 kroner er ikke «normalen». At begge har 40 000 kroner netto betyr at de begge har en inntekt rundt 700 000 kroner og det er virkelig ikke medianen eller gjennomsnittet. Tror du glemmer at skattetrekket øker betraktelig ettersom du tjener mer og at en som tjener 500 tusen kan ha betydelig mindre skatt enn en på 800 000 kroner. Og da mener jeg 6-10 000 kroner i forskjell. Så da forstår også du at jo mer du tjener, jo mer skatt og dermed skal det jo mere til brutto for å tjene så mye som feks 50 000 kr.
 

Så at det forekommer ja, men at det er så vanlig, nei. Men KG viser stort sett de som har såpass at de ønsker å svare, andre ser svarene og gidder ikke å legge inn sitt fordi de har «helt normale» lønninger. Du ser jo at noen har skrevet «bare 65 000 tusen utbetalt» akkurat som det er noe å skamme seg over eller at det er lavt.

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, og jeg mener fortsatt at å få utbetalt 80 og 90 000 kroner er ikke «normalen». At begge har 40 000 kroner netto betyr at de begge har en inntekt rundt 700 000 kroner og det er virkelig ikke medianen eller gjennomsnittet. Tror du glemmer at skattetrekket øker betraktelig ettersom du tjener mer og at en som tjener 500 tusen kan ha betydelig mindre skatt enn en på 800 000 kroner. Og da mener jeg 6-10 000 kroner i forskjell. Så da forstår også du at jo mer du tjener, jo mer skatt og dermed skal det jo mere til brutto for å tjene så mye som feks 50 000 kr.
 

Så at det forekommer ja, men at det er så vanlig, nei. Men KG viser stort sett de som har såpass at de ønsker å svare, andre ser svarene og gidder ikke å legge inn sitt fordi de har «helt normale» lønninger. Du ser jo at noen har skrevet «bare 65 000 tusen utbetalt» akkurat som det er noe å skamme seg over eller at det er lavt.

Anonymkode: 64c45...926

Netto

Anonymkode: 64c45...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du vet at gjennomsnittsinntekt er over 500.000 i Norge?

Selv har jeg utbetalt ca 43.000, vet ikke hva kona har, men det er mer enn meg.

Anonymkode: 91fdd...239

Tror det var 44 000 kroner i måneden som var medianlønn brutto. Og 48 000 kroner som var gjennomsnittet. Gjennomsnittet som dras veldig opp av de som har MYE penger.

Så det hvis vi ser på tallene så er det da (med to i husholdningen) vanlig å ha en bruttomånedslønn på mellom 88 og 96 000 kroner. Og mange i denne tråden sier de har dette netto. Så det vil si at de tjener en del mer i brutto enn gjennomsnittet og i hvertfall medianen.

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dere som har mindre enn 100.000 utbetalt i måneden, hvordan overlever dere egentlig? Har dere ikke utgifter? 😵

Anonymkode: ecddc...470

I alle dager, hva slags utgifter er det som krever 100 000 kroner utbetalt? 
 

 

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sånn ca 80 000 utbetalt og mannen min tjener over 900` og jeg tjener 700`.

Dere som har utbetalt så mye som dere skriver må ha veldig lavt skattetrekk? 

Selv får jeg utbetalt "bare" 38 550 kr og jeg tjener 700`, noe jeg trodde var en god lønn, men her ser jeg uføre som får 34 000 i mnd. 🤪

Anonymkode: f9918...c0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I alle dager, hva slags utgifter er det som krever 100 000 kroner utbetalt? 
 

 

Anonymkode: 64c45...926

Hallo! Seilbåt, 4 biler , hytte, feriested både i Roma og Barcelona, hus, leilighet til ungene koster ! 🤪

Anonymkode: cd4c5...598

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har sånn ca 80 000 utbetalt og mannen min tjener over 900` og jeg tjener 700`.

Dere som har utbetalt så mye som dere skriver må ha veldig lavt skattetrekk? 

Selv får jeg utbetalt "bare" 38 550 kr og jeg tjener 700`, noe jeg trodde var en god lønn, men her ser jeg uføre som får 34 000 i mnd. 🤪

Anonymkode: f9918...c0e

Fra nav er maks brutto ca 400 000 kroene i året. Noen får ekstra fra klp, og noen har forsikring. Så er absolutt ikke vanlig å få utbetalt 34 000 kroner som ufør.

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har sånn ca 80 000 utbetalt og mannen min tjener over 900` og jeg tjener 700`.

Dere som har utbetalt så mye som dere skriver må ha veldig lavt skattetrekk? 

Selv får jeg utbetalt "bare" 38 550 kr og jeg tjener 700`, noe jeg trodde var en god lønn, men her ser jeg uføre som får 34 000 i mnd. 🤪

Anonymkode: f9918...c0e

Dette er forøvrig poenget med innleggene mine. Man skal ha veldig høy inntekt brutto for å få så mye netto som enkelte her… eller evt mye gjeld som fører til lavt skattetrekk.

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo! Seilbåt, 4 biler , hytte, feriested både i Roma og Barcelona, hus, leilighet til ungene koster ! 🤪

Anonymkode: cd4c5...598

Åja, da må man vel slite med 100 000 kr tusen og da 😅

Anonymkode: 64c45...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...