Gå til innhold

Dere som er familie med to voksne, hvor mye har dere utbetalt (netto) fra jobben hver mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fløff skrev (5 minutter siden):

Synes det er fascinerende at omtrent alle høytlønnede i landet virker å være aktive i disse trådene på KG om inntekt/pris på boligen de eier osv 😅

Her inne sprenger en skalaen på gjennomsnittsinntekt 😅🤷‍♀️

Synes ikke det er så unormale lønninger her?🙈 Det er jo snakk om to voksne i faste jobber? Å få utbetalt 50K (som jo absolutt ikke er dårlig, ikke misforstå!) innebærer jo ca. 25K utbetalt per person. Det er jo likevel en del under snittet, uten at det gjør noe som helst. Men da er det ikke rart at andre igjen drar opp snittet med å få utbetalt over 100K til sammen. Kjenner f.eks. en overlege som tjener ca. det alene🤷🏻‍♀️

Jeg har utbetalt 37K, tjener vel reeett over landsgjennomsnittet i brutto, og samboeren min tjener ca. det samme som meg, så vi har da utbetalt ca. 75K. Vi er 27 år, så ikke overrasket over at andre, enda mer vokse enn oss, tjener en god del mer enn dette.

Anonymkode: 99c9a...27f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 31-32K utbetalt inkl barnetrygd  

Min mann har rundt 40-50K utbetalt (jeg vet faktisk ikke..), men får bonuser av og til. Så 70-80K. 

Jeg har mulighet å tjene mer, men jobber deltid og er dels ufør. Men håper å klare å jobbe mer etterhvert hvis helsa holder. 

Anonymkode: fd130...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neida. Mange lever glansbildelivet sitt på nett. Dette er de samme med millioner i buffer også. Slapp helt av. 

Anonymkode: 15709...0a4

Tror du glemmer at sykepleiere, lærere kan ligge på rundt 550-600. En vanlig butikkarbeider ligger på rundt 450. Eletriker eller it kommer nok fort opp i 500-700. 

Ergo er mann to med rimelig ordinære jobber har man fort ok utbetalinger. Også har du de som har jobber som betaler greit i tillegg til mye bonuser/overtid. 

Anonymkode: 02d5e...e42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror du glemmer at sykepleiere, lærere kan ligge på rundt 550-600. En vanlig butikkarbeider ligger på rundt 450. Eletriker eller it kommer nok fort opp i 500-700. 

Ergo er mann to med rimelig ordinære jobber har man fort ok utbetalinger. Også har du de som har jobber som betaler greit i tillegg til mye bonuser/overtid. 

Anonymkode: 02d5e...e42

450.000 som butikkmedarbeider? 😂Tror du har lagt på 100.000 for mye.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (Akkurat nå):

450.000 som butikkmedarbeider? 😂Tror du har lagt på 100.000 for mye.... 

https://www.virke.no/tariff-og-lonn/finn-tariffavtale/landsoverenskomsten-hk/

Et vokset menneske ligger da på lønnstrinn 6, som utgjør rundt 415?. Så kommer overtid/bonuser osv på topp. Så bomma nok ikke med 100 nei. Selv jobbet som butikkmedarbeider med ledertilegg tidligere og lå på 468.. 

Ergo det blir penger i de mest ordinære jobber også :)

Anonymkode: 02d5e...e42

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får dra ned snittet 🙈

Vi har 50-55000 utbetalt til sammen.

Lever veldig godt med det 🤗

Anonymkode: 73abb...ed5

Samme her😀

Anonymkode: 493bb...11d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uføre begge to, så rundt 80.000 

Anonymkode: ebdbe...99a

80.000 på og være uføre... lurer på hvilken uføre dere har.. 🙈

Anonymkode: 7d4ae...791

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fattigslige 71 000 netto, vi. Ligger langt unna alle de rike folka som henger her inne. 

Anonymkode: 0c025...017

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes ikke det er så unormale lønninger her?🙈 Det er jo snakk om to voksne i faste jobber? Å få utbetalt 50K (som jo absolutt ikke er dårlig, ikke misforstå!) innebærer jo ca. 25K utbetalt per person. Det er jo likevel en del under snittet, uten at det gjør noe som helst. Men da er det ikke rart at andre igjen drar opp snittet med å få utbetalt over 100K til sammen. Kjenner f.eks. en overlege som tjener ca. det alene🤷🏻‍♀️

Jeg har utbetalt 37K, tjener vel reeett over landsgjennomsnittet i brutto, og samboeren min tjener ca. det samme som meg, så vi har da utbetalt ca. 75K. Vi er 27 år, så ikke overrasket over at andre, enda mer vokse enn oss, tjener en god del mer enn dette.

Anonymkode: 99c9a...27f

Å få utbetalt disse summene etter skatt er godt over snittet. Særlig i din alder.

Vanlig lønn for noen som jobber med mastergrad og  10 års erfaring i den kommunen som betaler høyest lønn - om man har rådgiverstilling (de færreste er jo toppledere) er 550-630.000 kr. 

Det blir uten diverse spesielle fradrag ca 32-33.000 utbetalt pr person. 

Jeg kjenner og folk som tjener opp mot millionen, men de utgjør statistisk sett IKKE flertallet. 

84846567-288C-43A2-A288-F4C10E05DE94.jpeg

Endret av Fløff
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 95.000 og 105.000 Alt etter hvor mye ekstra jeg jobber. 

Anonymkode: 16b4d...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (4 timer siden):

Folk her inne tjener ekstremt mye 😳

Skal ikke så mye til å tjene disse summene med 2 helt ordinære jobber egentlig. Jeg jobber som helsefag-arbeider. Med litt overtid og ekstravakter ila året bikker jeg 500.000. Og da har jeg VGs-utdanning. Så at en husholdning med gode jobber tjener over 100k er helt normalt. 

Anonymkode: 16b4d...b92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt meningsløst å snakke om hva man får utbetalt... det kommer jo helt an på skatteprosent, fagforeningstrekk osv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

60 000, men jeg er uføretrygdet med minstesats.

Vi har arvet, så vi har ikke lån og det gjør at vi har det veldig komfortabelt likevel.

Anonymkode: 0cc92...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på KG folk forsvarer at de «bare har 60 tusen». 
 

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skal ikke så mye til å tjene disse summene med 2 helt ordinære jobber egentlig. Jeg jobber som helsefag-arbeider. Med litt overtid og ekstravakter ila året bikker jeg 500.000. Og da har jeg VGs-utdanning. Så at en husholdning med gode jobber tjener over 100k er helt normalt. 

Anonymkode: 16b4d...b92

Ja, men ikke netto… Har du 100 000 kroner i netto hver måned så tjener man veldig mye brutto. Må tenke på at de får mye høyere skatt jo mer de tjener.

Anonymkode: 64c45...926

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...