Gå til innhold

Dette handler ikke om helse lenger.


AfterTheRain

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Det var da en god del innlagte Oktober 2020, hva mener du har endret seg om ikke bedringen skyldes vaksine?  

Se litt tilbake på andre epidemier, hva endret seg? Ikke hadde de vaksine, og borte ble de🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

zemer skrev (Akkurat nå):

Se litt tilbake på andre epidemier, hva endret seg? Ikke hadde de vaksine, og borte ble de🤔

Så du tenker situasjonen i Norge og ellers i verden hadde sett lik ut, om det ikke hadde blitt utviklet noen vaksiner? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (Akkurat nå):

Se litt tilbake på andre epidemier, hva endret seg? Ikke hadde de vaksine, og borte ble de🤔

Pandemier som vi ikke kunne vaksinere mot sluttet vel når alle enten var immune eller døde fra sykdommen? Nå kan vi vaksinere så vi får opp immuniteten uten at så mange må bli syke og da sliper vi så mange døde. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (7 minutter siden):

Hvorfor tror du de aller fleste i risikosonene er beskyttet da? Det handler jo om at de fleste er vaksinerte og dermed beskyttet. 

Og det sier vel seg selv? Hvordan er dette du skriver her relevant for det som jeg skrev? Jeg påpekte at uvaksinerte ikke var nevnt som en unntaksgruppe i artikkelen, mht at koronaviruset nå regnes som like farlig som influensa. De uvaksinerte utgjøres i hovedsak av barn og unge, og i liten grad av mennesker i risikogruppe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (2 minutter siden):

Så du tenker situasjonen i Norge og ellers i verden hadde sett lik ut, om det ikke hadde blitt utviklet noen vaksiner? 

Jeg tenker at disse vaksinene ikke er bra nok. Hadde vi tidligere hatt vaksine som slo ned viruset hadde det vært noe annet. Virus er noe av det smarteste som finnes. Vi startet vaksinering midt i en pandemi, er det ikke dette det har blitt advart mot?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pivot skrev (3 minutter siden):

Og det sier vel seg selv? Hvordan er dette du skriver her relevant for det som jeg skrev? Jeg påpekte at uvaksinerte ikke var nevnt som en unntaksgruppe i artikkelen, mht at koronaviruset nå regnes som like farlig som influensa. De uvaksinerte utgjøres i hovedsak av barn og unge, og i liten grad av mennesker i risikogruppe. 

Mulig jeg misforsto deg, jeg trodde du mente at corona ikke var farligere en influensa? 

Så prøvde jeg og påpeke at det er for de som er beskyttet (vaksinert) den ikke er farligere en influensa. For de som ikke tror på vaksinen og nekter og ta den er corona like farlig. Det finnes jo anti vaksine folk som befinner seg i risiko grupper. Men jeg er enig i at corona nokk ikke er så annerledes fra influensa for de aller fleste i befolkningen nå (med unntak av de som ikke stoler på vaksinene). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at disse vaksinene ikke er bra nok. Hadde vi tidligere hatt vaksine som slo ned viruset hadde det vært noe annet. Virus er noe av det smarteste som finnes. Vi startet vaksinering midt i en pandemi, er det ikke dette det har blitt advart mot?

Hvor har vi blitt advart mot og vaksinere mot sykdommer? Man kan jo ikke starte vaksineringen mot sykdommer før de er oppdaget, og naturlig nokk begynt og smitte flere smittes nesten ingen er det ingen grund til og vaksinere. Det er mange sykdommer som tidligere har vært kjempe utbret, men som i dag er nesten utryddet takket være vaksiner 🙂 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Mulig jeg misforsto deg, jeg trodde du mente at corona ikke var farligere en influensa? 

Så prøvde jeg og påpeke at det er for de som er beskyttet (vaksinert) den ikke er farligere en influensa. For de som ikke tror på vaksinen og nekter og ta den er corona like farlig. Det finnes jo anti vaksine folk som befinner seg i risiko grupper. Men jeg er enig i at corona nokk ikke er så annerledes fra influensa for de aller fleste i befolkningen nå (med unntak av de som ikke stoler på vaksinene). 

Like farlig som hva? Kjenner fler som har hatt korona,  noen fikk den som en influensa andre merket ikke noe. Sistnevnte uvaksinert i risikogruppen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Hvor har vi blitt advart mot og vaksinere mot sykdommer? Man kan jo ikke starte vaksineringen mot sykdommer før de er oppdaget, og naturlig nokk begynt og smitte flere smittes nesten ingen er det ingen grund til og vaksinere. Det er mange sykdommer som tidligere har vært kjempe utbret, men som i dag er nesten utryddet takket være vaksiner 🙂 

Mente å lese at de forsket på denne vaksinen for 20 år siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at disse vaksinene ikke er bra nok. Hadde vi tidligere hatt vaksine som slo ned viruset hadde det vært noe annet. Virus er noe av det smarteste som finnes. Vi startet vaksinering midt i en pandemi, er det ikke dette det har blitt advart mot?

Så med andre ord tenker du det hadde vært bedre å avstå fra vaksinen? Er det advart om å starte vaksinering i en pandemi og i såfall fra hvem?
 

 Ser du ikke hva en eventuell pandemi uten motstand ville gjort med befolkningen, helsevesenet og samfunnsøkonomien i verdenssamfunnet , skremmende. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 minutter siden):

Mente å lese at de forsket på denne vaksinen for 20 år siden. 

På metoden ja, men du må ha et gitt  virus for å utvikle vaksinen. Altså du kan ikke oppdrive en vaksine mot et virus du ikke kjenner oppskriften på.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (Akkurat nå):

Like farlig som hva? 

Like farlig som det alltid har vært, altså MYE farligere en influensa.

zemer skrev (4 minutter siden):

Kjenner fler som har hatt korona,  noen fikk den som en influensa andre merket ikke noe. Sistnevnte uvaksinert i risikogruppen. 

Så bra at de du kjenner ikke ble alvorlig syke, men noen titalls sykdomsforløp er ikke nokk til og skape et solid bilde av en sykdom. Skal man forstå hvor farlig en sykdom er må man se på statistikken for mange pasienter, og gjør man det så er corona helt klart mye mer dødelig en influensa for uvaksinerte pasienter.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (51 minutter siden):

Grunnen til at det dødde så mange mennesker at de ikke hadde plass til de i likhusene var at Fauci tok liv av dem?  Skal jeg tro på noe av dette må jeg nesten se en troverdig kilde på det. For det høres jo absurd ut at sykehusene plutselig begynte og ta liv av sine egne pasienter, hvorfor ble disse covid pasienten innlagt på sykehuset i det helle tatt, om de ikke var sykere end en vanlig influensa?

Det legges jo også inn en mengde pasienter på sykehus for influensa hver eneste vinter.

Grunnen til opphopning av døde skyldtes nok heller at så mange mennesker ble satt i karantene at det ikke var nok personell igjen til å håndtere dem. I likhet med øvrige funksjoner på sykehusene.

Men ja, Fauci anbefalte Remdesivir, en mislykket Ebola-medisin, som også ser ut til å ha vært en like mislykket Covid-medisin. Derimot har den en del bivirkninger, alvorlige sådanne, deriblant nyresvikt, og kanskje også hjerteproblemer.

https://www.forbes.com/sites/jvchamary/2021/01/31/remdesivir-covid-coronavirus/
https://atlantabusinessjournal.com/remdesivir-treatment-stopped-due-to-side-effects/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33340409/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34202350/

Standard behandling forøvrig, dvs dra hjem, ta Paracet og ta kontakt hvis du er nær ved å stryke med, for deretter å få en respiratorslange stukket i halsen, i strid med all tidligere praksis ved behandling av luftveisinfeksjoner, har nok heller ikke vært et sjakktrekk. I hvert fall ikke fra pasientens synspunkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (6 minutter siden):

Mente å lese at de forsket på denne vaksinen for 20 år siden. 

Man kan sikkert forske generelt på det og utvikle vaksiner, men man må nesten kjenne til sykdommen før man lager vaksinen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (11 minutter siden):

Det legges jo også inn en mengde pasienter på sykehus for influensa hver eneste vinter.

Grunnen til opphopning av døde skyldtes nok heller at så mange mennesker ble satt i karantene at det ikke var nok personell igjen til å håndtere dem. I likhet med øvrige funksjoner på sykehusene.

Men ja, Fauci anbefalte Remdesivir, en mislykket Ebola-medisin, som også ser ut til å ha vært en like mislykket Covid-medisin. Derimot har den en del bivirkninger, alvorlige sådanne, deriblant nyresvikt, og kanskje også hjerteproblemer.

https://www.forbes.com/sites/jvchamary/2021/01/31/remdesivir-covid-coronavirus/
https://atlantabusinessjournal.com/remdesivir-treatment-stopped-due-to-side-effects/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33340409/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34202350/

Standard behandling forøvrig, dvs dra hjem, ta Paracet og ta kontakt hvis du er nær ved å stryke med, for deretter å få en respiratorslange stukket i halsen, i strid med all tidligere praksis ved behandling av luftveisinfeksjoner, har nok heller ikke vært et sjakktrekk. I hvert fall ikke fra pasientens synspunkt.

Det dør ca 900 hvert år av influensa flere av de opptar også plass på intensiv aldri hørt at dette gikk utover tilbudet for andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (11 minutter siden):

Mulig jeg misforsto deg, jeg trodde du mente at corona ikke var farligere en influensa? 

Så prøvde jeg og påpeke at det er for de som er beskyttet (vaksinert) den ikke er farligere en influensa. For de som ikke tror på vaksinen og nekter og ta den er corona like farlig. Det finnes jo anti vaksine folk som befinner seg i risiko grupper. Men jeg er enig i at corona nokk ikke er så annerledes fra influensa for de aller fleste i befolkningen nå (med unntak av de som ikke stoler på vaksinene). 

Nei, jeg mente ikke å ufarliggjøre korona. Jeg er enig i det du skriver her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner folk er redde, vi har ikke hørt stort annet enn om korona i snart 2 år. Media har proppet oss fulle, samfunnet stengt ned. Bare en vaksine kan redde oss. Så det er meget forstålig at folk er redde, hører på myndighetene uten å tenke mer på det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (5 timer siden):

Hvordan kan du si at korona ikke er verre enn influensa? Det er rett og slett ikke sant.

Det har da myndighetene gått ut med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pippi Lotta said:

Like farlig som det alltid har vært, altså MYE farligere en influensa.

Så bra at de du kjenner ikke ble alvorlig syke, men noen titalls sykdomsforløp er ikke nokk til og skape et solid bilde av en sykdom. Skal man forstå hvor farlig en sykdom er må man se på statistikken for mange pasienter, og gjør man det så er corona helt klart mye mer dødelig en influensa for uvaksinerte pasienter.  

For å gjøre bildet enda mer solid må en også se på alder, helsetilstand og adferd blant pasientene. Så covid er kanskje mer dødelig enn influensa, men hvor dødelig er det i utgangspunktet for friske ikke-gamle folk? Ikke spesielt høyt her til lands hvertfall om en skal tro de offentlige tallene. Sammelignet med for eks kreft, biltrafikk og hjertetrøbbel er ikke covid mer skummelt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (19 minutter siden):

Det dør ca 900 hvert år av influensa flere av de opptar også plass på intensiv aldri hørt at dette gikk utover tilbudet for andre.

Nei, og det er vel egentlig mere tiltakene og panikken og mytene rundt korona som skaper eventuelle problemer, heller enn koronaen i seg selv.

Mange pasienter fikk utsatt planlagt behandling i mars 2020 - ikke fordi sykehusene flommet over av koronapasienter, men fordi det ble holdt av plass til koronapasienter som aldri kom, mens personalet tvinnet tommeltotter...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...