Gå til innhold

Utro eller voldtatt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kort fortalt

Ei jente jeg holdt på med (9uker, nesten kjærester) sa at hun hadde vert på en fest og ligget med en fyr ( helt knust når hun sier det) Så etter noen timer kommer det frem sakte  at hun blei dratt inn på et rom, holdt fast og slått. Fekk da se blåmeker på rumpen og magen. 
Klarte ikke å gjøre motstand sa hun. sa nei flere ganger men han hørte ikke. 
Hun var der til morgen etterpå. (Var på nash ingen andre der)
kjennskap til fyren men ikke venner. Slettet han fra sosiale medier og hun ville aldri se eller høre noen ting fra han igjen (ringte)

vil ikke anmelde det pga hun klarer ikke å sitte å forklare seg om det (ekkelt) og saken blir nok bare henlagt 

hun sier hun ikke klarte å si hva som hadde skjedd først når vi snakket. 
 

Jeg sliter med å forstå hvorfor hun sa hun var utro først, lar meg tru dette noen timer ?(veldig vondt for meg) skjønner ikke? Anget hun seg for å ikke miste meg? 
Hvorfor ikke komme seg vekk der ifra når hun hadde sjansen? 
 

I mine auge er hun ikke den jenta som ligger rundt. (Kjent hun i 2 år før vi holdt på)  Det var hun som ville at vi ikke skulle være med andre når vi holdt på ( veldig tydelig på det) jeg og ! 

Syns det er vanskelig å forstå hvorfor hun sier det på den måten. Eg hadde hatt meir forståelse om hun sa det som det var med det første. 
hun hadde blåmerker og klore står på rumpa og magen. Jeg tror på henne men skjønner ikke hvorfor hun sier det sånn. Kanskje jeg som man tenker annerledes å ikkje skjønner hun ?? 

 

vet ikke helt hva jeg ska tro. Er fortsatt i sjokk. 



 

 

 


 

 

 

Anonymkode: c37bd...545

Hun trenger masse støtte nå :) kan du ta med henne til nærmeste voldtektsmottak eller legevakt? Så får hun noen å snakke med og tilbud om testing. Hvis hun ombestemmer seg i fremtiden med å anmelde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selv om sjansen for henleggelse er stor, så er det viktig å anmelde uansett. For hvis han gjør sånt flere ganger så vil de gjenoppta saken og han sannsynligvis bli stoppet.  Feks han kjendis danseren ble ikke tatt, før det var flere som anmeldte han og da dukket det også opp flere som var utsatt for han som ikke hadde anmeldt tidligere. Hadde alle anmeldt med en gang, ville han sannsynligvis blitt stoppet før. 

Men hvis hun absolutt ikke vil anmelde, så må man også respektere det. Men hun bør ta en tur til legen og be om hjelp tidlig. Så hun ikke blir psykisk skadet av hendelsen

Anonymkode: a03ac...a6a

Ja, og hvor mange måtte ikke anmelda han før han ble stoppet??

De fleste voldtar ikke over 10stykker, de voldtar kanskje et par ganger. Noe som ALDRI vil få de dømt.

Anonymkode: 17de3...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det kommer til ansvar er det kun de som voldtar man burde nevne, ikke ofrene. Sikkert lurt å være litt forsiktig og alt det der, men dersom man blir voldtatt har man null ansvar for at det har skjedd. 

Anonymkode: b492a...6db

Jeg er enig i det. Men samtidig er man selv ansvarlige for egne handlinger. Men må tenke på risikofaktoren før man gjør noe. 

Setter du deg i bilen og kjører en tur er sjansen større for en varig lidelse eller død ved et krasj enn om du velger å sitte hjemme i stua. 

Velger du å gå utfordrende kledd på byen er sjansen større for antastelser enn om du går i dongeriklær.

Går jeg igjennom belastede bakgater alene hjem fra byen er sjansen større for at noe skjer enn om jeg går hovedgata selv om det medfører lengre reiseveg.

Håper du skjønner hvor jeg vil. Mange vil med dette ikke få den fulle friheten de har krav på. Det synes jeg er trist, men når samffunnet har blitt slik det er så må man være den kjedelige som avbryter eller endrer ting nettopp for å unngå å sette seg selv i en vanskelig situasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, og hvor mange måtte ikke anmelda han før han ble stoppet??

De fleste voldtar ikke over 10stykker, de voldtar kanskje et par ganger. Noe som ALDRI vil få de dømt.

Anonymkode: 17de3...6db

Hadde det vært bedre om ingen anmeldte ham og han fortsatt gikk løs?

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Jeg synes det er merkelig at man blir til folk man også kjenner om man er i et forhold. Det er mange som med meg deler den tanken. 

Jeg vet hvor lett enkelte hopper til sengs med andre og de bryr seg ikke om det er veldig nært bare de får pult litt. Dette gjelder begge kjønn.

Jeg tenker at etter en fest så synes det rart at man deler bopel med en venn av det andre kjønn ja. Du anstreger deg ikke så veldig med å holde et evt. sidesprang hemmelig.

Jeg har ikke nevnt overgrep. Men om så har skjedd så er det veldig trist. Har også sett eksempler på det motsatte, men ble fordekt som et overgrep når hun angret noe som godt kan skje dagen derpå når man kommer til seg selv igjen. Sistnevnte her er veldig stygg. 

Hvorfor føler du for å nevne falske anklager i denne tråden? Sånn du gjør det minst to ganger. Det handler om noen som har blitt voldtatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (18 minutter siden):

Enten ble hun voldtatt, ellers så lyver hun for å slippe unna.

Har sett en voksen mann få livet sitt ødelagt pga ei som løy om voldtekt. Så det kan hende hun lyver, men det kan også hende hun faktisk ble voldtatt.

Det er for så vidt sant, men det er veldig sjelden folk lyver om voldtekt. Tallene varierer, men her foreslås mellom 2-6% basert på studier. 

https://www.open.ac.uk/research/news/false-accusations-sexual-violence

Jeg synes personlig historien høres veldig ut som ei som ble voldtatt men som føler skyld og skam for å ha hatt sex med andre enn partneren, selv om det ikke faktisk var hennes feil. 

Anonymkode: b492a...6db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Derfor bør hun anmelde. Ble hun voldtatt må han stoppes. Ble hun ikke voldtatt er det er utrolig stygt rykte å sette ut. Lyver hun til politiet vil de finne ut av det, og da vil hun forhåptligvis bli straffet for det. 

Anonymkode: e37da...0ff

Nei, de vil ikke nødvendigvis finne ut at hun lyver. Hvordan skal de det? Det blir ord mot ord. Og har hun først "rotet" seg inn i en falsk anmeldelse, så gjør hun nok alt hun kan for å virke troverdig videre da falske anmeldelser kan gi fengelsstraff.

Det har vært i media og jeg har hørt det fra en som jobber i politiet selv at det er en økning av falske anmeldelser der ute. 

Jeg sier ikke at hun ikke skal anmelde,  er det sant må hun anmelde, men er dette en falsk anklage for å verne seg selv, så kan det ødelegge livet til personen hun anmelder.

Anonymkode: b5729...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, de vil ikke nødvendigvis finne ut at hun lyver. Hvordan skal de det? Det blir ord mot ord. Og har hun først "rotet" seg inn i en falsk anmeldelse, så gjør hun nok alt hun kan for å virke troverdig videre da falske anmeldelser kan gi fengelsstraff.

Det har vært i media og jeg har hørt det fra en som jobber i politiet selv at det er en økning av falske anmeldelser der ute. 

Jeg sier ikke at hun ikke skal anmelde,  er det sant må hun anmelde, men er dette en falsk anklage for å verne seg selv, så kan det ødelegge livet til personen hun anmelder.

Anonymkode: b5729...094

Du vet de etterforsker voldtektsanklager. Hvis hun lyver vil hun ikke klare å opprettholde historien sin. 

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, de vil ikke nødvendigvis finne ut at hun lyver. Hvordan skal de det? Det blir ord mot ord. Og har hun først "rotet" seg inn i en falsk anmeldelse, så gjør hun nok alt hun kan for å virke troverdig videre da falske anmeldelser kan gi fengelsstraff.

Det har vært i media og jeg har hørt det fra en som jobber i politiet selv at det er en økning av falske anmeldelser der ute. 

Jeg sier ikke at hun ikke skal anmelde,  er det sant må hun anmelde, men er dette en falsk anklage for å verne seg selv, så kan det ødelegge livet til personen hun anmelder.

Anonymkode: b5729...094

Gikk litt fort med meg, så jeg svarer videre her. Lyver hun vil hun ikke tørre å anmelde, og da har TS svaret sitt der. 

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan tro på at hun sa det var greit han snakket med andre, kanskje fordi hun er glad i ham og ikke vil at han skal gå å bære på noe så tungt han heller uten å få snakket om det. Og kanskje fordi hun var redd for å miste ham. 

Anonymkode: b492a...6db

Så kort tid inn med slag og tvang ? Høres veldig rart ut ! Da skal hun være rimelig desperat i seg selv forut for eventuell voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Så kort tid inn med slag og tvang ? Høres veldig rart ut ! Da skal hun være rimelig desperat i seg selv forut for eventuell voldtekt. 

Enig. 

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (Akkurat nå):

Så de som ikke  anmelder lyver?? Litt av en konklusjon om det er det du mener ?? 

Nei, ikke alle som ikke anmelder. Nå snakket jeg kun om damen til TS. 

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (30 minutter siden):

Jeg er enig i det. Men samtidig er man selv ansvarlige for egne handlinger. Men må tenke på risikofaktoren før man gjør noe. 

Setter du deg i bilen og kjører en tur er sjansen større for en varig lidelse eller død ved et krasj enn om du velger å sitte hjemme i stua. 

Velger du å gå utfordrende kledd på byen er sjansen større for antastelser enn om du går i dongeriklær.

Går jeg igjennom belastede bakgater alene hjem fra byen er sjansen større for at noe skjer enn om jeg går hovedgata selv om det medfører lengre reiseveg.

Håper du skjønner hvor jeg vil. Mange vil med dette ikke få den fulle friheten de har krav på. Det synes jeg er trist, men når samffunnet har blitt slik det er så må man være den kjedelige som avbryter eller endrer ting nettopp for å unngå å sette seg selv i en vanskelig situasjon. 

https://www.psychologytoday.com/intl/articles/200901/marked-mayhem

Ifølge det som står her, fins det studier som viser at de de kvinnene som blir voldtatt faktisk oftere går med mer tildekte klær.

Jeg skjønner hva du sier, men synes det blir en liten avsporing og at fokuset heller bør være på å minske voldtketer med bakgrunn i de som voldtar. 

Anonymkode: b492a...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

https://www.psychologytoday.com/intl/articles/200901/marked-mayhem

Ifølge det som står her, fins det studier som viser at de de kvinnene som blir voldtatt faktisk oftere går med mer tildekte klær.

Jeg skjønner hva du sier, men synes det blir en liten avsporing og at fokuset heller bør være på å minske voldtketer med bakgrunn i de som voldtar. 

Anonymkode: b492a...6db

Jeg tok voldtektsmannen min med meg hjem. Før han voldtok meg altså. Så jeg har lært at det var idiotisk, men jeg har ikke noe ansvar for at han ble voldelig og voldtok meg. Jeg hadde ingen forutsetning for å vite at han skulle oppføre seg sånn. Var ikke akkurat som om han sa til meg at han skulle slå og kvele meg den kvelden jeg traff ham. 

Anonymkode: e37da...0ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (1 minutt siden):

Ja, er det unormalt og være rusa? Skjer vel stort sett på nach . I tillegg til har man forsvarsmekanisme. For min del hylte og skrek jeg , stakk, og lå hjemme og sov i en uke og var helt « borte» før jeg kom på voldtektsmottaket. En uke var borte. Ble selvsagt « kritisert « av hans advokat for at jeg ikke anmeldte umiddelbart. Det er jo forsåvidt jobben hennes . Hva du driver med skjønner jeg ingenting av. Vurdert og skrive boken « hvordan oppføre seg som det perfekte voldtekstsoffer» ? 

I min sak sa aktor at man selvsagt bør dra rett til voldtektsmottaket, men statistikken viser at mange ikke gjør det. 

Anonymkode: e37da...0ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ei jente jeg holdt på med (9uker, nesten kjærester) sa at hun hadde vert på en fest og ligget med en fyr ( helt knust når hun sier det) Så etter noen timer kommer det frem sakte  at hun blei dratt inn på et rom, holdt fast og slått. Fekk da se blåmeker på rumpen og magen. 
Klarte ikke å gjøre motstand sa hun. sa nei flere ganger men han hørte ikke. 
Hun var der til morgen etterpå. (Var på nash ingen andre der)
kjennskap til fyren men ikke venner. Slettet han fra sosiale medier og hun ville aldri se eller høre noen ting fra han igjen (ringte)

Høres ut som om hun skylder dette på seg selv. Noe som er vanlig. Hun tenker gjerne på det som å være utro, siden det innebærer sex. Men hvis hun hadde vært utro, så hadde hun jo ikke fortalt deg det. Her er hun knust, har blåmerker, ikke bare på rompa, men på magen!! .... og høres i grunn traumatisert ut. Hun er ikke typen sider du til å være utro. 

Hun skylder nok på seg selv fordi hun satte seg i den situasjonen, og det er helt normalt. 

Her får vi se hva du er slags type person. Jeg har konkludert når det gjelder nesten-kjæresten din, men jeg har ikke konkludert når det gjelder deg. Hun trenger varme klemmer og noen som sier at hun må anmelde. Hun vil ikke, men det er ikke greit det som har skjedd med henne. Hun skulle dratt ned på voldtektsmottak med en gang. Du sitter midt i krisen og vurderer hvordan dette påvirker deg, om hun er utro osv. Du virker litt stusselig her, og ikke som en mann i det hele tatt. Skjerp deg!

Skjønner at det er traumatisk å anmelde, og de færreste av damer gjør det... Her har han nok tenkt at han kommer seg unna fordi hun var full osv. Menn som voldtar ser nok sitt offer an. Men dette er en farlig type og jeg vil tippe at det ikke er første ei heller siste gang han gjør dette. 

 

Endret av Mooza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det bare var å anmelde så ville sikkert mange gjort det, men det er jo ikke bare bare å anmelde enn voldtet, er jo ikke som at du anmelder så sier de takk så kan du gå videre med livet ditt. Du risikerer jo faktisk å ikke bli trodd, å det gjør nok helt sikkert hele anmeldelsen ti ganger verre å håndtere. 

Ikke alle er Jeanne D'Arc. 

Anonymkode: 9c1fa...224

Man kan ha en bistandsadvokat som hjelper til, også med anmeldelse. Mange blir henlagt ved manglende bevis ( det er ikke det samme som og ikke bli trodd) og det vil være registret til neste gang han voldtar. Nei, det gjør ikke anmeldelsen 10 ganger verre . Det gjør det 10 ganger verre for forbryteren neste gang han voldtar noen som velger og anmelde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

I min sak sa aktor at man selvsagt bør dra rett til voldtektsmottaket, men statistikken viser at mange ikke gjør det. 

Anonymkode: e37da...0ff

Det er absolutt det beste for og sikre bevis. Det vanlige er nok og havne i en sjokktilstand , fortrenge eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
laPistola skrev (20 minutter siden):

Det er absolutt det beste for og sikre bevis. Det vanlige er nok og havne i en sjokktilstand , fortrenge eller lignende.

Det stemmer .  Man fortrenger.  

Garantert store mørketall og gråsoner for mange kvinner ifht samtykke . Tror de fleste opplever noen i løpet av livet som tar seg mer til rette enn de bør.  Trenger ikke involvere samleie.  Men de fleste holder det for seg selv for ikke å ta ytterligere skade selv eller rokkere båten for andre rundt en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.psychologytoday.com/intl/articles/200901/marked-mayhem

Ifølge det som står her, fins det studier som viser at de de kvinnene som blir voldtatt faktisk oftere går med mer tildekte klær.

Jeg skjønner hva du sier, men synes det blir en liten avsporing og at fokuset heller bør være på å minske voldtketer med bakgrunn i de som voldtar. 

Anonymkode: b492a...6db

Hadde det vært opp til meg så hadde tiltalte hatt null rettigheter og ikke slik det er nå alle rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...