Gå til innhold

Utro eller voldtatt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er offeret sitt ansvar å melde anmelde.

Anonymkode: e37da...0ff

Nei.

Anonymkode: 409ae...147

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Anonymkode: 409ae...147

Jo. Hvordan skal slike menn (og kvinner for den saks skyld) stoppes om ikke politiet og rettsvesenet vet om dem?

Anonymkode: e37da...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo. Hvordan skal slike menn (og kvinner for den saks skyld) stoppes om ikke politiet og rettsvesenet vet om dem?

Anonymkode: e37da...0ff

Selvfølgelig hadde det vært fantastisk om alle voldtekter ble anmeldt, det er store mørketall, men et voldtektsoffer har ingen plikt til å sette seg i en slik vanskelig situasjon.

Anonymkode: 409ae...147

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo. Hvordan skal slike menn (og kvinner for den saks skyld) stoppes om ikke politiet og rettsvesenet vet om dem?

Anonymkode: e37da...0ff

Det er sant. Jenta bør anmelde forholdet er min mening. Men forstår grunnen om hun avstår.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig hadde det vært fantastisk om alle voldtekter ble anmeldt, det er store mørketall, men et voldtektsoffer har ingen plikt til å sette seg i en slik vanskelig situasjon.

Anonymkode: 409ae...147

Mørketallene kunne vært mindre om ALLE anmeldte. Men la oss heller stakkarsliggjøre voldtektsofre og gjøre dem til svake individer som ikke klarer å stå opp for seg. La oss støtte opp under å ikke anmelde slik at enda flere kan bli voldtatt. 

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mørketallene kunne vært mindre om ALLE anmeldte. Men la oss heller stakkarsliggjøre voldtektsofre og gjøre dem til svake individer som ikke klarer å stå opp for seg. La oss støtte opp under å ikke anmelde slik at enda flere kan bli voldtatt. 

Anonymkode: e37da...0ff

Hvis det bare var å anmelde så ville sikkert mange gjort det, men det er jo ikke bare bare å anmelde enn voldtet, er jo ikke som at du anmelder så sier de takk så kan du gå videre med livet ditt. Du risikerer jo faktisk å ikke bli trodd, å det gjør nok helt sikkert hele anmeldelsen ti ganger verre å håndtere. 

Ikke alle er Jeanne D'Arc. 

Anonymkode: 9c1fa...224

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Jeg synes det er merkelig at man blir til folk man også kjenner om man er i et forhold. Det er mange som med meg deler den tanken. 

Jeg vet hvor lett enkelte hopper til sengs med andre og de bryr seg ikke om det er veldig nært bare de får pult litt. Dette gjelder begge kjønn.

Jeg tenker at etter en fest så synes det rart at man deler bopel med en venn av det andre kjønn ja. Du anstreger deg ikke så veldig med å holde et evt. sidesprang hemmelig.

Jeg har ikke nevnt overgrep. Men om så har skjedd så er det veldig trist. Har også sett eksempler på det motsatte, men ble fordekt som et overgrep når hun angret noe som godt kan skje dagen derpå når man kommer til seg selv igjen. Sistnevnte her er veldig stygg. 

Jeg synes ikke det er rart å sove over hos noen av motsatt kjønn hvis man har kjæreste. Men er denne diskusjonen egentlig relevant her? 

Anonymkode: b492a...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det bare var å anmelde så ville sikkert mange gjort det, men det er jo ikke bare bare å anmelde enn voldtet, er jo ikke som at du anmelder så sier de takk så kan du gå videre med livet ditt. Du risikerer jo faktisk å ikke bli trodd, å det gjør nok helt sikkert hele anmeldelsen ti ganger verre å håndtere. 

Ikke alle er Jeanne D'Arc. 

Anonymkode: 9c1fa...224

Ingen har sagt det bare er å anmelde. Man risikerer ikke å ikke bli trodd, men at bevisene ikke er sterke nok. Det er ikke det samme. En henlagt sak eller frifinnende dom kan være med på støtte opp under eventuelt neste offer sin anmeldelse.

Anonymkode: e37da...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Syns det er merkelig at folk voldtar andre, jeg. Det er det som er det merkeligste med denne historie. Få opp øya. 

Sorry jenter, det er ikke mye annet å gjøre enn å fortsette å lyve. Hold det hemmelig. Ikke si du ble voldtatt. Ikke si du dro til det stedet, tok på det skjørtet, snakket med den fyren. Sånne som han er sørger for det. 

Anonymkode: 81ad4...cbb

Ok så du skal gi meg skylda for at damer blir voldtatt? 

Enhver er ansvarlig for sin handlinger uavhengig om de er uskyldige i det de har havnet oppi. Jeg synes det er trist at folk tilegner seg ting de ikke har krav på. Over alt ser du det og folk går gjerne over lik for å få tak i det de mener de har krav på. Da må jeg passe på meg selv for å ikke sette meg i en slik situasjon der jeg kan bli utnyttet. Dvs. det er mitt ansvar å ligge unna bråkete bydeler når jeg går hjem fra byen og ikke tenker å sloss. Min partner ønsker jeg ikke å sette i en vanskelig dilemma ved å bli med en annen jente hjem fra byen selv om jeg kjenner henne. Jeg kan bli med å kjøpe mat ute, men jeg drar hjem. Er dama hjemme kan venninnen komme å ligge over på gjesterommet. 

Ang. voldtekt så har alle et ansvar for at så ikke skjer. Når den ene parten da faktisk ikke klarer det så må du sette de grensene og være den voksne for å unngå at dette ikke skjer. 

Jeg har sett i de tilfeller det har skjedd både det med voldtekt og falske anklager er det veldig trist og en vanskelig sak. Jeg har også sett tilfeller der det har kommet falske anklager om voldtekt. Hva synes du om det og hvordan skal du som mann komme deg bort fra de anklagene? Jeg kjenner til et tilfelle der han ble "renvasket", men likevel valgte å ta livet sitt nettopp fordi anklagene aldri frafalt selv om jussen hadde frafalt dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen har sagt det bare er å anmelde. Man risikerer ikke å ikke bli trodd, men at bevisene ikke er sterke nok. Det er ikke det samme. En henlagt sak eller frifinnende dom kan være med på støtte opp under eventuelt neste offer sin anmeldelse.

Anonymkode: e37da...0ff

Jeg ser godt poenget ditt, og er egentlig enig med deg. Men jeg vil tro at for veldig mange er en henleggelse eller frifinnende dom det samme som å ikke bli trodd. 

Anonymkode: 9c1fa...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser godt poenget ditt, og er egentlig enig med deg. Men jeg vil tro at for veldig mange er en henleggelse eller frifinnende dom det samme som å ikke bli trodd. 

Anonymkode: 9c1fa...224

Jeg forstår at det kan føles sånn, men viktig å få frem at det ikke er det. Alle voldtekter bør anmeldes, men man må forstå at ikke alle anmeldelser kan føre til dom. 

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten ble hun voldtatt, ellers så lyver hun for å slippe unna.

Har sett en voksen mann få livet sitt ødelagt pga ei som løy om voldtekt. Så det kan hende hun lyver, men det kan også hende hun faktisk ble voldtatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (Akkurat nå):

Enten ble hun voldtatt, ellers så lyver hun for å slippe unna.

Har sett en voksen mann få livet sitt ødelagt pga ei som løy om voldtekt. Så det kan hende hun lyver, men det kan også hende hun faktisk ble voldtatt.

Derfor bør hun anmelde. Ble hun voldtatt må han stoppes. Ble hun ikke voldtatt er det er utrolig stygt rykte å sette ut. Lyver hun til politiet vil de finne ut av det, og da vil hun forhåptligvis bli straffet for det. 

Anonymkode: e37da...0ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Derfor bør hun anmelde. Ble hun voldtatt må han stoppes. Ble hun ikke voldtatt er det er utrolig stygt rykte å sette ut. Lyver hun til politiet vil de finne ut av det, og da vil hun forhåptligvis bli straffet for det. 

Anonymkode: e37da...0ff

Helt enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
Hr. Aktiv skrev (19 minutter siden):

Ok så du skal gi meg skylda for at damer blir voldtatt? 

Enhver er ansvarlig for sin handlinger uavhengig om de er uskyldige i det de har havnet oppi. Jeg synes det er trist at folk tilegner seg ting de ikke har krav på. Over alt ser du det og folk går gjerne over lik for å få tak i det de mener de har krav på. Da må jeg passe på meg selv for å ikke sette meg i en slik situasjon der jeg kan bli utnyttet. Dvs. det er mitt ansvar å ligge unna bråkete bydeler når jeg går hjem fra byen og ikke tenker å sloss. Min partner ønsker jeg ikke å sette i en vanskelig dilemma ved å bli med en annen jente hjem fra byen selv om jeg kjenner henne. Jeg kan bli med å kjøpe mat ute, men jeg drar hjem. Er dama hjemme kan venninnen komme å ligge over på gjesterommet. 

Ang. voldtekt så har alle et ansvar for at så ikke skjer. Når den ene parten da faktisk ikke klarer det så må du sette de grensene og være den voksne for å unngå at dette ikke skjer. 

Jeg har sett i de tilfeller det har skjedd både det med voldtekt og falske anklager er det veldig trist og en vanskelig sak. Jeg har også sett tilfeller der det har kommet falske anklager om voldtekt. Hva synes du om det og hvordan skal du som mann komme deg bort fra de anklagene? Jeg kjenner til et tilfelle der han ble "renvasket", men likevel valgte å ta livet sitt nettopp fordi anklagene aldri frafalt selv om jussen hadde frafalt dem. 

 

Jenta ble dratt inn på et rom og slått ,av en kamerat i denne casen.  Det er ikke vanlig nachspiel- sex. 

Mistet likevel troverdigheten for TS ,da utbroderingen plutselig tok nye veier ,da han ikke fikk svarene han ønsket . Med venninner,tanter og kamerater....Ingen jente som er voldtatt sier til en relativt ny kjæreste at han kan snakke med flere Kompiser om tilfellet 🥶!!!!! Det trur ikke jeg på ! Særlig ikke hvis hun har opplevd overgrep i barndommen,men er oppegående ellers ! 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om noen sovner, så skal man slutte å ha sex med dem. 

Eller ikke engang begynne å ha sex, med noen som sover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skogsalv
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Eller ikke engang begynne å ha sex, med noen som sover. 

Det er en video som er veldig god på illustrere det . Ifht samtykke.  Har med tedrikking å gjøre. Jeg vet ikke hvordan man legger ut ting fra YouTube her. Men kanskje andre som vet hva jeg henviser til og kan legge det ut ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Jenta ble dratt inn på et rom og slått ,av en kamerat i denne casen.  Det er ikke vanlig nachspiel- sex. 

Mistet likevel troverdigheten for TS ,da utbroderingen plutselig tok nye veier ,da han ikke fikk svarene han ønsket . Med venninner,tanter og kamerater....Ingen jente som er voldtatt sier til en relativt ny kjæreste at han kan snakke med flere Kompiser om tilfellet 🥶!!!!! Det trur ikke jeg på ! 

Det er det som kan skurre innimellom. De blir dratt med inn osv. 

Sannheten er at i det tilfellet der han fyren tok selvmord hadde hun påført seg selv skader i ettertid for at det skulle virke som det hadde skjedd et overgrep. 

Når slike ting skjer setter det de som da faktisk har opplevd overgrep i et dårlig lys noe rettsvesen og politi bekrefter mtp. domfellelser rundt voldtekter. Jeg synes det er så trist at folk uavhengig hva de har gjort opplever overgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (22 minutter siden):

Ok så du skal gi meg skylda for at damer blir voldtatt? 

Enhver er ansvarlig for sin handlinger uavhengig om de er uskyldige i det de har havnet oppi. Jeg synes det er trist at folk tilegner seg ting de ikke har krav på. Over alt ser du det og folk går gjerne over lik for å få tak i det de mener de har krav på. Da må jeg passe på meg selv for å ikke sette meg i en slik situasjon der jeg kan bli utnyttet. Dvs. det er mitt ansvar å ligge unna bråkete bydeler når jeg går hjem fra byen og ikke tenker å sloss. Min partner ønsker jeg ikke å sette i en vanskelig dilemma ved å bli med en annen jente hjem fra byen selv om jeg kjenner henne. Jeg kan bli med å kjøpe mat ute, men jeg drar hjem. Er dama hjemme kan venninnen komme å ligge over på gjesterommet. 

Ang. voldtekt så har alle et ansvar for at så ikke skjer. Når den ene parten da faktisk ikke klarer det så må du sette de grensene og være den voksne for å unngå at dette ikke skjer. 

Jeg har sett i de tilfeller det har skjedd både det med voldtekt og falske anklager er det veldig trist og en vanskelig sak. Jeg har også sett tilfeller der det har kommet falske anklager om voldtekt. Hva synes du om det og hvordan skal du som mann komme deg bort fra de anklagene? Jeg kjenner til et tilfelle der han ble "renvasket", men likevel valgte å ta livet sitt nettopp fordi anklagene aldri frafalt selv om jussen hadde frafalt dem. 

 

Når det kommer til ansvar er det kun de som voldtar man burde nevne, ikke ofrene. Sikkert lurt å være litt forsiktig og alt det der, men dersom man blir voldtatt har man null ansvar for at det har skjedd. 

Anonymkode: b492a...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (3 minutter siden):

Jenta ble dratt inn på et rom og slått ,av en kamerat i denne casen.  Det er ikke vanlig nachspiel- sex. 

Mistet likevel troverdigheten for TS ,da utbroderingen plutselig tok nye veier ,da han ikke fikk svarene han ønsket . Med venninner,tanter og kamerater....Ingen jente som er voldtatt sier til en relativt ny kjæreste at han kan snakke med flere Kompiser om tilfellet 🥶!!!!! Det trur ikke jeg på ! Særlig ikke hvis hun har opplevd overgrep i barndommen,men er oppegående ellers ! 

Enig. Tror ingenting på at hun har sagt han kan fortelle det til noen kamerater. Jeg fortalte det til noen kamerater, men det tok lang tid før jeg klarte å si noe.

Anonymkode: e37da...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...