Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun bør komme i kontakt med overgrepsmottak i kommunen snarest (ring legevakt). Hun vil da få tilbud om undersøkelse  evt sporsikring, info om evt anmeldelse og kanskje viktigst: samtaleoppfølging.

Håper du klarer å støtte henne gjennom dette. Dette er vondt for deg, men enda vondere for henne. 

Anonymkode: 42e0e...4a1

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke stoler på henne så er ikke dette liv laga, uavhengig av om mistroen din har rot i virkeligheten eller ikke. Så enkelt er det faktisk.

Når det gjelder at hun endret forklaringa etterhvert så tenker jeg som personen over at det kan være en selvforsvarsmekanisme å si at det ikke var så ille som det virkelig var. Det blir en måte å gjøre saken mindre alvorlig på, for hvem vil vel egentlig være den som er blitt voldtatt. Men så merker man at det skurrer.

Du fokuserer veldig på hvordan dette påvirker deg, ikke så mye på hva dette innebærer for henne. Det i seg selv er grunn nok til å gå videre alene, det høres ikke ut som om du har de rette følelsene. Jeg synes derimot ikke du skal si at du tviler på henne, eller at det er tvilen som gjør at du avslutter. Du må nesten ta høyde for at du kan ta feil her, i så fall vil hun få store problemer med å noen gang fortelle om dette til andre.

• Liker 9
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
NymeriaRhoynar skrev (20 minutter siden):

Hvis du ikke stoler på henne så er ikke dette liv laga, uavhengig av om mistroen din har rot i virkeligheten eller ikke. Så enkelt er det faktisk.

Når det gjelder at hun endret forklaringa etterhvert så tenker jeg som personen over at det kan være en selvforsvarsmekanisme å si at det ikke var så ille som det virkelig var. Det blir en måte å gjøre saken mindre alvorlig på, for hvem vil vel egentlig være den som er blitt voldtatt. Men så merker man at det skurrer.

Du fokuserer veldig på hvordan dette påvirker deg, ikke så mye på hva dette innebærer for henne. Det i seg selv er grunn nok til å gå videre alene, det høres ikke ut som om du har de rette følelsene. Jeg synes derimot ikke du skal si at du tviler på henne, eller at det er tvilen som gjør at du avslutter. Du må nesten ta høyde for at du kan ta feil her, i så fall vil hun få store problemer med å noen gang fortelle om dette til andre.

Amen ❤  Livserfaring kommer etterhvert.  Det kan være han har det i seg å forstå, ellers kan han gjøre ytterligere skade i situasjonen 😪 dersom han nå fokuserer på normalen . Det er ikke normalt med voldtekt, selv om mange opplever det ,som kvinne. Det er vold, - ingenting annet.  Om dama var offer for knivstikking på åpen gate,ville man da tenke rundt skyldspørsmålet? ( hvilket jeg føler han gjør litt ?? Om jeg var mann og hun var dama mi ,ville jeg ikke lagd et offentlig innlegg og satt spørsmål rundt hvorfor hun sa hva hun gjorde i første hånd..når det kom frem en  så alvorlig sannhet om fysisk vold etter noen TIMER!! ) 

Jeg tror han tviler på sannheten hun forteller? .  Hvilket han ikke burde. Blåmerkene og hennes reaksjonsmønster forteller om en voldtekt ! Hun setter sin tillit til ham for veien videre.  Hun kunne  lett skjult dette for deg TS !! Om det var utroskap . Blåmerker og heftig sex tar kun dager å eliminere ...dersom det skal skjules. 

Han kjenner henne fra før og bør  belage sin oppfatning på det. Ikke akutt traumereaksjon ! 

Samt forstå at det nå tar lang tid før hun kan gi det han kjenner som vanlig seksuelt. 

Endret av Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kort fortalt

Ei jente jeg holdt på med (9uker, nesten kjærester) sa at hun hadde vert på en fest og ligget med en fyr ( helt knust når hun sier det) Så etter noen timer kommer det frem sakte  at hun blei dratt inn på et rom, holdt fast og slått. Fekk da se blåmeker på rumpen og magen. 
Klarte ikke å gjøre motstand sa hun. sa nei flere ganger men han hørte ikke. 
Hun var der til morgen etterpå. (Var på nash ingen andre der)
kjennskap til fyren men ikke venner. Slettet han fra sosiale medier og hun ville aldri se eller høre noen ting fra han igjen (ringte)

vil ikke anmelde det pga hun klarer ikke å sitte å forklare seg om det (ekkelt) og saken blir nok bare henlagt 

hun sier hun ikke klarte å si hva som hadde skjedd først når vi snakket. 

Jeg sliter med å forstå hvorfor hun sa hun var utro først, lar meg tru dette noen timer ?(veldig vondt for meg) skjønner ikke? Anget hun seg for å ikke miste meg? 
Hvorfor ikke komme seg vekk der ifra når hun hadde sjansen? 

I mine auge er hun ikke den jenta som ligger rundt. (Kjent hun i 2 år før vi holdt på)  Det var hun som ville at vi ikke skulle være med andre når vi holdt på ( veldig tydelig på det) jeg og ! 

Syns det er vanskelig å forstå hvorfor hun sier det på den måten. Eg hadde hatt meir forståelse om hun sa det som det var med det første. 
hun hadde blåmerker og klore står på rumpa og magen. Jeg tror på henne men skjønner ikke hvorfor hun sier det sånn. Kanskje jeg som man tenker annerledes å ikkje skjønner hun ?? 

vet ikke helt hva jeg ska tro. Er fortsatt i sjokk. 

Anonymkode: c37bd...545

Hvorfor dra på nach med en fyr der det bare er de to når hun har type? Skader er lett å fikse etterpå og for å skape et alibi.

Altså jeg sier ikke at det ikke har skjedd noe, men man bør være forsiktig.

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Hvorfor dra på nach med en fyr der det bare er de to når hun har type? Skader er lett å fikse etterpå og for å skape et alibi.

Jeg våknet av at en jeg stolte på hadde sex med meg, altså voldtekt. Ba ham gjøre det hardere, også sovnet jeg igjen. 
Folk gjør rare ting under voldtekt, og etterpå. 

Gjest Skogsalv
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Han var en kamerat.  Så DET var innafor.  Skal du dra  frem at skjørtet var for kort også ? 

Du pleier å være mere oppegående hva kommentarer gjelder ! 

Skrevet
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Jeg våknet av at en jeg stolte på hadde sex med meg, altså voldtekt. Ba ham gjøre det hardere, også sovnet jeg igjen. 
Folk gjør rare ting under voldtekt, og etterpå. 

Det er derfor jeg skriver at siste linjen også. Ja folk gjør rare ting. 

Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Han var en kamerat.  Så DET var innafor.  Skal du dra  frem at skjørtet var for kort også ? 

Du pleier å være mere oppegående hva kommentarer gjelder ! 

Jeg synes det er uvanlig at de er bare to på fest ihvertfall om en eller begge har partner. Det er liksom alle varsellamper på en gang. 

Skrevet

Historien hennes er lite troverdig. Dra på alene-nachspiel med en «venn» når hun er i forhold? Voldtektshistorien er et oppkok for å kamuflere utroskapen. Det at hun ikke serøst tenkte på å anmelde trekker klart i samme retning. Kom deg vekk fra henne, sånne folk følger det bare elendighet med.

Anonymkode: 65049...418

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Det er derfor jeg skriver at siste linjen også. Ja folk gjør rare ting. 

Jeg synes det er uvanlig at de er bare to på fest ihvertfall om en eller begge har partner. Det er liksom alle varsellamper på en gang. 

Absolutt ikke.  De var jo venner! Du så vel at hun har slettet ham fra sosiale medier??? Ingen kvinner sover over hos tilfeldige menn når de er i forhold! Særlig ikke hun her. TS sier selv at han kjenner henne som en bra jente 2 år før de inngikk forhold. 

Eller mener du at man ikke kan overnatte hos venner i frykt for overgrep ??🥶

Skrevet
Skogsalv skrev (3 minutter siden):

Absolutt ikke.  De var jo venner! Du så vel at hun har slettet ham fra sosiale medier??? Ingen kvinner sover over hos tilfeldige menn når de er i forhold! Særlig ikke hun her. TS sier selv at han kjenner henne som en bra jente 2 år før de inngikk forhold. 

Eller mener du at man ikke kan overnatte hos venner i frykt for overgrep ??🥶

Jeg synes det er merkelig at man blir til folk man også kjenner om man er i et forhold. Det er mange som med meg deler den tanken. 

Jeg vet hvor lett enkelte hopper til sengs med andre og de bryr seg ikke om det er veldig nært bare de får pult litt. Dette gjelder begge kjønn.

Jeg tenker at etter en fest så synes det rart at man deler bopel med en venn av det andre kjønn ja. Du anstreger deg ikke så veldig med å holde et evt. sidesprang hemmelig.

Jeg har ikke nevnt overgrep. Men om så har skjedd så er det veldig trist. Har også sett eksempler på det motsatte, men ble fordekt som et overgrep når hun angret noe som godt kan skje dagen derpå når man kommer til seg selv igjen. Sistnevnte her er veldig stygg. 

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Historien hennes er lite troverdig. Dra på alene-nachspiel med en «venn» når hun er i forhold? Voldtektshistorien er et oppkok for å kamuflere utroskapen. Det at hun ikke serøst tenkte på å anmelde trekker klart i samme retning. Kom deg vekk fra henne, sånne folk følger det bare elendighet med.

Anonymkode: 65049...418

Så hvor kommer blåmerkene ifra?? 

Kan si en ting : om jeg har hatt blåmerker,så et de enten av villig råskap, -( hvilket man holder kjeft om eller om man er i forhold?? -aldri utenom 🙄 . Da er sexen så god at man ikke kjører tospann,dersom det er greia ifht kinkyness ! Har TS for vane med spanking og bondage? Virker ikke slik... Så om jenta var into that hadde hun ikke giddet antall måneder med " vaniljesex" med han.  

Så blåmerkene kommer av plutselig og ekstern vold dersom han ikke tidligere har merket slike tendenser hva BDMS gjelder ifht hennes ønsker på soverommet dem imellom!!  

Mye leses av hennes " tenningsmønster " . Trengte hun blåmerker frem til nå ?? 

Skrevet

Hei igjen. Vanskelig dette men setter pris på svar ! 

nei vi har ikke hatt sex etter dette. 

Hun har dusjet. 

hun vil ikke anmelde det. Hun har vert sexuelt mishandlet når hun var liten og slet mye med det i sin oppvekst pga mye psykolog timer osv. også Redd for å anmelde pga mangen vet hvem dette dreier seg om og hele "byen" får vite om det. Hun trur også at saken blir henlagt å det vil bare bli verre for hun. Hun vil bare prøve å glemme det. 

Grunnen til at hun var aleine med han på nash, : det skulle komme flere personer som var på samme fest på nash, det gjor det ikke. Hun ventet på at di skulle komme men igjen kom, så skjedde det. 

hun har nå også sakt det til noen venninner og ei tante. Eg har snakket med en venn av meg om dette. Hun sa eg kunne fortelle det til flere kompiser om eg trengte det

Må tilføye at hun sa at dei hadde sex 2 ganger, men stoppet det ( dette sa hun ved første samtalen ) 

Hun var veldig full og klarte bare å ligge der etter det som hadde skjedd ( hode snurra) men hun husker alt sier hun 

Det er vanskelig å velge hva jeg skal tro. Hun er helt knust nå.

Når hun sier det som har skjedd til sine nærmeste venninner og tante, jeg får også lov til å snakke om det til minne venner om det. Da er det veldig riski å lyve om det tenker eg ? 

Skrevet

De hadde to runder så er det spesielt om det var voldtekt..  

Anonymkode: a60a7...0d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kort fortalt

Ei jente jeg holdt på med (9uker, nesten kjærester) sa at hun hadde vert på en fest og ligget med en fyr ( helt knust når hun sier det) Så etter noen timer kommer det frem sakte  at hun blei dratt inn på et rom, holdt fast og slått. Fekk da se blåmeker på rumpen og magen. 
Klarte ikke å gjøre motstand sa hun. sa nei flere ganger men han hørte ikke. 
Hun var der til morgen etterpå. (Var på nash ingen andre der)
kjennskap til fyren men ikke venner. Slettet han fra sosiale medier og hun ville aldri se eller høre noen ting fra han igjen (ringte)

vil ikke anmelde det pga hun klarer ikke å sitte å forklare seg om det (ekkelt) og saken blir nok bare henlagt 

hun sier hun ikke klarte å si hva som hadde skjedd først når vi snakket. 

Jeg sliter med å forstå hvorfor hun sa hun var utro først, lar meg tru dette noen timer ?(veldig vondt for meg) skjønner ikke? Anget hun seg for å ikke miste meg? 
Hvorfor ikke komme seg vekk der ifra når hun hadde sjansen? 

I mine auge er hun ikke den jenta som ligger rundt. (Kjent hun i 2 år før vi holdt på)  Det var hun som ville at vi ikke skulle være med andre når vi holdt på ( veldig tydelig på det) jeg og ! 

Syns det er vanskelig å forstå hvorfor hun sier det på den måten. Eg hadde hatt meir forståelse om hun sa det som det var med det første. 
hun hadde blåmerker og klore står på rumpa og magen. Jeg tror på henne men skjønner ikke hvorfor hun sier det sånn. Kanskje jeg som man tenker annerledes å ikkje skjønner hun ?? 

vet ikke helt hva jeg ska tro. Er fortsatt i sjokk. 

Hvis hun virkelig mener hun ble voldtatt er det ENESTE riktige å anmelde. Ja, det er opprivende å forklare seg, men hun vet ikke at saken blir henlagt. Slik saken står nå, setter hun bare ut rykter, og hvis det er sant gir hun ham mulighet til å voldta flere og det er ikke greit av henne. 

Anonymkode: e37da...0ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være lettere å lyve å si at man selv valgte det, enn å innrømme at man ble voldtatt.

Anonymkode: b5bea...4d3

Faktisk sant. Eller late som det aldri skjedde. Jeg gjorde det og det fikk alvorlige konsekvenser. 

Så ts, de fleste kvinner er ikke i stand til å finne på en voldtekt. Det er så skambelagt. 

Anonymkode: 81ad4...cbb

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis hun virkelig mener hun ble voldtatt er det ENESTE riktige å anmelde. Ja, det er opprivende å forklare seg, men hun vet ikke at saken blir henlagt. Slik saken står nå, setter hun bare ut rykter, og hvis det er sant gir hun ham mulighet til å voldta flere og det er ikke greit av henne. 

Nei. Anmeldelse er utrolig belastende for offeret. Hun trenger ikke ta ansvar for andre offere. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Anmeldelse er utrolig belastende for offeret. Hun trenger ikke ta ansvar for andre offere. 

Ikke like belastende som en voldtekt vil være for neste offer. 

• Liker 1
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (41 minutter siden):

Jeg synes det er merkelig at man blir til folk man også kjenner om man er i et forhold. Det er mange som med meg deler den tanken. 

Jeg vet hvor lett enkelte hopper til sengs med andre og de bryr seg ikke om det er veldig nært bare de får pult litt. Dette gjelder begge kjønn.

Jeg tenker at etter en fest så synes det rart at man deler bopel med en venn av det andre kjønn ja. Du anstreger deg ikke så veldig med å holde et evt. sidesprang hemmelig.

Jeg har ikke nevnt overgrep. Men om så har skjedd så er det veldig trist. Har også sett eksempler på det motsatte, men ble fordekt som et overgrep når hun angret noe som godt kan skje dagen derpå når man kommer til seg selv igjen. Sistnevnte her er veldig stygg. 

Syns det er merkelig at folk voldtar andre, jeg. Det er det som er det merkeligste med denne historie. Få opp øya. 

Sorry jenter, det er ikke mye annet å gjøre enn å fortsette å lyve. Hold det hemmelig. Ikke si du ble voldtatt. Ikke si du dro til det stedet, tok på det skjørtet, snakket med den fyren. Sånne som han er sørger for det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke like belastende som en voldtekt vil være for neste offer. 

Så typisk å legge skylda og ansvaret på offeret. Det er gjerningsmannen sitt ansvar å ikke voldta. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så typisk å legge skylda og ansvaret på offeret. Det er gjerningsmannen sitt ansvar å ikke voldta. 

Det er offeret sitt ansvar å melde anmelde.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...