Gå til innhold

Utro eller voldtatt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt

Ei jente jeg holdt på med (9uker, nesten kjærester) sa at hun hadde vert på en fest og ligget med en fyr ( helt knust når hun sier det) Så etter noen timer kommer det frem sakte  at hun blei dratt inn på et rom, holdt fast og slått. Fekk da se blåmeker på rumpen og magen. 
Klarte ikke å gjøre motstand sa hun. sa nei flere ganger men han hørte ikke. 
Hun var der til morgen etterpå. (Var på nash ingen andre der)
kjennskap til fyren men ikke venner. Slettet han fra sosiale medier og hun ville aldri se eller høre noen ting fra han igjen (ringte)

vil ikke anmelde det pga hun klarer ikke å sitte å forklare seg om det (ekkelt) og saken blir nok bare henlagt 

hun sier hun ikke klarte å si hva som hadde skjedd først når vi snakket. 
 

Jeg sliter med å forstå hvorfor hun sa hun var utro først, lar meg tru dette noen timer ?(veldig vondt for meg) skjønner ikke? Anget hun seg for å ikke miste meg? 
Hvorfor ikke komme seg vekk der ifra når hun hadde sjansen? 
 

I mine auge er hun ikke den jenta som ligger rundt. (Kjent hun i 2 år før vi holdt på)  Det var hun som ville at vi ikke skulle være med andre når vi holdt på ( veldig tydelig på det) jeg og ! 

Syns det er vanskelig å forstå hvorfor hun sier det på den måten. Eg hadde hatt meir forståelse om hun sa det som det var med det første. 
hun hadde blåmerker og klore står på rumpa og magen. Jeg tror på henne men skjønner ikke hvorfor hun sier det sånn. Kanskje jeg som man tenker annerledes å ikkje skjønner hun ?? 

 

vet ikke helt hva jeg ska tro. Er fortsatt i sjokk. 



 

 

 


 

 

 

Anonymkode: c37bd...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenter legger alltid skylden på seg selv. Det er ikke så lett å fortelle at man har blitt voldtatt, så det er helt vanlig at man finner på noe annet. 

 

Anonymkode: 8a915...366

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å føle på mye skam etter å ha blitt voldtatt. Skam og skyld.

Å anmelde kan være like traumatisk som selve voldekten. Invaderende undersøkelser og samtaler til totalt fremmede mennesker. 80% blir likevel henlagt, og man risikerer å bli stemplet som løgner av de rundt seg. Det er en tung bør å bære over tid.

 

Anonymkode: 7d71f...70e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt sex etter at hun ble "voldtatt" eller voldtatt? 

Anonymkode: fd2ab...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to mest sannsynlige scenarioene her:

1. Hun har blitt voldtatt
2. Hun har hatt hatt frivillig sex, angrer på det, og skylder på voldtekt 

Kort fortalt, så må du få henne til å gå til Politiet med dette. Om det var voldtekt, så trenger samfunnet å bli beskyttet mot voldtektsmannen, for det kan fort skje på nytt. Dette må skje fortest mulig, slik at de kan sikre mest mulig bevis. Dersom det er falske anklager, så må også det komme til overflaten, om ikke kan det bli et rykte og et karakterdrap som kan følge personen resten av livet. At de som blir voldtatt får traumer er mest åpenbart, men jeg vet også om de som har fått anklager mot seg, og selv om den personen raskt ble renvasket (sjalu kjæreste, hun skyldte på voldtekt, innrømmet løgn i politiavhør), så var det nok til å ødelegge mange år for han, med psykiske problemer og rus. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en utrolig vanskelig situasjon, fordi om hun har blitt voldtatt er det siste hun trenger at du skal beskylde henne for å være utro (selv om det var hun som sa det først). 

Jeg bruker alltid å tro på jenta som sier hun har blitt voldtatt da det er utrolig mange jenter som ikke blir trodd, noe som må være forferdelig vondt, og jeg ikke kan forstå at noen skulle finne på å lyve om det. 

Om det skulle være slik at hun lyver om det så er hun jo virkelig ikke god. 

Jeg lurer på om det beste kanskje bare er å snakke med henne igjen og spørre hvordan det går med henne. Vær ærlig og si at du synes det var veldig forvirrende at hun først sa at du ble utro, noe som selvfølgelig gjorde deg veldig lei deg da hun er utrolig viktig for deg, men at hun senere fortalte at hun hadde blitt voldtatt, noe som også var veldig vondt å høre da du bryr deg om henne. Det er du som kjenner jenta, tror du at hun kunne løyet om noe så alvorlig? Det er ikke sikkert hun ønsker å anmelde selv om hun har blitt voldtatt, det er en utrolig tung prosess og ytterst få "vinner" saken dessverre.

Du må nok bare velge å stole på henne eller ikke. 

Anonymkode: b5dbf...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er en utrolig vanskelig situasjon, fordi om hun har blitt voldtatt er det siste hun trenger at du skal beskylde henne for å være utro (selv om det var hun som sa det først). 

Jeg bruker alltid å tro på jenta som sier hun har blitt voldtatt da det er utrolig mange jenter som ikke blir trodd, noe som må være forferdelig vondt, og jeg ikke kan forstå at noen skulle finne på å lyve om det. 

Om det skulle være slik at hun lyver om det så er hun jo virkelig ikke god. 

Jeg lurer på om det beste kanskje bare er å snakke med henne igjen og spørre hvordan det går med henne. Vær ærlig og si at du synes det var veldig forvirrende at hun først sa at du ble utro, noe som selvfølgelig gjorde deg veldig lei deg da hun er utrolig viktig for deg, men at hun senere fortalte at hun hadde blitt voldtatt, noe som også var veldig vondt å høre da du bryr deg om henne. Det er du som kjenner jenta, tror du at hun kunne løyet om noe så alvorlig? Det er ikke sikkert hun ønsker å anmelde selv om hun har blitt voldtatt, det er en utrolig tung prosess og ytterst få "vinner" saken dessverre.

Du må nok bare velge å stole på henne eller ikke. 

Anonymkode: b5dbf...94f

Det blir ikke flere som vinner om færre anmelder, for da blir det færre resurser som blir prioritert til å løse den typen saker. En tur til et voldtektsmottak for å dokumentere klær, rifter, blåmerker m.m. ASAP er viktig. Lyver hun, så vil fort de kalde føttene komme i møte med politiet. 

Det kommer veldig lite godt ut av å gjøre ingenting, det klart dårligste valget for alle parter på sikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinksten skrev (Akkurat nå):

Det blir ikke flere som vinner om færre anmelder, for da blir det færre resurser som blir prioritert til å løse den typen saker. En tur til et voldtektsmottak for å dokumentere klær, rifter, blåmerker m.m. ASAP er viktig. Lyver hun, så vil fort de kalde føttene komme i møte med politiet. 

Det kommer veldig lite godt ut av å gjøre ingenting, det klart dårligste valget for alle parter på sikt. 

Men nå er det vel for sent uansett? Hun har vel dusjet og vasket klærne nå?

Anonymkode: b5dbf...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men nå er det vel for sent uansett? Hun har vel dusjet og vasket klærne nå?

Anonymkode: b5dbf...94f

Står vel ikke noe om når dette skjedde? 

Lukter forresten litt svidd av å være på nach med en type, når hun er i forhold, også er ingen andre der. Kan være at hun slettet og blokkerte alt for at sannheten ikke skal komme frem, tenker jeg. Og at de har kjent hverandre i 2 år - jeg har venner som har kjent meg hele livet, uten å vite at jeg er i et åpent forhold. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinksten skrev (15 minutter siden):

Det blir ikke flere som vinner om færre anmelder, for da blir det færre resurser som blir prioritert til å løse den typen saker. En tur til et voldtektsmottak for å dokumentere klær, rifter, blåmerker m.m. ASAP er viktig. Lyver hun, så vil fort de kalde føttene komme i møte med politiet. 

Det kommer veldig lite godt ut av å gjøre ingenting, det klart dårligste valget for alle parter på sikt. 

Kalde føtter kunne man fått om man lyver eller ei i en slik situasjon. Å anmelde kan gjøre større skade enn nytte for offeret. Så klart er det best for samfunnet, men det er ikke alle som klarer den byrden. 

Å innbille seg at kun løgnere ville trukket seg fra en slik situasjon er bare tull. 

Anonymkode: 7d71f...70e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kalde føtter kunne man fått om man lyver eller ei i en slik situasjon. Å anmelde kan gjøre større skade enn nytte for offeret. Så klart er det best for samfunnet, men det er ikke alle som klarer den byrden. 

Å innbille seg at kun løgnere ville trukket seg fra en slik situasjon er bare tull. 

Anonymkode: 7d71f...70e

Mitt inntrykk fra nyhetsbildet, så ikke særlig vitenskapelig riktignok, er at mange damer sliter med at de ikke anmeldte i ettertid, fordi da har gjerningsmannen overtaket på de. Ved å konfrontere gjerningsmannen, så tar de tilbake kontroll over sitt eget liv, dom eller ingen dom. At det kan være tungt mens det står på? Åpenbart! 

Nei, ikke kun løgnere som ville trukket seg, og det sa jeg heller ikke. Men har du "type", du har understreket at dere skal være eksklusive, også drar på på nach alene sammen med en fyr. Syntes mye peker på at dette er løgn for å unngå å bli tatt i utroskap, ut i fra det lille som står skrevet. Tenker at TS, paradoksalt nok, også vil det skal være en voldtekt fremfor utroskap også, da kan han fortsette med relasjonen. 

Jeg ville tenkt at hun slettet han fra SoMe etc, fordi det ikke skal plutselig komme en melding med "Digg i går", eventuelt i hastverk slettet for å bli kvitt all kommunikasjon fra tidligere på kvelden. 

Uansett - samfunnet trenger at folk anmelder. Om ikke kan det være to nye voldtekter de to neste ukene for alt vi vet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinksten skrev (2 minutter siden):

Mitt inntrykk fra nyhetsbildet, så ikke særlig vitenskapelig riktignok, er at mange damer sliter med at de ikke anmeldte i ettertid, fordi da har gjerningsmannen overtaket på de. Ved å konfrontere gjerningsmannen, så tar de tilbake kontroll over sitt eget liv, dom eller ingen dom. At det kan være tungt mens det står på? Åpenbart! 

Nei, ikke kun løgnere som ville trukket seg, og det sa jeg heller ikke. Men har du "type", du har understreket at dere skal være eksklusive, også drar på på nach alene sammen med en fyr. Syntes mye peker på at dette er løgn for å unngå å bli tatt i utroskap, ut i fra det lille som står skrevet. Tenker at TS, paradoksalt nok, også vil det skal være en voldtekt fremfor utroskap også, da kan han fortsette med relasjonen. 

Jeg ville tenkt at hun slettet han fra SoMe etc, fordi det ikke skal plutselig komme en melding med "Digg i går", eventuelt i hastverk slettet for å bli kvitt all kommunikasjon fra tidligere på kvelden. 

Uansett - samfunnet trenger at folk anmelder. Om ikke kan det være to nye voldtekter de to neste ukene for alt vi vet. 

Eller hun mister mange venner når hun blir beskyldt for løgn når saken blir henlagt (noe de aller fleste blir).

Det er risikabelt å anmelde. Man må ha et godt nettverk (og helst godt rykte.)

Det som er rett for en person er ikke nødvendigvis rett for en annen. 

 

Anonymkode: 7d71f...70e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogsalv

Det høres ut som om hun er utsatt for en " vennevoldtekt " . Det I seg selv kan være en ekstra grunn til at hun ikke orker å anmelde, - i tillegg til traumet , volden og overgrepet hun opplevde. 

Å bli voldtatt av noen man stoler på er veldig vanskelig.  

 

 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om sjansen for henleggelse er stor, så er det viktig å anmelde uansett. For hvis han gjør sånt flere ganger så vil de gjenoppta saken og han sannsynligvis bli stoppet.  Feks han kjendis danseren ble ikke tatt, før det var flere som anmeldte han og da dukket det også opp flere som var utsatt for han som ikke hadde anmeldt tidligere. Hadde alle anmeldt med en gang, ville han sannsynligvis blitt stoppet før. 

Men hvis hun absolutt ikke vil anmelde, så må man også respektere det. Men hun bør ta en tur til legen og be om hjelp tidlig. Så hun ikke blir psykisk skadet av hendelsen

Anonymkode: a03ac...a6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kort fortalt

Ei jente jeg holdt på med (9uker, nesten kjærester) sa at hun hadde vert på en fest og ligget med en fyr ( helt knust når hun sier det) Så etter noen timer kommer det frem sakte  at hun blei dratt inn på et rom, holdt fast og slått. Fekk da se blåmeker på rumpen og magen. 
Klarte ikke å gjøre motstand sa hun. sa nei flere ganger men han hørte ikke. 
Hun var der til morgen etterpå. (Var på nash ingen andre der)
kjennskap til fyren men ikke venner. Slettet han fra sosiale medier og hun ville aldri se eller høre noen ting fra han igjen (ringte)

vil ikke anmelde det pga hun klarer ikke å sitte å forklare seg om det (ekkelt) og saken blir nok bare henlagt 

hun sier hun ikke klarte å si hva som hadde skjedd først når vi snakket. 
 

Jeg sliter med å forstå hvorfor hun sa hun var utro først, lar meg tru dette noen timer ?(veldig vondt for meg) skjønner ikke? Anget hun seg for å ikke miste meg? 
Hvorfor ikke komme seg vekk der ifra når hun hadde sjansen? 
 

I mine auge er hun ikke den jenta som ligger rundt. (Kjent hun i 2 år før vi holdt på)  Det var hun som ville at vi ikke skulle være med andre når vi holdt på ( veldig tydelig på det) jeg og ! 

Syns det er vanskelig å forstå hvorfor hun sier det på den måten. Eg hadde hatt meir forståelse om hun sa det som det var med det første. 
hun hadde blåmerker og klore står på rumpa og magen. Jeg tror på henne men skjønner ikke hvorfor hun sier det sånn. Kanskje jeg som man tenker annerledes å ikkje skjønner hun ?? 

 

vet ikke helt hva jeg ska tro. Er fortsatt i sjokk. 



 

 

 


 

 

 

Anonymkode: c37bd...545

Det er vanlig at voldtektsofre kjenner på skyld og skam selv, uten at det er deres feil. Det handler om psykologi. Jeg skjønner det gjorde vondt for deg når hun først framstiilte det som utroskap, men det er mulig hun følte på den skylden selv om alle som ser dette utenfra burde forstå at det ikke var hennes feil i det hele tatt. Derfor synes jeg fokuset ditt blir litt feil, for hvor vondt du hadde det en liten stund når hun fortalte, er nok ikke så mye sammenlignet med hva hun går igjennom nå som følge av voldtekten... 

Anonymkode: b492a...6db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller hun mister mange venner når hun blir beskyldt for løgn når saken blir henlagt (noe de aller fleste blir).

Det er risikabelt å anmelde. Man må ha et godt nettverk (og helst godt rykte.)

Det som er rett for en person er ikke nødvendigvis rett for en annen. 

 

Anonymkode: 7d71f...70e

Det er ikke løgn, bare fordi saken blir henlagt. 
Jeg vet om en sak som ble henlagt, og der hadde de filmbevis på voldtekten! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinksten skrev (5 timer siden):

De to mest sannsynlige scenarioene her:

1. Hun har blitt voldtatt
2. Hun har hatt hatt frivillig sex, angrer på det, og skylder på voldtekt 

Kort fortalt, så må du få henne til å gå til Politiet med dette. Om det var voldtekt, så trenger samfunnet å bli beskyttet mot voldtektsmannen, for det kan fort skje på nytt. Dette må skje fortest mulig, slik at de kan sikre mest mulig bevis. Dersom det er falske anklager, så må også det komme til overflaten, om ikke kan det bli et rykte og et karakterdrap som kan følge personen resten av livet. At de som blir voldtatt får traumer er mest åpenbart, men jeg vet også om de som har fått anklager mot seg, og selv om den personen raskt ble renvasket (sjalu kjæreste, hun skyldte på voldtekt, innrømmet løgn i politiavhør), så var det nok til å ødelegge mange år for han, med psykiske problemer og rus. 

Scenario 2 er lite sannsynlig statistisk sett, det er ikke mange som finner på en voldtekt. Når det i tillegg er blåmerker på kroppen til jenta, så svekker det scenarioet enda mer. 

Anonymkode: b492a...6db

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lettere å lyve å si at man selv valgte det, enn å innrømme at man ble voldtatt.

Anonymkode: b5bea...4d3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være lettere å lyve å si at man selv valgte det, enn å innrømme at man ble voldtatt.

Anonymkode: b5bea...4d3

Det er det TS må forstå ifht hennes umiddelbare vinkling,hva sterke traumer gjelder. 

Ego må legges helt bort . Og han bør denne helgen dra til henne og være der ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...