Gå til innhold

Dere som ikke er kristne men som bor i bibelbeltet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det, blir dere utstøtt? Jeg lurer siden jeg ikke er kristen men vurderer å flytte til Sørlandet. 

Anonymkode: d9b8a...a58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jmcclane

Neida, så lenge du ikke går alene ut etter klokka 6, alltid sier hvor du er og har peppersprayen klar så går det bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jmcclane skrev (1 minutt siden):

Neida, så lenge du ikke går alene ut etter klokka 6, alltid sier hvor du er og har peppersprayen klar så går det bra😊

Hæ?? Er det mye kriminalitet der?

Anonymkode: d9b8a...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min tro, men er ikke aktiv i noe miljø. Har en mann uten tro på andre enn seg selv. Det funker fint. Men vi er ikke velkomne i frikirka i bygda😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer om man har en annen tro og flytter dit? Blir man trakkasert for og tilhøre en annen religion en kristendommen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amourerah skrev (Akkurat nå):

Hva skjer om man har en annen tro og flytter dit? Blir man trakkasert for og tilhøre en annen religion en kristendommen?

Men jeg tror ikke på noe. 

Anonymkode: d9b8a...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jmcclane skrev (6 minutter siden):

Neida, så lenge du ikke går alene ut etter klokka 6, alltid sier hvor du er og har peppersprayen klar så går det bra😊

Hvis du sier at du skal en tur innom puben så blir du godt likt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men jeg tror ikke på noe. 

Anonymkode: d9b8a...a58

Neivel det var Heller ikke det jeg spurte om men..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amourerah skrev (1 minutt siden):

Hva skjer om man har en annen tro og flytter dit? Blir man trakkasert for og tilhøre en annen religion en kristendommen?

Prøver du å si at du er en heks?

Anonymkode: 15ab7...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstøtt er vel å overdrive. De vil gjerne inkludere meg og invitere meg med på aktivitetene sine. Jeg har blitt invitert til å bli med i kirkekor, babysang i kirka, strikkekveld, yoga, fjellandakt, keramikkurs, helgetur til Danmark og diverse andre ting. Det samme med barna, de blir invitert på speider, kor, overnatting i kirka, vaffelkveld, lego-kveld, telttur osv. 

Problemet er at alt foregår i kirkens regi. Oftest i kirkens lokaler (aktivitetsrom e.l.) Alt har innlagt andakt, bønn, salmesang e.l. Det bærer preg av misjonering og rekruttering. Og det vil jeg ikke. 

De bruker kirken omtrent som samfunnshus, og de har all sin sosiale omgang med andre kirkegjengere. De blir en "hard kjerne" som kjenner hverandre godt. Og da blir det vanskelig  for oss utenfor å bli kjent med noen.

Anonymkode: de92e...39f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyt til Mandal eller noe sånn, litt større tettsted. For da er folk delt, noen er veldig kristne, og andre er åpne ateister (sikker fordi foreldrene var veldig kristne), så null problem for ikke troende å bo der.

Anonymkode: 32e04...8b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Prøver du å si at du er en heks?

Anonymkode: 15ab7...2cd

Det finnes mange andre religioner en kristendommen. Så da spør jeg I gjen "blir man trakkasert I sørlandet om man har en annen tro en kristendommen?🙄😶

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amourerah skrev (3 minutter siden):

Hva skjer om man har en annen tro og flytter dit? Blir man trakkasert for og tilhøre en annen religion en kristendommen?

Nei. Mange muslimer her feks.

Anonymkode: 4979c...85a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Mange muslimer her feks.

Anonymkode: 4979c...85a

Bor i Grimstad.

Anonymkode: 4979c...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flyt til Mandal eller noe sånn, litt større tettsted. For da er folk delt, noen er veldig kristne, og andre er åpne ateister (sikker fordi foreldrene var veldig kristne), så null problem for ikke troende å bo der.

Anonymkode: 32e04...8b6

Vurderer Mandal eller Lyngdal. 

Anonymkode: d9b8a...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei. Mange muslimer her feks.

Anonymkode: 4979c...85a

Ok. Takk for svar🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (8 minutter siden):

Jeg har min tro, men er ikke aktiv i noe miljø. Har en mann uten tro på andre enn seg selv. Det funker fint. Men vi er ikke velkomne i frikirka i bygda😉

hva er grunnen til at dere ikke er velkommen i frikirka? Har menneskene tatt kontroll over kirka og satt Gud på utsiden av kirka?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...