Gå til innhold

Overvektige barn i svømmehallen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Æsj, jeg blir nesten litt dårlig av å lese dine detaljerte beskrivelser av barnas kropper. For å få med deg slikt må du vel ha studert nøye? Sånne som deg skaper dårlig selvbilde hos dem uten perfekte kropper. 

Og bare for ordens skyld, både jeg og mine barn er tynne som spiker. Vi stever faktisk med å få i oss mat, men ingen ser bekymret på oss for det

Anonymkode: 1571d...f44

Så da har du overført anoreksien/spisevanene dine til alle barna dine. Uff. 

Anonymkode: fff9b...235

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff. Jeg synes svømmehallen skal være et fristed. Der alle kropper kan gå for å få mosjon eller ha det gøy. Et sted der man ikke skal stirre ned andre og overanalysere dem. Mulig det er ønsketenking fra min side. 
 

Selvfølgelig er det kjipt at vi som nasjon blir mer overvektige. Men det er et samfunnsproblem. Det løser vi ikke ved å shame andre, spesielt ikke barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så da har du overført anoreksien/spisevanene dine til alle barna dine. Uff. 

Anonymkode: fff9b...235

Hehe, på en måte er det jo fint at du viser hvordan store deler av befolkningen utsettes for kroppspress. Aldri godt nok 

Ingen her har spiseforstyrrelse. Bare høy forbrenning og lange barn. 

Anonymkode: 1571d...f44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var i min lokale svømmehall i høstferien, en stor familievennlig en og det krydde av barn. 

Men mange yngre barn er så store altså overvektige. Og da mener jeg ikke at de er runde, eller lubne men til dels ordentlig store.

Det var en gutt der som hadde ordentlig pupper. Ikke sånn mannepupper som at de er litt fyldige men ordentlig hengende bryst på et barn i slutten av barneskolealder.. Kunne hatt de i bh.

Jeg må jo si det er trist og skjønner ikke hvordan barn blir seende sånn ut.

Anonymkode: 1efce...227

Det ble ennda værre etter pandemiens inntog. 

Det er noe med at "fat people is harder to kidnap". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset far høy og slank med grov kroppsbygning, mens mor er, og har alltid vært liten og fyldig. De to eldste guttene er høye ogslanke, mens minstejenta er litt fyldigere. Ho er 10 år, og har allerede begynt å få bryster, har mage, bilringer, dobbelthake, bollekinn og tykke lår. Hun er ganske lav, så da syns det ekstra godt. 138cm og 55 kg. Hun har fått høyden og fettreservene fra mor og den grove kroppsbygninga til far.

Men hun er ikke en unge som sitter mye stille. Hun er i stall flere ganger i uka, sykler hele tiden, og spiser samme mat som oss andre. Det er vel rett og slett at kroppene er forskjellige. 
 

Heldigvis har hun ikke komplekser for kroppen, men er ei aktiv, glad og fornøyd jente! La nå ungen være det, selvom det ikke passer inn i ditt ideal!

Anonymkode: 32750...3d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir folk sinte her på kg når vi nevner overvekt?

Er det fordi mange som svarer er overvektige selv, har store komplekser for det og blir fornærmet?

Overvekt er et stort problem i dagens samfunn, og ikke alle som er overvektige har sykdommer som gjør at de eser ut!

Anonymkode: ed0a2...bed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor blir folk sinte her på kg når vi nevner overvekt?

Er det fordi mange som svarer er overvektige selv, har store komplekser for det og blir fornærmet?

Overvekt er et stort problem i dagens samfunn, og ikke alle som er overvektige har sykdommer som gjør at de eser ut!

Anonymkode: ed0a2...bed

Var noe med måten TS gjorde det på. Hadde satt tonen mye bedre om hun ikke beskrev barna så nedsettende. 
 

Ellers er det verdt å snakke om, for foreldre ser jo ikke barns overvekt. Så mange foreldre gjør barna sine rett og slett syke.

Anonymkode: c3656...eb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (20 timer siden):

Er dette din Sak egentlig? Hvorfor rakke ned på andre på denne måten? Alt du skriver er nedlatende om dette barnet.

Det kan være mange årsaker til at barnet er overvektig. Den mest logiske forklaringen er jo at inntak av mat er forhøyt kombinert med for lite aktivitet, og feil mat, men ikke alltid. Du vet heller ikke om foreldrene prøver å gjøre noe med overvekten. Å være i svømmehallen er jo bra. Det er en kjempefin aktivitet både for voksne og barn, og som overvektig er det bedre å bevege seg i vann, enn over vann.

 

Nå er det du som tolker det som nedlatende. Ingen ting som ble skrevet der var åpenbart nedlatende. 

Anonymkode: d17f4...9c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var noe med måten TS gjorde det på. Hadde satt tonen mye bedre om hun ikke beskrev barna så nedsettende. 
 

Ellers er det verdt å snakke om, for foreldre ser jo ikke barns overvekt. Så mange foreldre gjør barna sine rett og slett syke.

Anonymkode: c3656...eb3

Enig i det, men mange ser rødt og skal forsvare overvekt uansett.

Har en bonusdatter på 1,55 cm høy som i løpet av 8 mnd har est ut fra str 12-14 år i klær til str 42 i buksestr, og jeg er den eneste som reagerer på det. Jenta selv ser ikke at hun er overvektig ( og det er jo bra på en måte) og hennes mor heller ikke. Moren er sterkt overvektig selv og kostholdet hjemme hos de er mye pizza,lasagne, fete sauser osv. Når de skal være sunne spiser de kalorifattig mat, men overlesser den med mye olje/dressinger/peanøttsmør/lønnesirup o.l og jenta sier at hun og moren kaller det "slankemat"

Anonymkode: ed0a2...bed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bra at de overvektige barna var i svømmehallen og beveget seg! Mye bedre enn å sitte i ro i en sofa hjemme. 

Anonymkode: 031fb...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er grunnen til at overvektige, både barn og voksne, blir usikre. Hva vet vel du om hva som ligger bak? Kan være sykdom, bivirkninger av medisiner eller andre ting. Det er jo kjempebra at de er i svømmehallen og får god svømmetrening.

I motsetning til voksne kan man ikke bare slenge et barn inn på en keto diett liksom..

Anonymkode: 05ce4...e6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det handler vel om settingen det gjøres i. Når barn bare er barn og koser seg i svømmehallen, så bør de få gjøre det uten å bli kritisert for kropp eller andre ting. Det er ikke rart at mange overvektige vegrer seg for å vise seg i lite tøy, og det kommer jo av slike "undringer" etter å ha blitt observert lettkledelig. Beskrivelse av "pupper" på en liten gutt blant annet. Det er så unødvendig. Dette kan heller tas i en nøytral setting der man får bukt på problemet, i stedet for å fascinere seg og gruble over overvektige. 

Anonymkode: cd3c8...39b

Ts sier ikke at barn ikke skal få kose seg i svømmehallen, tvert imot. 
hvor mener du ts skal ta dette i en nøytral setting for å få bukt med problemet? Mener du hun burde gått til foreldrene og sagt fra at barnet deres er overvektig? Ts beskriver noe her inne hun observerte og har tenkt på i ettertid, noe som er helt normalt, og som de fleste her inne gjør. Skriver om tanker og diskuterer. Ts har ikke sagt noe til disse barna eller kritisert de. Tror du ts var den eneste i bassenget som la merke til barn med stor overvekt? 
Vil rett og slett kalle det omsorgssvikt, når barn er så overvektig som ts beskriver. Det med bh, var bare en beskrivelse for å si noe om graden på overvekt, det skjønner du hvis du legger godviljen til. 
Naboen vår er ekstremt overvektig, og han er en eldre mann. Hvis han faller hjemme må brannvesenet komme for å heise han opp, da hjemmesykepl ikke har sjans med vanlig heis. Dette er selvfølgelig noe naboene snakker om og følger med på. Ikke på en slem og vond måte, men i sympati.. og nysgjerrighet da det er svært sjelden at brannvesenet må trø til for å løfte en person. 
Jeg har også sett overvektige barn, de nøyer seg ikke med en enkel burger, de skal ha to og gjerne dobbel. Har du et overvektig barn så er ikke burger king og dobbel meny det du serverer barna. 
sykdom?? Vel, noen få har kanskje det, men ikke flertallet. 
tror ikke ts tenkte noe stygt om de barna, men heller observerte det i sympati og et spørsmål om hvordan kan dette skje? 

Anonymkode: 570e8...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst

Jeg synes stadig det dukker opp tråder om overvektige, både barn og voksne.  Hvorfor må fremmede mennesker overhodet bry seg med å kaste bort tastetrykk på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at lubne og overvektige mennesker ikke får lyst i gå i svømmehallen når jeg leser holdningene  enkelte har til overvekt. Synd, for svømming er utmerket trening.

Det virker jo nærmest som overvektige skal gjemme seg bort og være i en slags slankekarantene til de er blitt slanke nok til å ikke forstyrre andre med sitt utseende.

Anonymkode: 4d7df...b18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 0.57):

Var i min lokale svømmehall i høstferien, en stor familievennlig en og det krydde av barn. 

Men mange yngre barn er så store altså overvektige. Og da mener jeg ikke at de er runde, eller lubne men til dels ordentlig store.

Det var en gutt der som hadde ordentlig pupper. Ikke sånn mannepupper som at de er litt fyldige men ordentlig hengende bryst på et barn i slutten av barneskolealder.. Kunne hatt de i bh.

Jeg må jo si det er trist og skjønner ikke hvordan barn blir seende sånn ut.

Anonymkode: 1efce...227

Jeg syns det er trist at voksne mennesker skal ha en slik innstilling til barn. Det å ta barn med i svømmehallen er en kjempefin aktivitet, men pga folk som deg blir det veldig vanskelig for de. Skjerp deg og pass dine egne saker!

Anonymkode: 7d562...4ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 1.04):

Kanskje du skal sette i gang med å stifte familie fremfor å sitte oppe på KG midt på natta i høstferien for å trolle så fælt? 

Anonymkode: 72649...7fe

Nattskift har du ikke hørt om?

Anonymkode: 153ca...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 0.57):

Var i min lokale svømmehall i høstferien, en stor familievennlig en og det krydde av barn. 

Men mange yngre barn er så store altså overvektige. Og da mener jeg ikke at de er runde, eller lubne men til dels ordentlig store.

Det var en gutt der som hadde ordentlig pupper. Ikke sånn mannepupper som at de er litt fyldige men ordentlig hengende bryst på et barn i slutten av barneskolealder.. Kunne hatt de i bh.

Jeg må jo si det er trist og skjønner ikke hvordan barn blir seende sånn ut.

Anonymkode: 1efce...227

Virkelig ikke rart barn mobber når man voksne lager slike innlegg,skjønner ikke hvorfor dette er ditt problem

Anonymkode: 6dbdd...9b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Her i huset far høy og slank med grov kroppsbygning, mens mor er, og har alltid vært liten og fyldig. De to eldste guttene er høye ogslanke, mens minstejenta er litt fyldigere. Ho er 10 år, og har allerede begynt å få bryster, har mage, bilringer, dobbelthake, bollekinn og tykke lår. Hun er ganske lav, så da syns det ekstra godt. 138cm og 55 kg. Hun har fått høyden og fettreservene fra mor og den grove kroppsbygninga til far.

Men hun er ikke en unge som sitter mye stille. Hun er i stall flere ganger i uka, sykler hele tiden, og spiser samme mat som oss andre. Det er vel rett og slett at kroppene er forskjellige. 
 

Heldigvis har hun ikke komplekser for kroppen, men er ei aktiv, glad og fornøyd jente! La nå ungen være det, selvom det ikke passer inn i ditt ideal!

Anonymkode: 32750...3d5

138 og 55 kilo er ikke «litt fyldigere», det går faktisk under «alvorlig fedme», men flott at hun er aktiv da. Jeg ville seriøst prøvd å gjøre noe med det før hun er ferdig utvokst.

9DAE99D7-2C45-46AB-91E1-035BD1BB4E1D.thumb.jpeg.ec95c27cfe87ff57d623860a0377ea84.jpeg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Håper ikke folk lo av cellulittene dine 🧐

Anonymkode: fc550...a63

Hvor i all verden tar du det fra at ts lo eller gjorde noen sak ut av dette? Det var bare en observasjon.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns det er trist at voksne mennesker skal ha en slik innstilling til barn. Det å ta barn med i svømmehallen er en kjempefin aktivitet, men pga folk som deg blir det veldig vanskelig for de. Skjerp deg og pass dine egne saker!

Anonymkode: 7d562...4ca

hvilken innstilling? Øyne i hodet? Når det er så ekstremt legger man jo merke til det selv om man bare ser det såvidt i sidesynet eller lar blikket gli kjapt forbi - man trenger da absolutt ikke å glo.

Anonymkode: 9ba34...f2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg registrere at mange reagerer på måten jeg beskriver dette barnet. Det er ikke ment nedsettende, det var en flott frisk gutt med pent utseende. Men det er jo svært trist at barn allerede i 12års alder er så store at de får et sånt utseende. Dette er vel også noe som ikke så lett slankes bort.

Jeg synes det er veldig flott at barn og voksne går i svømmehallen, flott trening og deilig å kose seg i vannet. Jeg så ikke stygt på dette barnet på noen måte og kommer aldri med nedsettende kommentarer om vekt foran ungene mine. Jeg ville aldri ha kommentert eller "blikket" et barn slik  noen påstår her.

Vi er en helt vanlig familie og lever nok verken veldig sunt eller det motsatte. Selv har jeg også noen kilo for mye så jeg vet veldig godt hvordan det er. Forskjellen er at jeg nærmer meg 50 år. Jeg tenker med bekymring på hvordan mange vil se ut etter hvert når de er så store i kroppen allerede i begynnelsen av tenårene. Jeg ser flere av mine barns venner som er svært overvektige og foreldrene kjøper el-sparkesykkel så de kan suse rundt, jeg skjønner det ikke..

Det må være lov å ytre seg på et anonymforum uten å bli halshugget

Anonymkode: 1efce...227

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...