Gå til innhold

Overvektige barn i svømmehallen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var i min lokale svømmehall i høstferien, en stor familievennlig en og det krydde av barn. 

Men mange yngre barn er så store altså overvektige. Og da mener jeg ikke at de er runde, eller lubne men til dels ordentlig store.

Det var en gutt der som hadde ordentlig pupper. Ikke sånn mannepupper som at de er litt fyldige men ordentlig hengende bryst på et barn i slutten av barneskolealder.. Kunne hatt de i bh.

Jeg må jo si det er trist og skjønner ikke hvordan barn blir seende sånn ut.

Anonymkode: 1efce...227

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var i min lokale svømmehall i høstferien, en stor familievennlig en og det krydde av barn. 

Men mange yngre barn er så store altså overvektige. Og da mener jeg ikke at de er runde, eller lubne men til dels ordentlig store.

Det var en gutt der som hadde ordentlig pupper. Ikke sånn mannepupper som at de er litt fyldige men ordentlig hengende bryst på et barn i slutten av barneskolealder.. Kunne hatt de i bh.

Jeg må jo si det er trist og skjønner ikke hvordan barn blir seende sånn ut.

Anonymkode: 1efce...227

Du kommenterte det vel også høyt så de hørte det også?

Anonymkode: f4e90...cee

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal sette i gang med å stifte familie fremfor å sitte oppe på KG midt på natta i høstferien for å trolle så fælt? 

Anonymkode: 72649...7fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke barna merket at du glante da, stygt å tenke slik om barn. Greit nok at man kan kritisere foreldre, men skikkelig ufint å skrive slikt om barn.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at du ikke skjønner hvordan barn kan bli overvektig. Akkurat det er nok veldig komplekst, og ulikt fra person til person. 
 

Men så flott at de er i svømmehallen da😃👍 Trening igjennom å ha det gøy i svømmehallen er jo bare supert! Syns det er litt kleinere at voksne studerer kroppene til barna så nøye, at de til og med legger merke til at gutter har pupper de kan putte i bh. Jeg har muligens sett overvektige barn i svømmehallen selv, men i så fall er det glemt med en gang. For kroppene til barn er ikke noe jeg studerer og tenker over i etterkant. Det for foreldrene, lege/helsesykepleier ta seg av, tenker jeg.

Anonymkode: f3dce...235

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til deg hadde jeg tenkt: «Åh, så supert å se glade barn i svømmehallen». Fysisk aktivitet er bra for barn i alle fasonger og størrelser😊

Jeg har tre barn, to tynne som pipestilker og en overvektig. Jeg og min mann er slanke. De får samme mat, vi spiser normal sunn kost. Alle er aktive fysisk og går på hver sin idrett. Hadde du blikket mitt overvektige barn i svømmehallen hadde jeg kommet bort og konfrontert deg. Så får håpe det ikke er oss du møter på neste gang. 

Anonymkode: e7c38...28a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: får håpe det er meg du møter. Jeg klarer sikkert finne noen feil med dine unger jeg kan ta opp med deg face to face siden du er så opphengt i andres. Neida, det holder jeg meg for god til. Men jeg kunne jo tatt en runde med deg, dine holdninger og morsrollen din. 

Anonymkode: e7c38...28a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rettelse: får håpe det er meg du møter. Jeg klarer sikkert finne noen feil med dine unger jeg kan ta opp med deg face to face siden du er så opphengt i andres. Neida, det holder jeg meg for god til. Men jeg kunne jo tatt en runde med deg, dine holdninger og morsrollen din. 

Anonymkode: e7c38...28a

Jeg har ikke blikket noen, men ser jo på hvordan andre ser ut. Og nei du blir ikke en dårlig mor av å se at barn er så overvektige. Ja enig i at det er flott med trening og bevegelse.

Anonymkode: 1efce...227

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forbanna sjukt og skrive 😂 Regner med at du er det man kaller for «nett troll». Sikkert gutt og.

Anonymkode: a6671...577

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, realistisk sett, om han ikke har en sykdom så er det foreldrene sine feil. Alle vet at overvekt øker risikoen for alvorlig sykdommer. Syns også barn idag er mer overvektig enn før.

Anonymkode: bdcf8...0a0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kritiserer dere ts? Hun har ikke sagt noe ufint eller galt om disse barna, bare undrer seg over at noen er veldig store mtp alderen. Det er bekymringsfullt når små barn er så overvektige. 

Anonymkode: 570e8...fa8

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor kritiserer dere ts? Hun har ikke sagt noe ufint eller galt om disse barna, bare undrer seg over at noen er veldig store mtp alderen. Det er bekymringsfullt når små barn er så overvektige. 

Anonymkode: 570e8...fa8

Det handler vel om settingen det gjøres i. Når barn bare er barn og koser seg i svømmehallen, så bør de få gjøre det uten å bli kritisert for kropp eller andre ting. Det er ikke rart at mange overvektige vegrer seg for å vise seg i lite tøy, og det kommer jo av slike "undringer" etter å ha blitt observert lettkledelig. Beskrivelse av "pupper" på en liten gutt blant annet. Det er så unødvendig. Dette kan heller tas i en nøytral setting der man får bukt på problemet, i stedet for å fascinere seg og gruble over overvektige. 

Anonymkode: cd3c8...39b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er ALT for mange overvektige barn der ute. Ser det tydelig i barnehagen til min datter også, og synes veldig synd på dem. De fleste har også overvektige foreldre så det er nok mye gener inni bildet. Men man kan jo lure på hvilket kosthold disse familiene har.

Anonymkode: f9959...b83

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, overvekt hos barn ER jo et stort økende problem. Mange unger er overvektige. Det er trist og skummelt, men jeg vil ikke legge skylda direkte på foreldrene. Det er jo samfunnet det er noe galt med. 

Men trist er det, for overvektige barn vil slite med vekta i mye større grad som voksne enn de som har normalvekt. 

Fikk et lite sjokk jeg også da jeg var i fornøyelsespark i sommer. Jeg reagerer ikke på 1-2 overvektige barn, men plutselig ble det tydelig hvor omfattende problemet er. 

Og jeg sitter ikke på min høye hest, jeg kan ikke garantere at mine barn ikke blir overvektige... 

Anonymkode: cc2c6...658

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor kritiserer dere ts? Hun har ikke sagt noe ufint eller galt om disse barna, bare undrer seg over at noen er veldig store mtp alderen. Det er bekymringsfullt når små barn er så overvektige. 

Anonymkode: 570e8...fa8

Ja det er det. Men ts trigger nok en del folk med sine beskrivelser. Pupper i bh på et barn er bare merkelig å si. Man kan vel heller snakke om barna på en mindre ufin måte. 

Anonymkode: 70e4b...5f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette kan heller tas i en nøytral setting der man får bukt på probleme

Hvilken setting da? Facebook? 

Anonymkode: 70e4b...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er allerede et folkehelseproblem, og det kommer til å bli langt verre om det ikke engang skal være lov til å diskutere det på et forum, hvor hovedinnlegget er totalt anonymisert, og ikke engang peker til én person, men mot mange barn.

Men neida, sånt kan man tydeligvis ikke si? Merkelig holdning!

Anonymkode: 69e0b...332

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i dag sitter nesten hele dagen med nesa i en skjerm. De kjøres alle steder de skal, og hvis de ikke kjøres bruker de elsparkesykkel, som krever nada bruk av energi. Foreldrene forer dem i tillegg med pasta, pizza, pølser, pannekaker og annen såkalt «barnevennlig» mat. Å være lubben har blitt det nye normale.

Anonymkode: 9f2b2...bbf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...