AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #81 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du vet ikke hva ultraprosessert er, tydeligvis? Fiskekaker er ikke en fisk, ergo Ultraprosessert. Anonymkode: ddb5d...b86 I så fall er ikke ultraprosessert så skummelt egentlig. Anonymkode: 97408...663 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #82 Skrevet 12. oktober 2021 Vi kjører matkasse fra godtlevert. Er klar over at det er litt dyrere enn å kjøpe inn selv (dersom man er flink til å planlegge og tenker økonomiske middager vel å merke), men vi lager så sinnsykt mye mer variert nå enn vi hadde gjort dersom vi skulle lagd selv. Bruker 0 tid på planlegging og innkjøp, men mer tid på selve matlagingen. Resultatet et variert mat som ikke alltid ungen liker, men jeg tror det summa summarum er en positiv ting. Anonymkode: cd703...3a5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #83 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du vet ikke hva ultraprosessert er, tydeligvis? Fiskekaker er ikke en fisk, ergo Ultraprosessert. Anonymkode: ddb5d...b86 Det er du som har misforstått definisjonen. Det er forskjell på prosessert og ultraprossesert mat. En fiskekake kan være prossesert eller ultraprossesert basert på innholdet og hvordan den er laget. https://bramat.no/kosthold/3502-hva-er-egentlig-ultraprosessert-mat Anonymkode: 934b1...689 3
Benazim Skrevet 12. oktober 2021 #84 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du vet ikke hva ultraprosessert er, tydeligvis? Fiskekaker er ikke en fisk, ergo Ultraprosessert. Anonymkode: ddb5d...b86 Du tar fullstendig feil. Hjemmelagede fiskekaker er ikke ultraprosessert. Og det er heller ikke fiskekaker som er laget på fabrikk, dersom det er gjort på samme måte som man lager det hjemme. Jeg tror du blander sammen prosessert og ultraprosessert, og de to er vidt forskjellige ting, 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #85 Skrevet 12. oktober 2021 Har absolutt ikke inntrykk av at alle lager mat fra bunn hver dag altså! Vi lager en del fra bunn, er glade i å lage mat, som lasagne, supper, bolognese, gryter, pizza osv. baker en del brød også, da det er mye billigere:-) Men vi har også ukentlige innslag av ting som ferdige fiskeburgere, panert torskefilet, pølser, kjøttkaker osv. og feks polarbrød og pitabrød. Og en grandis her og Dee! Ikke noe jeg tenker over eller har dårlig samvittighet for, så lenge det smaker godt og man har et relativt sunt kosthold totalt sett! Serverer med enkel salat eller andre grønnsaker stort sett hver dag, trenger ikke «passe til» mini her elsker hvertfall oppkuttet grønnsaker på fjøl servert med middagen 🙂 Anonymkode: aac0f...cf0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #86 Skrevet 12. oktober 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Vi kjører matkasse fra godtlevert. Er klar over at det er litt dyrere enn å kjøpe inn selv (dersom man er flink til å planlegge og tenker økonomiske middager vel å merke), men vi lager så sinnsykt mye mer variert nå enn vi hadde gjort dersom vi skulle lagd selv. Bruker 0 tid på planlegging og innkjøp, men mer tid på selve matlagingen. Resultatet et variert mat som ikke alltid ungen liker, men jeg tror det summa summarum er en positiv ting. Anonymkode: cd703...3a5 Et rimeligere alternativ til matkasser er å lage ukesmeny med oppskrifter fra Oda eller Meny. Da legger man bare ingrediensene i handlekurven, og får også handlet inn resten av ukeshandelen i samme slengen 🙂 Anonymkode: aac0f...cf0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #87 Skrevet 12. oktober 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Et rimeligere alternativ til matkasser er å lage ukesmeny med oppskrifter fra Oda eller Meny. Da legger man bare ingrediensene i handlekurven, og får også handlet inn resten av ukeshandelen i samme slengen 🙂 Anonymkode: aac0f...cf0 Tok en kjapp test, betaler 850 for 4 middager for 2 pers fra godtlevert i dag. Dette er ofte nok til 2 voksne + ett barn. Prøvde "3 porsjoner" hos Oda, 4 middager. Kostet 972 via "Silje og Soldvolds ukesmeny", og 982 med "dine middagstips" (satte "biligste" middag i veiviseren jeg måtte gå igjennom i forkant). Altså ikke helt overbevist, men interessert. Dette var billigere enn sist jeg sjekket (kolonial) Anonymkode: cd703...3a5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #88 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg sa feil, koster 879 kr hos Godtlevert. Var vel 700 kr når jeg starta. Jeg skal teste ut Oda. Anonymkode: cd703...3a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå